راز زیبایی زنان ژاپنی
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۵ دیدگاه sahar.fard

13 راز زیبایی زنان ژاپنی که باید بدانید!

به این مطلب امتیاز دهید

ژاپنی‌ها همیشه به خاطر پوست و موی زیبا و سالم شناخته شده‌اند. وقتی کسی می‌گوید زنان ژاپنی، شما به پوستی روشن فکر می‌کنید که فارغ از سن آنها لطیف و جوان به نظر می‌رسد!  چگونه آنها توانسته‌اند همیشه عالی و طبیعی به نظر برسند؟

شاید ما قبل از این‌ها اطلاعی راجب این موارد نداشتیم، اما چند راز زیبایی ژاپنی اکنون در دسترس است. برای کسانی که به ظاهر خود اهمیت می‌دهند، چند راز زیبایی جالب ژاپنی وجود دارد که می‌توانید خودتان امتحان کنید. امتحان این موارد آسان است و نتایج کاملاً مشابه هست.

13 راز زیبایی زنان ژاپنی

در زیر برخی از مهمترین اسرار زیبایی که ژاپنی‌ها برای حفظ  ظاهر سالم و زیبا انجام می‌دهند رو مشاهده میکنید:

• ۱۲ راز زیبایی زنان ژاپنی
ژاپنی‌ها همیشه به خاطر پوست و موی زیبا و سالم شناخته شده‌اند .

۱- ویتامین سی

ژاپنی‌ها در زندگی روزمره خود از ویتامین C استفاده می‌کنند. رژیم روزانه آن‌ها از پرتقال تشکیل شده است که ملانین (رنگدانه پوست) را از بین می‌برد. این راز چهره روشن و یکدست آن‌هاست. این ماده به از بین بردن هرگونه علائم رنگدانه‌ای کمک کرده و رنگ پوست شما را یکنواخت می‌کند.

بیشتر بخوانید:‌ تاثیر ویتامین سی بر پوست!

فیس براش آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست
برش پاکسازی آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست

۲- مصرف لوبیای قرمز

ژاپنی‌ها از Azuki که یک لوبیای قرمز است به عنوان بخشی از رژیم مراقبت از پوست خود استفاده می‌کنند. آزوکی نوعی لوبیا با قدمت چند قرن است. زنان در ژاپن این لوبیا را به آرامی روی صورت خود می‌مالند. این کار به زنان ژاپنی کمک می‌کند تا پوستی صاف و بدون لکه داشته باشند.

۳- مصرف ماهی

رژیم اصلی آنها شامل ماهی است که مقدار زیادی امگا ۳ دارد. این به ارتقا پوست سالم و درخشان شدن آن کمک می‌کند. ماهی‌ها سرشار از مواد مغذی فراوانی هستند که بیشتر مردم به مقدار کافی از آنها استفاده نمی‌کنند. مواد مغذی‌ای همچون پروتئین با کیفیت بالا، یُد، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در ماهی وجود دارند.

مطالعات فراوانی نشان می‌دهند افرادی که به‌طور مرتب ماهی می‌خورند، کمتر در معرض خطر حمله‌های قلبی، سکته‌های مغزی و مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی هستند.

ماهی‌ها سرشار از مواد مغذی فراوانی هستند که بیشتر مردم به مقدار کافی از آنها استفاده نمی‌کنند.

۴- سبوس برنج كومنوكا

سبوس برنج کومنوکا به تغذیه پوست و جلوگیری از چین و چروک پوست کمک می‌کند.همچنین در از بین بردن سیاهی تیرگی پوست بسیار موثر است و به شما کمک می‌کند تا چهره‌ای بی عیب و نقص داشته باشید.

سبوس برنج ژاپنی که به نام کومنوکا هم شناخته می‌شود، سرشار از اسیدهای چرب امگا 6 و آنتی‌اکسیدان‌هاست. همچنین به دلیل خاصیت صاف و مرطوب‌کنندگی که دارد بسیار محبوب است. تنها با ده دقیقه گذاشتن ماسک روی صورت میزان PH پوست تنظیم می‌شود و صورت درخشندگی خود را بازمی‌یابد.

۵- مصرف روغن‌های خاص

زنان ژاپنی از روغن‌های خالص برای تمیز کردن چهره خود استفاده می‌کنند.می‌توانید از روغن‌های طبیعی یا گیاهی برای همین استفاده کنید. خرید روغن طبیعی یکی از ضرورت‌های زندگی می‌باشد، زیرا ارتباط مستقیم با سلامت انسان دارد.

این توصیه را جدی بگیرید که قبل از مصرف هر یک از روغن‌های گیاهی خالص با تست آن اطمینان حاصل کنید که حساسیت نداشته باشید و بعد به مصرف خود ادامه دهید.

خرید روغن طبیعی یکی از ضرورت‌های زندگی می‌باشد، زیرا ارتباط مستقیم با سلامت انسان دارد.

۶- گیاهان طبیعی

گیاهان طبیعی به مبارزه با خشکی و زیبایی پوست کمک می‌کنند. زنان ژاپنی غالباً با کمک یک ژل شفاف پوست خود را لایه برداری می‌کنند. این به حذف سلول‌های پوستی مرده در چهره آنها کمک می‌کند. شما می‌توانید از اسکراب لایه بردار گیاهی استفاده کنید که ملایم باشد و بدون افزودن مواد شیمیایی به پوست شما نتیجه خوبی را به همراه داشته باشد.

۹- چای سبز

مردم ژاپن هر روز چندین فنجان چای سبز می‌نوشند. این امر به کند شدن روند پیری کمک می‌کند و پوست را جوان و لطیف نگه می‌دارد. چای سبز از دیرباز به خاطر محتوای غنی از آنتی‌اکسیدان خود شناخته شده است و در کشورهای خاور دور استفاده می‌شده است. 

خواص چای سبز به قدری بیشمار است که در یک عبارت می‌توان آن را درمان تمام بیماری‌ها و راهی برای زیبایی و تناسب‌اند ام معرفی کرد. 

نوشیدن چای سبز
مردم ژاپن هر روز چندین فنجان چای سبز می‌نوشند.

۱۰- درمان آکنه به طور طبیعی

بسیاری از درمان‌های خانگی می‌توانند به متعادل کردن سطح چربی پوست، کاهش التهاب، از بین بردن باکتری‌ها، جلوگیری از بروز جوش و حتی درمان جوش صورت کمک کنند. ژاپنی‌ها آکنه را تا حد ممکن طبیعی درمان می‌کنند. آنها از روغن زردچوبه و درخت چای استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:‌ علت جوش زدن چیست!

۱۱- روغن گل کاملیا

کاملیا یک روغن باستانی گل است. این ماده به مقابله با علائم پیری کمک می‌کند، خطوط ظریف و چین و چروک‌ها را نرم می‌کند و تعادل رطوبت را در پوست خشک باز می‌گرداند. برای داشتن بهترین نتیجه آن را روی پوست مرطوب قرار دهید.

روغن کاملیا (که به آن روغن دانه چای نیز می‌گویند) بومی ژاپن است و از لحاظ تاریخی هم برای مراقبت از پوست و مو استفاده می‌شده است.

روغن کاملیا نیز یک نرم‌کننده عالی است، و آن را به عنوان یک مرطوب‌کننده مغذی برای مو و پوست خشک یا آسیب دیده تبدیل می‌کند.روغن کاملیا همچنین منبع طبیعی آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌هایی مانند ویتامین A و B است. 

۱۲- پیاده روی منظم

ژاپنی‌ها مردمی کاملاً آگاه از سلامتی هستند. آنها به خوبی پیاده روی اعتقاد دارند زیرا به سفت شدن پوست کمک می‌کند. پیاده‌روی اگر به طور منظم انجام شود، به طور قطع تاثیر بسیاری بر سلامت از جمله تقویت قلب و پیشگیری از زوال عقل می‌گذارد ساده‌ترین و آسان‌ترین ورزش برای بدن پیاده روی است. این نوع ورزش برای هر سن با هر توانایی و وضعیت جسمی مناسب است.

13- ماهی درمانی و زنان ژاپنی

ژاپنی‌ها برای از بین بردن سلول‌های پوستی مرده از پاهایشان، پاها را در یک حوضچه کوچک یا وان پر از “ماهی پزشک” یا ماهی بدون دندان فرو می‌برند. این ماهی‌ها پوست مرده را از روی پا می‌تراشند، به صاف شدن پاشنه‌ها کمک می‌کنند و باعث می‌شوند سالم به نظر برسند.

اسرار مراقبت از پا ژاپنی

ماهی درمانی به روشی اطلاق می‌شود که در آن فرد دست و پای خود را در درون یونیت‌های مخصوص قرار داده و ماهی‌های بدون دندان با مکش، سلول‌های مرده و شاخی شده‌ی پوست را جدا کرده و از آن‌ها تغذیه می‌کنند.

در روش ماهی درمانی، ماهی خورده نمی‌شود بلکه افراد قسمتی از بدن خود که نیاز به درمان دارد را در آب حاوی این ماهی‌ها قرار می‌دهند و ماهی‌ها با جمع شدن در اطراف آن عضو (که معمولا پای فرد بیمار است)، تاثیر خود را روی پوست می‌گذارند. 

پس از مکيدن، برخي از نقاط پوست اين افراد خونريزي کمي مي‌کند و فرد، قسمت زخم شده را در معرض نور خورشيد و آب قرار مي‌دهد، سلنيوم موجود در اين آب ها، نقش مهمي در درمان اين بيماري‌ها دارد. سلنيوم مهم ترين عنصر براي ترميم زخم پوستي اين بيماران مي‌باشد. سلنيوم موجود در اين آب ها، همچنین اثر محافظتی برای سلول‌ها در مقابل راديکال‌های آزاد دارد. 

مکيدن پوست توسط ماهي‌ها سبب ايجاد احساس خوبي مانند ماساژ ملایم می‌شود که می‌تواند سبب بهبود وضهیت روحی در بیمار نیز شود.

مکيدن پوست توسط ماهي‌ها سبب ايجاد احساس خوبي مانند ماساژ ملایم می‌شود که می‌تواند سبب بهبود وضعیت روحی در بیمار نیز شود. فیش تراپی در مدت زماني كمتر از ۳ ماه می‌تواند به پاكسازی پوست و از بين بردن خشونت‌های پوستی بخصوص در ناحيه آرنج و پاشنه پا به افراد كمك كنند.

درمان‌گران شيوه‌های طبيعی توصيه می‌كنند كه اثرگذاری اين ماهي‌ها در شرايطي است كه فرد در هفته ۳ جلسه ۲۰ دقيقه‌ای از اين ماه‌ها برای درمان استفاده كند.

استفاده برخی از این تکنیک‌های ژاپنی در زندگی روزمره شما نیز امکان پذیر است. حداقل چند هفته به آنها فرصت دهید تا نتایج خوبی را مشاهده کنید. آنها را امتحان کنید و به ما بگویید کدام یک برای شما مفید هستند؟  خوشحال می‌شویم تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

چرا مردم چین چای سبز مینوشند؟

مردم ژاپن هر روز چندین فنجان چای سبز می‌نوشند. این امر به کند شدن روند پیری کمک می‌کند و پوست را جوان و لطیف نگه می‌دارد. چای سبز از دیرباز به خاطر محتوای غنی از آنتی‌اکسیدان خود شناخته شده است و در کشورهای خاور دور استفاده می‌شده است. 

روغن گل کاملیا چیست و چه فوایدی دارد؟

روغن کاملیا (که به آن روغن دانه چای نیز می‌گویند) بومی ژاپن است و از لحاظ تاریخی هم برای مراقبت از پوست و مو استفاده می‌شده است.روغن کاملیا نیز یک نرم‌کننده عالی است، و آن را به عنوان یک مرطوب‌کننده مغذی برای مو و پوست خشک یا آسیب دیده تبدیل می‌کند.

ماهی درمانی چگونه است؟

ماهی درمانی به روشی اطلاق می‌شود که در آن فرد دست و پای خود را در درون یونیت‌های مخصوص قرار داده و ماهی‌های بدون دندان با مکش، سلول‌های مرده و شاخی شده‌ی پوست را جدا کرده و از آن‌ها تغذیه می‌کنند.این ماهی‌ها پوست مرده را از روی پا می‌تراشند، به صاف شدن پاشنه‌ها کمک می‌کنند و باعث می‌شوند سالم به نظر برسند.

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۵ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی