پوست نرم و شفاف
۲۶ آبان ۱۴۰۰ ۱۶ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

چگونه پوست نرم و شفاف داشته باشیم؟ روش‌های خانگی + بایدها و نبایدهای نگهداری از پوست!

3/5 - (2 امتیاز)

همه افراد دوست دارند پوستی نرم و شفاف داشته باشند. پوست نرم هم باعث زیباتر شدن آن‌ها می‌شود و هم به آن‌ها آرامش می‌دهد. عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند بر زبری یا نرمی پوست و شفافیت آن اثر بگذارند. ما در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که چه طور می‌توان با راهکارهایی ساده، پوستی نرم و شفاف داشت.  

 پوست شفاف با تغییر عادات زندگی

برای داشتن پوستی شفاف شاداب و جوان لازم است یک سری عدات زندگی را بازبینی و در آن تجدید نظر کنید. این نکات بسیار ساده و روزمره است و البته از اهمیت زیادی برخوردار است. امروز بعضی از این نکات را خدمتتان یادآوری می‌کنیم، به امید اینکه همیشه پوستی شاداب و روحیه‌ای سرسار از نشاط و امید داشته باشید.

به پوستت جون تازه بده

خود را از خورشید محافظت کنید

از مهم‌‌ترین راه‌های مراقبت از پوست و داشتن پوست شفاف این است که خود را از خورشید محافظت کنید. اگر قرار باشد یک عمر در معرض آفتاب قرار بگیرید، چین و چروک، لکه‌های سنی و دیگر مشکلات پوستی برای شما به‌وجود می‌آید و خطر ابتلا به سرطان پوست افزایش پیدا می‌کند.

استفاده از کرم ضد آفتاب

برای پوستی همیشه شفاف از کرم ضدآفتابی استفاده کنید که SPF آن حداقل ۱۵ باشد. کرم‌های ضد آفتاب را سخاوتمندانه روی صورتتان بپوشانید و هر دو ساعت یک‌بار یا بیشتر آن را تکرار کنید. بیشتر در سایه راه بروید.

از نور خورشید بین ساعت ۱۰ صبح تا ۲ ظهر اجتناب کنید. در این زمان اشعه خورشید قوی‌تر است. لباس‌های پوشیده را انتخاب کنید؛ آستین بلند، شلوار بلند و کلاه‌های مدل‌به‌مدل، انتخاب مناسبی است. اگر روی صورتتان جوش درآمد، آن را فشار ندهید؛ همیشه بعد از اینکه صورتتان جوش زد، از الکل استفاده کنید.

برس آرایش خود را انتخاب کنید

اگر از برس آرایش استفاده می‌کنید، آن‌ها را هر روز در آب آشامیدنی گرم شستشو دهید. باکتری‌ها می‌توانند در اثر گرد و خاک و چربی صورت بر روی برس‌های آرایشی رشد کنند و به صورت شما منتقل شوند و منجر به ایجاد آکنه و لکه‌های پوستی می‌شود. ممکن است آکنه از بین برود و موارد جدی مثل زخم‌های تند و زننده به جای بگذارد.

می‌توانید برای برسِ آرایش، فیس‌براش را انتخاب کنید. عملکرد این وسیله کوچک و دستی برای آرایش فوق‌العاده است و مواد آرایشی را بسیار خوب و به زیبایی جذب پوست می‌کند(توضیح بیشتر در انتهای یادداشت). هنگام آرایش، از محصولات ارزان قیمت اجتناب کنید و هرگز فراموش نکنید قبل از رفتن به رختخواب آرایش خود را پاک کنید. برای این کار و شست و شوی صورت هم می‌توانید از فیس براش استفاده کنید(توضیح در انتهای مطلب).

باکتری‌ها می‌توانند در اثر گرد و خاک و چربی صورت بر روی برس‌های آرایشی رشد کنند و به صورت شما منتقل شوند

 یک یا دو بار در هفته پوست خود را با ماسک صورت جوان کنید

این کار، بسته به مواد تشکیل دهنده ماسک، می‌تواند پوست شما را در برابر پیری، لکه ها، چین و چروک و انواع مشکلات پوستی ایمن کند و در ضمن آن رابه پوستی شفاف ئ شاداب تبدیل می‌کند. می‌توانید مواد پوشش دهنده را از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های زیبایی خریداری کنید، یا خود آن را از مغزع خریده و در خانه بسازید. مواد افزودنی خوب مثل عسل، لیمو، شیر، آووکادو، ماست، جو، موز و خیار.

فیس براش آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست
برش پاکسازی آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست

برای شست و شوی صورت، ما به شما وسیله‌ای منحصر به فرد به نام فیس براش را معرفی می‌کنیم. فیس براش وسیله‌ای کوچک و دستی است که ۶ برابر شست و شوی صورت را بهتر از روش‌های معمولی انجام می‌دهد. به شدت نرم و ملایم است. وسیله‌ای کاملا مناسب برای آرایش و پخش مواد آرایشی و کرم‌های درمانی روی پوست صورت است.

بیشتر بخوانید: روش صحیح آبرسانی به پوست با گلاب

از عواملی که باعث خشن شدن پوست می‌شود جلوگیری کنیم

برای داشتن پوستی نرم و شفاف لازم بدانید چه عواملی برای پوست شما مضر است و می‌تواند آن را خشن و زیر کند و پس از آن از این عوامل دوری نمایید. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین عواملی که نرمی پوست را تهدید می‌کنند اشاره می‌کنیم:

  • آلودگی هوا: آلودگی هوا اثرات بدی بر سلامتی دارد که یکی از آن‌ها آسیب رساندن به پوست است. افرادی که زیاد در معرض آب و هوای آلوده قرار دارند لطافت پوست خود را از دست می‌دهند. سعی کند تا جای ممکن در معرض هوای آلوده نباشید و اگر به اجبار باید هنگام آلودگی هوا بیرون از خانه باشید از ماسک استفاده نمایید و ضد آفتاب بزنید. پس از رسیدن به منزل هم حتما بلافاصله صورت خود را با صابون بشویید و بعد نرم کننده بزنید.
پوست نرم
با مراقبت از پوست خود، پوستی نرم و شفاف داشته باشید
  • نور شدید خورشید: قرار گرفتن به مدت طولانی مدت در معرض نور شدید آفتاب باعث از بین رفت رطوبت پوست و خشن شده آن می‌شود. زمانی که مجبورید در نور شدید آفتاب کار کنید حتما ضد آفتاب بزنید و از کلاه‌های نقاب دار برای محافظت از پوستتان استفاده کنید. نوشیدن آب را هم فراموش نکنید تا بتوانید همچنان پوستی نرم داشته باشید.
  • استفاده از شوینده‌های مناسب: استفاده بیش از حد از صابون و شوینده و یا استفاده از شوینده‌های قوی و معطر می‌تواند به پوست آسیب برساند و آن را خشن و خشک کند. برای حفظ نرمی پوست خود سعی کنید صابونی انتخاب کنید که کاملا به پوست شما سازگار باشد و صورت خود را هم بیش از‌اند ازه نشویید.
  • همچنین یادتان باشد که موقع شستشوی ظرف و لباس از دستکش استفاده نمایید تا پوست شما آسیب نبیند.
  • بیماری‌های زمینه‌ای: گاهی اوقات وجود بیماری‌های زمینه‌های می‌تواند پوست را خشن نماید. بیماری‌هایی نظیر دیابت، کم کاری تیروئید، اگزما و یا کمبود ویتامین‌ها باعث خشکی و خشن شدن پوست می‌شوند. پس اگر قبلا پوستی نرم داشته‌اید و با وجود مراقبت کافی از پوستتان، دچار خشکی شده است این مشکل را جدی بگیرید و به دنبال یافتن علت باشید.
پوستی نرم
ماسک‌های خانگی کمک می‌کنند تا پوستی نرم و شفاف داشته باشید.

روش‌های خانگی برای داشتن پوستی نرم و شفاف

پوست شما زمانی نرم می‌ماند که رطوبت کافی داشته باشد. با استفاده از ماسک‌های خانگی زیر می‌توان پوست نرم و لطیف کرد.

  • ماسک شیر: دو تا سه بار در هفته به صورت خود شیر بزنید. شیر یک نرم کننده عالی برای پوست صورت و بدن شما خواهد بود.
  • روغن زیتون: روغن زیتون برای نرمی پوست دستان و صورت شما مناسب است. برای نرمی کف پا، آرنج و دیگر نواحی بدن هم می‌توان از روغن زیتون استفاده کرد.
  • آب لیمو ترش: آبلیمو یکی از پاک کننده‌های طبیعی و رایج برای پوست است. با استفاده از آبلیمو می‌توانید پوست خود را شفاف سازید
  • آب نمک: راحت‌ترین و کم هزینه‌ترین راه برای نرم کردن پوست، استفاده از آب نمک است. آب نمک را هم برای نرم کردن پوست صورت و هم برای نرم کردن بدن خود می‌توانید به کار ببرید. با یک بار استفاده از آب نمک تا چند روز پوستی نرم و شفاف خواهید داشت.
  • ماسک شیر و عسل: ترکیب فوق العاده شیر و عسل هم پوست شما را لایه برداری می‌کند و هم به شما پوستی نرم و شفاف هدیه می‌دهد.
  • استفاده از گلاب: برای داشتن پوستی نرم و شفاف از گلاب استفاده نمایید. گلاب باعث حفظ طراوت پوست و شفافیت آن می‌شود. می‌توانید برای پاک کردن صورتتان هر شب قبل از خواب، مقداری پنبه را به گلاب آغشته کنید و با آن صورتتان را پاک نمایید. رایحه گلاب کمک می‌کند تا خواب راحتی داشته باشید.

با داشتن سبک زندگی سالم پوستی نرم و شفاف داشته باشید

باید بدانید که مهم‌تر از تمام راهکارهای خانگی و کرم‌ها و مواد شیمیایی که برای پوست خود خریداری می‌کنید، داشتن یک زندگی سالم است. سبک زندگی اگر سالم و درست باشد، پوست شما به خودی خود صاف و شفاف می‌شود. تغذیه مناسب، استفاده از میوه‌ها و سبزیجات به‌اند ازه کافی، تأمین پروتئین‌ها و ویتامین‌های مورد نیاز بدن شما، داشتن خواب کافی و نوشیدن آب کافی همه کمک می‌کنند تا پوستی نرم، شفاف و شاداب داشته باشید. و البته استفاده از ضد آفتاب را هم هیچگاه فراموش نکنید.

 پوست نرم
با تغذیه مناسب، به حفظ شادابی پوست خود کمک کنید

برای داشتن پوستی نرم، از مرطوب کننده‌ها کمک بگیرید

مرطوب کننده‌ها کمک می‌کنند تا همیشه پوستی نرم داشته باشید. به ویژه پس از استحمام و یا پس از شستن دست و صورت از مرطوب کننده استفاده نمایید. اگر حین زدن کرم مرطوب کننده به صورتتان کمی آن را ماساژ هم بدهید پوستتان صاف و شفاف می‌شود. آبرسان‌ها و سرم‌ها هم برای نرم شدن پوست مفید است به ویژه در افرادی که پوست چربی دارند و نمی‌توانند از کرم‌های مرطوب‌کننده دارای چربی استفاده نمایند.

راهکارهایی که زنان کره‌ای به کار می‌برند تا پوستی نرم و شفاف داشته باشند

در کره، طب سنتی قدمت زیادی دارند و زنان کره‌ای از طب سنتی خود برای داشتن پوستی نرم و شفاف و جوان بهره می‌برند. در ادامه با این روش‌ها آشنا می‌شوید.

  • استفاده از ماسک چای سبز: آنتی اکسیدان‌های موجود در چای سبز، باعث حفظ جوانی پوست می‌شود. چای سبز سرشار از ویتامین‌های آ، ب، ث و‌ای است که همه برای پوست مفید هستند. چای سبز را دم کنید و در یخچال بگذارید تا خنک شود سپس صورتتان را دو بار با چای سبز بشویید.
  • استفاده از ماسک برنج: ماسک برنج یک نرم کننده عالی برای پوست صورت و بدن شما است. برای تهیه ماسک برنج مقداری برنج را بجوشانید، سپس آبکش نمایید و آب آن را داخل ظرفی بریزید و پس از خنک شدن آن را به پوستتان بزنید. آب برنج سرشار از ویتامین‌های ب و‌ای است و به سلامت پوست شما بسیار کمک می‌کند. می‌توانید از آرد برنج هم استفاده نمایید. به این صورت که آن را با آب سرد یا شیر مخلوط نمایید و سپس به صورتتان بزنید.
  • ماسک تخم مرغ: سفیده تخم مرغ هم از جمله موادی است که باعث نرمی پوست می‌شود. می‌توانید سفیده تخم مرغ را با مقداری عسل و یا با مقداری عسل و روغن زیتون مخلوط نمایید و به صورت خود بزنید.

بیشتر بخوانید: لوسیون خانگی بسازید!

همچنین برای ماساژ صورت، ریلکس کردن عضلات زیر پوست، پاک کردن صورت از جوش‌های سرسیاه، کثیفی و جلوگیری از چین و چروک زودرس عملکرد خوبی از خود نشان داده است. برای آشنایی با این پدیده بهداشت صورت و پوست اینجا را کلیک کنید. داشتن پوستی نرم و شفاف آرزوی همه خانم‌ها است اما برای رسیدن به این هدف باید کمی برای پوستتان وقت بگذارید.

از مهم ترین راه های مراقبت پوست چیست؟

از مهم‌‌ترین راه‌های مراقبت از پوست و داشتن پوست شفاف این است که خود را از خورشید محافظت کنید. اگر قرار باشد یک عمر در معرض آفتاب قرار بگیرید، چین و چروک، لکه‌های سنی و دیگر مشکلات پوستی برای شما به‌وجود می‌آید و خطر ابتلا به سرطان پوست افزایش پیدا می‌کند.

ماسک صورت برای شادابی پوست موثر است؟

این کار، بسته به مواد تشکیل دهنده ماسک، می‌تواند پوست شما را در برابر پیری، لکه ها، چین و چروک و انواع مشکلات پوستی ایمن کند و در ضمن آن رابه پوستی شفاف و شاداب تبدیل می‌کند. می‌توانید مواد پوشش دهنده را از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های زیبایی خریداری کنید، یا خود آن را از مغزع خریده و در خانه بسازید. مواد افزودنی خوب مثل عسل، لیمو، شیر، آووکادو، ماست، جو، موز و خیار.

برای داشتن پوستی نرم باید چه کنیم؟

مرطوب کننده‌ها کمک می‌کنند تا همیشه پوستی نرم داشته باشید. به ویژه پس از استحمام و یا پس از شستن دست و صورت از مرطوب کننده استفاده نمایید. اگر حین زدن کرم مرطوب کننده به صورتتان کمی آن را ماساژ هم بدهید پوستتان صاف و شفاف می‌شود. آبرسان‌ها و سرم‌ها هم برای نرم شدن پوست مفید است به ویژه در افرادی که پوست چربی دارند و نمی‌توانند از کرم‌های مرطوب‌کننده دارای چربی استفاده نمایند.

۲۶ آبان ۱۴۰۰ ۱۶ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

16 دیدگاه برای چگونه پوست نرم و شفاف داشته باشیم؟ روش‌های خانگی + بایدها و نبایدهای نگهداری از پوست!

ماسک خوب چی استفاده کنم؟

اصلا اصلا از ماسک استفاده نکنیدددددد.
من خودم استفاده میکردم و اان صورتم شده پر از جوش ،چرا؟
چون داخل این ماسک ها روغن وجود داره
و روغن زیاد باعث جوش میشه
صابون باعث خشک شدن جوش ها میشه و برای پوست های چرب کاملا مناسبه
اما کسانی که پوست خشک دارن نباید از هر صابونی استفاده کنند چون صابون باعث خشکی میشه و اگر استفاده کنید صورتتون سفیدک سفیدک میزنه
اصلا از روغن ها ،ماسک ها،وازلین و انواع اقسام چیز ها استفاده نکنیدد.
خواهش میکنم
ممنونم که پیام منو خوندید.

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی