ماسک صورت گوجه فرنگی
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ ۸ دیدگاه sahar.fard

۱۱ ماسک صورت گوجه فرنگی؛ روش تهیه + روش استفاده صحیح

به این مطلب امتیاز دهید

وقتی صحبت از مراقبت پوست به میان می‌آید، گوجه فرنگی یکی از مؤثرترین داروها برای سلامت و درخشندگی پوست معرفی می‌شود. این میوه قرمز پرخاصیت سرشار از ویتامین C، پتاسیم، فولات و ویتامین K است که با پیری پوست مبارزه کرده و درخشش را به پوست بازمی‌گرداند. گوجه فرنگی غنی از لیکوپن است، یک آنتی‌اکسیدان قوی که فواید زیادی برای پوست دارد و از آن در برابر اشعه ماوراءبنفش خورشید و سرطان پوست محافظت می‌کند. ماسک صورت گوجه فرنگی با اسیدهای طبیعی که در خود دارد می‌تواند به تنظیم چربی پوست، درمان آکنه و پاکسازی عمیق منافذ پوست کمک کند. در این راهنما ۳ دستور خانگی برای تهیه ماسک صورت گوجه فرنگی را می‌آموزیم؛ با کیوت مگ همراه باشید.

خواص ماسک گوجه فرنگی

  • منبع غنی ویتامین C و املاح حیاتی مثل پتاسیم، منیزیم، فسفر، ویتامین A E است.
  • با خاصیت آنتی اکسیدانی خود اغلب برای روشن شدن رنگ و حفاظت از پوست در مقابل آسیب‌ها مفید عمل می‌کند.
  • رنگ‌دانه‌های قرمز آن سلول‌های پوست را در برابر پرتو فرابنفش خورشید محافظت می‌کند.
  • در صورت مصرف روزانه، اثر ضد پیری دارد؛ چین و چروک و لکه‌ها را محو می‌‌کند.
  • احتمال ابتلا به آفتاب‌سوختگی را کاهش می‌دهد
  • ویتامین C تولید کلاژن و الاستین پوست را بهبود می‌بخشد.
  • کاهش منافذ باز پوست صورت
  • در برابر سرطان پوست محافظت کند
  • خمیر گوجه فرنگی ضد قارچ است و با داشتن عملکرد ضدباکتریایی عوامل عفونی و جوش‌های صورت را نابود می‌کند.
  • میزان PH پوست را متعادل می‌کند، که به نوبه خود روغن طبیعی تولید شده توسط پوست را متعادل می‌سازد.
  • کاهش چربی اضافه پوست
  • التهاب پوست را تسکین می‌دهد
  • سلول‌های پوستی مرده را از بین می‌برد
  • با تنطیم چربی پوست، سلول‌های مرده را از بین می‌برد و منافذ را می‌بندد.
ماسک صورت گوجه فرنگی
این میوه قرمز پرخاصیت سرشار از ویتامین C، پتاسیم، فولات و ویتامین K است که با پیری پوست مبارزه کرده و درخشش را به پوست بازمی‌گرداند.
به پوستت جون تازه بده

استفاده از فیس براش پیش از گذاشتن ماسک صورت ضروری است

برای این‌که ماسک روی صورت اثرگذاری بهتری داشته باشد و پوستتان آمادهٔ جذب مواد مغذی شود بهتر است پیش از گذاشتن ماسک صورتتان را با فیس‌براش بشویید.

شستن صورت، در ظاهر یک کار بسیار ساده و پیش پاافتاده به نظر می‌رسد، اما نیاز به رعایت اصول صحیح و اساسی دارد. یکی از مهم‌ترین این اصول، استفاده از فیس واش مناسب و سازگار با ویژگی‌های پوست شما است. توصیه می‌شود به‌جای استفاده از صابون‌های خشن و شوینده‌های نامناسب، از ژل شستشوی صورت و انواع فیس واش استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: شستن صورت با فیس براش؛ 

فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

طرز تهیه‌ی ماسک گوجه‌فرنگی

برای اینکه از فواید بی‌نظیر گوجه‌فرنگی برای پوست بهره‌مند شوید، از ماسک گوجه‌فرنگی استفاده کنید. در ادامه طرز درست کردن ۱۱ ماسک گوجه‌فرنگی را یاد می‌دهیم.

۱- پوستی بدون لک با ماسک صورت گوجه فرنگی و لیمو

آیا می‌خواهید جوش‌ها و لکه‌های صورتتان را از بین ببرید و مثل ماه بدرخشید!؟ ماسک صورت گوجه فرنگی و لیمو یک معجزه برای شماست! هم لیمو و هم گوجه فرنگی یک روشن‌کننده طبیعی هستند که می‌توانند به کاهش هرگونه لک، تغییر رنگ پوست(هایپرپیگمانتاسیون) و جای زخم کمک کنند.

گوجه فرنگی و لیمو به دلیل خاصیت اسیدی­ای که دارند سطح PH پوست را متعادل نگه­ می­دارند، به این دلیل است که متخصصان زیبایی عقیده دارند این دو ماده برای پوست‌های چرب بهترین هستند. توصیه می‌شود این ماسک را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید زیرا چربی بیش‌ازحد پوست را کنترل کرده و مانع از بروز جوش‌ و آکنه می­شود.

ماسک صورت گوجه فرنگی را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید زیرا چربی بیش‌ازحد پوست را کنترل کرده و مانع از بروز جوش‌ و آکنه می­شود.

برای تهیه این ماسک نصف گوجه فرنگی را با نصف قاشق چای‌خوری آب لیمو درون مخلوط‌کن بریزید تا پوره صاف و یکدستی حاصل شود. با استفاده از یک پنبه تمیز این مخلوط را به صورت بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید. برای مرطوب کردن پوست صورت می‌توانید از یک قطره روغن‌زیتون استفاده کنید. 

بهتر است قبل استفاده از ماسک، صورت را بخور دهید تا منافذ پوست کاملاً باز شود و ماسک بتواند به عمق منافذ نفوذ کند. لیمو یک قابض کننده و تونر طبیعی است که باعث کوچک شدن منافذ پوست می‌شود. با خاصیت ضد باکتریایی که دارد میکروب‌های موجود در پوست را از بین می‌برد و با محو کردن لکه‌های تیره و جای جوش، پوست را روشن می‌کند.

ماسک صورت گوجه فرنگی و لیمو
لیمو یک قابض کننده و تونر طبیعی است که باعث کوچک شدن منافذ پوست می‌شود.

از ترکیبات دیگر ماسک گوجه فرنگی برای کک و مک، لیمو است. لیمو حاوی ویتامین C می‌باشد. این ویتامین به رفع تیرگی پوست کمک می‌کند. در این صورت لیمو و گوجه فرنگی باعث روشن شدن و لایه برداری پوست صورت می‌گردند.

۲- درخشان شدن پوست با ماسک صورت گوجه فرنگی و عسل

گوجه فرنگی و عسل هردو دارای خاصیت سفیدکنندگی شگفت‌انگیزی هستند که هرگونه رنگدانه و لکه‌های تیره ناشی از آفتاب‌سوختگی را از بین می‌برند. این مخلوط همچنین برای روشن شدن پوست بسیار عالی عمل می­کنند.

گوجه فرنگی غنی از لیکوپن است که می‌تواند در تغییر رنگ پوست مؤثر باشد و چهره‌ای زیبا و درخشان به شما هدیه دهد. این ماده همچنین می‌تواند از پوست شما در برابر نور ماوراءبنفش محافظت کرده و یک ضد آفتاب طبیعی به شمار می‌رود. عسل یک مرطوب‌کننده طبیعی است که سبب حفظ رطوبت پوست می‌شود.

دارای خواص ضد باکتری، ضدعفونی‌کننده، ضد قارچ و ضدالتهاب است که از پوست در برابر باکتری‌ها و میکروب‌ها محافظت می‌کند. همچنین با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده، سرعت پیری را کاهش می‌دهد، جوش را از بین می‌برد و از بروز آن جلوگیری می‌کند؛ به محو شدن جای زخم، لکه‌ها و علائم تیره روی پوست نیز کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: ماسک شکلات تلخ برای صورت

ماسک صورت گوجه فرنگی و عسل
برای تهیه ماسک صورت گوجه فرنگی و عسل، نصف گوجه فرنگی رسیده را درون مخلوط‌کن ریخته تا پوره‌ای شکل شود، سپس 1 قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید.

برای تهیه ماسک صورت گوجه فرنگی و عسل، نصف گوجه فرنگی رسیده را درون مخلوط‌کن ریخته تا پوره‌ای شکل شود، سپس 1 قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. دوباره دستگاه را روشن کنید تا گوجه و عسل کاملاً باهم مخلوط شوند.

این مخلوط را روی صورت بمالید و 15 دقیقه صبر کنید تا ماسک کاملاً به عمق پوست نفوذ کند در آخر صورتتان را با آب سرد بشویید و خشک کنید. می‌توانید دو بار در روز از این ماسک استفاده کنید. برای تهیه این ماسک بهتر است از عسل طبیعی استفاده کنید زیرا عسل‌های فرآوری شده ممکن است سبب تحریک پوست شوند.

۳- ماسک جوان‌کننده گوجه فرنگی و خیار

پوست خود را با ماسک صورت گوجه فرنگی و خیار با طراوت و آبرسانی کنید! خیار و گوجه قابض­کننده‌های طبیعی هستند که به کوچک شدن منافذ باز پوست کمک می‌کنند. 95 درصد خیار از آب تشکیل شده است، بنابراین می‌تواند پوست چرب را آبرسانی کرده و جلوی تولید چربی بیش‌ازحد آن را بگیرد. همچنین پوست خشک و پژمرده را مرطوب می‌کند و لطافت قبلی را به آن بازمی‌گرداند.

 برای تهیه این ماسک 4/1 خیار را بشویید و پوست آن را بگیرید سپس با نصف یک گوجه فرنگی رسیده، رنده کنید. این مخلوط را با حرکات دورانی، آرام روی صورت بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. سپس با آب سرد صورتتان را بشویید و خشک کنید. این ماسک را می‌توانید تا 3 روز در یخچال نگه‌دارید(اگر بوی بدی گرفت آن را دور بریزید). 

ماسک صورت گوجه فرنگی و خیار
خیار سرشار از آنتی‌اکسیدان است، پوست را تغذیه کرده و به آن آب می‌رساند، منافذ پوست را عمیقاً تمیز و آن را شاداب می‌کند.

بیشتر بخوانید: رفع قرمزی پوست بعد از بند انداختن؛ 

خیار سرشار از آنتی‌اکسیدان است، پوست را تغذیه کرده و به آن آب می‌رساند، منافذ پوست را عمیقاً تمیز و آن را شاداب می‌کند. همچنین پوست ملتهب و آفتاب‌سوخته را تسکین می‌دهد و خنک می‌کند. علاوه ­بر این خاصیت روشن‌کنندگی دارد که می‌تواند لکه‌های پوستی را کمرنگ و پوست را روشن کند.

۴- ماسک ضد چروک گوجه‌فرنگی، روغن نارگیل و ماست

ماست سرشار از اسید لاکتیک است که می‌تواند چین‌وچروک و خطوط ظریف پوست را کاهش دهد. این ماسک سلول‌های پوستی مرده را از بین می‌برد و پوست را لایه‌برداری می‌کند.

برای تهیه‌ی این ماسک ابتدا یک کاسه بردارید و در آن گوجه‌فرنگی، روغن نارگیل و ماست را خوب با هم مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را روی صورتتان قرار دهید. اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بماند. سپس آن را بشویید. دو بار در هفته برای استفاده از این ماسک کافی خواهد بود.

۵- ماسک گوجه فرنگی و جو دوسر برای درمان جوش سرسیاه

جو دوسر یک لایه بردار طبیعی پوست است که با قدرت به درمان جوش سرسیاه صورت می‌پردازد. همچنین جو دوسر تمام آلودگی‌های موجود در منافذ پوست صورت را پاکسازی می‌کند.

گوجه فرنگی نیز سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های طبیعی است و به همین دلیل برای درمان جوش و سایر مشکلات پوستی مفید است. به علاوه در این ماسک از ماست نیز استفاده می‌شود. ماست سرشار از اسید لاکتیک است و به همین دلیل به پاکسازی پوست و حذف سلول‌های مرده پوستی کمک می‌کند.

ماست و گوجه فرنگی له شده را در مخلوط‌کن ریخته و میکس کنید. سپس جو دوسر را به آرامی اضافه کنید. مواد را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و هم بزنید تا مخلوط شود.

زمانی که ترکیب خنک شد، آن را روی پوست صورت بمالید. پس از 15 دقیقه پوست را با آب معمولی شسته و ماسک را پاک کنید. برای تاثیر مناسب می‌توانید هفته‌ای دو مرتبه از ماسک گوجه فرنگی و جو دوسر استفاده کنید.

۶- ماسک ضد التهاب گوجه‌فرنگی و آلوئه‌ورا

حتما در مورد خواص آلوئه‌ورا برای پوست زیاد شنیده‌اید. آلوئه‌ورا گیاه مفیدی است که ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی دارد. این ترکیبات پوست را مرطوب می‌کنند و نشانه‌های پیری را کاهش می‌دهند. گوجه‌فرنگی هم پوست را روشن می‌کند. این ماسک به شما پوستی صاف، شفاف و جوان هدیه می‌دهد. هنگام استفاده از ماسک حواستان به ناحیه‌ی اطراف چشمتان باشد. اگر دچار احساس سوزش شدید، بلافاصله صورتتان را با آب بشویید.

آب گوجه‌فرنگی و ژل آلو‌ئه‌ورا را با هم مخلوط کنید. ترکیب ایجاد شده را روی صورت خود قرار دهید. اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند. سپس آن را بشویید. از این ماسک صورت یک یا دو بار در روز استفاده کنید.

۷- ماسک صورت گوجه فرنگی برای سیاهی دور چشم

چند قطره ژل آلوئه‌ورا و یک قاشق چای‌خوری عصاره گوجه فرنگی را مخلوط کنید و آن را با دقت بر ناحیه زیر چشم بمالید و بگذارید تا خشک شود. سپس آن را آبکشی کنید.

این کار را هفته‌ای دو بار برای گرفتن نتایج سریع انجام دهید. گوجه فرنگی دارای خواص ضد عفونی‌کننده است که تیرگی زیر چشم‌ها را روشن می‌سازد و آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهابی آن پوست را جوان می کند. مراقب باشید که این ژل را به چشمان خود نزنید؛ اگر اتفاق افتاد، به طور کامل با آب چشمانتان را بشویید.

چند قطره ژل آلوئه‌ورا و یک قاشق چای‌خوری عصاره گوجه فرنگی را مخلوط کنید و آن را با دقت بر ناحیه زیر چشم بمالید و بگذارید تا خشک شود.

۸- ماسک صورت گوجه فرنگی و روغن جوجوبا برای آکنه

روغن جوجوبا به راحتی جذب پوست می‌شود و آن را هیدراته می‌کند. این ماده روغن اضافی که توسط پوست تولید می‌شود را کنترل می‌کند و منافذ را مسدود می‌کند، روغن درخت چای ضد عفونی کننده است که عفونت و آکنه حاصل را از بین می‌برد.

 روغن درخت چای ترکیبات ضدالتهاب به همراه دارد. همچنین این روغن گیاهی باکتری‌های مضر پوست را از بین می‌برد. در این صورت جوش و آکنه به مرور زمان از بین می‌روند و پوست پاکسازی می‌شود.

خمیر گوجه را با روغن‌ها مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید. این مخلوط را روی صورتتان بمالید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و بعد با آب ولرم بشویید و سپس با آب سرد شستشو دهید و این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید.

۹- ماسک صورت گوجه فرنگی برای پوست های تیره

آرد گرم که معمولاً در هند بسان نامیده می‌شود، سلول های مرده را حذف می‌کند و پوست شما را روشن تر خواهد کرد و تمام اجزای این پک پوست را نرم، سالم و درخشان میکنند.

گوجه فرنگی را به طور کامل له کرده و 1 قاشق چای خوری ماست و 2 قاشق سوپ خوری آرد و 1/2 قاشق چای خوری عسل را برای به دست آوردن خمیری نرم مخلوط کنید و آن را روی پوستتان بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند تا خشک شود و سپس آن را با آب بشویید و از این روش یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

۱۰- ماسک صورت گوجه فرنگی و آووکادو

یک قاشق سوپ خوری خمیر گوجه فرنگی و یک قاشق سوپ خوری آووکادو له شده را مخلوط کنید و آن را به صورتتان بزنید و بعد از ده دقیقه بشویید. می‌توانید این کار را تا دو بار در هفته انجام دهید.

ویژگی سفت‌کنندگی گوجه فرنگی، تولید روغن در پوست را متعادل خواهد کرد. آووکادو نیز شامل مرطوب‌کننده و مواد مغذی است که پوست شما را سالم نگه می‌دارد و فرآیند پیری پوست را با ویتامین C و E کاهش می‌دهد.

ویژگی های سفت کنندگی گوجه فرنگی، تولید روغن در پوست را متعادل خواهد کرد. آووکادو شامل مرطوب کننده و مواد مغذی است که پوست شما را سالم نگه می‌دارد و هم چنین فرآیند سالخوردگی پوست را با تامین ویتامین C و E کاهش می‌دهد.

آووکادو شامل مرطوب کننده و مواد مغذی است که پوست شما را سالم نگه می‌دارد و هم چنین فرآیند سالخوردگی پوست را با تامین ویتامین C و E کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: ماسک آووکادو؛

۱۱- ماسک صورت گوجه فرنگی و پوست پرتقال برای سوختگی پوست

مصرف ویتامین C یک درمان معجزه آسا برای رفع بسیاری از مشکلات پوستی است. از آنجایی که پرتقال و گوجه فرنگی دو منبع عالی برای ویتامین C هستند، استفاده از آنها تاثیر چشمگیری در رفع آکنه و درمان سوختگی پوست دارد.

همچنین گوجه فرنگی به دلیل داشتن لیکوپن از پوست صورت در برابر آفتاب سوختگی‌های شدید محافظت می‌کند. به علاوه این ترکیب تولید چربی در پوست را کنترل کرده و به این ترتیب از بروز آکنه و جوش پوستی پیشگیری می‌کند.

گوجه فرنگی را له کرده و با پوست پرتقال و گلاب مخلوط کنید تا یک خمیر نرم بدست بیاید. خمیر را روی صورت بمالید و اجازه دهید برای 10 دقیقه روی پوست باقی بماند. ماسک را به کمک آب سرد از روی صورت پاک کنید. برای تاثیر مناسب می‌توانید هر روز از ماسک گوجه فرنگی و پوست پرتقال استفاده کنید.

نکته برای استفاده از ماسک صورت گوجه فرنگی

به یاد داشته باشید که ماسک گوجه فرنگی برای انواع پوست مناسب نیست. برخی از افراد به گوجه فرنگی حساسیت دارند. بنابراین ممکن است این ماسک باعث قرمزی و خارش پوستشان شود. توصیه می‌کنیم، پیش از مصرف ماسک گوجه فرنگی، حتما آن را در بخشی از پوستتان تست کنید.

گوجه‌فرنگی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است. ترکیبات موجود در گوجه‌فرنگی به کاهش لکه‌های پوستی، به تأخیر انداختن پیری زودرس و روشن کردن پوست کمک می‌کنند. می‌توانید از گوجه‌فرنگی به روش‌های مختلف برای افزایش درخشندگی و شفافیت پوست خود استفاده کنید. 

درمجموع اگر می‌خواهید همواره از داشتن پوست سالم و درخشان لذت ببرید ماسک صورت گوجه فرنگی را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید تا در کمترین زمان تأثیرات جادویی آن را روی پوست ببینید! آیا تابه‌حال از ماسک گوجه فرنگی استفاده کرده‌اید؟ خوشحال می­شویم تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا ماسک صورت گوجه فرنگی و لیمو روشن کننده است؟

یک معجزه برای شماست! هم لیمو و هم گوجه فرنگی یک روشن‌کننده طبیعی هستند که می‌توانند به کاهش هرگونه لک، تغییر رنگ پوست(هایپرپیگمانتاسیون) و جای زخم کمک کنند. گوجه فرنگی و لیمو به دلیل خاصیت اسیدی­ای که دارند سطح PH پوست را متعادل نگه­ می­دارند، به این دلیل است که متخصصان زیبایی عقیده دارند این دو ماده برای پوست‌های چرب بهترین هستند.

پیش از استفاده از ماسک گوجه فرنگی باید چه کنیم؟

به یاد داشته باشید که ماسک گوجه فرنگی برای انواع پوست مناسب نیست. برخی از افراد به گوجه فرنگی حساسیت دارند. بنابراین ممکن است این ماسک باعث قرمزی و خارش پوستشان شود. توصیه می‌کنیم، پیش از مصرف ماسک گوجه فرنگی، حتما آن را در بخشی از پوستتان تست کنید.

جو دو سر چگونه جوش های سرسیاخ را از بین میبرد؟

جو دوسر یک لایه بردار طبیعی پوست است که با قدرت به درمان جوش سرسیاه صورت می‌پردازد. همچنین جو دوسر تمام آلودگی‌های موجود در منافذ پوست صورت را پاکسازی می‌کند. گوجه فرنگی نیز سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های طبیعی است و به همین دلیل برای درمان جوش و سایر مشکلات پوستی مفید است.

۱۲ شهریور ۱۴۰۱ ۸ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی