14 بهمن 1398 ۰ دیدگاه

آشنایی با تاثیر تغذیه در سلامت بدن

تاثیر تغذیه در سلامت بدن :

همه ما به خوبی می‌دانیم تاثیر تغذیه در سلامت بدن بسیار مهم است و فواید بسیار زیادی دارد، به همین دلیل به این امر باید توجه زیادی داشته باشیم تا همیشه بدن ما سالم و بدون نقص باشد. زمانی که شما یک برنامه تغذیه مناسب و همیشگی داشته باشید همیشه بدن شما از نفوذ بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. هر یک از اندام‌هایی که در بدن وجود دارد نیاز به خوراکی‌های سالم برای سلامتی دارد که شما از طریق دریافت کردن این خوراکی‌ها سلامت بدن خود را تضمین می‌کنید. در واقع باید بدانید سلامت بدن یکی از مهمترین و اصلی‌ترین ثروت‌هایی می باشد که از گذشته تا به امروز بسیاری از افراد از این ثروت نگهداری می‌کردند، اما امروزه تا حدودی توجه به این ثروت کمتر شده است و افراد زیاد در راستای نگهداری از آن تلاش نمی‌کنند.

تغذیه

با مشغله های روزانه دیگر افراد تغذیه سالم خود را فراموش کرده‌اند و به همین دلیل خوراکی‌هایی را میل می‌کنند که سلامت بدن آنها را تهدید می‌کند. داشتن یک برنامه غذایی سالم در رژیم روزانه ما بسیار واجب و ضروری می‌باشد تا از این طریق همیشه سلامت بدن ما تضمین شود. مزیت‌هایی که خوراکی‌های سالم دارند بسیار زیاد می‌باشد ولی با این وجود بسیاری از افراد از این مزیت‌ها غافل هستند. برای اینکه با این مزیت‌ها آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه توضیحات بیشتری را ارائه می‌دهیم.

مزیت‌های تغذیه سالم :

همانطوری که بیان نمودیم فواید تغذیه سالم در بدن بسیار زیاد می‌باشد و اگر شما نسبت به این مزیت‌ها اطلاعات بیشتری داشته باشید بدون شک رژیم غذایی خود را به درستی انجام می‌دهید. از جمله مهمترین و اصلی‌ترین فوایدی که غذای سالم دارد و سلامت بدن را فراهم می‌کند عبارت می‌باشد از :

  1. قلب سالم

یکی از مهمترین اعضای بدن قلب انسان به شمار می‌رود که باید به آن اهمیت بسیاری دهیم. زمانی که تغذیه سالم داشته باشید و درخوراکی‌های مصرف شده شما سدیم و چربی‌های کمتری وجود داشته باشد قلب عملکرد بسیار بهتری خواهد داشت. چربی‌هایی که اشباع می‌شوند و ترانس دار هستند برای قلب مضرات بسیار زیادی دارند و خطرات و بیماری‌های قلبی را بسیار بیشتر می‌کنند. رژیم غذایی شما اگر سرشار از حبوبات، سبزیجات، محصولات لبنی، میوه‌ها و … باشد می‌تواند از قلب شما تا حد بسیار زیادی مراقبت کند.
  1. استخوان و دندان های سالم

زمانی که رژیم غذایی شما سرشار از کلسیم باشد دندان‌های شما بسیار تقویت می‌شود و استخوان‌های شما هم از بین نمی‌رود. به همین دلیل شما باید بسیار به کلسیم موجود در تغذیه خود توجه داشته باشید تا همیشه استخوان‌های سالم و قوی داشته باشید. غذاهایی که کلسیم زیادی داشته باشند بسیار زیاد هستند و به همین دلیل  شما باید این غذاها و خوراکی‌ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

  1. مغز سالم

بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده‌اند که مغز انسان می‌تواند کل بدن را کنترل کند، بر همین اساس باید بدانید عملکرد مغز باید بسیار خوب باشد و با تغذیه سالم عملکرد مغز بسیار بهبود بخشیده می‌شود. زمانی که رژیم غذایی شما صحیح باشد و سلامت بدن را کنترل کند جریان خون را در مغز بسیار بهبود می‌بخشد و از سلول‌هایی که در مغز وجود دارد محافظت می‌کند. غذاهایی که شما روزانه میل می‌کنید باید به گونه‌ای باشد که انرژی مغز را به خوبی تامین کند و برای سلامت بدن و مغز شما فواید کافی داشته باشد. شما برای اینکه بهترین رژیم غذایی را داشته باشید باید نزد پزشک تغذیه مراجعه کنید تا بهترین خوراکی‌های روزانه را برای شما مشخص کند تا آنها را میل کنید.

  1. کنترل وزن

یکی از مهمترین مسائلی که افراد زیادی به دنبال آن هستند و به آن اهمیت می‌دهند تناسب اندام و کنترل وزن می‌باشد. زمانی که شما تغذیه سالم داشته باشید بدون شک اگر شما دچار اضافه وزن باشید آن را کمتر خواهید کرد و اگر تناسب اندام داشته باشید آن وزن برای همیشه کنترل می‌شود. در واقع همه ما به خوبی می‌دانیم اضافه وزن مضرات و خطرات بسیاری برای بدن دارد که با رژیم غذایی مناسب می‌توانید اضافه وزن خود را کاهش دهید و به تناسب اندام برسید. دقت داشته باشید که در رژیم غذایی شما همه خوراکی‌ها وجود دارد و تنها خوراکی‌هایی که مضرات زیادی دارد و سلامت بدن را تهدید می‌کند باید حذف شود. برخی از خوراکی‌هایی که به صورت روزانه شما میل می‌کنید باید به اندازه و باکیفیت باشد.
  1. انرژی

خوراکی‌هایی که ما به صورت روزانه میل می کنیم سوزانده می‌شود و یا اینکه به چربی‌ها و انرژی در بدن تبدیل می‌گردد. به همین دلیل باید در تغذیه خود دقت داشته باشید که خوراکی‌های سالم و مفیدی را میل کنید و از مصرف خوراکی‌هایی که چربی زیادی دارند پرهیز نمایید. زمانی که رژیم غذایی شما سالم و بدون نقص باشد شما دچار چربی خون نمی‌شوید و تمامی نوساناتی که در بدن شما وجود دارد به خوبی کنترل می‌شود.

  1. عقب افتادن عواقب سالخوردگی و پیری

بدون شک همه ما روزی پیر و سالخورده می‌شوید که دیگر توانایی انجام دادن بسیاری از کارهای روزمره خود را نخواهیم داشت. اما باید دقت داشته باشید که اگر تغذیه شما مناسب باشد و در این برنامه غذایی تمامی اصول و قوانین رژیم غذایی مناسب را رعایت کنید پیری و عواقب سالخوردگی تان عقب می‌افتد.یکی از مهمترین نشانه‌های پیری چین و چروک های روی صورت می‌باشد که در صورت مشاهده این چین چروک ها شما متوجه خواهید شد که سنتان بیشتر شده است. اگر در برنامه غذایی خود سبزیجات و میوه ها را قرار دهید صورت شما چین و چروک کمتری خواهد داشت و پوست شما بسیار مرطوب و نرم می‌شود. برای جوان‌تر ماندن خوردن ماهی را هرگز فراموش نکنید، چرا که اسیدهای چرب درون ماهی در جوان سازی پوست نقش بسیار مهمی دارد.
  1. زندگی طولانی 

همه انسان‌ها مایل هستند که زندگی طولانی داشته باشند و در کنار این زندگی طولانی از سلامت بدن هم بهره‌مند شوند. بر همین اساس آنها باید رژیم غذایی و برنامه تغذیه خود را به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که همیشه تن سالم داشته باشند. خوردن خوراکی‌هایی که چربی و مواد مضر زیادی دارد آنها را زودتر پیر می‌کند و به همین دلیل زودتر از دیگران هم می‌میرند.

سلامت بدن

زمانی که تمامی خوراکی‌های سالم و مفید را میل کنید، قلب سالم، استخوان بندی سالم، کبد سالم، پوست سالم و … خواهید داشت، به همین دلیل بدون شک عمر زیادی هم دارید. یک رژیم غذایی سالم و مفید سلامت بدن شما را بسیار تامین می‌کند، به همین دلیل اگر می‌خواهید همیشه بدن سالم و روحی جوان داشته باشید بهتر است از تغذیه سالم و بی نقصی بهره مند شوید. برای اینکه بهترین تغذیه را داشته باشید، بهتر است از پزشک متخصص که در این زمینه تجربه بیشتری دارد کمک بگیرد تا شما را راهنمایی کند.

 

 

 

14 بهمن 1398 ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.