شستشوی پوست جوشدار
۲۴ مهر ۱۴۰۰ ۳۰ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

شستشوی پوست جوشدار را بیاموزید! 4 + 6 قدم برای مراقبت از پوست جوشدار

4/5 - (1 امتیاز)

اگر شروع به خواندن این مقاله کردید حتماً شما هم پوستتان جوش میزند. اول از همه مطمئن باشید که در این زمینه تنها نیستید. در واقع جوش یکی از شایع‌ترین نگرانی‌های پوستی بین نوجوانان و بزرگسالان محسوب میشود. در این مقاله از کیوت مگ به آموزش شستشوی پوست جوشدار پرداخته‌ایم با ما همراه باشید.

 ولی خلاص شدن از شر این جوشها کار راحتی نیست .ممکن است سؤالتان این باشد که بهترین راه شستشو پوست جوشدار چیست؟  ادامه مقاله را مطالعه کنید تا با 4 + 6 روش شستشوی صورت و محصولات شستشوی مناسب پوست جوشدار به شما معرفی کنیم.

شستشوی پوست جوشدار

قدم اول: بهترین سری (هر براش) برای شستشوی تخصصی پوستتان را انتخاب کنید

استفاده از براش کیوت اسکین بهترین راه برای شستشوی پوستتان است ،به خصوص زمانی که روی صورتتان جوش داشته باشید .به دلیل شستشوی بسیار پاکیزه توسط دستگاه که تمیزکنندگی ۶ برابر مؤثرتر به همراه دارد.
[su_panels panels_color=”#fbffd0″ border_color=”#f7ffcd” text_color=”#000000″ radius=”7″]فیس براش کیوت اسکین قدرت فوق العاده‌ای در از بین بردن آرایش کثیفی و چربی‌هایی دارد که با بستن روزنه ها، جوش را روی پوست می‌آورند و پوستتان را تمیز و سرحال میکند. پس انتخاب مناسب برای پوستهای چرب و جوشدار سری آبی برای دستگاه‌های اف۶۰۰  و براش پوست چرب و جوشدار سونیک(۸۰۲) برای فیس براش‌های ویبراتوری میباشد. این براش‌ها به طور تخصصی برای پوست چرب طراحی شده و به راحتی آلودگی‌های مزاحم را میشوید و پوستی صاف و نرم‌تر برایتان به ارمغان می‌آورد.[/su_panels]

پس کیوت اسکین مناسب خودتان را انتخاب کنید و فراموش نکنید که میتوانید براشهای (سری) مناسب و تخصصی پوستتان را جداگانه خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: برس پاکسازی صورت چیست؟

استفاده از براش کیوت اسکین بهترین راه برای شستشوی پوستتان است
استفاده از براش کیوت اسکین بهترین راه برای شستشوی پوستتان است

قدم دوم: از آب ولرم استفاده کنید

 شستشو با آب داغ حس خیلی خوبی دارد ولی باید بدانید که استفاده از آب داغ عادت مناسبی برای شستشوی روزانه نیست . 
این کار باعث از بین رفتن چربی مفید پوستتان میشود که موجب خشکی زیاد پوست میشود و در این حالت پوست آب خود را از دست میدهد و برای جبران این مشکل شروع به تولید بیش از معمول چربی میکند .چربی زائد روزنه‌ها و منافذ پوست را بسته و باعث شیوع جوش میشود.پس حتماً برای شستشو از آب ولرم استفاده کنید.

قدم سوم: شستشوی با آرامش ولی کامل

برای شستشوی معتدل و کامل و راحت ،فیس براش بهترین گزینه است.با استفاده از این دستگاه برای شستشو و پاکیزگی کامل منافذ نیازی به اعمال فشار زیاد روی پوست نیست .فیس براشتان را روشن کنید ،ان را روی صورت بکشید ادامه کار را به آن بسپارید .

برای شستشوی معتدل و کامل و راحت ،فیس براش بهترین گزینه است.
برای شستشوی معتدل و کامل و راحت ،فیس براش بهترین گزینه است.

قدم چهارم: با تونر ادامه دهید!

با توجه به اینکه پوستتان چه میزان چربی دارد و وضعیت منافذ پوستتان به چه صورت است و میزان حساسیت شما ،ممکن است احتیاج به مراقبت کمکی داشته باشید تا از همه‌ی مشکلات رها شوید .در این صورت بعد از شستشوی پوستت فقط و فقط کار را با تونر ادامه دهید .سعی کنید تونری انتخاب کنید که حاوی الکل نباشد (الکل باعث خشکی بیش از حد میشود)

تکه‌ای پنبه بردارید .به تونر آغشته کنید.روی پوست بکشید تا چربی اضافی باقی مانده روی پوست ،آلودگی‌های منافذ یا مواد آرایشی پاک شود.

 بعد از انجام این کار پاکیزگی پوست به طور ۱۰۰% کامل انجام شده است و میتوانید به عادات مراقبت پوستی خود( کرم‌های روزانه) بپردازید . 

حتماً مراحل گفته شده برای شستشو را ۲بار در روز (صبح و شب)انجام دهید تا از شر جوشهای مزاحم خلاص شوید .

به پوستت جون تازه بده

شستشوی پوست جوش دار:

۱) پوست خود را دو بار در روز بشویید

شستشو یک بار در صبح و یک بار در شب روالی خوب برای افرادی است که پوست مبتلا به آکنه دارند.

شستشو در صبح، چهره را تسکین می‌دهد و باکتری‌هایی را که ممکن است در شب رشد کرده باشند، پاک می‌کند، در حالی که شستشو در شب برای از بین بردن عرق، گرد و خاک و آرایش روی پوست اهمیت دارد.

پوست صورت ممکن است بیش از دو بار در روز خشک شود و در معرض تحریک قرا بگیرد. بسیاری از افراد مبتلا به جوش فکر می‌کنند که شستشو اغلب باعث بهبود پوست می‌شود، اما این درست نیست.

 پوست صورت شکننده است، و شستشوی بیش از حد می‌تواند موجب پارگی و تضعیف آن شود. اگر احساس می‌کنید که پوست شما باید بین شستشو‌ها تمیز باشد، بهتر است به جای استفاده از صابون یا مواد شیمیایی، آن را با آب آشامیدنی ساده آب پاشی کنید. 
فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

۲) از پاک کننده‌ای مناسب برای پوست جوشدار استفاده کنید

پاک کننده‌های معمولی تجاری معمولا حاوی مواد تشکیل دهنده‌ای هستند که آکنه را بدتر می‌کنند.

مواد شیمیایی، الکل‌ها و روغن‌ها می‌توانند پوست را تحریک کنند یا منافذ پوست را از بین ببرند. در صورتی که با جوش مواجه هستید، برخلاف آنچه انتظار دارید باید پاک کننده‌ای را انتخاب کنید که به طور خاص برای استفاده در پوست‌های مبتلا به آکنه طراحی شده است. تنها پوست‌های چرب مستعد جوش نیستند؛ بسیاری از مردمی که نوع پوستشان خشک است از آکنه رنج می‌برند. اطمینان حاصل کنید که پاک کننده صورتی مصرف کنید که با نوع پوست شما سازگار باشد و پوستتان را بیش از حد خشک نکند.

 اگر جوش شما شدید باشد، می‌توانید از پاک کننده‌های دارویی استفاده کنید که مواد تشکیل دهنده آن‌ها باکتری‌هایی است که منافذ را مسدود می‌کنند و مانع بروز آکنه می‌شوند. با پزشک خود در مورد گرفتن نسخه تجویز شده صحبت کنید، یا به دنبال یک ضد عفونی بی ضرر با اسید سالیسیلیک، سدیم سولفات آمید یا بنزوئیل پراکسید باشید. 

۳) صورت خود را اسکراب نکنید

بسیاری از افراد مبتلا به جوش به اشتباه صورت خود را به شدت اسکراب می‌کنند تا منافذ را مسدود کنند. این روش پارگی‌هایی کوچک در پوست ایجاد می‌کند که می‌تواند باعث التهاب و مشکلات بدتر از آکنه شود.

هنگامی که آکنه روی صورتتان به وجود آمد، مهم است که به آرامی با پوست خود برخورد کنید. لایه برداری بسیار ملایم انجام دهید و هرگز تماما پوست خود را پاک نکنید. به جای استفاده از اسکراب صورت، سعی کنید با استفاده از یک روکش نرم پوست خود را با حرکت دایره‌ای پاک کنید. هرگز از برس اسکراب روی پوست مبتلا به جوش خود استفاده نکنید.

لایه برداری بسیار ملایم انجام دهید و هرگز تماما پوست خود را پاک نکنید.
لایه برداری بسیار ملایم انجام دهید و هرگز تماما پوست خود را پاک نکنید.

۴) از آب گرم اجتناب کنید

آب گرم می‌تواند پوست صورت را قرمز و ملتهب کند، بنابراین هنگام شستن صورت، از آب خنک استفاده کنید. همچنین بهتر است هنگامی که جوش روی صورت دارید از بخور دادن صورت اجتناب کنید، زیرا گرما می‌تواند مشکل را بدتر کند. 

۵) چهره خود را به آرامی خشک کنید

هنگامی که صورتتان جوش دار شده است لازم نیست پوست خود را با استفاده از یک حوله خشن پاک کنید تا خشک شود.  حوله‌ای نرم خریداری کنید و از آن برای پاک کردن و خشک کردن پوست خود بعد از شستشو استفاده کنید. حتما حوله‌های خود را تمیز بشویید تا هنگامیکه صورتتان را خشک می‌کنید، باکتری‌ها را دوبراه روی صورت خود قرار ندهید.

۶) شستشو از مرطوب کننده‌ای بدون روغن استفاده کنید

 اگر پوست شما مستعد آکنه است، ممکن است منافذ خود را به راحتی از بین ببرید افرادی که از پوست جوش دار رنج می‌برند باید از مرطوب کننده‌ای بدون روغن استفاده کنند. بهتر است مرطوب کننده را قبل از اعمال آن روی صورت روی بخشی کوچک از پوستتان تست کنید و چند روز صبر کنید تا از نوع آن مطمئن شوید. 

در پایان لازم است یادآوری کنیم که راه‌هایی وجود دارد که پوست شما کمتر در معرض جوش قرار بگیرد. پیش از بروز جوش با شستشوی صحیح می‌توانید از بروز آن خودداری کنید. اگر چربی‌ها و آلودگی‌های روی پوست به خوبی برطرف شود در بسیاری از موارد آکنه به وجود نمی آید. ما برای این کار به شما دستگاه دستی فیس براش را معرفی می‌کنیم. فیس براش ۶ برابر بهتر از روش‌های معمول شست و شوی صورت را انجام می‌دهد چون عملکردی سریع و ملایم دارد. کثیفی و جوش‌های سرسیاه را به راحتی برطرف می‌کند. ضمنا انواع برش‌های آن برای پخش کردن لوازم آرایشی روی صورت نیز به کار می‌آید.

لطفا تجربیاتتون در رابطه با شستشوی پوست رو با ما در قسمت نظرات به اشتراک بذارید.

بیشتر بخوانید: شستشوی پوست اگزمایی

با فیس براش می‌توانید عضلات زیر پوست را ریلکس کرده و از استرس‌هایی که منجر به آکنه می‌شود خودداری کنید. از همه مهم‌تر از بروز چین و چروک زودرس خودداری کنید.

آیا پوست جوشدار نیاز به اسکراب دارد؟

بسیاری از افراد مبتلا به جوش به اشتباه صورت خود را به شدت اسکراب می‌کنند تا منافذ را مسدود کنند. این روش پارگی‌هایی کوچک در پوست ایجاد می‌کند که می‌تواند باعث التهاب و مشکلات بدتر از آکنه شود. هنگامی که آکنه روی صورتتان به وجود آمد، مهم است که به آرامی با پوست خود برخورد کنید. لایه برداری بسیار ملایم انجام دهید و هرگز تماما پوست خود را پاک نکنید.

آیا باید با اب ولرم صورت رو شستشو داد؟

شستشو با آب داغ حس خیلی خوبی دارد ولی باید بدانید که استفاده از آب داغ عادت مناسبی برای شستشوی روزانه نیست . این کار باعث از بین رفتن چربی مفید پوستتان میشود که موجب خشکی زیاد پوست میشود و در این حالت پوست آب خود را از دست میدهد و برای جبران این مشکل شروع به تولید بیش از معمول چربی میکند

آیا تونر برای پوست جوشدار مناسب است؟

با توجه به اینکه پوستتان چه میزان چربی دارد و وضعیت منافذ پوستتان به چه صورت است و میزان حساسیت شما ،ممکن است احتیاج به مراقبت کمکی داشته باشید تا از همه‌ی مشکلات رها شوید .در این صورت بعد از شستشوی پوستت فقط و فقط کار را با تونر ادامه دهید .سعی کنید تونری انتخاب کنید که حاوی الکل نباشد

۲۴ مهر ۱۴۰۰ ۳۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

30 دیدگاه برای شستشوی پوست جوشدار را بیاموزید! 4 + 6 قدم برای مراقبت از پوست جوشدار

سلام و خدا قوت شما خیلی خوب توضیح دادید و من را از اشتباه هم آگاه کردی و در روز فکی می کردم هر چه قدر بیشتر بشورم صورتم تمیز تر میشه و این باعث بروز اکنه می شد و خودم تعجب می کردم و الان آگاه شدم ممنون

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی