منافذ پوست صورت
۹ اسفند ۱۴۰۰ ۱۲ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

منافذ پوست صورت چیست؟ +دلایل، علائم و روش درمان!

به این مطلب امتیاز دهید

امروزه مشکلات پوستی میان افراد جامعه به یک معضل بسیار پیچیده تبدیل شده است، زیرا از طرفی پوست به عنوان اولین خط دفاع در برابر انواع میکروب‌ها و باکتری‌های موجود در فضای باز شناخته می‌شود و از طرف دیگر زیبایی چهره و صورت هر کس به نوع و جنس پوست او بستگی دارد. به همین دلیل افراد به دنبال راه‌هایی برای بهبود کیفیت و تمیزی پوست خود هستند. وجود منافذ پوست صورت، یکی از معضلات قدیمی در حوزه سلامت پوست و مو در میان افراد بوده است. بسیاری از متخصصان این حوزه در تلاش هستند تا علاوه بر شناسایی عوامل ایجادکننده منافذ پوست، روش‌های درمان جدیدی را معرفی کنند. در این مطلب قصد داریم تا به صورت کامل و جامع، منافذ پوست صورت، علل ایجاد آن، روش‌های متنوع درمان و راه‌های پیشگیری از ایجاد آن را بررسی کنیم.

منافذ باز پوست صورت چیست؟

بیشتر نواحی پوست بدن، از جمله صورت دارای منافذ هستند. اگرچه در بیشتر مواقع این منافذ کوچک هستند و به سختی می‌توان آن‌ها را تشخیص داد، اما در صورت عدم رسیدگی به موقع به آن‌ها، این منافذ تبدیل به چرک‌های بدخیم و بزرگ خواهد شد. عوامل زیادی در تشکیل این منافذ نقش دارند.

منافذ سطح پوست ممکن است با چربی اضافی، پوست مرده یا کثیفی مسدود شوند یا در اثر قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید برجسته‌تر به نظر برسند. البته کارشناسان حوزه سلامت پوست معتقدند عمده دلایل ایجاد منافذ و حفره در سطح پوست می‌تواند ژنتیکی و بر اثر فعالیت نامتعادل هورمونی شکل بگیرد. پزشکان حفره‌های سطح پوست را به دو نوع تقسیم می‌کنند:

وجود منافذ پوست صورت، یکی از معضلات قدیمی در حوزه سلامت پوست و مو در میان افراد بوده است.

بیشتر بخوانید: راز حفظ شادابی و جوانی پوست

  • منافذ روغنی: این مدل از منفذها در تمامی سطوح پوست وجود دارند و فقط در کف دست‌ها و پاها یافت نمی‌شوند. اغلب این منفذها در سطح پوست قابل مشاهده هستند. وقتی مردم از حفره‌های صورت خود صحبت می‌کنند، اغلب منظورشان این نوع از منافذ است.
  • منافذ تعریقی: این منافذ برای خارج شدن آب حاصل از فعالیت سنگین بدنی در سطح پوست وجود دارند. یکی از مزایای مهم این نوع از حفره‌ها، خنک کردن بدن در هنگام انجام فعالیت‌های سنگین بدنی است. به زبان ساده‌تر، تعریق بدن از این منافذ صورت می‌گیرد.

فولیکول‌های مو اجازه می‌دهند تا روغن تولید شده توسط غدد چربی به سطح پوست برسند و پوست را مرطوب و شاداب کنند. روغن طبیعی پوست که سبوم نام دارد، به لطافت، رطوبت و سالم ماندن پوست بسیار کمک می‌کند.

منافذ عرق تقریباً کاری مشابه به فولیکول‌های مو را دارند. این منافذ، باعث خروج عرق از غدد سودوریفر (غدد عرق) به سطح پوست می‌شوند. غدد عرق در دو نوع وجود دارند؛ غدد اکرین، بیشتر عرق شما را در سطح پوست تولید می‌کنند و غدد آپوکرین در زیر بغل و کشاله ران شما، عرق غلیظ‌تر و چرب‌تری تولید می‌کنند و باعث ایجاد بوی نامطبوع بدن می‌شوند.

به پوستت جون تازه بده

5 حقیقت جذاب در ارتباط با منافذ پوست صورت

پوست به عنوان یکی از عوامل زیبایی ظاهری هر شخص شناخته می‌شود. روزانه پوست افراد با مواد شیمیایی و آلودگی‌های بسیاری در تماس است، به همین جهت دانستن اطلاعاتی در خصوص پوست و انواع منافذ صورت به اشخاص کمک می‌کند تا با این معضل همیشگی راحت‌تر برخورد کنید. در این قسمت قصد داریم تا 5 حقیقت جالب و مهم در خصوص این منافذ را بیان کنیم:

ساخته ‌شده از فولیکول مو

 همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، منافذ پوست از فولیکول‌های مو تشکیل شده‌ است. این سلول‌های اختصاصی با ترشح ترکیبات روغنی و چرب سبب طراوت و شادابی پوست صورت می‌شوند.

وابستگی به ژنتیک

هر چند که ترکیبات این منافذ تقریبا مشخص بوده و در همه افراد یکسان است، اما منشأ تمامی آن‌ها وابستگی مستقیم به ژنتیک یک فرد دارد. اگر فرد دارای پوست چرب باشد، این منافذ پرتعدادتر خواهند بود. البته نباید از مراقبت درست پوست و استفاده از ترکیبات مناسب برای آن غافل شد و همه‌چیز را منوط به ژنتیک افراد دانست.

شکل تغییرپذیر

منافذ پوست صورت به اشکال و اندازه‌های گوناگون ظاهر می‌شوند. همچنین با گذر زمان، گاهی دچار تغییر رنگ و بافت شده و مدل‌های مختلف آن، می‌تواند به صورت آکنه، جوش سر سیاه و… ظاهر شود.

از بین رفتن با پاکسازی منظم

هر چند عوامل زیادی مانند: خشکی پوست، چرب بودن بیش‌از اندازه سطح پوست، آلودگی‌های محیطی و…، باعث ظاهر شدن حفره‌های سطح پوست می‌شوند، اما شما می‌توانید به راحتی با رعایت و انجام کارهای توصیه ‌شده از بروز آن‌ها جلوگیری کنید.

عوارض جانبی محدود

قطعاً افراد تلاش می‌کنند تا تعداد این منافذ را در سطح پوست صورت به حداقل برسانند. متخصصان و کارشناسان امر نیز راهکارهای بسیار متنوعی را برای این منظور در نظر گرفته‌اند.

بسیاری از اشخاص، اقدامات مختلفی را برای پاکسازی و شادابی پوست خود انجام می‌دهند، ولی نکته مهم در تمام موارد، رعایت اصول اولیه استفاده از ترکیبات و روش‌های از بین برنده این منافذ است و آگاهی داشتن از عوارض جانبی هر یک از روش‌ها و ترکیبات، اصلی بسیار مهم تلقی می‌شود.

علت بزرگ شدن منافذ پوست صورت چیست؟

فولیکول‌های مو به عنوان سلول‌های سازنده مواد مغذی در سطح پوست شناخته می‌شوند. غذد موجود در این سلول‌ها با ترشح چربی سبب ایجاد رطوبت اندک در سطح پوست می‌شود. دلایل متعددی وجود دارد که باعث می‌شود منافذی در سطح پوست صورت ایجاد شود. در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • سبوم (Sebum) بیش‌از حد: بسیاری از افراد، غدد چربی زیرپوستی بیشتری نسبت به افراد عادی دارند و همین امر سبب می‌شود میزان چرب بودن پوست آن‌ها بیشتر از حالت معمول دیگر افراد شود. کارشناسان معتقدند یکی از دلایلی که منافذ پوست صورت را ایجاد می‌کند و سبب بزرگ شدن آن‌ها می‌شود، همین علت است.
  • کاهش خاصیت ارتجاعی پوست: خشکی بیش از اندازه سطح پوست، سبب کشیدگی بیشتر منافذ سطح پوست می‌شود
  • افزایش حجم فولیکول مو: هنگام انسداد منافذ فولیکول، روغن انتهای آن‌ها بیش از حد معمول ذخیره‌سازی شده و در نتیجه، باعث بزرگی منافذ می‌شود و حتی امکان دارد که آن‌ها را به جوش تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: منافذ پوست باید باز باشد یا بسته؟

آیا منافذ زیر پوست مشکلی ایجاد می‌کنند؟

 تحقیقات بسیاری توسط دانشمندان و متخصصان حوزه سلامت پوست روی منافذ سطح صورت انجام گرفته ‌است. عمده این تحقیقات و آزمایشات، پیرامون را‌ه‌های جلوگیری از گسترش و بزرگ شدن این منافذ، دلایل به وجود آمدن آن‌ها و… انجام شده است.

اما آیا وجود این منافذ برای پوست مشکلی ایجاد خواهد کرد؟ دانشمندان عقیده دارند از لحاظ سلامتی، این منافذ هیچ‌گونه عوارضی در پی نخواهند داشت و صرفاً جنبه زیبایی پوست و صورت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

یکی از دلایل وجود منافذ باز در پوست صورت افراد، خشکی بیش‌ از حد سطح پوست است

8 روش فوق‌العاده درمان منافذ پوست صورت چیست؟

استفاده از محصولات آب‌رسان

یکی از دلایل وجود منافذ باز در پوست صورت افراد، خشکی بیش‌ از حد سطح پوست است. به همین دلیل بسیاری از متخصصین و کارشناسان حوزه پوست و مو معتقدند استفاده از محصولاتی که سبب آب‌رسانی بیشتر به پوست می‌شوند، می‌تواند به عنوان یکی از راه‌حل‌های مناسب برای ترمیم منافذ سطح پوست صورت باشد.

بسیاری از روغن‌ها حاوی مواد مغذی مرطوب‌کننده برای پوست هستند. همچنین عسل به عنوان یکی از ترکیبات مؤثر در بهبود این منافذ در پوست شناخته می‌شود.

البته هنگام استفاده از این ترکیبات باید توجه داشته ‌باشید که جنس پوست شما نباید به هیچ عنوان چرب باشد، چرا که محصولات حاوی روغن، مانند روغن نارگیل برای این نوع از پوست‌ها مناسب نبوده و تأثیر چندانی بر منافذ نخواهد گذاشت، زیرا چربی بیشتر روی پوست، این منافذ را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

یکی از آسان‌ترین و به‌صرفه‌ترین روش‌ها در مراقبت از پوست و جلوگیری از ایجاد منافذ پوست، شستشوی مداوم و روزانه سطح پوست است

شستشو مداوم سطح پوست صورت

یکی از آسان‌ترین و به‌صرفه‌ترین روش‌ها در مراقبت از پوست و جلوگیری از ایجاد منافذ پوست، شستشوی مداوم و روزانه سطح پوست است. البته این روش اصول خاص خودش را دارد و باید در هنگام انجام این کار نکاتی را مد نظر داشت.

  • حتما روزی دو بار صورت خود را، بخصوص بعد از تعریق زیاد یا فعالیت بدنی سنگین شستشو دهید.
  • انگشتان خود را با پاک‌کننده‌ای تمیز و آب ولرم بشویید
  • عدم استفاده از پاک‌کننده دارای الکل
  • عدم مالش یا خارش صورت در هنگام شستن
  • خشک کردن صورت با یک حوله تمیز

رعایت همین نکات ساده، به راحتی می‌تواند شما را در داشتن پوستی با سطح مناسب و بدون منافذ یاری دهد. پس چه بهتر که دستورالعمل‌ها را به درستی انجام دهید تا شاهد تأثیر آن در سلامت پوست خود باشید.

پاک‌کننده‌های ژلی

استفاده از محصولات مراقبت از پوست، امری رایج میان افراد است. در روش اول نیز خواندیم محصولاتی که ترکیبات روغنی دارند، برای پوشاندن منافذ پوست صورت در پوست‌های خشک بسیار مؤثر هستند.

همچنین فهمیدیم طبق نظر متخصصان حوزه سلامت پوست، افرادی که دارای پوست چرب هستند، نباید از این نوع روغن‌ها استفاده کنند. البته جای نگرانی نیست! چرا که اشخاصی که پوست چرب دارند نیز می‌توانند با مصرف پاک‌کننده‌های ژل، سطح پوست خود را ترمیم کنند و منافذ موجود در سطح صورت خود را به راحتی درمان کنند.

الودگی‌های زیست محیطی به ویژه آلودگی هوا، یکی از معضلات افراد برای حفظ سلامتی و تمیزی پوست است.

لایه‌برداری

این روش به همه افراد توصیه نمی‌شود. عموما افرادی از این روش استفاده می‌کنند که پوستی نسبتا چرب دارند. متخصصان به این افراد توصیه می‌کنند هفته‌ای یک یا دو بار سطح پوست خود را لایه‌برداری کنند. لایه‌برداری از پوست چند مزیت دارد:

برطرف شدن کثیفی پوست

الودگی‌های زیست محیطی به ویژه آلودگی هوا، یکی از معضلات افراد برای حفظ سلامتی و تمیزی پوست است. ماندگاری دوده‌ها و آلاینده‌ها سبب شده تا پوست به مراتب رطوبت خود را از دست بدهد و به مرور زمان، منافذی در سطح پوست صورت ایجاد شود. لذا کارشناسان توصیه می‌کنند برای تمیزی پوست، به صورت اصولی اقدام به لایه‌برداری کنید.

از بین رفتن سلول‌های مرده

پوست انسان به دلیل همجواری با انواع مواد شیمیایی، دچار آسیب‌های مختلفی می‌شود. ترکیب این مواد با سلول‌های سطح پوست، عمدتا سبب کاهش طول عمر و از بین رفتن حیات این سلول‌ها خواهد شد. به همین جهت برای جایگزینی این سلول‌های مرده با تازه، بهتر است بعد از گذشت مدت زمان مشخصی لایه‌برداری را انجام دهید.

دفع چربی اضافی پوست

زیر سطح پوست انسان، غدد بسیار ریز چربی وجود دارد که وظیفه مرطوب نگه داشتن پوست را بر عهده دارند. البته گاهی مقدار ترشح این غدد بیشتر از حد طبیعی بوده و پوست را چرب‌تر می‌کند. کارشناسان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از این مشکل، بهترین راه‌حل لایه‌برداری از سطح پوست است.

برای لایه‌برداری مناسب و بدون عوارض، بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که ترکیباتی مانند انواع بتا هیدروکسیدها دارند. همچنین متخصصان برای افرادی که پوستی حساس‌تر دارند، توصیه می‌کنند از اسیدهای مالئیک استفاده کنند.

استفاده روزانه از مرطوب‌کننده

یکی از راهکارهای خوب استفاده از مرطوب‌کننده‌های فاقد روغن برای سطح پوست است. قبل از استفاده از یک مرطوب‌کننده، ابتدا باید پوست خود را به طور کامل با آب بشویید و پس از خشک کردن کامل، از یک مرطوب‌کننده باکیفیت استفاده کنید.

مرطوب‌کننده سبب می‌شود غدد چربی زیر پوست به سطح آن ورود نکنند و در عوض عمیق‌تر به درون پوست نفوذ کند. همین امر سبب می‌شود این نوع محصولات به منافذ وارد نشوند و تعداد آن‌ها را کاهش دهند.

استفاده از ماسک‌های طبیعی

یکی از روش‌های رایج برای حفظ سلامتی و از بین بردن منافذ سطح پوست صورت، استفاده از ماسک‌های تشکیل شده از مواد طبیعی است. ترکیبات بسیاری برای ماسک‌ها وجود دارند که هر یک خواص منحصربه فردی برای پوست دارند.

متخصصان پیشنهاد می‌کنند از ماسک‌هایی با ترکیبات خاک رس به منظور کاهش منافذ سطح پوست استفاده کنیم، چرا که این ترکیب چربی اضافی در سطح پوست، منافذ را از بین می‌برد و مانع از بزرگ‌تر شدن منافذ می‌شود.

بیشتر بخوانید : بررسی ۵ روش لایه برداری پوست صورت برای انتخاب درست

پاک کردن آرایش در شب

استفاده از محصولات شیمیایی آرایشی و بهداشتی برای پوست به شدت مضر بوده و در درازمدت ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیری روی پوست بر جای گذارد. این محصولات عموماً با ایجاد لایه‌ای روی پوست سبب مسدود شدن منافذ پوست شده و مانع از رسیدن مواد مرطوب‌کننده به پوست می‌شوند.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما هنگام خواب هر گونه ترکیبات اضافی روی صورت خود را از بین ببرید.

میکرودرم خانگی رویت
میکرودرم خانگی رویت، پوستتو احیا کن

استفاده از کرم ضدآفتاب

با اینکه نور خورشید باعث جذب بعضی ویتامین‌ها می‌شود، اما به دلیل داشتن پرتوهای مضر و سرطان‌زا، برای پوست بسیار خطرناک است. کارشناسان معتقدند افراد نباید به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار گیرند. خشک شدن پوست و از بین رفتن لایه مرطوب پوست، از عوارض ماندن بیش‌ از حد زیر نور آفتاب است.

البته اغلب محصولات ضدآفتاب حاوی مواد مرطوب‌کننده هستند. به همین جهت با استفاده از کرم‌های ضدآفتاب، شما با یک تیر دو نشان را خواهید زد.

چگونه منافذ باز پوست خود را ببندیم؟

شاید این جمله را بارها شنیده ‌باشید که پیشگیری بهتر از درمان است. در خصوص مراقبت از پوست نیز این جمله کاملا درست است. شاید در نگاه اول با خود بگویید راه مشخصی برای جلوگیری از بروز این منافذ در سطح پوست وجود ندارد. اما باید بگوییم که این تصور تا حد زیادی درست نبوده و در اینجا به شما اقداماتی را خواهیم گفت تا کمتر در صورت خود این منافذ را داشته ‌باشید.

  • رعایت بهداشت و تمیز نگه ‌داشتن سطح پوست
  • عدم دستکاری جوش‌ها و لک‌های پوستی
  • استفاده منظم از کرم‌های ضد آفتاب

بهترین روش‌های درمان منافذ باز پوست کدام است؟

در قسمت قبل به روش‌های طبیعی جلوگیری از ایجاد منافذ در سطح پوست پرداختیم و مواردی را بیان کردیم که به راحتی و با کمترین هزینه می‌توانید پوست خود را زیباتر نشان دهید. با پیشرفت تکنولوژی در زمینه پزشکی، به ویژه مراقبت از پوست، روش‌های درمانی زیباسازی پوست نیز پیشرفت‌های چشمگیری داشته ‌است.

اغلب کارشناسان و متخصصان حوزه سلامت پوست عقیده دارند روش‌های جدید ماندگاری را در بهبود سطح پوست خواهند داشت. البته نکته‌ی منفی در خصوص استفاده از این روش‌ها، هزینه نسبتا بالای آن‌هاست که سبب می‌شود هر کسی توانایی انجام این کار را نداشته‌ باشد. در ادامه قصد داریم تا 3 روش جدید برای از بین بردن منافذ پوست صورت را بررسی کنیم:

از متداول‌ترین روش‌های جدید در برطرف کردن منافذ پوست، استفاده از لیزر روی پوست است.

درمان منافذ پوست با لیزر

از متداول‌ترین روش‌های جدید در برطرف کردن منافذ پوست، استفاده از لیزر روی پوست است. لیزر درمانی به روش‌های متفاوتی انجام می‌گیرد، اما اساس کار آن‌ها مشابه یکدیگر است. لیزر درمانی، روشی غیرتهاجمی بوده که کمترین میزان آسیب را به سطح پوست خواهد رساند. در این روش، کلاژن‌ها دچار تحریک شده و رشد خود را از سر خواهند گرفت و سبب بسته شدن منافذ موجود در سطح صورت نیز می‌شوند.

البته باید توجه داشت که قبل از اقدام برای لیزر درمانی، حتما با متخصصین مربوطه مشورت‌های لازم را انجام دهید تا علاوه بر آشنایی با انواع این روش، در خصوص عوارض احتمالی ناشی از استفاده از لیزر و همچنین طول مدت درمان، اطلاعات مناسبی را به دست‌آورید. در نظر داشته باشید یکی از مضرات استفاده از لیزردرمانی، دوره طولانی مدت بهبود پوست است.

فرکانس رادیویی

یکی از روش‌های جدیدی که امروزه برای شادابی و سفت شدن پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد، فرکانس‌های مخصوص رادیویی است. این روش در مسدودسازی منافذ پوست و جلوگیری از بزرگ شدن آن‌ها نیز تأثیر بسزایی دارد. امواج رادیویی یا رادیو فرکوئنسی از سالیان قبل توسط متخصصین پوست به عنوان یکی از راه‌های درمان پوست و همچنین جوان‌سازی پوست استفاده می‌شد

در این روش درمانی، پس از آغشته کردن سطح پوست با لوبریکانت، با استفاده از دستگاه رادیو فرکانس امواجی روی سطح پوست تابیده می‌شود. این امواج رادیویی به تدریج گرما را از سطح پوست به عمق پوست منتقل می‌کند. این امواج هیچ‌گونه ضرر و عوارض جانبی برای پوست ندارد و به عنوان یک روش غیرتهاجمی شناخته می‌شود. در برخی موارد، اثرات آن سریع، ولی کوتاه مدت خواهد بود.

دستگاه اولتراسونیک

تحقیقات مختلف نشان داده است استفاده از روش اولتراسونیک فیشیال (Ultrasonic Facials) نسبت به روش‌های قدیمی و سنتی در مقیاسی عمیق‌تر عمل می‌کند.

در این روش، امواج صوتی از این دستگاه خارج شده، به لایه‌های عمیقی از پوست نفوذ کرده و با حالت ماساژگونه‌ی فوق‌العاده روی پوست، باعث افزایش گردش خون در لایه‌های پوستی می‌شود. بالطبع این افزایش گردش خون باعث طراوت و شادابی پوست شده و مانع از ظاهر شدن منافذ پوست صورت می‌شود.

این دستگاه با تولید ارتعاشات صوتی در فرکانس پایین به عمق پوست نفوذ کرده و باعث از بین‌ رفتن آلودگی‌های مختلف از روی پوست می‌شود. این روش کاملاً بی‌خطر و مؤثر بوده و هیچ‌گونه عوارضی، مانند: قرمزی، درد و… به همراه نخواهد داشت.

شادابی پوست به عنوان یکی از عوامل زیبایی ظاهری در هر فرد نیاز به مراقبت‌های روزانه و دائمی دارد. متخصصان و کارشناسان روش‌های مختلفی را برای رهایی از منافذ سطح پوست صورت پیشنهاد کرده‌اند. آن‌ها معتقد هستند با اینکه وجود و تعداد این منافذ می‌تواند با ژنتیک رابطه مستقیم داشته‌ باشد، اما عوامل محیطی، مانند: آلودگی‌های محیطی، استفاده از مواد و ترکیبات شیمیایی روی پوست و… نیز بی‌تأثیر نخواهد بود.

روش‌های سنتی و قدیمی‌تر برای بستن منافذ پوست سطح صورت، نیاز به زمانی طولانی برای اثرگذاری دارند و معمولا نمی‌توانند حفره‌های پوست را در مراحل پیشرفته‌تر درمان کنند. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند در مواردی که برای درمان عجله دارید یا منافذ پوست به راحتی قابل‌ تشخیص هستند، از روش‌های کلینیکی و پیشرفته‌تر برای تنگ کردن منافذ پوست صورت استفاده کنید.

منافذ پوست انواع مختلفی دارند و دلایل ایجاد آن‌ها نیز متفاوت است. به همین دلیل نمی‌توان نسخه یکسانی برای همه آن‌ها پیچید. پزشکان با توجه به شرایط سلامتی و فردی بیمار، سن، نوع پوست، شدت آسیب و انتظاراتی که بیمار از نتیجه درمان دارد، بهترین روش درمان را به او پیشنهاد می‌دهند.

با پیشرفت تکنولوژی در رشته پزشکی و به ویژه مراقبت از پوست، روش‌های درمان و حذف این حفره‌ها نیز پیشرفت کرده است. استفاده از انواع لیزر درمانی، فرکانس‌های رادیویی و دستگاه اولتراسونیک، به عنوان جدیدترین روش‌های درمان منافذ پوست صورت شناخته می‌شود.

منبع +++++

منافذ باز پوست صورت چیست؟

بیشتر نواحی پوست بدن، از جمله صورت دارای منافذ هستند. اگرچه در بیشتر مواقع این منافذ کوچک هستند و به سختی می‌توان آن‌ها را تشخیص داد، اما در صورت عدم رسیدگی به موقع به آن‌ها، این منافذ تبدیل به چرک‌های بدخیم و بزرگ خواهد شد. عوامل زیادی در تشکیل این منافذ نقش دارند.

از متداول ترین روش های جدید برطرف کردن منافذ چیست؟

از متداول‌ترین روش‌های جدید در برطرف کردن منافذ پوست، استفاده از لیزر روی پوست است. لیزر درمانی به روش‌های متفاوتی انجام می‌گیرد، اما اساس کار آن‌ها مشابه یکدیگر است. لیزر درمانی، روشی غیرتهاجمی بوده که کمترین میزان آسیب را به سطح پوست خواهد رساند. در این روش، کلاژن‌ها دچار تحریک شده و رشد خود را از سر خواهند گرفت و سبب بسته شدن منافذ موجود در سطح صورت نیز می‌شوند.

چگونه منافذ باز پوست خود را ببندیم؟

1. رعایت بهداشت و تمیز نگه ‌داشتن سطح پوست 2. عدم دستکاری جوش‌ها و لک‌های پوستی 3. استفاده منظم از کرم‌های ضد آفتاب

آیا منافذ زیر پوست مشکلی ایجاد می‌کنند؟

دانشمندان عقیده دارند از لحاظ سلامتی، این منافذ هیچ‌گونه عوارضی در پی نخواهند داشت و صرفاً جنبه زیبایی پوست و صورت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

۹ اسفند ۱۴۰۰ ۱۲ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

12 دیدگاه برای منافذ پوست صورت چیست؟ +دلایل، علائم و روش درمان!

ن س سلام در این مورد ح و به این ترتیب که در آن زمان به این ا ز من به عنوان یکی ابزار های این که به حریم شخصی به حریم خصوصی افراد را به حریم شخصی به نام های مختلف

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی