پدیکور در خانه
۲۲ دی ۱۴۰۰ ۱۰ دیدگاه admin

پدیکور در خانه را بیاموزید! آموزش مراحل پدیکور حرفه‌ای در خانه

به این مطلب امتیاز دهید

چرا انجام پدیکور برایمان اهمیت دارد؟ آیا انجام پدیکور در خانه کارساز است؟؟! همیشه شنیده ایم پا قلب دوم ماست! سلامت و تمیز نگه داشتن پاها از اصول سلامتی و حتی زیبایی محسوب می‎شود. شما به طور میانگین روزانه بین ۸ تا ۱۰ هزار قدم بر می‎دارید و اگر به پاهایتان رسیدگی نکنید ممکن است دچار مشکلات دردناکی شوند. اجازه ندهید پوست خشک و پینه‎ای پاهایتان مانع پوشیدن کفش مورد علاقه پشت بازتان در تابستان شود. مراجعه به سالن‌های زیبایی و اسپاها و انجام پدیکور مناسب و کمک‌رسان است اما اگر وقت و بودجه‌ی لازم را نداشته باشید چه کنید؟

مراحل انجام پدیکور در خانه

سال‎هاست در سالن‌های زیبایی مراقبت از پوست و ناخن هم انجام می‎شود. مراقبت از پاها و پدیکور کردن فراتر رفته و در سالن‎های ماساژ، اسپاها و حتی سالن‎های تخصصی ناخن انجام می‎شود. اماخوشبختانه مراحل انجام پدیکور آنچنان پیچیده نیستند که قابل اتجام در خانه نباشند.

پدیکور در خانه

فقط کافیست ماهی یکبار کمی وقت و حوصله برای سلامتی روح و جسم شخص خودتان کنار بگذارید. به راحتی می‌توانید جمعه اول هر ماه را به پاها و پوستتان تخصص دهید! یا هر روزی که زمان کافی داشتید. با این ۵ قدم به راحتی لایه برداری پاها و پدیکور در خانه انجام شدنی است. مراحل را به دقت انجام دهید و لذت ببرید.

  • پاهایتان را بشویید

برای شروع پدیکور در خانه کارهای ابتدایی اول انجام شود. پاهایتان را با شامپو بدن مناسبی که آلودگی‌ها را کاملا از بین ببرد بشویید. دقت کنید مابین انگشتان هم کاملا تمیز شود. بهتر است شستشوی پاها با آب ولرم انجام شوند. این مرحله فقط برای این است که کار پدیکورتان را روی پوست پای آلوده شروع نکنید.

  • پاهایتان را خیس بدهید

بعد از شستشو و تمیز شدن پاها آن‌ها را به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه در آب خیس بدهید. قبل از فرو بردن پاها در آب حوله‌ای خشک و تمیز کنارتان آماده کنید. پاها را تا زمانی که پوست کف و پاشنه پا نرم شود در آب نگه دارید. اینکار باعث می‌شود بافت مرده راحت‌تر جدا شود.

می‎توانید موادی مثل روغن زیتون، نمک‎های دریای یا کمی آبلیمو به آب اسپای خانگیتان اضافه کنید تا پاهایتان خوشحال‌تر شوند. این موارد به نرمی و لطافت بیشتر پوست پاهایتان کمک می‎کنند. بعد از اینکه حس کردید پوستتان به حد کافی نرم شده‎است؛ پاها را بیرون بیاورید و روی حوله‎ای که از قبل آماده کرده بودید قرار دهید تا کمی خشک شوند.

لایه برداری پاها

تا اینجای کار مراحل آماده سازی انجام شده. حالا وقت لایه برداری بافت مرده و پینه ایست. لایه برداری سلول‎های مرده‎ای که در سطح پوست تشکیل شده‎اند را از بین می‎برد. بافت پینه‎‎ای و پوست مرده معمولا ظاهری خشن را روی پوست و پاشنه پا بوجود می‎آورند. با این کار سلول‎های تازه روی سطح می‎آیند و ظاهر پوست را نرم و لطیف نشان می‎دهد.

لایه‎برداری را می‎توان به شکل فیزیکی با سنگ پای کیوت اسکین که قابل اتصال به فیس براش‌های چرخشی اور کلین (سری ۶۰۰) و تاچ بیوتی(۷۰۰) می باشد انجام داد.

راه دیگر لایه برداری پاها به کمک مواد شیمیایی لایه برداری مثل اسید هاست. سعی کنید زمانی که لایه برداری پوست پا را انجام می‎دهید این کار را در تمامی نواحی انجام دهید. تا حد امکان به پوست بین انگشت‎ها هم اهمیت دهید. حتما پوست روی پا هم لایه برداری شود.

پدیکور در خانه
  • مرطوب کردن پاها بعد از پدیکور

به آخرین مراحل پدیکور در خانه نزدیک می‎شوید! بعد از انجام شستشو و لایه‎برداری پاها نوبت مرطوب کردن آنهاست. اینکار برای جبران رطوبت از دست رفته طی لایه‎برداری باید انجام شود. هنگام مرطوب کردن پاها کف پا فراموش نشود! در واقع مرطوب کردن کف پا اهمیت زیادی دارد.

داشتن پوست ضخیم باعث می‎شود بعد از خروج از حمام از سر تا پا را به طور یک عادت همیشگی با لوسیون مرطوب کنید. در این مورد پیشنهاد می‎شود از کرم مرطوب کننده مخصوص پا استفاده شود تا حداکثر نتیجه را ببینید. بهترین مواد تشکیل دهنده این کرم‌ها آلوئه ورا و شی باتر هستند.

بیشتر بخوانید: انواع ابزار پاکسازی پوست را بشناسید!

  • فرا‌تر بروید…

انجام این مرحله اجباری نیست. اما مطمئنا انجام آن مزایای بسیاری خواهد داشت. از روغن نارگیل روی پاها استفاده کنید تا رطوبت را درون بافت پوست محبوس کنید.

بهترین روش مصرف روغن نارگیل به این صورت است که شب‎ها بعد از مرطوب کردن پاها و قبل از رفتن به تخت خواب، روغن نارگیل را روی پوست پا بمالید. پاها را با پلاستیک بپیچید و جوراب بپوشید. به این شکل روغن نارگیل چندین ساعت روی پوستتان می‎ماند. صبح زود پاها را با آب ولرم و شامپو بدن یا شوینده مناسب بشویید. اینکار بافت پوست را به شدت نرم و لطیف می‎کند.

امیدواریم از انجام پدیکور در خانه نهایت لذت را برده باشید.

به پوستت جون تازه بده

پدیکور در خانه

فواید سلامتی انجام پدیکور

تجربه کردن حس شادابی و احساس زیبایی بعد از انجام پدیکور بسیار معمول است. همه خانم‎ها نیاز به انجام این کار دارند تا حداقل پاهایشان را زیباتر کنند. ولی آیا به فوایدی که به لحاظ سلامتی می‎تواند برایتان داشته باشد فکر کرده‎اید؟

در ذهن داشته باشید که انجام پدیکور فقط به جهت زیباتر شدن پاها اهمیت ندارند. فوائد سلامتی اینکار را دست کم نگیرید. در کشورهای شرق دور بسیاری از ماساژهای تخصصی که برای رفع خستگی و استرس انجام می‎شوند به طور تخصصی در نواحی مشخصی از پا انجام می‎شوند. به معرفی برخی فواید پدیکور برای سلامتی کلی شما می‎پردازیم.

فیس براش آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست
برش پاکسازی آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست

تشخیص زود هنگام مشکلات پا

انجام پدیکور باعث می‎شود به ظاهر پاها دقیق‎تر شوید. در صورتی که تغییراتی مبنی بر شروع علائم میخچه، عفونت‎های قارچی و یا پینه‌های شدید مشاهده شود قابل بررسی و درمان هستند. نکته مهم این است که تشخیص زود هنگام آنها به درمان راحت و کاملشان کمک می‎کند.

انجام مرتب پدیکور هم از مواردی است که باعث جلوگیری از این مشکلات در پاها می‌شود. حتی اگر برای پدیکور به سالن‎های زیبایی و اسپاها مراجعه می‎کنید پدیکوریست شما می‎تواند شما را از شروع همچین علائمی مطلع کند. در نظر داشته باشید که همیشه از تمیز بودن ابزار پدیکور در سالن‎های زیبایی اطمینان حاصل شود. یا مراحل ضد عفونی شدنشان را در نظر بگیرید یا برای خودتان پکیج اختصاصی داشته باشید و در هر مراجعه آن را همراه ببرید.

کاهش ابتلا به عفونت

کوتاه کردن ناخن‎های پا و مرتب کردن آنها با سوهان ناخن، گرفتن پوست‎های اطراف ناخن با وسایل پدیکور و همچنین تمیز کردن نواحی زیر کناره‎های ناخن باعث جلوگیری از رشد آنها به داخل گوشت انگشتتان می‎شود.

همچنین این رسیدگی‎ها باعث جلوگیری از عفونت‎های ناخن می‎شود. رعایت این موارد از ابتلا به عفونت‎های قارچی و بوی بد پا جلوگیری می‎کند. نگه‎داری از ناخن‎های پا و سالم بودن آنها باعث محافظت از انگشتان شما در برابر ضربه نیز می‎شود.

پدیکور در خانه

حفظ از چربی پوست

انجام پدیکورهایی که شامل مراحل خیساندن پا در آب می‎شود و بعد از آن پاها را با لوسیون و کرم پا چرب می‎کنید باعث حفظ چربی و رطوبت پوستتان می‎شوند. پوست پای چرب و مرطوب در معرض خطر کمتری برای ابتلا به ترک‎های پا، تاول زدن و دیگر مشکلاتی پوستی پا هستند.

مرطوب نگه داشتن پوست پا همچنین موجب جلوگیری از رشد ناخن‎ها خارج از صدف ناخن می‎شود. در بعضی موارد خشکی شدید پوست موجب رشد بی فرم ناخن‎ها، شکافته شدن سر ناخن و حتی جدا شدن ناخن از صدف می‌شود.

فواید لایه براداری پا

انجام لایه برداری از پوست پا، بافت پوست مرده را از بین می‌برد. این کار باعث کاهش ابتلا به میخچه می‌شود. همچنین در صورتیکه لایه برداری پوست پا مرتبا انجام شود تاول نخواهید زد!

مشکلاتی مثل پینه‌های شدید و میخچه روی پا می‎توانند به شدت دردناک باشند و با لایه برداری می‎توانید به راحتی از آنها جلوگیری کنید. لایه برداری پاشنه پا باعث تحریک رشد سلول‎های جدید پوستی می‎شود. با انجام این کار پاهایی نرم تر، لطیف و بسیار جذاب دارید.

افزایش گردش خون

ماساژ پا از خوشایندترین مراحل پدیکور است. بعد از انجام مراحل پدیکور و اسکراب کردن پا زمانیکه می‎خواهید کرم و لوسیون‎ها را به پا بمالید آن‎ها را ماساژ دهید. حس خوب ماساژ خستگی را از بدن شما به کل خارج می‎کند.

این عمل باعث افزایش جریان خون در این نواحی می‎شود. افزایش جریان خون در نواحی پا باعث کاهش دردهای ساق و پاشنه پا می‎شوند. همچنین اگر در ساق، کف یا پاشنه پا گرفتگی عضلانی باشد به از بین رفتنش کمک می‎کند. افزایش گردش خون در نواحی تحتانی بدن باعث تسهیل انتقال دما از بدن می‎شود.

آرامش بخش است

یک پدیکور خوب در فضای آرام و مناسب می‎تواند به شدت آرام بخش باشد. این عمل موجب ریلکسی عضلات بدن شما و همچنین آرامش روحی برایتان می‎شود.

پدیکور می‎تواند باعث کاهش استرس شما شود و یک روش درمانی روحی باشد. بر اساس تحقیقاتی که در مرکز NHS بریتانیا صورت گرفته، ماساژ درمانی باعث کاهش استرس، گرفتگی عضلانی و افزایش سلامتی کلی است.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از چروک پوست زودرس

پاها در مقایسه با سایر اعضای بدنتان مثل صورت و دست‎ها به مراقبت کمتری نیازمندند. اما پاهای سالم برای سلامتی شما حیاتی محسوب می‎شوند. پس تحت هیچ شرایطی همین مراقبت‌اند ک را نادیده نگیرید و به صورت ماهانه و مرتب انجام شود. انتخاب با شماست!

سالن‎های اسپای بزرگ و لوکس! آرایشگاه محله‌‎تان یا در پدیکور در خانه! به هر صورتیکه برایتان مقدور بود این کار را به صورت عادتی دقیق هر ماه انجام دهید تا از مزایای آن لذت ببرید.

۲۲ دی ۱۴۰۰ ۱۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی