لیفتینگ صورت
۲۲ تیر ۱۴۰۱ ۶ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

لیفتینگ صورت چیست؟

به این مطلب امتیاز دهید

لیفتینگ صورت یک راهکار زیبایی است که می‌تواند افتادگی یا چین‌وچروک‌هایی که بر اثر افزایش سن در صورت رخ می‌دهد را کاهش دهد و ظاهری جوان به شما ببخشد. جوانی و طراوت پوست یکی از اصلی‌ترین دلایل زیبایی چهره خانم‌ها و آقایان است. این روش به میلیون‌ها نفر کمک کرده تا به ظاهر دلخواه خود برسند و احساس خوشبختی کنند! اگر دیدن علائم پیری روی صورت برایتان دشوار است و می‌خواهید همیشه خوب به نظر برسید امیدتان را از دست ندهید؛

لیفتینگ صورت معمولا به‌صورت سرپایی و با استفاده از بی‌حسی‌های موضعی انجام می‌شود و ممکن است دو تا پنج ساعت به طول بینجامد. در جراحی سنتی لیفتینگ صورت پوست‌های آویزان و اضافی توسط پزشک برش داده شده و به سمت بالا کشیده می‌شوند. سپس این برش‌ها بخیه شده و با بانداژ پانسمان می‌شوند. البته امروزه انجام لیفتینگ صورت با دستگاه لیزر به‌راحتی و بدون خونریزی قابل انجام است. با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد لیفتینگ صورت بدانید.

لیفتینگ صورت یا ریتیدکتومی چیست؟

لیفت صورت یا ریتیدکتومی(Rhytidectomy) یک عمل جراحی زیبایی است که برای بهبود ظاهر پوست صورت و گردن انجام می‌شود. این روش قادر است عضلات، پوست و چربی‌های اضافه و افتاده صورت، گردن و همچنین فک را برطرف کند.

لیفتینگ صورت یک راهکار زیبایی است که می‌تواند افتادگی یا چین‌وچروک‌هایی که بر اثر افزایش سن در صورت رخ می‌دهد را کاهش دهد و ظاهری جوان به شما ببخشد.

لیفتینگ صورت بر از بین بردن علائم پیری از قسمت تحتانی صورت متمرکز است و یک روش عالی برای افرادی است که می‌خواهند ازنظر ظاهری، جوان و جذاب به نظر برسند.

لیفتینگ صورت یک عمل جراحی زیبایی است که قادر است عضلات، پوست و چربی‌های اضافه و افتاده صورت، گردن و همچنین فک را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: پلکسر چیست؟ 

چرا پوست صورت شل می‌شود و می‌افتد؟

معمولا افزایش سن باعث شل شدگی و افتادگی پوست صورت می‌شود. اما عواملی نظیر قرار گرفتن در معرض نور آفتاب بدون استفاده از کرم‌های ضد آفتاب، استرس بیش از حد، رژیم غذایی نامناسب، عوامل ارثی و شرایط زندگی می‌تواند باعث افتادگی پوست صورت در سنین پایین‌تر شود.

هنگام لیفت، پوست افتاده در هر طرف صورت به عقب کشیده می‌شود و بافت‌های زیر پوست با جراحی تغییر می‌کند تا کانتور صورت به شکل جوانتری برگردد.

قبل از عمل لیفتینگ جراح سابقه پزشکی، کشش، بافت، ضخامت پوست و ساختار استخوان صورت شما را ارزیابی می‌کند و همچنین در مورد انتظاراتتان از نتایج لیفت صورت به‌طور مفصل با شما صحبت می‌کند. او به شما کمک می‌کند تا بفهمید که لیفت صورت چگونه ظاهر شما را تغییر می‌دهد.

درنهایت یک روش مناسب یا ترکیبی از روش‌ها را برای به دست آوردن نتیجه موردنظر به شما پیشنهاد می‌کند. در لیفتینگ صورت از بی‌حسی موضعی یا بیهوشی کامل به همراه داروهای آرام‌بخش استفاده می‌شود. هنگام لیفت، پوست افتاده در هر طرف صورت به عقب کشیده می‌شود و بافت‌های زیر پوست با جراحی تغییر می‌کند تا کانتور صورت به شکل جوانتری برگردد.

قبل از اینکه بخیه زده شود، پوست و بافت اضافی برداشته می‌شود. نوع برش به تکنیک مورداستفاده و نیاز بیمار بستگی دارد بااین‌وجود اکثر برش‌ها معمولاً از شقیقه‌ها و محل رویش مو آغاز شده و با حرکت به سمت پایین و دور زدن لاله گوش، در نهایت پشت گوش و قسمت پایین پوست سر خاتمه می‌یابد. ممکن است برشی زیر چانه نیز ایجاد شود.

لیفتینگ صورت غالباً با سایر اعمال زیبایی همچون لیفت پیشانی، لیفت ابرو، بلفاروپلاستی(لیفت پلک)، لیفت گردن یا رینوپلاستی(جراحی بینی) انجام می‌شود تا نتیجه بهتری داشته باشد. اثرات این جراحی زیبایی می‌تواند تا چندین سال ماندگار باشد.

به پوستت جون تازه بده

چرا باید لیفت صورت انجام دهیم؟

پوست صورت به تدریج با افزایش سن یا در اثر عوامل محیطی مختلف یا سبک زندگی نادرست شل شده و چربی‌های زیرپوستی را از دست می‌دهد. این عامل باعث ایجاد افتادگی در برخی نواحی نظیر کناره چشم‌ها یا گوشه لب‌ها و بینی شده یا به صورت پوست اضافه در ناحیه غبغب بروز پیدا کند. زمانی که این اتفاق برای چهره شما رخ می‌دهد، با استفاده از انواع روش‌های لیفت صورت می‌توانید پوست خود را بالا کشیده و حالت چهره خود را حفظ کنید.

مزایای لیفت صورت

  • سفت‌تر شدن پوست
  • حفظ شادی و طراوت پوست صورت
  • جوان‌سازی چهره و افزایش اعتماد به نفس
  • درمان دائمی، بدون نیاز به تمدید
  • هزینه عمل به نسبت نتیجه کاملا معقول است
  • از بین بردن چروک های سطحی نواحی مختلف صورت و چهره
  • از بین بردن غبغب
  • روشی ایمن با عوارض جانبی کم یا بدون عوارض جانبی
اسکین اسکرابر، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست

چه افرادی می‌توانند عمل لیفتینگ صورت انجام دهند؟

تمام افرادی که تازه با علائم پیری در صورت خود مواجه شده‌اند و همچنین کسانی که از چین‌وچروک و افتادگی اطراف چشم رنج می‌برند می‌توانند از این روش استفاده کنند. برخی از علائم پیری که با لیفتینگ صورت قابل اصلاح است عبارت‌اند از:

  • افتادگی گونه‌ها
  • پوست اضافی ناحیه فک
  • چین‌وچروک عمیق پوست اطراف بینی و لب
  • آویزان شدن پوست و چربی اضافی در گردن

لیفت صورت، برای چین‌وچروک‌های سطحی، آسیب‌های ناشی از آفتاب، چین‌وچروک‌های ریز اطراف بینی و بالای لب یا تغییرات در رنگ پوست، درمان مناسبی نیست.

لیفت صورت، برای چین‌وچروک‌های سطحی، آسیب‌های ناشی از آفتاب، چین‌وچروک‌های ریز اطراف بینی و بالای لب یا تغییرات در رنگ پوست، درمان مناسبی نیست.

روش‌های لیفتینگ صورت

روش‌های مختلفی برای لیفتینگ صورت وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به نیاز و درخواست خود هر یک از این روش‌ها را انتخاب کنید. روش‌های لیفتینگ صورت به دو روش دائم و موقت انجام می‌شود. در روش دائم معمولا لیفتینگ پوست صورت در اتاق‌‌‌های عمل جراحی انجام می‌شود و هزینه آن بیشتر از لیفتینگ موقت صورت است. در روش موقت، تغییرات کاملا مشابه روش دائم اتفاق می‌افتد. تنها تفاوت لیفت صورت موقت با لیفت دائم، زمان کوتاه و شارژ سالیانه مجدد آن است.

 ۱- لیفت صورت با نخ، ساده‌ترین روش ليفت صورت

مدتی است که لیفت صورت با استفاده از نخ طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در این روش یک نخ از سطح پوست عبور می‌کند و چند گره در قسمت‌های مخالف پوست ایجاد می‌شود که با کشیدگی نخ و محکم شدن گره‌ها، پوست کاملا به سمت بالا کشیده می‌شود. از این روش اغلب برای لیفتینگ ابرو و گاها برای لیفت بینی استفاده می‌شود.

هر چند لیفت صورت با نخ طرفداران بسیاری دارد اما عده‌ای به دلیل باز شدن ناگهانی گره‌ها و ایجاد مشکلات پوستی از انجام این کار رضایت ندارد. پیشنهاد می‌کنیم برای انجام لفتینگ صورت با نخ حتما به یک پزشک متخصص و کاربلد مراجعه کنید.

 ۲- لیفتینگ صورت به روش هایفو

در این روش که با استفاده از امواج صوتی با انرژی بالا انجام می‌گیرد، لیفتینگ پوست صورت و گردن به‌صورت کاملا طبیعی انجام می‌شود. دستگاه لیفت صورت با هایفو بدون درد و بدون نیاز به بی‌حسی می‌باشد و بعد از انجام کار لیفت صورت بدون هیچ گونه مراقبتی می‌توان به کارهای روزمره پرداخت. معمولا استفاده از روش هایفوتراپی برای لیفتینگ صورت 1 الی 3 سال ماندگاری دارد و پس از آن شما نیازمند شارژ مجدد لیفتینگ صورت خود هستید.

۳- لیفیتینگ صورت با استفاده از تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و پرفروش‌ترین روش‌های انجام ليفت صورت به‌شمار آورد. در این روش بوتولینوم به بخش‌های مختلف پوست شما تزریق شده و از تشکیل چین و چروک در بخش‌های مختلف پوست جلوگیری می‌کند.

انجام لیفتینگ با استفاده از بوتاکس معمولا به کسانی پیشنهاد می‌شود که قصد جلوگیری از ایجاد چین و چروک در پوستشان را دارند یا در مرحله ابتدایی پیری پوست هستند. برای از بین بردن چین و چروک عمقی و قدیمی استفاده از بوتاکس به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

 ۴- عمل لیفت صورت، لیفت دائمی صورت

انجام عمل لیفت صورت یک روش ماندگار و تهاجمی برای جوانی پوست و صورت است. در این روش که در اتاق عمل انجام می‌شود بیمار به‌طور کامل بیهوش می‌شود و سپس جراحی صورت می‌گیرد. در حین عمل لیفت صورت، پزشک با برداشتن چربی‌های اضافه در نواحی افتاده و چروک شده پوست و کشیدن پوست صورت و گردن، باعث از بین رفتن چین و چروک و شادابی و جوانی پوست می‌شود.

تاثیرات لفتینگ صورت معمولا بین 10 تا 15 سال روی پوست باقی می‌ماند و در صورت رعایت و مراقبت صحیح از پوست، لیفت صورت به‌طور دائم روی پوست شما باقی می‌ماند. استفاده از روش لیفت پوست صورت معمولا به کسانی پیشنهاد می‌شود که در سنین 50 تا 65 سالگی هستند و چین چروک‌های عمیقی دارند.

تزریق بوتاکس را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و پرفروش‌ترین روش‌های انجام ليفت صورت به‌شمار آورد.

۵- کربوکسی تراپی

ماده اصلی مورداستفاده در این روش گاز کربن دی‌اکسید است. تجمع این گاز در یک نقطه از بدن این پیغام را به مغز می‌رساند که اکسیژن در آن ناحیه کم شده و نیاز به خون‌رسانی بیشتر وجود دارد. در نتیجه مغز به قلب فرمان داده چ مقدار خون بیشتری را به آن می‌رساند. این موضوع باعث سرعت بخشیدن به روند ترمیم سلولی پوست شده و شرایط آن را بهبود می‌بخشد.

در کربوکسی تراپی پزشک دوز مشخصی از گاز کربن دی‌اکسید را به ناحیه موردنظر تزریق می‌کند و در نهایت فرایند گفته شده باعث ترمیم ناحیه تحت درمان و رفع مشکل خواهد شد. نسبت به دیگر روش‌های لیفت صورت کربوکسی تراپی جلسات درمانی بیشتری نیاز دارد. بسته به میزان آسیب و تشخیص پزشک تعداد جلسات درمان بین ۴ تا ۸ جلسه متغیر است. فاصله این جلسات ۲ تا ۴ هفته بوده و ماندگاری این روش نیز ۴ تا ۶ ماه است.

توصیه‌های قبل و بعد از عمل لیفتینگ صورت

عمل لیفتینگ صورت معمولاً ۲ تا ۴ ساعت طول می‌کشد اما اگر سایر عمل‌های زیبایی نیز همزمان با آن انجام شوند ممکن است بیشتر طول بکشد.

توصیه‌های قبل از عمل لیفت:

  • دستورالعمل‌های دارویی را دنبال کنید. حداقل از دو هفته قبل عمل از داروهای رقیق‌کننده خون(مثل آسپرین) و مکمل‌های دارویی استفاده نکنید.
  • شب قبل از عمل صورت و موهای خود را با صابون ضد باکتری بشویید.
  • شب قبل عمل، از خوردن هرگونه ماده غذایی بعد از نیمه‌شب بپرهیزید.
  • سیگار نکشید.
  • هنگام ورود به اتاق عمل، صورت شما باید فاقد هر گونه آرایشی باشد.
  • هماهنگی برای حضور یک همراه جهت انتقال تان به منزل و همراهی با شما در شب اول الزامی است.
استفاده از روش لیفت پوست صورت معمولا به کسانی پیشنهاد می‌شود که در سنین 50 تا 65 سالگی هستند و چین چروک‌های عمیقی دارند.

بیشتر بخوانید: لیفت ابرو؛

مراقبت‌های بعد از عمل لیفتینگ صورت:

  • بعد از عمل ممکن است کمی درد، زخم، تورم، کبودی و بی‌حسی را در منطقه تحت درمان حس کنید که بعد از۲ تا ۳ هفته کم‌کم از بین می‌روند.
  • درصورتی‌که ۲۴ ساعت بعد از عمل با درد شدید در ناحیه صورت یا گردن مواجه شده‌اید و یا احساس تنگی نفس، درد در قفسه سینه و ضربان قلب نامنظم داشتید، فوراً به پزشک مراجعه کنید.
  • حدود یک هفته بعد از عمل پزشک بخیه‌ها را برداشته و زخم را ارزیابی می‌کند.
  • چند روز اول بعد از جراحی موقع خوابیدن سرتان را بالاتر از بدن نگه دارید.
  • طبق توصیه پزشک از آنتی‌بیوتیک و داروهای ضد درد استفاده کنید.
  • برای تسکین درد و کاهش تورم می‌توانید کمپرس سرد روی محل برش قرار دهید.
  • به پوسته‌های ایجادشده روی زخم دست نزنید.
  • از فشار یا لمس بیش‌ازحد محل برش و اطراف آن خودداری کنید.
  • چند هفته اول بعد از جراحی از کرم‌ها و محصولات آرایشی استفاده نکنید.
  • تا ۲ هفته بعد عمل از انجام فعالیت‌های شدید ورزشی بپرهیزید.
  • حرکات صورت، مثل جویدن را کمتر انجام دهید.
  • به مدت سه هفته در معرض مستقیم نور آفتاب قرار نگیرید و از یک ضد آفتاب با SPF30 یا بالاتر استفاده کنید.
  • حداقل به مدت ۶ هفته از رنگ یا دکلره کردن موها بپرهیزید.

مشکلات و عوارض عمل لیفتینگ چیست؟

جراحی صورت و جراحی گردن باید توسط فردی انجام شود که در زمینه جراحی پلاستیک زیبایی، تجربه و تخصص دارد. تشخیص نوع پوست مراجعه کننده، ارزیابی دقیق قبل از عمل و آموزش نکات مهم بعد از عمل باعث می‌شود که عوارض عمل بسیار کمتر شود.
به غیر از تورم و کبودی احتمال ایجاد هماتوم و سرووم، آسیب عصبی و از دست دادن حالت ارتجاعی پوست وجود دارد. برای جلوگیری از بروز این مشکلات، دستورالعمل های قبل از عمل باید به صورت دقیق اجرا شود؛ مثلا قبل از جراحی، بیمار باید مصرف داروهایی که ممکن است سبب خونریزی شود را متوقف کند و باید چهار تا شش هفته قبل از جراحی سیگار کشیدن را ترک کند.

از چه سنی می‌توانیم از بوتاکس برای جلوگیری از چین و چروک پوست استفاده کنیم ؟

بوتاکس به تنهایی معجزه نمی‌کند و درمان های دیگر در کنار آن باید انجام شود. این روش، روشی متداول و بسیار مناسب است. ما معمولا از سنی که چروک ها تشکیل می‌شوند تزریق بوتاکس را آغاز می‌کنیم. چون هنگامی که چروکی تشکیل نشده، دلیلی برای استفاده از آن وجود ندارد.

هنگامی از بوتاکس برای پیشگیری استفاده می‌کنیم که چروک ها در حال شکل گیری اند. این کار باعث می‌شود که چروک های ناحیه ی اخم یا اطراف چشم ها پیشرفت نکند و عمیق نشوند.

عمل جراحی لیفتینگ چقدر طول می کشد؟

عمل لیفتینگ معمولا بین 2 تا 4 ساعت طول می کشد. مدت عمل به ماهیت پوست و میزان لیفت چهره بستگی دارد. گاهی اوقات مراحل دیگر نیز به این عمل اضافه می‌شوند و زمان کل را طولانی تر می‌کنند. سایر روشهایی که به همراه لیفتینگ انجام می‌شوند، روشهایی چون بلفاروپلاستی، بالون پیشانی، لیپوساکشن و لیفتینگ زیر چانه هستند.

کلام آخر اینکه لیفتینگ صورت می‌تواند ظاهری جوان به صورت و گردن شما بدهد. اگرچه نتایج لیفت صورت دائمی نیست و با افزایش سن ممکن است پوستتان مجدداً شل و افتاده شود، اما انتظار می‌رود که حداقل تا ۱۰ سال شما را از هرگونه عمل لیفت بی‌نیاز کند. آیا تجربه‌ای از لیفتینگ صورت داشتید؟ خوشحال می‌شویم تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

لیفتینگ صورت یا ریتیدکتومی چیست؟

لیفت صورت یا ریتیدکتومی(Rhytidectomy) یک عمل جراحی زیبایی است که برای بهبود ظاهر پوست صورت و گردن انجام می‌شود. این روش قادر است عضلات، پوست و چربی‌های اضافه و افتاده صورت، گردن و همچنین فک را برطرف کند. لیفتینگ صورت بر از بین بردن علائم پیری از قسمت تحتانی صورت متمرکز است و یک روش عالی برای افرادی است که می‌خواهند ازنظر ظاهری، جوان و جذاب به نظر برسند.

لیفت کربوکسی تراپی چگونه است؟

ماده اصلی مورداستفاده در این روش گاز کربن دی‌اکسید است. تجمع این گاز در یک نقطه از بدن این پیغام را به مغز می‌رساند که اکسیژن در آن ناحیه کم شده و نیاز به خون‌رسانی بیشتر وجود دارد. در نتیجه مغز به قلب فرمان داده چ مقدار خون بیشتری را به آن می‌رساند. این موضوع باعث سرعت بخشیدن به روند ترمیم سلولی پوست شده و شرایط آن را بهبود می‌بخشد.

عمل جراحی لیفتینگ چقدر طول می کشد؟

عمل لیفتینگ معمولا بین 2 تا 4 ساعت طول می کشد. مدت عمل به ماهیت پوست و میزان لیفت چهره بستگی دارد. گاهی اوقات مراحل دیگر نیز به این عمل اضافه می‌شوند و زمان کل را طولانی تر می‌کنند. سایر روشهایی که به همراه لیفتینگ انجام می‌شوند، روشهایی چون بلفاروپلاستی، بالون پیشانی، لیپوساکشن و لیفتینگ زیر چانه هستند.

۲۲ تیر ۱۴۰۱ ۶ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی