انواع ابزار پاکسازی پوست را بشناسید!
۲۷ آذر ۱۴۰۰ ۱۵ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

انواع ابزار پاکسازی پوست را بشناسید! از میکرودرم و اسکین اسکرابر تا انواع براش‌…

به این مطلب امتیاز دهید

اگر پوستی تمیز و صاف می‌خواهید، باید برنامه روزانه مراقبت از پوست برای خود تنظیم کنید. اگر در معرض آکنه هستید، باید اقدامات لازم را برای پیشگیری از بروز و درمان آکنه انجام دهید. برای سلامت پوست حتما باید آن را به بهترین شکل تغذیه کنید. در این مطلب به بررسی انواع ابزار پاکسازی پوست پرداخته‌ایم، بدون شک پس از مطالعه این مطالب در کیوت مگ به سلامت و زیبایی پوست خود اهمیت بیشتری خواهید داد.

انواع ابزار پاکسازی پوست را بشناسید!

رادیکال‌های آزاد و گازهای سمی در روزهایی که هوای کلانشهرها آلوده است به میزان زیادی وجود دارد، همچنین گرد و غبار و آلودگی زیادی در هوا وجود دارد که به راحتی روی صورت و پوست افراد می‌نشیند؛ این آلودگی‌ها می‌توانند در خارجی‌ترین لایه پوست جمع شده و باعث مسدود شدن منافذ و در نهایت مشکلات پوستی و آکنه و جوش شوند.

به پوستت جون تازه بده

چگونه یک برنامه روزانه برای سلامت پوست صورتمان داشته باشیم؟

  1. از پاک کننده مناسب استفاده کنید: پوست ممکن است خشک، چرب یا معمولی باشد. هنگام انتخاب پاک کننده، نمونه‌ای را انتخاب کنید که با نوع پوست شما منطبق باشد. روی بطری‌ها نوع پوست مشخص می‌شود که برای کدام یک از پوست‌های چرب، خشک، ترکیبی یا انواع پوست مناسب است.پاک کننده‌های ملایم را انتخاب کنید، مثل نمونه‌هایی که برای پوست‌های حساس به کار می‌روند. اسکراب‌های خشن ممکن است به پوست شما آسیب برسانند.
  2. صورت خود را دو بار در روز شستشو دهید:صورت خود را دو بار در روز، صبح و شب بشویید. مهم این است که آن را در شب بشویید و گریم‌های روزانه را از روی صورت خود پاک کنید. اگر پوستتان چرب است می‌توانید آن را در طول روز چندین بار با شستشودهنده صورت غیر کمدوژنیک صورتتان را بشویید تا از گرفتگی عضلات جلوگیری شود.
  3. پوست خود را مرطوب کنید: اگر پوست شما خشک است، مرطوب کننده استفاده کنید. بهتر است بعد از هر بار شستن صورت، مرطوب کننده صورت را به کار ببرید. ایده خوب دیگر این است که قبل از اینکه آرایش کنید، آن را روی صورت بمالید. مرطوب کننده‌ای را انتخاب کنید که برای نوع پوست شما مناسب است. به نوشته‌های روی قوطی کرم که نوع پوست را مشخص کرده‌اند دقت کنید. صبح‌ها بهتر است از مرطوب کننده‌ای استفاده کنید که حاوی ضدافتاب نیز باشد.
  4. پوست خود را لایه برداری کنید:برخی افراد، موفق به انجام لایه برداری پوست می‌شوند و پوست را روشن‌تر می‌کنند. نباید بیش از حد لایه برداری کنید، زیرا ممکن است به پوست صدمه بزند.

به طور کلی، می‌توانید چند بار در هفته از این روش استفاده کنید. همچنین بهتر است در طول درمان آکنه‌های صورت اقدام به تمیز کردن پوست نکنید، زیرا این کار نیز می‌تواند مشکلات پوستی را بیشتر کند.

انواع لایه برداری

  • لایه برداری شیمیایی عموما خشن‌تر است. چرا که این نوع از ابزار پاکسازی پوست شامل استفاده از مواد شیمیایی برای کمک به حذف لایه بالای پوست مرده می‌شود. این درمان برای کسانی که دارای پوست چرب هستند بهتر است.
  • لایه برداری فیزیکی برای حذف پوست مرده از سایش استفاده می‌کند. لایه برداری‌های فیزیکی معمول دارای اسکراب صورت، شستشو دهنده و دستکش‌های لایه برداری هستند. این نوع برای افرادی که دارای پوست خشک هستند بهتر است اما ممکن است پوست حساس را تحریک کند. شما می‌توانید برای این کار به متخصص پوست، موسسه‌های زیبایی یا آبگرم درمانی‌ها مراجعه کنید.
لایه برداری شیمیایی عموما خشن‌تر است

همیشه بعد از لایه برداری صورت خود را مرطوب کنید.

برای لایه برداری ما به شما وسیله‌ای به نام فیس براش را توصیه می‌کنیم. فیس‌براش وسیله‌ای کوچک و دستی است که عملکرد شست و شو و پاکسازی پوست صورت را شش برابر بهتر از حالت معمول انجام می‌دهد. برس‌های متعددی دارد که برای ماساژ صورت، لایه برداری، پخش کردن کرم‌های آرایشی، پاک سازی و شست و شو کاربرد دارد. فیس براش عملکردی بسیار نرم و سریع دارد که هر دو ویژگی از فاکتورهای مهم در ماساژ و شست وشوی صورت است. نتایجی که استفاده از فیس براش در بر خواهد داشت شامل جلوگیری از چین و چروک و ایجاد جوش‌های سرسیاه، ریلکس کردن عضلات پوست و… و در نتیجه شادابی و طراوت پوست است.

فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

روش‌های پاکسازی پوست توسط پزشک

برای معرفی روش‌های و ابزار پاکسازی پوست که روش‌های پزشکی باشد باید به پزشک مراجعه کنید تا پوست شما را مورد بررسی قرار دهد و یکی از روش‌هایی را که برای شما مناسب‌تر است را بر روی پوستتان اجرا کند.

در واقع باید بدانید پاکسازی پوست اهمیت بسیار زیادی دارد و هر فردی به آن نیاز دارد، چرا که پوست شما با پاکسازی بسیار زیباتر و تمیز می‌شود. روش‌های پاکسازی پوست که به وسیله پزشک معرفی می‌شود بسیار متنوع می‌باشد و هر یک از این روش‌ها مزیت‌هایی دارد و با ابزار خاصی انجام می‌شود.

برخی از افرادی که نیاز به پاکسازی بیشتری دارند باید از روش‌های پیشرفته‌تری برای آنها استفاده شود، ولی برخی از افراد دیگر نیازی به روش‌های چندان پیشرفته‌ای ندارند.

اینکه کدام یک از روش‌های پاکسازی پوست که توسط پزشک معرفی می‌شود برای شما انجام شود به پزشک شما بستگی دارد  که کدام یکی از آن روش‌ها را برای شما مناسب‌تر بداند. برای اینکه با این روش‌ها آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه آنها را توضیح می‌دهیم.

روش‌های پاکسازی پوست که به وسیله پزشک معرفی می‌شود بسیار متنوع می‌باشد

بیشتر بخوانید: پاکسازی پوست در خانه

معرفی روش‌های پاکسازی پوست توسط پزشک

همانطوری که بیان نمودیم روش‌های پاکسازی پوست که به وسیله پزشک معرفی می‌شود متنوع می‌باشد و هر یک از این روش‌ها مزیت‌ها و ویژگی‌های خاصی دارد، از آنجایی که شاید شما با این روش‌ها آشنایی نداشته باشید برخی از آنها را در ادامه معرفی می‌کنیم. این روش‌ها عبارتند از:

  1. پیلینگ شیمیایی

پیلینگ شیمیایی که همان لایه برداری شیمیایی می‌باشد، یکی از روش‌های پاکسازی پوست که به وسیله پزشک معرفی می‌باشد به شمار می‌رود. پیلینگ به این معنی است که لایه‌هایی از پوست را که فرسوده شده است، با این روش از بین می‌برند.

هدف اصلی که در برداشتن لایه‌های فرسوده در این روش دنبال می‌شود این است که، آثار باقیمانده از آکنه‌ها و لک‌هایی که روی پوست ایجاد شده است را از بین ببرد. این روش شیمیایی زمانی که روی پوست شما انجام می‌شود، بستگی به عمق پوست شما و لایه‌های فرسوده‌ای که در پوستتان وجود دارد بین یک روز تا یک هفته زمان می‌برد تا پوسته قبلی را از بین ببرد.

زمانی که پوسته قبلی ریخته می‌شود، یک پوسته جدید جایگزین آن می‌گردد که بسیار پاکیزه و دور از هرگونه آلودگی می‌باشد. یکی از نکاتی که در این روش بسیار اهمیت دارد عمق ماده پیلینگ می‌باشد، اگر عمق این ماده شیمیایی زیاد باشد و در سطح پوست به خوبی نفوذ کند تعداد دفعاتی که شما باید به پزشک مراجعه کنید بسیار کمتر می‌شود، همچنین باید بدانید مدت زمانی که این ماده روی پوست می‌ماند هم تاثیر بسیاری در غلظت این ماده دارد. روش‌های پاکسازی پوست با دانش و آگاهی که پزشک در آن مورد دارد انجام می‌شود و به همین دلیل شما نگران تعداد دفعات و چگونگی آن نباید باشید.

  1. پیلینگ مکانیکی یا Dermaberasion 

یکی از روش‌های پاکسازی پوست که در صورت عمقی‌تر بودن جوش‌ها و آکنه‌های روی پوست، توسط پزشک از آن استفاده می‌شود پیلینگ مکانیکی می‌باشد. در این روش پزشک به وسیله دستگاه‌های خاصی که دارد پوست را ساییده می‌نماید، و این روش تاثیر بسیاری در از ین بردن لایه‌های فرسوده پوست دارد.

در واقع شما باید بدانید اگر جوش و آکنه زیادی روی پوست خود دارید این روش تاثیر بسیار بیشتری در از بین بردن آنها دارد. بر همین اساس پزشک زمانی که پوست شما را مشاهده کند به خوبی متوجه می‌شود که شما به این روش مکانیکی نیاز دارید و یا اینکه نیازی نیست از این روش استفاده کنید.

  1. پیلینگ لیزری

پیلینگ لیزری یکی دیگر از روش‌های پاکسازی پوست می‌باشد و پزشک از این روش برای پاکسازی استفاده می‌کند، که این روش یکی از روش‌های نوین و امروزی به شمار می‌رود. استفاده کردن از این روش به یک پزشک حرفه‌ای نیاز دارد و باید از دو نوع لیزر برای پاکسازی پوست استفاده شود.

یکی از این لیزرها دی اکسید کربن می‌باشد و دیگری اربیم یاگ نام دارد. هر یک از آنها مزیت‌های بسیاری دارد و اینکه شما از کدام یک از روش‌ها استفاده کنید بستگی به نظر پزشک دارد، چرا که تخصص پزشک در این زمینه بیشتر است.

انواع پیلینگ پوست یکی از روش‌های پاکسازی پوست :

همانطوری که بیان نمودیم پیلینگ پوست یکی از بهترین روش‌های پاکسازی پوست به شمار می‌رود که این روش انواع متفاوتی دارد و نوع لایه برداری آن هم متفاوت است. شما برای اینکه از این روش لایه برداری استفاده کنید، پزشک عمق لایه برداری را در پوست شما مشخص می‌کند و سپس از آن استفاده ‌ی نماید.

پیلینگ یکی از روش‌های پاکسازی پوست می‌باشد که نسب به روش‌های دیگر بسیار ملایم‌تر است و توسط پزشک انجام می‌شود
  1. پیلینگ سطحی :

این پیلینگ یکی از روش‌های پاکسازی پوست می‌باشد که نسب به روش‌های دیگر بسیار ملایم‌تر است و توسط پزشک انجام می‌شود. در این نوع لایه برداری نیازی نیست شما بی حس شوید و به صورت سرپایی پزشک برای شما لایه برداری‌تان را انجام ‌می‌دهد، در این روش اپیدرم پوست تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

شما باید بدانید استفاده از پیلینگ سطحی برای درمان چین و چروک‌های بسیار ظریف، لکه‌های بارداری، کک و مک، تغییرات رنگ پوست و … انجام می‌شود.

پوسته ریزی که در این روش روی پوست شما ایجاد می‌شود 3 یا 5 روز بیشتر زمان نمی‌برد. یکی از نکاتی که در این روش وجود دارد و شما باید به آن اهمیت دهید این است که، چین و چروک‌های صورت به طور کامل حذف نمی‌شوند، به همین دلیل اگر می‌خواهید نتیجه بهتری به دست آورید باید چندین جلسه به پزشک مراجعه کنید.

  1. پیلینگ متوسط :

پیلینگ متوسط یکی دیگر از روش‌های پاکسازی پوست می‌باشد، که در این روش لایه برداری با دقت بسیار بیشتری بیشتری انجام می‌شود و عمقی‌تر است. ترمیم پوست در این روش 7 روز الی 8 روز زمان می‌برد، همچنین باید بدانید در صورتی که نیاز به ترمیم داشته باشد باید تا چند هفته آن را تکرار کنید.

یکی از نکاتی که در این روش اهمیت بسیاری دارد و شما باید به آن توجه داشته باشید، سوختگی درجه دو آن می‌باشد، به همین دلیل شما باید تا دو روز در خانه استراحت کنید. هدف اصلی که در استفاده کردن از این نوع روش‌های پاکسازی پوست توسط پزشک دنبال می‌شود از بین بردن چین و چروک‌های خفیف، لکه‌های پوستی و … می‌باشد، که پزشک به بهترین نحو ممکن این عملیات را روی صورت شما انجام می‌دهد. 

  1. پیلینگ عمیق :

کلاژن سازی پوست در این نوع از روش‌های پاکسازی پوست بسیار بیشتر از انواع دیگر است. سوختگی که این روش در پوست ایجاد می‌کند درجه دو می‌باشد و به همین دلیل شما باید تا دو روز در خانه استراحت کنید. عوارض جانبی که در این روش وجود دارد بسیار شدیدتر می‌باشد و به همین دلیل شما باید به تمامی دستورات مراقبتی که پزشک به شما می‌دهد عمل کنید. جایگزینی پوست در این روش 10 الی 14 روز زمان می‌برد و به همین دلیل پوست شما تا چند روز قرمز و ملتهب می‌باشد. استراحت کردن در این نوع از روش‌های پاکسازی پوستیکی از مهمترین مواردی می‌باشد که باید پزشک به آن اهمیت بسیاری می‌دهد.

ابزار پاکسازی پوست یکی از بهترین گزینه‌هایی می‌باشد که شما برای پاکسازی پوست خود از آنها می‌توانید استفاده کنید. یکی از مهمترین مزیت‌هایی که  ابزار پاکسازی پوست دارد این است که، پوست را به صورت عمقی پاکسازی می‌کند و نقش بسیار مهمی در از بین بردن آلودگی‌های روی پوست دارد. دو مورد از این ابزار پاکسازی پوست که کاربرد بسیار زیادی دارد و افراد بسیاری از آن استفاده می‌کنند میکرودرم و اسکین اسکرابر می‌باشد. برای اینکه شما با این دستگاه‌ها آشنایی بیشتری داشته در ادامه توضیحات بیشتری در مورد کارکرد آنها می‌دهیم.

معرفی ابزار پاکسازی پوست 

همانطوری که بیان کردیم دو مورد از ابزار پاکسازی پوست اهمیت بسیاری دارد و افراد زیادی از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند، یکی از آنها میکرودرم و دیگری اسکین اسکرابر می‌باشد. توضیحات مفصل در مورد آنها عبارت می‌باشد از :

1.میکرودرم

میکرودرم به عنوان یکی از ابزار پاکسازی پوست برای اولین بار در ایتالیا مورد استفاده قرار گرفت و بعد از آن کشورهای دیگر هم از آن استفاده کردند. سلول‌های مرده یا که در پوست وجود دارد به وسیله این دستگاه به خوبی از بین می‌رود و موجب جوان سازی پوست می‌شود. میکرودرم یک دستگاه می‌باشد که نوعی کریستال فشرده شده‌ای را بر سطح پوست تنظیم می‌کند و به پوست فشار وارد می‌سازد. همچنین باید بدانید در این روش یک مکش خاصی وجود دارد که با استفاده از این جریان خون پوست شما تنظیم می‌گردد و طراوت پوست چندین برابر می‌شود.

میکرودرم خانگی رویت
میکرودرم خانگی رویت، پوستتو احیا کن

استفاده از میکرودرم برای چه کسانی مناسب است ؟

استفاده از ابزار پاکسازی پوست میکرودرم برای کسانی توصیه می‌شود که سن بالایی دارند، یعنی آنها باید سنشان بالاتر از 18 سال باشد و همچنین کسانی که بیماری‌های پوستی ندارند باید از این ابزار پاکسازی استفاده کنند.

به یکی از نکات بسیار مهمی که در مورد این دستگاه باید به آن دقت داشته باشید این است که میکرودرم به صورت غیر تهاجمی عمل می‌کند و به همین دلیل شل بدن پوست را هرگز درمان نمی‌کند، شما باید برای اینکه شل بودن پوست خود را درمان کنید باید از روش‌های دیگری مانند لیزر و یا لیفتینگ استفاده کنید.

کسانی که چین و چروک‌های بسیار ریزی روی پوست خود دارند می‌توانند از  ابزار پاکسازی پوست میکرودرم استفاده کنند. همچنین مشکلات دیگری مانند آفتاب سوختگی، رنگدانه و … که روی پوست ایجاد می‌شود با میکرودرم به خوبی از بین می‌رود

روش استفاده از میکرودرم

بسیاری از افراد شاید در مورد اینکه چگونه از ابزار پاکسازی پوست میکرودرم استفاده کنند اطلاعاتی ندارند، این دسته از افراد باید بدانند که برای انجام این روش در ابتدا باید پوست خود را به خوبی تمیز کنند، و سپس بر اساس دستور پزشک و بر جسب نیازی که پوست دارد، دستگاه میکرودرم را روی پوست می‌چرخانید. انجام دادن این روش 20 دقیقه باید زمان ببرد و پس از آن باید پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید.

فواید میکرودرم 

استفاده کردن از میکرودرم مزیت‌های بسیاری دارد که آنها عبارت می‌باشد از :

  •  از بین بردن لکه‌هایی که در اثر پیری روی صورت به وجود آمده است.
  •  جوش‌های سرسیاه به طور کامل از بین می‌روند.
  •  پوست شما بعد از انجام این روش شاداب و سرحال می‌شود.
  •  از آنجایی که کلاژن سازی پوست با این روش بسیار بیشتر می‌شود پوست شما هم شاداب‌تر و ضخیم‌تر می‌گردد.
  • چربی‌هایی که در سطح پوست وجود دارد به خوبی کنترل می‌شود.
  •  کسانی که حساسیت پوستی دارند، حساسیت‌های خود را از دست می‌دهند.
  • با استفاده از این ابزار پاکسازی پوست روشن‌تر شدن پوست شما قطعی می‌باشد.
  • چروک‌های ظریف پوستی که روی پوست ایجاد می‌شود به طور کامل از بین می‌رود.

2. اسکین اسکرابر

یکی دیگر از ابزار پاکسازی پوست که تاثیر بسیاری در پاکسازی پوست دارد اسکین اسکرابر می‌باشد، شما از این دستگاه می‌توانید در خانه هم استفاده کنید، که اگر به صورت منظم از آن استفاده نمایید پوستی بسیار تمیز و زیبا خواهید داشت. چربی‌ها و سلول‌هایی که روی پوست مرده‌اند با استفاده از این ابزار پاکسازی پوست به خوبی از بین می‌رود.

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که این ابزار دارد این است که پوست شما باید خیس و یا مرطوب باشد و سپس از آن استفاده کنید. امروزه از آنجایی که آلودگی هوا بسیار بیشتر از گذشته شده است، شما با استفاده از این محصول می‌توانید تمامی آلودگی‌های روی پوست خود را از بین ببرید.

بسیاری از خانم‌هایی که باردار هستند برای استفاده از این ابزار پاکسازی پوست باید با پزشک خود مشورت کنند. از جمله ویژگی‌های دیگر این دستگاه که موجب شده است طرفداران بسیاری داشته باشد این است که برخی از مشکلات و بیماری‌هایی که در پوست به وجود می‌آید را به خوبی درمان می‌کند.

کک و مک‌هایی که روی صورت به وجود می‌آید، جوش‌های سرسیاه، خشکی پوست، چرب بودن بیش از حد پوست و … با این ابزار پاکسازی پوست به خوبی از بین می‌رود.

اسکین اسکرابر، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست

بیشتر بخوانید: قبل از پاکسازی پوست به این نکات توجه کنید!

فواید استفاده از اسکین اسکرابر 

استفاده از این ابزار پاکسازی پوست تاثیر بسیاری در زیبایی پوست دارد و بسیاری از آلودگی‌هایی را که روی پوست به وجود می‌آید را به خوبی از بین می‌برد. بسیاری از کسانی که به زیبایی و مراقبت کردن از پوست خود اهمیت می‌دهند بدون شک از این دستگاه استفاده می‌کنند. از جمله دیگر مزیت‌هایی که می‌توانیم برای این دستگاه بیان کنیم عبارت می‌باشد از :

  •  قابلیت پاکسازی که این دستگاه دارد بسیار بالا می‌باشد و به خوبی می‌تواند تمامی چربی‌هایی که در سطح پوست وجود دارد را از بین ببرد. برخی از آلودگی‌هایی که در منافذ پوست پنهان شده است با استفاده از این دستگاه بیرون کشیده می‌شود.
  • لرزش‌هایی که در این ابزار پاکسازی پوست وجود دارد موجب می‌شود که کلاژن سازی در سطح پوست بسیار افزایش پیدا کند و از همین طریق شادابی پوست شما چندین برابر می‌شود و خشکی پوستتان هم از بین می‌رود.
  • یکی دیگر از فوایدی که این دستگاه دارد این است که یون‌های مثبت و منفی بسیار زیادی در آن تولید می‌شود، و از طریق یون‌های مثبت آلودگی از سطح پوست شما می‌رود و پوست شما بسیار پاکیزه‌تر می‌شود. نرمی و انسجام که در سطح پوست ایجاد می‌شود بسیار عالی و بی‌نظیر است.
  •  بسیاری از کسانی که لکه‌های زیادی روی پوست خود دارند و یا در اثر آفتاب سوختگی پوست آنها دچار مشکل شده است می‌توانند از این روش پاکسازی پوست استفاده کنند تا پوستی زیباتر و شاداب‌تر داشته باشند. پزشک برای اینکه شما از این دستگاه استفاده کنید باید پوست شما را مورد بررسی قرار دهد و اگر بیماری خاصی در پوست شما مشاهده نکرد شما از این دستگاه استفاده کنید بدون شک نظر پزشک در این مورد تاثیر بسیاری دارد و به همین دلیل شما هم باید به این مورد توجه داشته باشید و اهمیت دهید.

منبع: + + +

پیلینگ صورت چیست؟

پیلینگ صورت یا لایه‌برداری به معنی جوان‌سازی پوست است که لایه‌ی رویی سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و سلول‌های مجاور را تحریک می‌کند تا یک لایه با سلول‌های جدید و کیفیت بهتر ایجاد و در نتیجه پوست را جوان کنند.

مهمترین مزیت ابزار پاکسازی صورت چیست؟

مهمترین مزیت‌هایی که  ابزار پاکسازی پوست دارد این است که، پوست را به صورت عمقی پاکسازی می‌کند و نقش بسیار مهمی در از بین بردن آلودگی‌های روی پوست دارد.

دو مورد از ابزار پاکسازی صورت که کاربرد بسیاری دارند کدام است؟

دو مورد از این ابزار پاکسازی پوست که کاربرد بسیار زیادی دارد و افراد بسیاری از آن استفاده می‌کنند میکرودرم و اسکین اسکرابر می‌باشد.

۲۷ آذر ۱۴۰۰ ۱۵ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی