عوارض قرص راکوتان در بارداری
۹ بهمن ۱۴۰۰ ۱۱ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

قرص راکوتان در بارداری؛ عوارض و راهکارها

به این مطلب امتیاز دهید

بسیاری از افراد هستند که از قرص راکوتان برای از بین بردن جوش‌های روی صورت خود استفاده می‌کنند. ولی این دسته از افراد باید در مورد استفاده کردن از این قرص اطلاعات بیشتری داشته باشند و اگر در دوران بارداری هستند با پزشک در مصرف این قرص مشورت کنند. این مقاله از کیوت مگ را به عوارض قرص راکوتان در بارداری اختصاص داده‌ایم با ما همراه باشید.

قرص راکوتان از آن دسته قرص‌هایی می‌باشد که عوارض بسیاری دارد و به همین دلیل برای مصرف کردن آن پزشک باید به خوبی سیستم بدن شما را مورد بررسی قرار دهد و اگر این قرص با بدن شما سازگاری داشت آن را برای شما تجویز کند. یکی از مهمترین ممنوعیت‌هایی که در استفاده از قرص راکوتان وجود دارد، این است که در دوران بارداری به هیچ عنوان نباید از آن استفاده شود. برای اینکه اطلاعات شما در این مورد بیشتر شود در ادامه توضیحاتی را بیان می‌کنیم.

عوارض قرص راکوتان در بارداری

همانطوری که بیان کردیم مصرف نمودن قرص راکوتان برای خانم‌هایی که در دوران بارداری هستند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و اگر آنها در این دوران به سر می‌برند و از قرص‌های راکوتان استفاده کنند، بدون شک نوزاد و جنین آنها سقط می‌شود.

در واقع بسیاری از پزشکان به این نتیجه رسیده‌اند که با مصرف نمودن قرص‌های راکوتان 50 درصد امکان دارد که جنین سقط شود و 50 درصد هم امکان دارد در سیستم رشد جنین اختلالاتی به وجود آید، به همین دلیل اگر شما از این قرص استفاده می‌کنید باید از باردار نبودن خود اطمینان کامل به دست آورید. برای اینکه با دیگر عوارض قرص راکوتان در بارداری آشنایی بیشتری داشته باشید برخی از آنها را معرفی می‌کنیم که عبارت می‌باشد از:

این بیماری یکی از بیماری‌های نقص شناختی به شمار می‌رود که در هنگام تولد نوزاد به آن مبتلا می‌شود.

۱- بیماری هیدروسفالی در جنین

طبق  گفته‌هایی که بیان نمودیم مصرف قرص راکوتان برای خانم‌هایی که در دوران بارداری هستند بسیار خطرناک می‌باشد و به همین دلیل باید از مصرف کردن این قرص‌ها به طور جدی خودداری کنند. یکی از بیماری‌هایی که امکان دارد جنین در دوران بارداری خانم‌ها با استفاده از قرص‌های راکوتان به آن مبتلا شود، بیماری هیدروسفالی می‌باشد.

این بیماری یکی از بیماری‌های نقص شناختی به شمار می‌رود که در هنگام تولد نوزاد به آن مبتلا می‌شود. اگر کودک به این بیماری دچار گردد هنگام تولد امکان دارد دچار معلولیت‌های ذهنی شود و یا به بیماری‌هایی که با مغز ارتباط دارند دچار گردد، که این بیماری‌ها در مراحل بعد از زندگی خودش را به خوبی نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: عوارض قرص راکوتان چیست؟

میکرودرم خانگی رویت
میکرودرم خانگی رویت، پوستتو احیا کن

۲- بیماری میکروسفالی

یکی دیگر از بیماری‌های بسیار بدی که جنین امکان دارد با مصرف قرص راکوتان در دوران بارداری توسط مادر به آن دچار شود، بیماری میکروسفالی می‌باشد.

اگر جنین به این بیماری دچار گردد زمان تولد مشاهده خواهید کردن که سر و مغز او به اندازه غیر طبیعی کوچک است، این بیماری به هیچ عنوان قابل درمان نمی‌باشد و تا آخرین لحظه زندگی همراه او می‌باشد.

۳- نقایص قلب

یکی دیگر از عوارض قرص راکوتان در بارداری برای جنین این است که، در عروق و قلب او تاثیر بسیاری می‌گذارد. نوزادانی که تحت تاثیر این قرص و عوارض آن قرار بگیرند، امکان دارد که بعد از به دنیا آمدن دچار بیماری‌های قلب و نواقصی در کارکرد آن شوند.

مصرف نمودن قرص‌های راکوتان آسیب بسیار جدی به مغز جنین در دوران بارداری وارد می‌کند، به همین دلیل مادران در مصرف نمودن این قرص ها باید نهایت دقت را داشته باشند

۳- شکاف لب

بدون شک شاید شما افرادی را مشاهده کرده باشید که در لب های خود شکاف دارند و یا شکل ظاهری لب های آنها معمولی نمی‌باشد، این دسته از افراد در دورانی که جنین بوده‌اند تحت تاثیر عوارض قرص راکوتان در بارداری که مادر مصرف کرده است، قرار گرفته‌اند و به همین دلیل لب های آن زیبایی خود را از دست داده است.

۴- ناهنجاری‌های جسمی و توانایی شناختی

برخی از ناهنجاری‌های دیگری هم در بدن جنین امکان دارد در اثر مصرف قرص راکوتان توسط مادر به وجود آید که آنها شامل، ناهنجاری‌هایی در چشم، گوش و … باشد. دقت داشته باشید  که اگر نوزاد شما تحت تاثیر قرص‌های راکوتان و عوارض آن قرار بگیرد امکان دارد که توانایی شناختی خود را به طور کامل از دست بدهد و در ذهن خود دیگر توانایی‌هایی برای فکر کردن نداشته باشد.

مصرف نمودن قرص‌های راکوتان آسیب بسیار جدی به مغز جنین در دوران بارداری وارد می‌کند، به همین دلیل مادران در مصرف نمودن این قرص ها باید نهایت دقت را داشته باشند و با پزشک در این مورد صحبت کنند. برای اینکه با اقدامات مادر در مصرف کردن قرص‌های راکوتان آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه توضیحاتی را ارائه می‌دهیم.

مصرف نمودن قرص‌های راکوتان آسیب بسیار جدی به مغز جنین در دوران بارداری وارد می‌کند
به پوستت جون تازه بده

در صورت مصرف قرص راکوتان چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

بر اساس توضیحاتی که ارائه دادیم شما به خوبی متوجه شدید که در صورت مصرف کردن قرص راکوتان در حالی که باردار هستید باید با پزشک صحبت کنید و در غیر این صورت نوزاد شما به بیماری‌های خطرناک و جبران ناپذیری دچار می‌شود. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می‌توانید باردار شوید و می‌خواهید قرص‌های راکوتان  را استفاده کنید باید به برخی از موارد بسیار مهم دقت داشته باشید که آنها عبارتند از :

– یکی از مهمترین و اصلی‌ترین اقداماتی که تمامی خانم‌هایی که می‌خواهند باردار شوند باید به آن عمل کنند، این است که در مورد مصرف کردن قرص راکوتان با پزشک مشورت های لازم را انجام دهند. از آنجایی که پزشک تخصص بیشتری در این زمینه دارد به خوبی تمامی سیستم‌های بدن شما را مورد بررسی قرار می‌دهد و مصرف آن را برای شما منع و یا مجاز می‌داند.

پیش از اینکه بخواهید قرص راکوتان را مورد استفاده قرار دهید و از آن برای از بین بردن جوش‌های روی صورت خود استفاده نمایید، باید دو تست بارداری انجام دهید و در هر یک از آنها هم نتیجه منفی باشد. در غیر این صورت به هیچ وجه نباید از قرص‌های راکوتان استفاده کنید.

– خانم‌هایی که قصد دارند در دوران بارداری قرص راکوتان استفاده کنند، باید فرم رضایت خودشان را امضاء کنند و خطراتی که برای آنها و جنین امکان دارد رخ دهد را تایید نمایند. چرا که خطرات و بیماری‌هایی که امکان دارد جنین در اثر مصرف نمودن این دارو به آنها دچار شود بسیار زیاد است.

اگر شما قرص راکوتان استفاده می کنید و در همین حین باردار شدید، باید سریعا مصرف آن را قطع کنید و در این مورد که تاکنون از آن استفاده می‌کردید، باید با پزشک در این مورد مشورت کنید

– اگر شما از آن دسته افرادی هستید که قرص‌های راکوتان می‌خورید ، باید یک ماه قبل از اینکه از این دارو استفاده کنید و یک ماه بعد از اینکه آن را قطع کردید، از روش‌های پیشگیری بارداری استفاده نمایید.

اگر شما قرص راکوتان استفاده می کنید و در همین حین باردار شدید، باید سریعا مصرف آن را قطع کنید و در این مورد که تاکنون از آن استفاده می‌کردید، باید با پزشک در این مورد مشورت کنید تا روش‌های درمانی و رفع کردن مشکلاتی که شاید برای جنین رخ دهد را به شما معرفی کند.

بیشتر بخوانید: خشکی پوست و قرص راکوتان

بدون شک هر قرص و دارویی عوارض خاصی دارد و عوارض قرص راکوتان در بارداری هم دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد و به همین دلیل باید از مصرف کردن آن در دوران بارداری خودداری کنید.

چرا باید در مصرف قرص راکوتان بسیار مراقب بود؟

قرص راکوتان از آن دسته قرص‌هایی می‌باشد که عوارض بسیاری دارد و به همین دلیل برای مصرف کردن آن پزشک باید به خوبی سیستم بدن شما را مورد بررسی قرار دهد و اگر این قرص با بدن شما سازگاری داشت آن را برای شما تجویز کند. یکی از مهمترین ممنوعیت‌هایی که در استفاده از قرص راکوتان وجود دارد، این است که در دوران بارداری به هیچ عنوان نباید از آن استفاده شود.

عوارض قرص راکوتان در دوران بارداری بر کودک چیست؟

بیماری هیدروسفالی در جنین 2.بیماری میکروسفالی 3.نقایص قلب 4. شکاف لب 5. ناهنجاری‌های جسمی و توانایی شناختی

ایا قرص راکوتان را در دوران بارداری میتوان مصرف کرد؟

مصرف نمودن قرص راکوتان برای خانم‌هایی که در دوران بارداری هستند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و اگر آنها در این دوران به سر می‌برند و از قرص‌های راکوتان استفاده کنند، بدون شک نوزاد و جنین آنها سقط می‌شود.

در صورت مصرف قرص راکوتان برای اقدام به بارداری باید چه کرد؟

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که قرص‌های راکوتان می‌خورید ، باید یک ماه قبل از اینکه از این دارو استفاده کنید و یک ماه بعد از اینکه آن را قطع کردید، از روش‌های پیشگیری بارداری استفاده نمایید.

۹ بهمن ۱۴۰۰ ۱۱ دیدگاه
اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

11 دیدگاه برای قرص راکوتان در بارداری؛ عوارض و راهکارها

لطفاکمکم کنید
آیا موردی داشتیم که مصرف قرص راکوتان داشتند اما خطر ازجنین رفع شده و مشکلی پیش نیومده باشه توروخدا کمکم کنید

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی