فواید برنج قهوه‌ای برای پوست و مو
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ۵ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

فواید برنج قهوه‌ای برای پوست و مو

به این مطلب امتیاز دهید

برنج قهوه‌ای یک غله کامل است و برخلاف برنج سفید، تصفیه نمی‌شود لذا تمام فواید دانه‌های برنج را در خود حفظ می‌کند. پوسته داخلی و سبوس موجود در برنج قهوه‌ای تمام مواد مغذی را در خود حفظ کرده و همین مسئله سبب شده تا ارزش غذایی آن از برنج سفید بیشتر باشد.از فواید برنج قهوه‌ای می‌توان به درمان چاقی، دیابت، مشکلات قلبی، کمک به هضم غذا و … اشاره کرد؛ همچنین رابطه برنج قهوه ای و پوست را نباید نادیده گرفت. می‌توانید از برنج قهوه‌ای به شکل یک تونر و اسکراب خانگی استفاده کنید تا پوستی مرطوب و درخشان داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا همه‌چیز را در موردفواید برنج قهوه‌ای برای پوست و مو بدانید.

مزایا و فواید برنج قهوه‌ای برای پوست و مو

اگر برای بار اول است که برنج قهوه ای مصرف می‌کنید ممکن است که عطر و طعم آن برایتان خوشایند نباشد خصوصاً اگر به برنج سفید عادت کرده باشید.

برنج قهوه‌ای و پوست
از فواید برنج قهوه‌ای می‌توان به درمان چاقی، دیابت، مشکلات قلبی، کمک به هضم غذا و … اشاره کرد؛

با این حال با مطالعه لیست چشمگیر فواید آن برای سلامتی احتمالاً متقاعد خواهید شد که آهسته و مداوم تغییراتی را در رژیم غذایی خود ایجاد کنید. از فواید برنج قهوه‌ای برای پوست و مو و سلامتی کلی بدن می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل سطح کلسترول خون
  • جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد
  • تقویت سلامت قلب
  • متعادل کردن سطح قند خون و کنترل دیابت
  • کاهش وزن
  • مبارزه با سرطان
  • درمان اختلالات خواب
  • کمک به هضم غذا و جلوگیری از بروز سنگ صفرا
  • سلامت استخوان‌ها و سیستم عصبی
  • حفظ قابلیت ارتجاعی پوست و جلوگیری از پیری زودرس
  • بهبود موهای آسیب­‌دیده و درمان شوره سر
فواید برنج قهوه‌ای برای سلامتی
برنج قهوه‌ای سرشار از مواد معدنی ضروری مانند منگنز، آهن، روی، فسفر، کلسیم، سلنیوم، منیزیم و پتاسیم است.

بیشتر بخوانید:‌ تغذیه مناسب برای سلامت پوست

برنج قهوه‌ای سرشار از مواد معدنی ضروری مانند منگنز، آهن، روی، فسفر، کلسیم، سلنیوم، منیزیم و پتاسیم است. این ماده شامل ویتامین گروه B ازجمله تیامین(B1)، ریبوفلاوین(B2)، نیاسین(B3)، ویتامین B6 و همچنین فولات، ویتامین E و ویتامین K است. برنج قهوه‌ای مقدار فیبر و پروتئین موردنیاز بدنتان را تأمین می‌کند و علاوه بر این یک منبع عالی برای تأمین اسیدهای چرب به شمار می‌رود که برای سلامتی مفید است.

با توجه به ویتامین‌ها، مواد معدنی و محتویات فنلی که در برنج قهوه‌ای وجود دارد، سیستم ایمنی بدن شما تقویت می‌شود، علاوه بر این شما را قادر می‌سازد تا با عفونت‌ها و بیماری‌ها مقابله کنید. همچنین با سالم نگه‌داشتن بدن سبب زیبایی پوست و مو می‌شود.

به پوستت جون تازه بده

برنج قهوه‌ای و پوست

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا مردم آسیای شرقی پوست زیبایی دارند. خب این به دلیل رژیم غذایی فوق‌العاده‌ای است که از آن پیروی می‌کنند و برنج قهوه‌ای یکی از آن‌هاست. اگر می‌خواهید در مورد ارتباط برنج قهوه ای و پوست بیشتر بدانید در ادامه با ما همراه باشید تا با مزیت‌های آن برای پوست آشنا شوید:

  • لایه‌برداری پوست: فیبر، پروتئین و مواد معدنی ضروری موجود در برنج قهوه‌ای سبب شده تا این ماده به یک لایه‌بردار قدرتمند برای پوست تبدیل شود. همچنین سبب تحریک جریان خون و رشد سلول‌ها می‌شود و کمک می‌کند تا پوستتان بی‌عیب به نظر برسد.
فیبر، پروتئین و مواد معدنی ضروری موجود در برنج قهوه‌ای سبب شده تا این ماده به یک لایه‌بردار قدرتمند برای پوست تبدیل شود.
  • درمان آکنه: برنج قهوه‌ای سرشار از ویتامین‌ها، منیزیم و آنتی‌اکسیدان است که به درمان جوش و لکه‌های پوستی کمک می‌کند. این ماده با خواص خنک‌کنندگی‌ای که دارد می‌تواند قرمزی ناشی از آکنه را کاهش دهد. همچنین از پوست شما در برابر آفتاب‌سوختگی و سایر التهابات پوستی محافظت می‌کند.
برنج قهوه‌ای و درمان آکنه
علاوه بر این سلنیوم موجود در برنج قهوه‌ای به کاهش التهاب و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند.
  • جلوگیری از پیری زودرس: اعتقاد بر این است که پروتئین‌های موجود در برنج قهوه‌ای پوست آسیب‌دیده را ترمیم و از آن در برابر چین‌وچروک و خطوط ریز محافظت می‌کنند. علاوه بر این سلنیوم موجود در برنج قهوه‌ای به کاهش التهاب و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند.
  • اگزما: مقدار زیاد نشاسته موجود در برنج قهوه‌ای با تسکین قرمزی و خارش پوست، برای اگزما نیز مفید است اما قبل از استفاده حتماً با پزشکتان مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: فواید آب برنج برای مو؛ 

فیس براش آیلو کیوت اسکین یاسی
فیس براش سیلیکونی آیلو یه هدیهٔ متفاوت برای یه آدم متفاوت

در ادامه مبحث فواید برنج قهوه‌ای برای پوست و مو بد نیست که با طرز تهیه یک نمونه ماسک خانگی با برنج قهوه­ای آشنا شویم. برای تهیه این ماسک به یک فنجان آب، نصف فنجان برنج قهوه‌ای، یک کاسه بزرگ و چند تکه پنبه نیاز دارید:

با ماساژ کامل دانه‌های برنج خیس‌خورده روی صورت شروع کنید و پوستتان را اسکراب کنید. حال در کاسه‌ای بزرگ مقداری برنج قهوه‌ای تازه بریزید و حدود نصف فنجان آب به آن اضافه کنید و بگذارید ۴ تا ۵ ساعت برنج در آب خوب خیس بخورد تا تمام مواد مغذی آن به داخل آب نفوذ کند.

سپس این ترکیب را از صافی عبور داده و آب آن را درون یک بطری بریزید. اکنون تکه‌های پنبه را با آب برنج خیس کرده و به‌آرامی روی صورت و گردن خود بکشید. این کار را حدود ۳  تا ۵ دقیقه ادامه دهید. اجازه دهید آب برنج حدود ۱۰ دقیقه روی صورتتان بماند تا خشک شود درنهایت صورتتان را با آب ولرم بشویید و به‌آرامی با یک حوله نرم خشک کنید.

این یک تونر عالی و مفید برای پوست است که تمام لکه‌های آفتاب‌سوختگی و علائم آکنه را از بین می‌برد. مطمئن باشید که با استفاده مکرر از این تونر طبیعی، پوستی درخشان خواهید داشت.

اکنون می‌دانیم که بین برنج قهوه ای و پوست سالم ارتباط وجود دارد و مصرف آن چه به‌صورت خوراکی و چه موضعی، می‌تواند به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست کمک کند. همچنین بثورات و بیماری‌های پوستی مانند آکنه، اگزما و آفتاب‌سوختگی را تسکین می‌دهد. آیا تا به حال از برنج قهوه‌ای برای سلامت پوست خود استفاده کرده‌اید؟ لطفاً تجربیات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

خواص برنج قهوه ای چیست؟

برنج قهوه‌ای سرشار از مواد معدنی ضروری مانند منگنز، آهن، روی، فسفر، کلسیم، سلنیوم، منیزیم و پتاسیم است. این ماده شامل ویتامین گروه B ازجمله تیامین(B1)، ریبوفلاوین(B2)، نیاسین(B3)، ویتامین B6 و همچنین فولات، ویتامین E و ویتامین K است. برنج قهوه‌ای مقدار فیبر و پروتئین موردنیاز بدنتان را تأمین می‌کند و علاوه بر این یک منبع عالی برای تأمین اسیدهای چرب به شمار می‌رود که برای سلامتی مفید است.

برنج قهوه ای برای جلوگیری ازپیری پوست تاثیر دارد؟

اعتقاد بر این است که پروتئین‌های موجود در برنج قهوه‌ای پوست آسیب‌دیده را ترمیم و از آن در برابر چین‌وچروک و خطوط ریز محافظت می‌کنند. علاوه بر این سلنیوم موجود در برنج قهوه‌ای به کاهش التهاب و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند.

برنج قهوه ای برای درمان آکنه مفید است؟

برنج قهوه‌ای سرشار از ویتامین‌ها، منیزیم و آنتی‌اکسیدان است که به درمان جوش و لکه‌های پوستی کمک می‌کند. این ماده با خواص خنک‌کنندگی‌ای که دارد می‌تواند قرمزی ناشی از آکنه را کاهش دهد. همچنین از پوست شما در برابر آفتاب‌سوختگی و سایر التهابات پوستی محافظت می‌کند.

۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ۵ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی