پلاسما فرکشنال چیست؟
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۲۲ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

پلاسما فرکشنال چیست؟ جوانسازی پوست واقعا ممکن است؟

به این مطلب امتیاز دهید

جوانسازی پوست با پلاسما فرکشنال یک راه مدرن و موثر است که این روز‌ها جزء درمان‌های رایج زیبایی محسوب می‌شود. با افزایش سن پروتئین‌های كلاژن و الاستین تخریب می‌شوند این تخریب با سیگار کشیدن، آلودگی هوا، تغذیه نامناسب و… بیشتر می‌شود. زیبایی و جوان سازی پوست یکی از دغدغه‌های خانوم‌ها می‌باشد. جوانسازی پوست با پلاسما فرکشنال یک روش نوین  برای افرادی است که به پوست و زیبایی خود اهمیت می‌دهند.

سال‌ها پیش تنها راه کاهش علائم پیری پوست جراحی بوده است اما اکنون روش‌های غیر جراحی زیادی برای بازگشت زیبایی ظاهری پوست وجود دارد. جوانسازی با پلاسما فرکشنال یک فناوری جدید، منحصربه‌فرد، مؤثر و غیرتهاجمی است که به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین درمان‌های زیبایی حال حاضر شناخته شده است. برای آشنایی بیشتر با این روش درمانی جدید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

پلاسما فرکشنال چیست؟

دستگاه پلاسما فرکشنال پوست ابزاری است که با کمک آن می‌توان حرارت متمرکزشده‌ای را بر روی بافت پوست اعمال کرد. روند کار پلاسمادرمانی بر اساس استفاده از اختلاف پتانسیل موجود بین دستگاه و پوست بیمار است.

جوانسازی با پلاسما فرکشنال یک فناوری جدید، منحصربه‌فرد، مؤثر و غیرتهاجمی است که به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین درمان‌های زیبایی حال حاضر شناخته شده است.

این اختلاف پتانسیل باعث ایجاد یک قوس الکتریکی می‌شود و این امر به‌نوبه خود موجب تصعید مواد سیالی که در سطح پوست قرار دارد شده‌است و حرارت ایجادشده به بافت‌های پیرامونی انتقال نمی‌یابد. این امر سبب کاهش آسیب‌های پوستی می‌شود و هزینه درمانی کوتاه‌تر و اثرگذاری بیشتر را به‌همراه خواهد داشت.

به پوستت جون تازه بده

عملکرد پلاسما فرکشنال در جوانسازی پوست

بالا رفتن سن، سبک زندگی نامناسب، اثرات عوامل محیطی مانند آفتاب گرفتن بیش‌ازحد، مشکلات پوستی، بیماری‌ها و ژنتیک ازجمله عواملی هستند که بر ظاهر پوست تأثیر می‌گذارند.

پلاسما فرکشنال یک روش جوانسازی پوست است که برای درمان هدفمند نواحی مشکل‌دار، جای زخم و جوش، کاهش چین‌وچروک‌های ریز و عمیق، ایجاد علائم کششی و تحریک پوست به تولید کلاژن و الاستین به‌منظور بهبود قابلیت ارتجاعی پوست، یکسان‌سازی رنگ پوست و تحریک بافت‌های پیوندی، استفاده می‌شود. درواقع در جوانسازی با پلاسما فرکشنال، پوست در پروسه لایه‌برداری قرارگرفته و مواد مضر از بدن دفع می‌شود.

پلاسما فرکشنال یک روش جوانسازی پوست است که می‌تواند علائم ناشی از استرچ مارک‌ها و آکنه، چین‌وچروک و‌اند ازه منافذ را کاهش دهد.

اصل عملکرد پلاسما فرکشنال ایجاد حالت چهارم ماده یعنی تولید جریان‌های پلاسما است که با بافت‌های بیولوژیکی انسان واکنش نشان می‌دهد و از مکانیزم کاملاً مشخصی استفاده می‌کند؛ درنتیجه بافت‌های پوستی تقویت و قابلیت ارتجاعی پوست بهبود می‌یابد. این دستگاه دارای یک سری فلزی است که ولتاژ فرکانس رادیویی خاصی را شارژ می‌کند.

وقتی دستگاه به سطح پوست نزدیک می‌شود در برابر فشار جریان واکنش نشان داده و انرژی پلاسما ایجاد می‌کند. این بدان معناست که می‌توانید نتایج بهتر و زمان بهبودی کمتری از آن انتظار داشته باشید. درواقع پلاسما فرکشنال با لایه‌برداری از طریق یک میدان الکتریکی قوی، فضایی را برای جایگزینی بافت آسیب‌دیده با بافت جدید فراهم می‌سازد که درنتیجۀ آن سلول‌های مرده لایه‌های بالایی پوست از بین رفته، پوست روشن و اکسیژن‌رسانی می‌شود.

بیشتر بخوانید:‌ لیزر فوتونا از سیر تا پیاز!

مزایا پلاسما فرکشنال

پلاسما فرکشنال با کمک اثر درمانی پرتوی مادون‌قرمز، سبب تحریک متابولیسم سلولی و  بهبود گردش خون زیر پوست می‌شود و به دنبال آن مواد مضر را از بدن خارج و به‌طور مؤثر، سلولیت را برطرف می‌کند. پلاسما فرکشنال به آبرسانی کامل لایه عمیق پوست کمک کرده و قادر است مقدار زیادی از نقایص پوستی را برطرف کند؛ تمرکز این روش درمانی بر احیاء و جوانسازی سطح پوست است.

پلاسما فرکشنال به آبرسانی کامل لایه عمیق پوست کمک کرده و قادر است مقدار زیادی از نقایص پوستی را برطرف کند؛ تمرکز این روش درمانی بر احیاء و جوانسازی سطح پوست است.

بسیاری از درمان‌های زیبایی فقط روی یک نقطه خاص از بدن تمرکز دارند اما جوانسازی با پلاسما فرکشنال برای کل بدن ازجمله صورت، نواحی اطراف چشم، گردن و دست‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای افرادی که به دنبال درمان‌های زیبایی طبیعی برای از بین بردن چین‌وچروک عمیق، لیفت پلک، رفع افتادگی پوست صورت، کاهش اسکار، روشن شدن رنگ پوست هستند و همچنین می‌خواهند از شر منافذ باز و سفتی پوست خلاص شوند، پلاسما فرکشنال یک درمان ایده­آل است.

پلاسما فرکشنال در کنار انعطاف‌پذیری و غیرتهاجمی بودن، نتایج قابل‌مشاهده‌ای برجای می‌گذارد. این روش درمانی نه‌تنها ایمن است بلکه به‌راحتی می‌تواند با سایر درمان‌های زیبایی مثل لیزر ترکیب شود و گاهی به‌عنوان یک درمان اضافی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

خلاصه‌ای از مزایای جوانسازی با پلاسما فرکشنال را در لیست زیر مرور می‌کنیم:

  • یک روش درمانی غیرتهاجمی بدون بستری و بیهوشی است.
  • یک راه‌حل درمانی ساده برای تمامی مناطق مشکل‌دار بدن است.
  • بهبود چین‌وچروک، آکنه، استرچ مارک‌ها و روشن شدن پوست
  • تحریک سلول‌های پوستی برای بازسازی عمقی
  • تقویت، انعطاف‌پذیری بیشتر و روشن‌تر کردن پوست
  • بهبود سیستم گردش خون در بافت‌ها
  • بازسازی ساختار انرژی در داخل و خارج سلول‌ها
  • درمانی ایمن و بدون درد
  • یک روش درمانی بدون محدودیت زمانی و جسمی
  • یک روش جوانسازی پیشرفته و مدرن بدون استفاده از جراحی و تزریق
  • تأثیر آنی

عوارض پلاسما فرکشنال

استفاده از پلاسما فرکشنال ممکن است باعث قرمزی خفیف پوست شود که 2 الی 3 روز طول می‌کشد و سپس بهبود می‌یابد. برخی اوقات ممکن است پوسته پوسته شدن پوست اتفاق بیفتد، زیرا پس از درمان، پوست مرده با پوست جدید جایگزین می‌شود. اگر درمان پوست با استفاده از انرژی بالای پلاسما فرکشنال انجام شود؛ ممکن است موجب قرمزی خفیف تا متوسط ​​پوست و قهوه‌ای شدن و ریختن یا پوسته پوسته شدن در طی 5 تا 10 روز پس از درمان گردد.

در چنین شرایطی توصیه می‌شود برای پیشگیری از ایجاد زخم، پوسته‌ها و دلمه‌های تشکیل شده روی پوست را نکنید. ضمن اینکه پس از استفاده پلاسما فرکشنال با هر توانی، محافظت شدید در برابر تابش اشعه خورشید با استفاده از ضد آفتاب و پوشش کلاه و عینک الزامی است.

آیا پلاسما فرکشنال درد دارد؟
قبل از شروع کار از پماد و مواد بی حسی موضعی در نواحی استفاده می‌گردد که درد و سوزش را کاملاً کاهش می‌دهد به گونه‌ای که برای افراد کاملاً قابل تحمل می‌باشد و آزار دهنده نخواهد بود.

قبل از شروع کار از پماد و مواد بی حسی موضعی در نواحی استفاده می‌گردد که درد و سوزش را کاملاً کاهش می‌دهد به گونه‌ای که برای افراد کاملاً قابل تحمل می‌باشد و آزار دهنده نخواهد بود.

قبل از درمان

در طول جوانسازی پلاسما فرکشنال، پلاسما تشکیل کلاژن و الاستین جدید را تحریک می‌کند و به بازسازی پوست مرده می‌پردازد. اثر سفت کنندگی برای از بین بردن چروک‌های پوستی را به جا می‌گذارد و فقط برای افرادی انجام می‌شود که بدن سالم داشته باشند.

بیشتر بخوانید: جوانسازی پوست با عسل؛

چه افرادی نباید پلاسما فرکشنال کنند؟

برخی افراد نباید از پلاسما فرکشنال برای روندهای درمانی خود استفاده بکنند که به‌اختصار می‌توان آن‌ها را به شکل زیر نام برد:

  • زنان باردار
  • مادران شیرده
  • کسانی که از داروی راکوتان استفاده می‌کنند.
  • کسانی که دچار بیماری‌های سامانه‌ای هستند.
  • بیماری خودزشت‌انگاری
  • وجود عفونت در محل درمان
  • وجود زخم‌های باز در محل درمان
  • داشتن حساسیت به داروی بی‌هوشی به‌کاررفته در محل درمان
  • وجود اختلالات سرکوب دستگاه ایمنی بدن
  • بیماری‌های خودایمنی بدن
  • افراد دارای زخم‌های کلوئیدی و هایپرتروفیک
میکرودرم خانگی رویت
میکرودرم خانگی رویت، پوستتو احیا کن

درمان با پلاسما فرکشنال

در این درمان غیرتهاجمی، از یک دستگاه لمسی برای ایجاد یک عامل فعال‌کننده، در نقطه‌نقطه منطقه موردنظر استفاده می‌شود که با نفوذ به یون‌های منفی اکسیژن، با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و از پیری پوست جلوگیری می­کند.

پس از درمان نیز از ماسک مخصوص صورت برای ادامه درمان کمک می‌گیرند که درنتیجه آن استحکام، شادابی و تازگی بیشتری روی پوست احساس می‌شود. این درمان حدود ۳۰ الی ۶۰ دقیقه طول می‌کشد.

پس از درمان نیز از ماسک مخصوص صورت برای ادامه درمان کمک می‌گیرند که درنتیجه آن استحکام، شادابی و تازگی بیشتری روی پوست احساس می‌شود.

در طول جوانسازی با پلاسما فرکشنال جریان‌های پلاسما به‌عنوان محرک‌هایی برای تشکیل کلاژن و الاستین جدید عمل می‌کنند و پوست آسیب‌دیده را ترمیم و بهبود می‌بخشند. این درمان فقط برای افراد سالم در نظر گرفته می‌شود.

این روش درمان بهتر است با توجه به نظر متخصص پوست تکرار شود تا نتایج بهتری برای فرد داشته باشد.در طول درمان باید به صورت مرتب کرم ترمیمی استفاده كنید. شست ‌و‍ ‌شو با مواد شوینده بعد از ٣ روز انجام شود. 

برخی از مراقبت­هایی که باید بعد از درمان رعایت شوند:

  • بعد از درمان با پلاسما فرکشنال ممکن است قرمزی جزئی روی پوست ایجاد شود که در مدت‌زمان کوتاهی از بین می‌رود.
  • ناحیه تحت درمان باید با کرم‌های مرطوب‌کننده چرب شود.
  • تا چند روز بعد از درمان در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید یا از کرم‌های ضدآفتاب با SPF30 یا بالاتر برای محافظت از پوست استفاده کنید.
  • در این روش درمانی، لایه‌برداری سلول‌های پوستی به‌آرامی انجام می‌شود.
  • نتایج جوانسازی با پلاسما فرکشنال در عرض ۲۴ ساعت قابل‌مشاهده است.
  • برای به حداکثر رساندن نتایج، بهتر است که ۱ تا ۵ بار در فواصل تقریبی دوهفته‌ای آن را تکرار کنید.
  • نتایج نهایی این درمان ۶ تا ۱۲ ماه و گاهی برای چندین سال روی پوست باقی می‌ماند.
  • علاوه بر این باید یک سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید و از خود در برابر استرس و آفتاب گرفتن بیش‌ازحد محافظت کنید.

بهترین فواصل درمانی جهت جوانسازی پوست با پلاسما فرکشنال

فاصله درمانی لازم  3 الی 5 جلسه خواهد بود ولی در اصل فواصل درمانی را متخصص با توجه به سطح بهبودی پوست و عمق درمان بیان می‌کند و تعداد مراتب را نیز تعیین می‌کند. نتیجه نهایی جوانسازی پوست با پلاسما فرکشنال تا مدت زیادی ماندگاری دارد. در کنار این درمان باید یک شیوه زندگی مناسب تری داشته باشید و همچنین از استرس و آفتاب گرفتن بیش از حد جلوگیری کنید.

چه سنی برای استفاده از روش پلاسما فرکشنال مناسب است؟

نمی‌توان سن خاصی را برای استفاده از این روش معرفی کرد و افراد در سنین جوانی به‌عنوان‌مثال ۲۰ سال تا سنین بالاتر یعنی افراد مسن ۷۰ یا ۸۰ ساله می‌توانند از مزایای این روش بهره ببرند.

افرادی که از این روش استفاده می‌کنند بیشتر از افتادگی پوستشان شکایت دارند و باید گفت که با استفاده از این روش می‌توان چین‌وچروک‌های پوستی و افتادگی پوست را تا حد بسیار خوبی درمان کرد اما چون روند پیری را هنوز نمیتوان متوقف کرد، نیاز است که افراد پس از مدتی دوباره از این طریق یا روش‌های دیگر به جوان‌سازی پوست خود اقدام کنند.

نمی‌توان سن خاصی را برای استفاده از این روش معرفی کرد و افراد در سنین جوانی به‌عنوان‌مثال ۲۰ سال تا سنین بالاتر یعنی افراد مسن ۷۰ یا ۸۰ ساله می‌توانند از مزایای این روش بهره ببرند.

زمان تاثیر پلاسما فرکشنال روی پوست

معمولا نتایج پس از درمان با پلاسما فرکشنال، سریع اتفاق می‌افتد اما به تدریج در طی زمان روند بهبودی پوست افزایش یافته تکمیل می‌شود. مطالعات بالینی نشان می‌دهد درمان پوست حداقل تا یک سال پس از درمان ادامه خواهد داشت و در طی این زمان، همچنان شاهد ارتقاء کیفیت پوست خواهید بود.

کلام آخر اینکه جوانسازی با پلاسما فرکشنال یک راه‌حل ساده و مؤثر برای بهبود قابلیت ارتجاعی و از بین بردن نواقص پوستی است که پوستی زیبا، هیدراته، روشن، لطیف و جوان را به شما هدیه می‌دهد. آیا تابه‌حال از این روش درمانی برای جوانسازی پوست استفاده کرده‌اید؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

عملکرد پلاسما فرکشنال چگونه است؟

پلاسما فرکشنال یک روش جوانسازی پوست است که برای درمان هدفمند نواحی مشکل‌دار، جای زخم و جوش، کاهش چین‌وچروک‌های ریز و عمیق، ایجاد علائم کششی و تحریک پوست به تولید کلاژن و الاستین به‌منظور بهبود قابلیت ارتجاعی پوست، یکسان‌سازی رنگ پوست و تحریک بافت‌های پیوندی، استفاده می‌شود.

مزایای جوانسازی با پلاسما فرکشنال چیست؟

1. تقویت، انعطاف‌پذیری بیشتر و روشن‌تر کردن پوست 2. بهبود سیستم گردش خون در بافت‌ها 3. بازسازی ساختار انرژی در داخل و خارج سلول‌ها 4. درمانی ایمن و بدون درد 5. یک روش درمانی بدون محدودیت زمانی و جسمی 6. یک روش درمانی غیرتهاجمی بدون بستری و بیهوشی است. 7. یک راه‌حل درمانی ساده برای تمامی مناطق مشکل‌دار بدن است.

عوارض پلاسما فرکشنال چیست؟

استفاده از پلاسما فرکشنال ممکن است باعث قرمزی خفیف پوست شود که 2 الی 3 روز طول می‌کشد و سپس بهبود می‌یابد. برخی اوقات ممکن است پوسته پوسته شدن پوست اتفاق بیفتد، زیرا پس از درمان، پوست مرده با پوست جدید جایگزین می‌شود.

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۲۲ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی