ماسک سیب زمینی
۸ تیر ۱۴۰۱ ۸ دیدگاه sahar.fard

ماسک سیب زمینی و فواید بی نظیر آن برای پوست

1.5/5 - (2 امتیاز)

سیب‌زمینی سرشار از ویتامین‌های B1، B3، B6، ویتامین C و مواد معدنی مانند منیزیم، آهن، پتاسیم، کلسیم، فسفر و سایر مواد مغذی است که همگی برای سلامتی بسیار مفید هستند اما آیا مالیدن سیب‌زمینی روی صورت می‌تواند فوایدی داشته باشد؟ بله، نشاسته موجود در سیب‌زمینی می‌تواند لکه‌های تیره و رنگ‌دانه‌های پوستی را کاهش دهد. خوردن سیب زمینی فواید زیادی برای بدن دارد و می تواند مواد مغذی ضروری همچون پتاسیم، ویتامین های گروه B و ویتامین C روزانه بدن ما را فراهم کند. اما استفاده از سیب زمینی به صورت موضعی و برای تهیه ماسک نیز برای پوست ما بسیار مفید است. ماسک سیب زمینی خاصیت سفیدکنندگی ملایمی دارد که برای از بین بردن لکه‌های تیره بسیار مناسب است و می‌تواند درخشش طبیعی پوستتان را افزایش دهد. اگر از فواید بی‌نظیر سیب‌زمینی برای پوست بی‌اطلاع هستید این مقاله می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

فواید سیب‌زمینی برای پوست

سیب‌زمینی یک روشن‌کننده طبیعی است که باعث شفافیت پوست می‌شود! این ماده شگفت‌انگیز سرشار از ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، آهن، کلسیم، پتاسیم و سایر مواد مغذی است که همگی برای سلامت پوستی ضروری هستند! برخی از فواید سیب‌زمینی برای پوست عبارت‌اند از:

ماسک سیب زمینی
نشاسته موجود در سیب‌زمینی می‌تواند لکه‌های تیره و رنگ‌دانه‌های پوستی را کاهش دهد.
  • سیب‌زمینی شامل آنزیم کاتکولاز است که به از بین بردن لکه‌های تیره و استرچ مارک‌های روی صورت و گردن کمک می‌کند.
  • حاوی پتاسیم است و پوست را آبرسانی و مرطوب می‌کند بنابراین جوانی پوست را حفظ کرده و علائم پیری را به تأخیر می‌اندازد.
  • آب سیب‌زمینی سرشار از مواد مغذی است که می‌تواند طیف وسیعی از مشکلات پوستی را درمان کند.
  • ویتامین B6 موجود در ماسک سیب زمینی سبب بهبود سلول‌های جدید شده و پوستی بدون لک را به شما هدیه می‌دهد.
  • کلسیم موجود در سیب‌زمینی پوست خشک را التیام می‌بخشد و از آن در برابر آسیب‌های محیطی و آلودگی محافظت می‌کند.
  • منیزیم موجود در ماسک سیب زمینی با رادیکال‌های آزاد که سبب بروز چین‌وچروک می‌شوند، می‌جنگد.
  • ویتامین C موجود در سیب‌زمینی تولید کلاژن را تقویت کرده و به حفظ کشش و استحکام پوست کمک می‌کند؛ همچنین سبب بهبود بافت‌های آسیب‌دیده شده و التهاب، کبودی و جوش‌های پوستی را کاهش می‌دهد.
  • آب سیب‌زمینی سلول‌های مرده و آلودگی پوست را از بین می‌برد.
ماسک سیب زمینی حاوی مقدار زیای ویتامین B6 است که سبب بهبود سلول‌های جدید شده و پوستی بدون لک را به شما هدیه می‌دهد.
فواید سیب زمینی
این ماده شگفت‌انگیز سرشار از ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، آهن، کلسیم، پتاسیم و سایر مواد مغذی است که همگی برای سلامت پوستی ضروری هستند!
به پوستت جون تازه بده

 ۱۲ ماسک سیب زمینی برای انواع پوست

همه ما عاشق سیب‌زمینی به اشکال مختلف هستیم چه تنوری چه سرخ‌شده! اما آیا تابه‌حال از ماسک سیب زمینی برای پوست استفاده کرده‌اید؟ سیب‌زمینی برای پوست عالی است و به شما کمک می‌کند تا پوستی براق و بدون لک داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا با چند ماسک سیب زمینی خانگی برای انواع پوست آشنا شوید:

۱- ماسک سیب زمینی برای شفافیت پوست

سیب‌زمینی منبع خوبی از کاروتن­ها، ویتامین A و یک ترکیب فنولی است که پوست را عمیقاً تمیز کرده و سبب بهبود رنگ پوست می‌شود. همچنین در درخشان و سالم نگه‌داشتن پوستتان نقش به سزایی دارد. کافی است مقداری آب سیب‌زمینی را در یک کاسه بریزید و یک دستمال را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه در آن خیس دهید. حال این دستمال را روی صورت بگذارید و اجازه دهید تا خشک شود. درنهایت ماسک را برداشته و صورتتان را با آب سرد بشویید.

فیس براش آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست
برش پاکسازی آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست

بیشتر بخوانید: ماسک صورت هلو؛

۲- ماسک سیب زمینی و آرد برنج برای درمان رنگ‌دانه‌های پوستی

خمیر غلیظی از ۱ قاشق سوپ‌خوری آب سیب‌زمینی، ۱ قاشق سوپ‌خوری آرد برنج، ۱ قاشق سوپ‌خوری آب لیمو(اختیاری) و ۱ قاشق سوپ‌خوری عسل تهیه کنید. این مواد را به‌خوبی مخلوط و روی صورت بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند تا خشک شود. حال با این اسکراب صورتتان را به‌آرامی ماساژ داده و سپس با آب سرد بشویید.

آب سیب‌زمینی رنگ‌دانه‌ها و لکه‌های صورتتان را هدف قرار می‌دهد درحالی‌که آرد برنج سلول‌های مرده را از روی پوست پاک می‌کند. لیمو و عسل نیز پوستتان را مرطوب، نرم و لطیف می‌کنند.

ماسک سیب زمینی و جو دوسر
بلغور جو دوسر و سیب‌زمینی برای جذب چربی اضافی و از بین بردن گردوغبار و آلودگی سلول‌های پوستی بسیار مناسب هستند.

۳- ماسک سیب زمینی و بلغور جو دوسر برای پوست چرب

بلغور جو دوسر و سیب‌زمینی برای جذب چربی اضافی و از بین بردن گردوغبار و آلودگی سلول‌های پوستی بسیار مناسب هستند. بلغور جو دوسر پوست شما را مرطوب و همچنین در تولید سبوم کمتر، عالی عمل می‌کند.

1 عدد سیب‌زمینی رنده شده را با ۲ قاشق غذاخوری جو دوسر، ۲ قاشق سوپ‌خوری شیر و ۱ قاشق چای‌خوری آب لیمو در کاسه‌ای مخلوط کنید تا خمیری صاف و یکدست حاصل شود. این ماسک را به صورت بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند سپس با آب ولرم بشویید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید تا از نتایج عالی آن شگفت‌زده شوید.

۴- ماسک سیب زمینی، عسل و روغن بادام

اگر پوست خشکی دارید از این ماسک غافل نشوید. روغن بادام به‌خوبی جذب پوست شده و باعث مرطوب نگه‌داشتن آن در طول روز می‌شود. نصف سیب‌زمینی را رنده و با مقداری روغن بادام و عسل مخلوط کنید تا شکلی خمیری به خود بگیرد. این مخلوط را روی صورت بمالید و بگذارید حداقل ۳۰ دقیقه بماند. عسل و روغن بادام پوست شما را به‌شدت تغذیه کرده و هرگونه لکه و بثورات پوستی را درمان می‌کند. همچنین برای از بین بردن خطوط ریز پوست نیز بسیار کارساز است.

۵- از بین بردن جوش ها با سیب زمینی

برای از بین بردن جوش ها فقط کافی است پالپ سیب زمینی را با آب لیمو مخلوط کنید و روی جوش ها قرار دهید، شما می‌توانید به جای پالپ سیب زمینی از برش های سیب زمینی نیز استفاده کنید.

۶- ماسک سیب زمینی و گوجه‌فرنگی برای آکنه

۱ قاشق غذاخوری گوجه‌فرنگی رنده شده را با ۱ قاشق غذاخوری آب سیب‌زمینی مخلوط کنید و آن را به صورت بمالید. دقت کنید که بیش‌ازاندازه از گوجه استفاده نکنید زیرا ماهیت آن بسیار اسیدی است و با گذشت زمان اکسید می‌شود.

این ماسک را یک‌بار در روز استفاده کنید تا از شر لکه‌های تیره و منافذ مسدود شده پوستتان خلاص شوید. گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی غنی از آنتی‌اکسیدان بوده که به درخشش پوستی سالم و بدون آکنه کمک می‌کنند.

۷- ماسک سیب زمینی و خاک رس برای کاهش لکه‌های پوستی

لکه‌های قهوه‌ای و تیره پوست گاهی اوقات واقعاً آزاردهنده هستند. ۱ سیب‌زمینی خام را رنده و با ۱ قاشق غذاخوری خاک رس مخلوط کنید. این ماسک را به صورت بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. این ماسک تأثیر به سزایی در از بین بردن تیرگی پوست داشته و سبب کاهش لکه‌های قهوه‌ای پوست می‌شود اما استفاده بیش‌ازحد از آن ممکن است پوستتان را خشک کند، بنابراین بیشتر از دو بار در هفته از آن استفاده نکنید.

۸- درمان چین‌وچروک با ماسک سیب زمینی، شیر و گلیسیرین

گلیسیرین و شیر دو ماده عالی برای تقویت زیبایی طبیعی، تمیز و لطیف نگه‌داشتن پوست هستند. همه کسانی که به دنبال روشی برای درمان چین‌وچروک، کاهش سیاهی دور چشم و سفتی پوست هستند می‌توانند از این ماسک استفاده کنند.

1عدد سیب‌زمینی را رنده کرده و با ۱ قاشق غذاخوری شیر و ۳ تا ۴ قطره گلیسیرین مخلوط کنید و روی صورت بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و بگذارید خشک شود سپس با آب سرد بشویید. از این ماسک بیش از یک‌بار در هفته استفاده نکنید زیرا ممکن است گلیسیرین با عوارض جانبی برای پوست همراه باشد.

ماسک ضد پیری سیب‌زمینی و ماست
ماست دارای خواص ضد پیری است و در از بین بردن سلول‌های مرده پوست مؤثر است.

۹- ماسک ضد پیری سیب‌زمینی و ماست

ماست دارای خواص ضد پیری است و در از بین بردن سلول‌های مرده پوست مؤثر است. ماست از سلول‌های پوست مراقبت کرده و تمام رادیکال‌های مضر را که منجر به بروز عفونت و واکنش روی پوست می­شوند از بین می­برد. ۲ قاشق غذاخوری سیب‌زمینی رنده شده را با نصف قاشق چای‌خوری ماست ساده مخلوط و به پوست بمالید. می‌توانید از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ماسک آووکادو؛

۱۰- سیب زمینی رنده شده و لیمو برای رفع چروک دور چشم

رادیکال های آزاد با آسیب رساندن به سلول ها باعث پیری پوست می‌شوند، برای جلوگیری از پیری پوست سیب زمینی را رنده کنید و با آب یک عدد لیمو مخلوط کنید سپس این مخلوط رابه صورت خود بمالید و بگذارید ده دقیقه باقی بماند.

حس خوبی می‌دهد .ویتامین C موجود در آب سیب زمینی باعث محافظت پوست در برابر آسیب های محیطی می‌شود آنتی اکسیدان موجود در آن رادیکال های آزاد را که عامل اصلی پیری پوست هستند، جذب می‌کند و مانع فعالیت آن ها می‌شود.

۱۱- ماسک صورت سیب زمینی با خیار و گوجه

خیار و گوجه، هر دو سرشار از ویتامین و از مهم‌ترین مواد برای خنک کردن پوست هستند. از خیار و گوجه می‌توانید برای کاهش انواع دردها و التهابات پوستی، مانند آفتاب سوختگی، حساسیت و اگزمای پوستی استفاده کنید. این مواد را با نام اکسیر جوانی نیز می‌شناسند؛ زیرا در رفع خشکی و هم‌چنین چین و چروک‌های پوستی، بسیار موثرند.

برای تهیه این ماسک، به ۳ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی، ۱ قاشق غذاخوری آب خیار و ۱ قاشق غذا خوری آب گوجه نیاز دارید. مواد را با یک دیگر مخلوط کنید و پس از استفاده، صبر کنید تا ۳۰ دقیقه روی پوستتان باقی بمانند. این ماسک، پوست شما را به خوبی هیدراته (مرطوب) و شاداب می‌سازد.

می‌توانید به جای استفاده هم‌زمان از خیار و گوجه، ۲ قاشق غذاخوری از یکی از آن‌ها را استفاده کنید. در این ماسک می‌توانید ۱ قاشق چای‌خوری عسل یا ۱ قاشق چای‌خوری گلاب یا هر دو را با هم استفاده کنید.

برای جلوگیری از پیری پوست سیب زمینی را رنده کنید و با آب یک عدد لیمو مخلوط کنید سپس این مخلوط رابه صورت خود بمالید و بگذارید ده دقیقه باقی بماند.

۱۲- ماسک سیب زمینی و گلاب و ماست برای سفیدی و جلوگیری از پیری پوست

ماست دارای خواص ضد پیری است و پوست را به خوبی لایه برداری می کند. از طرف دیگر سیب زمینی و گلاب موجود در این ماسک موجب پاکسازی پوست و از بین بردن رادیکال های آزاد می شود. برای تهیه این ماسک سیب زمینی برای پوست باید مراحل زیر را دنبال کنید.

نصف یک سیب زمینی رنده شده را با ۲ قاشق غذاخوری ماست و ۱ قاشق غذاخوری گلاب ترکیب کنید. مواد را به خوبی میکس کنید و برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. بعد از این مدت پوست را با آب لرم بشویید. برای اثربخشی بیشتر می توانید ۲ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

کلام آخر اینکه سیب‌زمینی با خاصیت سفیدکنندگی ملایمی که دارد به کاهش تولید ملانین(که منجر به ایجاد لکه‌های تیره و رنگ‌دانه پوستی می‌شود)، کمک کرده و پوست را به‌طور مؤثر روشن می‌کند، ازاین‌رو ماسک سیب زمینی یک درمان کامل برای انواع مشکلات پوستی به شمار می‌رود. روش‌هایی که در این مقاله برایتان توضیح دادیم همگی کاربردی و آسان و ارزان هستند؛

بنابراین شما هم می‌توانید روزانه با گذاشتن کمی وقت با استفاده مداوم از سیب زمینی پوستی نرم و لطیف و درخشان داشته باشید. اگر از این ماسک‌های خانگی استفاده کرده‌اید خوشحال می‌شویم تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سیب زمینی چه فوایدی دارد؟

سیب‌زمینی سرشار از ویتامین‌های B1، B3، B6، ویتامین C و مواد معدنی مانند منیزیم، آهن، پتاسیم، کلسیم، فسفر و سایر مواد مغذی است که همگی برای سلامتی بسیار مفید هستند.نشاسته موجود در سیب‌زمینی می‌تواند لکه‌های تیره و رنگ‌دانه‌های پوستی را کاهش دهد. ماسک سیب زمینی خاصیت سفیدکنندگی ملایمی دارد که برای از بین بردن لکه‌های تیره بسیار مناسب است و می‌تواند درخشش طبیعی پوستتان را افزایش دهد.

آیا ماسک سیب زمینی باعث رفع چروک دور چشم میشود؟

سیب‌زمینی می‌تواند حلقه‌های تیره دور چشم را از بین ببرد. رادیکال های آزاد با آسیب رساندن به سلول ها باعث پیری پوست می‌شوند، برای جلوگیری از پیری پوست سیب زمینی را رنده کنید و با آب یک عدد لیمو مخلوط کنید سپس این مخلوط رابه صورت خود بمالید و بگذارید ده دقیقه باقی بماند.

آیا پوست خشک میتواند از ماسک سیب زمینی استفاده کند؟

اگر پوست خشکی دارید از این ماسک غافل نشوید. روغن بادام به‌خوبی جذب پوست شده و باعث مرطوب نگه‌داشتن آن در طول روز می‌شود. نصف سیب‌زمینی را رنده و با مقداری روغن بادام و عسل مخلوط کنید تا شکلی خمیری به خود بگیرد. این مخلوط را روی صورت بمالید و بگذارید حداقل ۳۰ دقیقه بماند.

۸ تیر ۱۴۰۱ ۸ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی