مراقبت از پوست در میانسالی
۹ آذر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

مراقبت از پوست در میانسالی و پیری

به این مطلب امتیاز دهید

هر زن میانسالی می‌داند که زیبایی از درون می‌آید اما می‌خواهد در ۵۰ سالگی هم زیبا به نظر برسد! افزایش سن با تغییرات ساختاری و عملکردی زیادی در پوست همراه است که می‌تواند سبب افزایش آسیب‌پذیری آن شود. نشانه‌های پیری مانند چین‌وچروک و لکه‌های پیری از اواسط زندگی به بعد به‌طور واضح دیده می‌شوند به این دلیل است که بسیاری از زنان با پا گذاشتن به 50 سالگی به دنبال اصول مراقبت از پوست هستند. استفاده از مرطوب‌کننده و ماسک‌های روشن‌کنندۀ قوی، از بهترین اصول مراقبت از پوست برای کاهش ظاهر چین‌وچروک پوست در میانسالی است. در این مقاله قصد داریم در مورد برخی روتین‌های مراقبت از پوست برای حفظ یکپارچگی آن در میانسالی و پیری صحبت کنیم؛ با کیوت مگ همراه باشید.

از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید

می‌دانم که خسته‌کننده است بخواهیم به‌طور مداوم در مورد اهمیت کرم‌های ضد آفتاب بشنویم اما باید بدانیم که استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب به یک قانون زیبایی تبدیل شده است! هیچ‌چیز بیشتر از قرار گرفتن در معرض آفتاب به پوست آسیب نمی‌رساند.

اصول مراقبت از پوست در میانسالی
استفاده از مرطوب‌کننده و ماسک‌های روشن‌کنندۀ قوی، از بهترین اصول مراقبت از پوست برای کاهش ظاهر چین‌وچروک پوست در میانسالی است.

نور آفتاب اولین دلیل لکه‌های قهوه‌ای، چین‌وچروک و سرطان پوست در میانسالی و پیری به شمار می‌رود. اما فراموش نکنید که همه ضد آفتاب‌ها برابر نیستند بنابراین باید ضد آفتابی را انتخاب کنید که حداقل دارای SPF30 باشد؛ همچنین از پوستتان در برابر اشعه UVA و UVB محافظت کند.

سه نکته جهت انتخاب یک ضد آفتاب مناسب برای مراقبت از پوست در میانسالی:

  • چه روز آفتابی و چه زیر باران باید از ضد آفتاب استفاده کنید زیرا اشعه ماوراءبنفش از پشت ابرها هم می‌تواند به پوست آسیب برساند. نگران مسدود شدن منافذ پوست با ضد آفتاب نباشید، به شرطی که شب صورتتان را تمیز کنید.
  • در طول روز هر چند بار که نیاز شد مجدداً از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • مقداری از ضد آفتاب به پشت دست‌هایتان بزنید زیرا پوست دستتان نیز به مراقبت نیاز دارد.

هیچ‌چیز بیشتر از قرار گرفتن در معرض آفتاب به پوست آسیب نمی‌رساند؛ نور آفتاب اولین دلیل لکه‌های قهوه‌ای، چین‌وچروک و سرطان پوست در میانسالی و پیری به شمار می‌رود.

انتخاب تمیزکننده و مرطوب کننده مناسب
اما فراموش نکنید که همه ضد آفتاب‌ها برابر نیستند بنابراین باید ضد آفتابی را انتخاب کنید که حداقل دارای SPF30 باشد؛

بیشتر بخوانید: انواع ماسک خانگی ضد چروک و شاداب کننده

به پوستت جون تازه بده

از پاک‌کننده و مرطوب‌کننده مناسب پوستتان استفاده کنید

با افزایش سن پوست از کاهش تولید چربی و عملکرد سلول‌ها به‌ویژه پس از یائسگی رنج می‌برد بنابراین انتخاب پاک‌کننده، مرطوب‌کننده و یک روتین مراقبتی متناسب با نوع پوست، بسیار مهم است. اگر پوست چربی دارید باید بگویم که خوش‌شانس هستید!

زیرا پوست چرب تمایل کمتری به ایجاد چین‌وچروک دارد. اگر پوست حساسی دارید باید تمام محصولات متناسب پوست خود را ابتدا روی گردن یا بازوها آزمایش کنید. محصولی که چند سال پیش دوستش داشتید ممکن است در میانسالی باعث قرمزی پوستتان شود. احتمالاً متوجه شده‌اید که هرچه پیرتر می‌شوید پوستتان خشک‌تر می‌شود.

نگذارید پوستتان خشک بماند

خشکی پوست یکی از رایج‌ترین چالش‌های زنان و مردان بالای ۵۰ سال است زیرا با افزایش سن غدد چربی از بین رفته و پوست خشک‌تر می‌شود.

برای محافظت از پوست در برابر خشکی مهم است که پوست صورت را با محصولات مناسب که رطوبت آن را از بین نبرد، تمیز کنید. همچنین باید لایه‌برداری کنید. مهم‌تر از همه باید در طول روز پوستتان را مرطوب نگه دارید. در اینجا چند نکته که از خشکی پوست جلوگیری می‌کند را باهم مرور می‌کنیم:

خشکی پوست
برای محافظت از پوست در برابر خشکی مهم است که پوست صورت را با محصولات مناسب که رطوبت آن را از بین نبرد، تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: راهکارهای تغذیه ای برای داشتن پوست شاداب و جوان

  • از آب گرم استفاده نکنید: آب گرم پوستتان را از چربی خالی می‌کند، در عوض از آب ولرم استفاده کنید یا آب را کنار بگذارید و با یک پد تمیزکننده پوستتان را تمیز کنید.
  • از یک پاک‌کننده کرمی برای خشکی پوست استفاده کنید و تعصب به برخی برندهای گران قیمت را کنار بگذارید.
  • کرم‌ها و روغن‌های مرطوب‌کننده غلیظ به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کنند. صبح و شب از آن‌ها زیر آرایشتان استفاده کنید.
  • یکی از داغ‌ترین روتین‌های مراقبت از پوست در میانسالی استفاده از محصولاتی است که حاوی هیالورونیک اسید باشند. هیالورونیک اسید یکی از بهترین سرم­های ضد پیری است که به پوست کمک می‌کند تا رطوبت را جذب و نگه دارد، همچنین به‌طور مؤثری به آن حجم می‌دهد.
  • به‌صورت هفتگی لایه‌برداری کنید. اگر پوست خشک و پوسته‌ای دارید بهتر است یک یا دو بار در هفته لایه‌برداری کنید. برای لایه‌برداری می‌توانید از یک کیسه حمام مرطوب و کمی روغن نارگیل استفاده کنید.
  • برای مرطوب نگه‌داشتن پوست سایر نقاط بدن، صابون‌ها را کنار بگذارید و به‌جای آن از شامپو بدن استفاده کنید. مهم است که بعد از دوش گرفتن، از مرطوب‌کننده استفاده کنید. می‌توانید از کرم‌های مرطوب‌کننده مناسب پوست یا روغن‌های طبیعی و بکر مثل روغن نارگیل یا روغن بادام برای رطوبت رسانی به پوست استفاده کنید.
  • یکی از بهترین اصول مراقبت از پوست جهت کاهش خشکی پوست این است که صورت خود را هر شب قبل از خواب بشویید. اما از صابون استفاده نکنید زیرا صابون روغن‌های طبیعی‌ای که برای سالم نگه‌داشتن پوست لازم است را از بین می‌برد.
  • برای کاهش خشکی پوست آب هم زیاد بنوشید!
لایه برداری کنید
لایه بیرونی پوست سقفی از سلول‌های مرده پوست است که با افزایش سن، ضخیم می‌شود اگر می‌خواهید پوست تازه و شاداب زیر آن را ببینید باید لایه‌برداری کنید.

لایه‌برداری، کلید مراقبت از پوست در میانسالی

با افزایش سن لایه‌برداری ضرورت می‌یابد. لایه بیرونی پوست سقفی از سلول‌های مرده پوست است که با افزایش سن، ضخیم می‌شود اگر می‌خواهید پوست تازه و شاداب زیر آن را ببینید باید لایه‌برداری کنید.

اگر در بیشتر مواقع پوست شما خشک، خارش‌دار و پوسته‌پوسته می‌شود (به‌خصوص در فصول سرد) لازم است که هر هفته بدن و صورت خود را لایه‌برداری کنید. یک اسکراب خوب برای لایه‌برداری صورت کافی است. می­توانید از یک برس­ لایه­بردار برای لایه ­برداری پوست صورت و بدن است.

لازم نیست به‌صورت هفتگی از ماسک‌های لایه‌بردار برای مراقبت از پوست استفاده کنید اگرچه این ماسک­ ها احساس شگفت‌انگیزی در پوست ایجاد می‌کنند؛ دلیل آن این است که پوست را به‌شدت تمیز و آبرسانی می‌کنند.

می‌توانید ماسک‌های ورقه‌ای آماده را از داروخانه بخرید یا از یک دستورالعمل خانگی برای لایه‌برداری پوست استفاده کنید. استفاده از ماسک به‌صورت هفتگی یا هر دو هفته یک‌بار برای مراقبت از پوست در میانسالی کافی است.

بیشتر بخوانید: مزایای لایه برداری پوست

پیشنهاد کیوت اسکین برای لایه‌برداری پوست در میانسالی

همان‌طور که می‌دانید لایه‌برداری پوست یکی از اصول مراقبت در میانسالی است و روند پیر شدن پوست را به تاخیر می‌اندازد. برا لایه‌برداری، آبرسانی و تغذیه پوست ما یه شما استفاده از دستاه اسکین اسکرابر را پیشنهاد می‌کنیم.

کلام آخر اینکه همه ما می‌خواهیم جوان‌تر به نظر برسیم اما بهتر نیست به‌جای صحبت در مورد جوانسازی پوست، روی اصول مراقبت از پوست برای داشتن پوستی سالم تمرکز کنیم؟

لایه‌برداری، استفاده از ضد آفتاب، تونر و مرطوب‌کننده مناسب، ازجمله روتین‌های مراقبت از پوست در میانسالی هستند که به شما کمک می‌کنند تا از داشتن پوستی سالم و درخشان حتی در پیری نیز لذت ببرید. آیا شما نیز اصولی برای مراقبت از پوست خود دارید؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

چه نوع ضد آفتابی را باید انتخاب کنیم؟

نور آفتاب اولین دلیل لکه‌های قهوه‌ای، چین‌وچروک و سرطان پوست در میانسالی و پیری به شمار می‌رود. اما فراموش نکنید که همه ضد آفتاب‌ها برابر نیستند بنابراین باید ضد آفتابی را انتخاب کنید که حداقل دارای SPF30 باشد؛ همچنین از پوستتان در برابر اشعه UVA و UVB محافظت کند.

چرا باید لایه برداری کنیم؟

با افزایش سن لایه‌برداری ضرورت می‌یابد. لایه بیرونی پوست سقفی از سلول‌های مرده پوست است که با افزایش سن، ضخیم می‌شود اگر می‌خواهید پوست تازه و شاداب زیر آن را ببینید باید لایه‌برداری کنید.

آیا باید هفتگی لایه برداری کنیم؟

لازم نیست به‌صورت هفتگی از ماسک‌های لایه‌بردار برای مراقبت از پوست استفاده کنید اگرچه این ماسک­ ها احساس شگفت‌انگیزی در پوست ایجاد می‌کنند؛ دلیل آن این است که پوست را به‌شدت تمیز و آبرسانی می‌کنند.

۹ آذر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی