آموزش پاکسازی صورت با بخور
۸ بهمن ۱۴۰۰ ۱۰ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

آموزش پاکسازی صورت با بخور

به این مطلب امتیاز دهید

بخور دادن یکی از مهم‌ترین اقدامات در روتین پوستی است. این فعالیت فواید بسیار زیادی دارد که مهم‌ترین آن باز کردن منافذ و پاک‌سازی عمیق آن است. افزایش رطوبت پوست، افزایش شادابی و شفافیت و جوان‌سازی پوست از دیگر فواید جادویی بخور دادن است. می‌توانید هفته‌ای یک بار این کار را انجام دهید و از فوایدش بهره‌مند شوید. البته دانستن شیوه صحیح بخور دادن اهمیت ویژه‌ای دارد و اگر به شکل اشتباهی این کار را انجام دهید، یقیناً نتیجه لازم را نمی‌بینید و تلاش‌هایتان بی‌فایده خواهد بود. در این مقاله با آموزش پاکسازی صورت با بخور همراه ما باشید.

شیوه‌های مختلف بخور در آموزش پاکسازی صورت با بخور

برای بخور دادن روش‌های متنوعی وجود دارد که به‌راحتی می‌توانید از فواید آن بهره‌مند شوید. اصولاً بخور دادن فعالیتی آسان و بدون خرج خاصی است اما پیشرفت تکنولوژی و ساخت وسایل خانگی متنوع و مخصوص، در این امر به کمک انسان‌ها آمده و می‌توان از آن وسایل برای بخور دادن استفاده کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه بخور دادن و آموزش پاکسازی صورت با بخور را برایتان شرح دهیم.

البته دانستن شیوه صحیح بخور دادن اهمیت ویژه‌ای دارد و اگر به شکل اشتباهی این کار را انجام دهید، یقیناً نتیجه لازم را نمی‌بینید و تلاش‌هایتان بی‌فایده خواهد بود.

آموزش پاکسازی صورت با بخور با استفاده از یک کاسه یا ظرف مملو از آب بسیار گرم

این شکل از بخور دادن، ساده‌ترین شکل این کار است. برای بخور دادن با استفاده از ظرف آب گرم کافی است:

  • پس از انتخاب زمان و مکان مناسب، در مرحله اول باید حوله کرکی بزرگ و مناسبی را آماده کنید.
  • اگر موهایتان بلند است، حتماً آن‌ها را ببندید تا برایتان مزاحمتی ایجاد نکند.
  • اگر قرار است از سینک ظرف‌شویی برای بخور دادن استفاده کنید، باید شرایط را طوری تنظیم کنید که در وضعیت بدنی راحتی قرار بگیرید. بهتر است در صورت استفاده از سینک، یک چهارپایه زیر پایتان بگذارید تا حالت بدنی ایده‌آل‌تری هنگام بخور دادن داشته باشید.
  • صورت و گردن خود را با یک پاک‌کننده مناسب و ملایم کاملاً پاک کنید و با فیس براش بشورید تا آلودگی‌های سطحی و لوازم آرایشی مانع از رسیدن رطوبت به منافذ پوستتان نشود.
  • مقداری مناسب از آب را بسته به ظرفیت کاسه یا سینک ظرفشویی‌تان به نقطه جوش برسانید.
  • هنگامی که آب به نقطه جوش رسید، گیاه مورد نظر خود را به آن اضافه کنید و اجازه دهید در آب حل یا مخلوط شود.
  • کمی درجه حرارت را پایین بیاورید و روی ظرف را با درپوش بپوشانید و آن را به همین حالت روی شعله متوسط بگذارید تا چند دقیقه بجوشد.
  • پس از گذشتن چند دقیقه، آب را در کاسه مورد نظر یا سینک ظرفشویی خود (که پیش از این راه خروج آب آن را مسدود کرده‌اید) بریزید.
  • اگر قرار است روغن‌های گیاهی در بخور خود استفاده کنید، در این مرحله آن را به آب اضافه کنید.
  • در جای مناسبی که از پیش تعیین کرده بودید قرار بگیرید و حوله کرکی را روی سر خود بیندازید. دقت کنید که فاصله صورتتان با آب جوش مناسب باشد تا بر اثر بی‌احتیاطی صورت خود را نسوزانید.
  • اجازه دهید بخار آب ۵ تا ۱۰ دقیقه بر روی پوست شما بنشیند و عملکرد خود را انجام دهد.
  • می‌توانید برای تعادل دما چند ثانیه گوشه حوله خود را کنار بزنید تا تنفستان آسان شود.
برای بخور دادن روش‌های متنوعی وجود دارد که به‌راحتی می‌توانید از فواید آن بهره‌مند شوید.

آموزش پاکسازی صورت با بخور با استفاده از یک حوله گرم

این روش بخور دادن نیز یک روش ساده و بی‌هزینه است که به‌راحتی می‌توانید مقدمات آن را آماده کنید. برای این کار لازم است:

  • ابتدا یک حوله دستی مناسب را آماده کنید.
  • باید این حوله را با آب بسیار گرم کاملاً خیس کنید.
  • برای این کار می‌توانید مانند روشی که پیش از این ذکر شد، یک ظرف را پر از آب کرده و اجازه دهید به نقطه جوش برسد. گیاهان دارویی و روغن‌هایی گیاهی مد نظر خود را به آن اضافه کنید. حوله مورد نظر را کاملاً در ظرف آب جوش آمده خیس کنید.
  • اگر دمای آب گرم منزلتان بالا است، می‌توانید شیر آب گرم را باز کرده و اجازه دهید با آب به نهایت دما خود برسد. محل خروج آب از سینک را کاملاً مسدود کنید. حوله خود را در سینک قرار داده و بگذارد کمی همراه با گیاهان یا روغن‌های مورد نظرتان خیس بخورد.
  • حوله خیس شما آماده است. باید صورت و گردن خود را با یک پاک‌کننده مناسب، تمیز کنید.
  • موهای خود را ببندید تا مزاحم بخور دادنتان نشود.
  • حوله را از ظرف یا سینک در بیاورید و کاملاً آن را فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود و حوله به حالت مرطوب در بیاید.
  • روی صندلی، کاناپه، مبل، تخت خواب یا هر جای دیگری که راحت هستید لم بدهید.
  • حوله مرطوب را روی صورت خود به شکلی قرار دهید که تمام نواحی پوستتان را بپوشاند و مرطوب کند.
  • حداقل ۵ دقیقه در این حالت استراحت کنید تا گرمای حوله اثر پاک‌سازی خود را بگذارد.

آموزش پاکسازی صورت با بخور با استفاده از دستگاه بخور خانگی

گفتیم که تکنولوژی روز دنیا سعی در آسان کردن فعالیت انسان‌ها دارد. دستگاه بخور صورت خانگی یکی از صدها وسیله خانگی تولید شده توسط شرکت‌های تجاری مختلف است که به این منظور ساخته شده است. اگر در خانه خود این دستگاه را دارید، می‌توانید به کمک آن بخور دهید. برای این کار نیاز است:

  • ابتدا دستورالعمل استفاده از دستگاه را کاملاً مطالعه کنید و بر اساس آن مراحل را انجام دهید.
  • دستگاه را از آب پر کرده و روی میز یا سطح بلندی نزدیک به پریز برق قرار دهید.
  • دوشاخه آن را به پریز برق وصل کنید و چند ثانیه صبر نمایید تا دستگاه شروع به تولید کردن بخار کند.
  • مانند روش‌های قبل، موهای خود را کاملاً از صورت خود کنار بزنید و در صورت نیاز آن‌ها را ببندید.
  • با یک شوینده ملایم صورت و گردن خود را تمیز کنید.
  • در فاصله ۱۵ سانتی‌متری دستگاه راحت بنشینید یا دراز بکشید.
  • اجازه دهید بخار تولید شده از دستگاه بر روی صورت شما بنشیند.
  • حواستان باشد بخاری که از دستگاه تولید می‌شود، بسیار قوی‌تر از بخار سینک ظرفشویی است و با شدن بیشتری بر روی صورت شما اسپری می‌شود. پس لازم است فاصله مناسب با دستگاه را رعایت کنید تا دچار سوختگی یا تنگی نفس نشوید.
  • چند دقیقه مقابل دستگاه بنشینید یا دراز بکشید تا بخور تأثیر خود را بگذارد.
دستگاه بخور صورت خانگی یکی از صدها وسیله خانگی تولید شده توسط شرکت‌های تجاری مختلف است که به این منظور ساخته شده است.
به پوستت جون تازه بده

مزایای آموزش پاکسازی صورت با بخور

توان پاک‌کنندگی بالا

بخور صورت می‌تواند منافذ پوست را باز کند و پاک‌سازی عمیق پوست صورت را انجام دهد. پاکسازی پوست باعث از بین بردن آلودگی‌های پنهان آن می‌شود. همچنین نرم شدن پوست صورت امکان تخلیه جوش‌های سرسیاه را راحت‌تر می‌کند.

افزایش سرعت جریان گردش خون

بخور باعث تعریق پوست و گشاد شدن رگ‌های شما می‌شود. این اتفاق افزایش سرعت جریان خون در رگ‌های شما و تغذیه بهتر پوست را به همراه خواهد داشت.

افزایش میزان استحکام کلاژن و الاستین پوست

افزایش جریان گردش خون در زیر پوست، باعث بیشتر شدن تولید کلاژن و الاستین می‌شود که این خود استحکام و زیبایی پوست صورت را به همراه ارمغان می‌آورد.

بیشتر بخوانید: آموزش پاکسازی صورت در آرایشگاه

اسکین اسکرابر کیوت اسکین، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست

از بین بردن سلول‌های مرده پوست و باکتری‌هایی که باعث بروز آکنه می‌شوند

همان‌طور که گفتیم، بخور باعث باز شدن منافذ پوست صورت می‌شود و میکروب‌ها و باکتری‌های باقی‌مانده بر روی پوست را از بین می‌برد. در نتیجه عوامل اصلی بروز جوش‌های مختلف خنثی می‌شوند و پوست دیگر مستعد بروز آکنه نخواهد بود. این اقدم یکی از مهم‌ترین بخش‌های روتین پوستی است.

از بین بردن چربی‌های مضر و انباشته شده

پوست، چربی مفیدی به نام سبوم را ترشح می‌کند که تا حدی برای پوست صورت مفید است. اگر این چربی‌ها زیاد از حد در زیر پوست انباشته شوند، مکانی برای رشد و تجمع باکتری‌های مختلف می‌شوند و این اتفاق سبب بروز جوش و آکنه خواهد شد. بخور دادن به موقع و صحیح باعث جلوگیری از بروز این اتفاق می‌شود. به همین سبب نیاز است آموزش پاکسازی صورت با بخور به بهترین شکل انجام بگیرد.

آب‌رسانی به پوست

بخور صورت با آب‌رسانی می‌تواند روند تولید چربی مفید پوست را افزایش دهد. افزایش چربی مفید پوست سبب مرطوب شدن طبیعی صورت می‌شود و علاوه بر جلوگیری از خشک شدن، التهاب و سوزش، شفافیت ویژه‌ای به پوست می‌بخشد.

کمک به بهتر شدن روند جذب محصولات مراقبتی

بخور صورت با باز کردن منافذ پوست، میزان نفوذ محصولات مراقبتی روتین پوستی شما را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد.

خاصیت آرامش‌بخشی

بخور صورت گرمای مناسب و ایده‌آلی را به شخص هدیه می‌دهد که باعث ایجاد حس خوب می‌شود. افزودن رایحه‌ها و اسانس‌های طبیعی مختلف می‌تواند این حس آرامش را افزایش دهد و علاوه بر ایجاد آرامش برای پوست صورت، آرامش روانی را نیز برای فرد به ارمغان بیاورد.

رفع گرفتگی و درد سینوس

سردردهای ناشی از گرفتگی سینوس خصوصاً در فصول سرد سال بسیار آزاردهنده است. بخور دادن قادر است این گرفتگی‌ها را رفع و مسیر تنفس فرد را آزاد کند.

در دسترس بودن

بخور دادن یک فعالیت بسیار مفید، آسان و کم‌خرج است. شما می‌توانید در منزل خود با استفاده از یک ظرف آب، شعله اجاق گاز و حوله به‌راحتی بخور دهید و از مزایای آن استفاده نمایید.

بخور دادن یک فعالیت بسیار مفید، آسان و کم‌خرج است.

با نحوه آموزش پاکسازی صورت با بخور آشنا شدید. شما در منزل می‌توانید به‌آسانی این فعالیت کم‌خرج و مفید را انجام دهید. توصیه می‌شود در بخورتان اگر پوست حساس دارید، از گیاهانی مانند گل همیشه بهار و بابونه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بخور صورت و پاکسازی صورت!

اگر پوستتان چرب است می‌توانید از بابونه، گل رز، روغن چای و اسطوخودوس بهره بگیرید و اگر پوست خشکی دارید، نعناع هندی، ترنج، اسطوخودوس و گل همیشه بهار بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. امیدواریم توانسته باشیم در این زمینه به شما کمک کنیم.

منبع ++++

مزایای پاکسازی صورت با بخور چیست؟

توان پاک‌کنندگی بالا 2. افزایش سرعت جریان گردش خون 3. افزایش میزان استحکام کلاژن و الاستین پوست 4. آب‌رسانی به پوست 5. خاصیت آرامش‌بخشی 6. کمک به بهتر شدن روند جذب محصولات مراقبتی 7. رفع گرفتگی و درد سینوس 8. در دسترس بودن

آیا بخور باکتری های پوست را از بین میبرد؟

بخور باعث باز شدن منافذ پوست صورت می‌شود و میکروب‌ها و باکتری‌های باقی‌مانده بر روی پوست را از بین می‌برد. در نتیجه عوامل اصلی بروز جوش‌های مختلف خنثی می‌شوند و پوست دیگر مستعد بروز آکنه نخواهد بود. این اقدم یکی از مهم‌ترین بخش‌های روتین پوستی است.

چرا باید صورت رو بخور داد؟

بخور دادن یکی از مهم‌ترین اقدامات در روتین پوستی است. این فعالیت فواید بسیار زیادی دارد که مهم‌ترین آن باز کردن منافذ و پاک‌سازی عمیق آن است. افزایش رطوبت پوست، افزایش شادابی و شفافیت و جوان‌سازی پوست از دیگر فواید جادویی بخور دادن است. می‌توانید هفته‌ای یک بار این کار را انجام دهید و از فوایدش بهره‌مند شوید.

ایا قبل بخور باید صورت را شست؟

بله صورت و گردن خود را با یک پاک‌کننده مناسب و ملایم کاملاً پاک کنید و با فیس براش بشورید تا آلودگی‌های سطحی و لوازم آرایشی مانع از رسیدن رطوبت به منافذ پوستتان نشود.

۸ بهمن ۱۴۰۰ ۱۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی