پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم
۵ بهمن ۱۴۰۰ ۱۰ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم؛ آشنایی با روش‌ها و مزایای آن

4/5 - (2 امتیاز)

باتوجه به این موضوع که پوست همواره در معرض انواع آلودگی‌های محیطی قرار دارد، مراقبت از آن یک امر ضروری به‌نظر می‌رسد. همچنین با افزایش سن، نیاز به کمک‌رسانی به پوست برای کندکردن سیر پیری آن بسیار مهم است. پاک‌کردن سلول‌های مرده پوست باعث می‌شود پوست درخشان‌تر و صاف‌تر به‌نظر برسد. این امر می‌تواند به بهبود بافت سطح پوست و کاهش چین‌وچروک‌های سطحی کمک کند. به گزارش متخصصان پوست، میکرودرم آبریژن یکی از محبوب‌ترین درمان‌های غیرجراحی پوست است. پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم آبریژن درواقع یک درمان لایه‌برداری مکانیکی در کلینیک است. این روش درمانی به شما در داشتن پوستی شاداب، جوان و زیبا کمک کرده و جوانی آن را تضمین می‌کند. با توجه‌به اهمیت این موضوع، در این مقاله سعی داریم تا به معرفی کامل عملکرد این دستگاه، مزایا و معایب آن و روش استفاده از دستگاه میکرودرم آبریژن در خانه بپردازیم.

پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم چیست؟

دستگاه میکرودرم آبریژن درواقع نوعی از درمان را برای پوست انجام می‌دهد. به این شکل که از یک فرآیند ساینده برای برداشتن لایه بالایی پوست استفاده کرده تا به بهبود رنگ و بافت پوست شما کمک کند.

این روش باید بادقت و به‌آرامی و توسط افراد متخصص انجام شود. اگر قصد دارید که به بهبود ظاهر پوست خود، رفع آسیب‌های ناشی از اشعه خورشید، جای جوش و آکنه، مقابله با پیری و دیگر نگرانی‌های پوستی بپردازید، این روش بسیار مناسب است.

. پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم آبریژن درواقع یک درمان لایه‌برداری مکانیکی در کلینیک است.

با استفاده از دستگاه میکرودرم آبریژن می‌توان به درمان تخصصی پوست رسید. با این صورت که ابتدا از یک اپلیکاتور تخصصی برای خراش‌دادن ملایم لایه بالایی پوست استفاده می‌شود. همچنین در روشی دیگر از پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم آبریژن، از اسپری حاوی اکسید آلومینیوم یا بی‌کربنات‌سدیم برای انجام همین‌کار استفاده می‌کنند.

باید بدانید که میکرودرم آبریژن یک روش تهاجمی نیست، اما از مهارت‌ها و ابزارهای تخصصی برای بهبود وضعیت پوست به‌کار برده می‌شود. به همین خاطر باید از افراد متخصص و آموزش‌دیده برای انجام آن کمک گرفت. شرایط انجام کار نیز به‌گونه‌ای‌ست که شما در حالت خوابیده یا درازکشیده قرارگرفته و تکنسین با استفاده از ابزارهای انتخابی در ناحیه موردنظر به انجام کار می‌پردازد. معمولاً درمان با استفاده از یک مرطوب‌کننده، تسکین‌دهنده و ضدآفتاب به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: آموزش پاکسازی صورت در آرایشگاه؛ 

به پوستت جون تازه بده

سه نوع اصلی دستگاه میکرودرم آبریژن

برای پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم می‌توان با توجه‌به شرایط مختلف از مدل‌های مختلف آن استفاده کرد. استفاده از هرکدام از این دستگاه‌ها به آموزش نیاز داشته و باید برای موقعیت‌های مناسب انتخاب و استفاده شود.

قطعه دستی با نوک الماس

طراحی این دستگاه به‌گونه‌ای‌ست که همزمان سلول‌های مرده را از بین برده و در عین‌حال آنها را از پوست می‌کشد. عمق پاکسازی با این مدل از دستگاه با فشار اعمال‌شده توسط تکنسین و مدت زمان استفاده از آن روی ناحیه‌ای مشخص از پوست تعیین می‌شود. این مدل، بیشتر برای صورت به‌خصوص برای اطراف چشم که به دقت زیادی نیاز دارد، استفاده می‌شود.

میکرودرم آبریژن کریستال

با این روش ابتدا یکسری کریستال‌های ریز برروی پوست اسپری شده که در نتیجه آن، سلول‌های مرده پوست و لایه بیرونی آن را از بین می‌برد. در این مدل نیز قابلیت مکش داخلی برای برداشتن پوست و کریستال‌های استفاده‌شده، وجود دارد.

هیدرودرم آبریژن

این روش پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم آبریژن جدیدتر از بقیه روش‌ها است و به جای کریستال‌هایی که در بالا توضیح داده شد، از آب و اکسیژن برای لایه‌برداری پوست استفاده می‌شود.

ممکن‌است اصطلاح سایش در روش درمانی پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم شما را نگران و ناامید کند، زیرا این را تداعی می‌کند که قرار است یک تجربه دردناک داشته باشید.

با این‌حال اولین باری که این‌کار را انجام می‌دهید، ممکن‌است کمی احساس ناراحتی کنید و یا پوست شما کاملا سفت شود. همچنین امکان دارد این حس ایجاد شود که ناحیه تحت‌درمان پوست کاملاً گرم است. شما باید با تکنسین خود در مورد سطح راحتی خود صادق باشید. زیرا آنها همیشه می‌توانند سطح مکش را برای راحتی بیشتر شما تنظیم کنند. اگر پوست حساسی دارید، از قبل به تکنسین اطلاع دهید.

با این‌حال اولین باری که این‌کار را انجام می‌دهید، ممکن‌است کمی احساس ناراحتی کنید و یا پوست شما کاملا سفت شود.

مزایای پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم

بعد از شناخت کامل نحوه کار دستگاه میکرودرم در پاکسازی پوست، بهتراست با فواید آن آشنا شوید. بعد از انجام پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم با مزایایی روبرو هستید که عبارتند از:

  • پوست شما صاف و نرم شده و تنوع رنگدانه کمتری دارید.
  • این دستگاه همچنین تولید کلاژن را تحریک کرده و به خاصیت ارتجاعی و کاهش چین‌و‌چروک کمک می‌کند.
  • جای زخم خفیف، مانند آکنه یا علائم کشش، کمتر آشکار است.
  • سلول‌های مرده پوست برداشته شده و پوست شما به‌سادگی تمیزتر از همیشه احساس می‌شود.
  • گردش خون در زیرپوست شما بهبود می‌یابد و به این شکل تمام موادمغذی و اکسیژن لازم برای جوان‌سازی پوست شما تامین می‌شود.
  • پس از پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم، پوست شما توانایی بیشتری برای جذب محصولات مراقبت از پوست انتخابی شما دارد. برای کسانی که در حال درمان بیماری‌های پوستی مانند آکنه هستند، این امر می‌تواند مهم باشد زیرا محصولات مراقبت از پوست آنها به‌طور موثرتری عمل کنند.
  • این روش درمان پوست همچنین می‌تواند اندازه منافذ را با بازکردن و بهبود آنها کاهش دهد.
  • این یک روش ایمن است، به‌خصوص زمانی که توسط تکنسین ماهر انجام شود. زیرا مانند لایه‌برداری شیمیایی یا لیزردرمانی خشن یا خطرناک نیست، با این حال شما همچنان از نتایج عالی بهره‌مند می‌شوید.
  • زمان بهبودی خیلی طولانی نیست و معمولا فقط چند ساعت طول می‌کشد.

ممکن ‌است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا میکرودرم آبریژن می‌تواند اسکار آکنه را کاهش دهد یا خیر. پاسخ این است که بستگی به ماهیت و عمق جای زخم دارد. اسکارهای آکنه کم‌عمق در درصد بالایی بهبود پیدا می‌کنند.

اما اگر جای زخم عمیق‌تر باشد، احتمال بهبودی با این روش بسیار کم است. با این حال، از آنجایی که پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم صافی کلی پوست شما را بهبود می‌بخشد، ممکن‌است متوجه شوید که ظاهر جای زخم‌ها بهبود یافته است.

بیشتر بخوانید: انواع ابزار پاکسازی پوست را بشناسید!

عوارض جانبی میکرودرم آبریژن

 میکرودرم آبریژن بی‌خطر است. شایع‌ترین عوارض جانبی آن شامل فقط کمی قرمزی و حساسیت بلافاصله پس از درمان است. در اکثر مواقع نیز این عوارض درعرض یک تا دو ساعت کاهش می‌یابد. همچنین گاهی‌اوقات ممکن‌است در فرآیند ساکشن مقداری کبودی ایجاد شود، اما تکنسین باید مراقب باشد تا از این امر جلوگیری کند.

کسانی که پوست حساسی دارند یا آکنه بسیار شدید دارند، نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای داشته تا از تحریک زیاد پوست آن‌ها جلوگیری شود. اگر به بیماری پوستی مانند اگزما، روزاسه، پسوریازیس یا تبخال مبتلا هستید، انجام میکرودرم آبریژن توصیه نمی شود. اگر در حال‌حاضر دچار آفتاب‌سوختگی یا هر زخم باز شده‌اید، نباید این روش را انجام دهید.

در حالی که انواع اسکراب‌ها و محصولات لایه‌بردار می‌توانند پوست‌های مرده را از بین ببرند، اما در واقع هیچ‌چیز مانند ابزار میکرودرم آبریژن نیست.

نحوه پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم آبریژن در خانه

برای افرادی که ترجیح می‌دهند پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم را در خانه انجام دهند توصیه می‌شود که ابتدا با ویژگی‎های پوست خود به‌خوبی آشنایی داشته و همچنین نحوه استفاده از دستگاه را بدانند. قبل از معرفی مراحل انجام صحیح آن، شما باید یک ابزار میکرودرم آبریژن مناسب را تهیه کنید.

در حالی که انواع اسکراب‌ها و محصولات لایه‌بردار می‌توانند پوست‌های مرده را از بین ببرند، اما در واقع هیچ‌چیز مانند ابزار میکرودرم آبریژن نیست. زیرا این روش ترکیبی برای لایه‌برداری پوست و کاهش جای جوش و آکنه، چین‌وچروک، لکه‌های پیری وخطوط ریز پوست بسیار کاربردی است. بنابراین این فناوری درجه یک است. در این قسمت مراحل انجام پاکسازی پوست به این روش معرفی شده است.

مرحله 1: ابتدا صورت خود را به‌خوبی تمیز کنید.

قبل از شروع درمان میکرودرم آبریژن، مهم است که صورت خود را به‌طور کامل با یک پاک‌کننده ملایم بشویید. پس از پاک‌کردن کثیفی و چربی اضافی پوست با استفاده از پاک‌کننده و آب، اجازه دهید پوستتان کاملا خشک شود.

 مرحله 2: پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم: ابزار میکرودرم آبریژن خود را آماده کنید.

 قبل از شروع این روش، باید با انتخاب نوک مناسب و تنظیم شدت لایه‌برداری، ابزار میکرودرم آبریژن خود را آماده کنید. این دستگاه به‌طور معمول دارای دو تنظیم مکش بوده که مکش سبک یا معمولی برای لایه‌برداری پوست شما مناسب است. اگر پوست حساسی دارید، توصیه می‌شود برای شروع از پایین‌ترین حالت شروع کرده و بعد از چند جلسه درمان، به‌تدریج از درجات بالاتر استفاده کنید.

همچنین باید یک نوک مناسب با پوست خود را برای انجام کار انتخاب کنید. برای پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم، می‌توانید سه نوع سری را براساس نیاز خود استفاده کنید. نوک درشت، برای پوشش سریع مناطق بزرگ مناسب بوده و بیشترین میزان لایه‌برداری را انجام می‌دهد. نوک ریز، کمی کوچکتر است و امکان مقدار کمی لایه‌برداری را فراهم می‌کند. نوک دقیق نیز برای نواحی کوچک مانند بالای لب، زیربینی و اطراف ابروها بهترین گزینه محسوب می‌شود.

مرحله 3: درمان میکرودرم آبریژن را شروع کنید.  

اکنون به بخش انجام کار رسیدید. شما باید ابزار میکرودرم خود را مانند یک مداد نگه داشته، نوک آن را صاف روی پوست خود فشار دهید و به‌آرامی آن را روی صورت خود بچرخانید. اگر نوک آن صاف روی پوست شما قرار نگیرد، دستگاه به‌درستی مکش نمی‌کند. در این حالت، متوجه نوعی کشش سبک روی پوست خود خواهید شد. جهت‌هایی را که باید ابزار را روی هر بخش از صورت خود حرکت دهید عبارت است از:

گونه‌ها و ناحیه چانه: برای این قسمت‌ها از وسط صورت خود شروع کرده و به‌آرامی به سمت لبه بیرونی صورت خود حرکت کنید. پس از اتمام یک خط، دستگاه را از جایی که ابتدا شروع کرده بود به پایین ببرید و این کار را تا زمانی که کل ناحیه لایه‌برداری شود، تکرار کنید.

ناحیه لب: توصیه می‌شود از نوک دقیق برای این ناحیه از صورت استفاده کنید. از وسط صورت خود شروع کرده و به سمت بیرون و لبه صورت خود حرکت کنید. مراقب باشید که نوک دستگاه لب‌های شما را لمس نکند.

ناحیه چشم: برای انجام پاکسازی در اطراف چشم بسیار مراقب باشید زیرا پوست این ناحیه بسیار ظریف است. حرکت دستگاه برای این قسمت باید به سمت پایین و شروع آن از ناحیه شقیقه‌ها به سمت چشم‌ها باشد. همچنین در لبه ابروها دستگاه را به سمت لبه بیرونی صورت خود و بالای گوش حرکت دهید.

میکرودرم رویت
میکرودرم خانگی رویت، پوستتو احیا کن

ناحیه پیشانی: از وسط پیشانی شروع کرده و به سمت لبه بیرونی صورت خود حرکت کنید. هر بار یک طرف پیشانی خود را انجام دهید.

ناحیه بینی: برای پاکسازی پوست در این ناحیه، دستگاه را از روی پل بینی به سمت پایین و سپس از روی پل بینی به سمت بیرون از کناره بینی خود حرکت دهید.

ناحیه دست‌ها: شما علاوه‌بر پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم می‌توانید با استفاده از نوک ظریف به پاکسازی پوست دست خود نیز بپردازید. برای این‌کار به‌آرامی پشت دست و بالای انگشتان خود را لایه‌برداری کنید.

پس از تکمیل فرآیند پاکسازی روی پوست خود، متوجه وجود ذرات مرده پوست برروی دستگاه خواهید شد. بعد از اتمام کار، نوک الماس را بردارید، فیلتر را بیرون بیاورید، ذرات مرده پوست را گردگیری کرده و در یک فیلتر جایگزین قرار دهید تا دستگاه را برای پاکسازی بعدی آماده نگه دارید.

 مرحله 4: صورت خود را بشویید یا به‌آرامی پاک کنید.

پس از اتمام درمان، باید صورت خود را به‌آرامی تمیز کرده تا ذرات مرده باقیمانده پوست پاک شود. برای این مرحله می‌توانید به‌صورت خود آب بپاشید یا از آب‌میسلار استفاده کنید، اما از استفاده از هرگونه شوینده خشن خودداری کنید. زیرا پوست شما در اثر درمان میکرودرم آبریژن دچار کمی تحریک شده است، بنابراین نباید التهاب اضافی ایجاد کنید.

مرحله 5: از یک مرطوب‌کننده غنی استفاده کنید.

پوست شما بعد از پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم دچار کمی قرمز و تحریک می‌شود. در حالی که این قرمزی خفیف به‌سرعت از بین می‌رود، اما بهتراست آن را با یک مرطوب‌کننده غلیظ تسکین دهید. اگر به خارج از منزل می‌روید، به‌شدت توصیه می‌شود که از مرطوب‌کننده حاوی SPF برای محافظت از پوست خود استفاده کنید.

با استفاده از مراحل ذکرشده می‌توانید درعرض 10 تا 15 دقیقه، یک درمان خانگی میکرودرم آبریژن را تکمیل کنید که به شما کمک می‌کند تا به‌طور طبیعی پوست سالم‌تری پیدا کنید. پس از اتمام درمان، پوست شما به طرز عجیبی صاف و نرم خواهد شد.

به‌طور معمول می‌توانید هفته‌ای یک‌بار این روش را در خانه انجام دهید، اما بسته‌به نوع پوست شما، می‌توان از آن حداکثر هر 3 تا 4 روز استفاده کرد.

پس از اتمام درمان، پوست شما به طرز عجیبی صاف و نرم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: چرا پاکسازی پوست واجب است؟

 مراقبت‌های بعد از پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم

از آنجایی که این روش برای از بین‌بردن موثر لایه بالایی پوست، جایی که بسیاری از مشکلات پوستی مشهود است، موثر عمل می‌کند. ممکن‌است با یکسری التهاب‌ها و عوارض کم درگیر شوید. برای به‌حداقل رساندن این موارد بهتراست نسبت‌به انجام مراقبت‌های بعداز آن حساس باشید.

ساده‌ترین راه برای جلوگیری یا به حداقل رساندن عوارض جانبی این است که پوست خود را با مرطوب‌کننده‌های ملایم هیدراته نگه دارید و در چند هفته اول پس از درمان از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. همچنین سعی کنید حداقل 24 ساعت بعد از میکرودرم آبریژن از کرم‌های موضعی آکنه استفاده نکنید.

شما باید بدانید که متناسب با نوع پوست خود هرچندوقت یکبار باید این نوع از پاکسازی را انجام دهید. این امر می‌تواند از دوره هفتگی تا ماهانه متفاوت باشد. باید بدانید که استفاده بی‌رویه از این روش به پوست شما آسیب خواهد زد.

یکی از روش‌های موثر در مراقبت و جوان‌سازی پوست، پاکسازی آن از سلول‌های مرده و دیگر آلودگی‌هاست. روش درمانی پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم، به‌طور موثری در درمان مشکلات پوستی مانند رفع چین‌وچروک، جای جوش و آکنه، سلول‌های مرده پوست، بازکردن منافذ و جوان‌سازی پوست، خوب عمل می‌کند.

برای انجام این روش بهتراست با مزایا و عوارض احتمالی آن و مراقبت‌های پس از آن به‌خوبی آشنا باشید. همچنین برای افرادی که تمایل دارند این روش را در خانه انجام دهند، این امکان وجود دارد. در این مقاله سعی داشتیم به معرفی کامل روش کار با دستگاه میکرودرم آبریژن بپردازیم.

منبع +++

مراحل پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم چیست؟

1. ابتدا صورت خود را به‌خوبی تمیز کنید. 2. پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم: ابزار میکرودرم آبریژن خود را آماده کنید. ۳. درمان میکرودرم آبریژن را شروع کنید. 4. صورت خود را بشویید یا به‌آرامی پاک کنید. ۵. از یک مرطوب‌کننده غنی استفاده کنید.

آیا بعد از میکرودرم باید مراقبت پوستی انجام داد؟

بله ساده‌ترین راه برای جلوگیری یا به حداقل رساندن عوارض جانبی این است که پوست خود را با مرطوب‌کننده‌های ملایم هیدراته نگه دارید و در چند هفته اول پس از درمان از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. همچنین سعی کنید حداقل 24 ساعت بعد از میکرودرم آبریژن از کرم‌های موضعی آکنه استفاده نکنید.

چه نکاتی قبل از استفاده از میکرودرم لازم است؟

برای افرادی که ترجیح می‌دهند پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم را در خانه انجام دهند توصیه می‌شود که ابتدا با ویژگی‎های پوست خود به‌خوبی آشنایی داشته و همچنین نحوه استفاده از دستگاه را بدانند. قبل از معرفی مراحل انجام صحیح آن، شما باید یک ابزار میکرودرم آبریژن مناسب را تهیه کنید.

عوارض جانبی میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم آبریژن بی‌خطر است. شایع‌ترین عوارض جانبی آن شامل فقط کمی قرمزی و حساسیت بلافاصله پس از درمان است. در اکثر مواقع نیز این عوارض درعرض یک تا دو ساعت کاهش می‌یابد. همچنین گاهی‌اوقات ممکن‌است در فرآیند ساکشن مقداری کبودی ایجاد شود، اما تکنسین باید مراقب باشد تا از این امر جلوگیری کند.

۵ بهمن ۱۴۰۰ ۱۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی