لغتنامه لوازم آرایشی
۱ تیر ۱۴۰۲ ۰ دیدگاه admin

لغت نامه لوازم آرایشی؛ واژه‌نامه‌ای محصولات Cosmetics که باید از بر باشید!

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات آرایشی جزء محصولاتی هستند که امروزه فروش بسیار بالایی دارند. این محصولات دیگر جزء لاینفک زندگی بانوان شده‌اند. برای استفاده از محصولات آرایشی نیازی نیست حتما مهارت‌های زیادی در این حرفه داشته باشید و یا فردی حرفه ای در زمینه آرایش باشید. درست است که تنوع این محصولات بسیار زیاد می‌باشد اما نیاز نیست که هر فرد برای داشتن آرایشی زیبا، تمام این محصولات را داشته باشد بلکه می‌توان به سادگی و تنها با داشتن محصولات آرایشی ضروری، زیبایی و آراستگی خاصی را به صورت بخشید. ما در این مقاله توضیحات مفید و ضروری را تحت عنوان لغت نامه لوازم آرایشی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

انواع محصولات آرایشی

همانطور که گفته شد امروزه تنوع محصولات آرایشی بسیار زیاد شده است به طوریکه برای آرایش هر جزئی از صورت، می‌توان از محصولات متنوع استفاده کرد و به کمک آنها استایل‌ها و سبک‌های متفاوتی از آرایش را تجربه کرد.

محصولات آرایشی
محصولات آرایشی که برای چشم استفاده می‌شوند تعداد زیادی ندارند اما از آنجایی که طیف رنگی وسیعی دارند می‌توانند در سبک‌های متفاوتی استفاده شوند

آرایش پوست: برای آرایش پوست افراد می‌توانند از محصولات مختلفی برای زیباترکردن و یکدست کردن پوستشان استفاده کنند این محصولات می‌توانند شامل مرطوب کننده، آبرسان، پرایمر، اندربیس، کرم پودر، پنکیک، پن استیک، اکوا، کانسیلر، برنزه کننده، ضدآفتاب رنگی، کرم روشن کننده، لایه بردار‌ها، کرم های مخصوص کانتورینگ، پالت‌های مخصوص کانتورینگ و … باشند.

آرایش چشم‌ها و ابرو: محصولات آرایشی که برای چشم استفاده می‌شوند تعداد زیادی ندارند اما از آنجایی که طیف رنگی وسیعی دارند می‌توانند در سبک‌های متفاوتی استفاده شوند که این محصولات شامل خط چشم مایع، خط چشم ماژیکی، خط چشم مدادی، ریمل، سایه، مژه مصنوعی، مداد ابرو، سایه ابرو و … می‌باشند. 

آرایش گونه‌ها: محصول مختص برای آرایش گونه‎‌ها فقط رژ گونه می‌باشد که البته بسیاری از افرادی که از کانتورینگ برای صورتشان استفاده می‌کنند می‌توانند از رژگونه استفاده نکنند.

آرایش لب‌ها: برای آرایش لب‌ها می‌بایست از رژلب و خط لب استفاده کرد. رژلب نیز در انواع مایع، مات و … وجود دارد.

به پوستت جون تازه بده

ابزار‌های مورد نیاز برای استفاده از محصولات آرایشی

اگر که می‌خواهید آرایش کردن به کاری بسیار آسان برای شما تبدیل شود و علاوه بر آن لوازم آرایشی به خوبی بر روی پوست شما بنشینند می‌بایست از ابزار‌های مخصوص برای استفاده از محصولات آرایشی استفاده کنید. ما در زیر مهم‌ترین و ضروری‌ترین ابزارهای مورد نیاز شما را برای داشتن یک آرایش کامل و خوب آورده‌ایم.

ما در زیر مهم‌ترین و ضروری‌ترین ابزارهای مورد نیاز شما را برای داشتن یک آرایش کامل و خوب آورده‌ایم.

پرایمر

پرایمر در واقع زیرساز آرایش صورت است. پرایمر پس از محصولات مراقبت پوست و قبل از استفاده از کرم پودر به کار می‌رود. استفاده از پرایمر باعث صاف و یکدست شدن پوست می‌شود و پوست را برای استفاده از مواد آرایشی آماده می‌کند. نکته ی مهم هنگام استفاده از پرایمر، زمان دادن به آن برای خشک شدن روی پوست است.

توجه کنید که پس از استفاده از پرایمر چند دقیقه ای به آن مهلت دهید تا به خوبی روی پوست بنشیند. جالب است بدانید که پرایمر تنها مختص استفاده از صورت نیست و محصولاتی مانند پرایمر مژه نیز در سطح بازار موجود هستند، اما در این متن منظور از پرایمر، پرایمر صورت می‌باشد.

کرم پودر

در صورتی که قصد رفتن به مجالس را دارید یا می‌خواهید پوششی قوی روی پوست خود داشته باشید، می‌توانید از کرم پودر سازگار با پوست خود استفاده نمایید.

بهتر است بدانید که استفاده از کرم پودر به صورت روزمره توصیه نمی‌شود اما وجود آن در لیست لوازم آرایشی شما از ضروریات است. هنگام خرید کرم پودر توجه کنید که حتما کرم پودر همرنگ با پوست خود را خریداری کرده و از استفاده از محصولات با برندهای متفرقه بپرهیزید.

برس مخصوص کرم پودر یا پودر

اگر که کار کردن با اسفنج برای پخش کردن و یکنواخت کردن کرم پودر برای شما سخت می‌باشد می‌توانید با استفاده از برس های گرد حجیم کرم پودر خود را بر روی پوست خود یکدست و یکنواخت کنید. اگر به جای کرم پودر از پودر استفاده می‌کنید نیز می‌توانید به کمک برس‌های مخصوص پودر این کار را انجام دهید.

محصولات آرایشی

بیشتر بخوانید: آرایش چشم گربه ای 

 پنکیک

پنکیک یکی از انواع لوازم آرایش صورت است که معمولا روی کرم‌پودر یا به تنهایی برای ایجاد یک جلوه‌ی نهایی مات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پنکیک سافت سیترای دارای بافتی نرم و ابریشمی است که می‌تواند برای مدت زمانی طولانی روی صورت شما حالت زیبایی ایجاد کند. این برند موجب افزایش تنفس در پوست صورت شما می‌شود. در نتیجه زیبایی شما افزیاش می‌یابد.

برس برای کشیدن خط چشم

اگر کشیدن خط چشم برای شما کاری سخت و دشوار می‌باشد می‌توانید با استفاده از برس‌هایی که مخصوص کشیدن خط چشم هستن این کار را برای خود آسان کنید؛ اما هنگام خرید حتما باید توجه کنید که دسته برس بلند باشد تا شما تسلط کافی بر روی آن داشته باشید و همچنین موهای برس فشرده، محکم و کوتاه باشند.

برس مخصوص سایه چشم

برس مخصوص سایه چشم از قدیمی‌ترین ابزارهای آرایشی می‌باشد که امروزه نیز می‌تواند برای راحت‌تر استفاده کردن سایه چشم مورد استفاده قرار بگیرد. شکل این برس می‌بایست به صورت مربعی باشد اما اگر می‌خواهید برای مخلوط کردن چند رنگ از آن استفاده کنید بهتر است سر آن نسبتا باریک باشد.

برس مخصوص رژ لب

بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند فرم زیبایی را به لب‌هایشان بدهند از رژلب های کاسه ای استفاده می‌کنند. برای استفاده از رژلب مایعی باید از برس مخصوص آن استفاده کرد. این برس‌ها بهتر است دارای موهای نرم، محدود و کوتاه باشند.

برای استفاده از رژلب مایعی باید از برس مخصوص آن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: آرایش لب؛ انواع لب و قلق‌های آرایشی رژ زدن

سایه چشم

وجود یک پالت کوچک سایه چشم اما با رنگ های کاربردی و مناسب در لیست لوازم آرایشی هر فردی لازم و ضروری است. نیازی به خرید یک پالت بزرگ با همه ی طیف های رنگ نیست، تنها یک پالت کوچک که شامل رنگ های متناسب با پوست و سلیقه شما باشد برای دو چندان کردن زیبایی چشمان شما کافی است.

خط چشم

خط چشم یکی از ابزاری است که هم برای افراد مبتدی و هم برای آرایشگران حرفه ای قابل استفاده است و می‌تواند در لیست لوازم آرایشی هر دو دسته از افراد باشد. برای افراد حرفه ای خط چشم های مویی و برای افراد مبتدی خط چشم های مدادی گزینه های مناسبی هستند.

با استفاده از خط چشم می‌توانید چشمان خود را درشت تر و گیرا تر نشان بدهید، البته باید دقت کنید، در صورتی که خط چشم نا مناسب روی چشمان خود بکشید ممکن است باعث شوید چشمانتان کوچکتر دیده شوند. پس در انتخاب طرح خط چشم خود نهایت تلاش خود را به کار ببرید.

ریمل مژه

استفاده از ریمل گام آخر در آرایش چشمان شماست. ریمل انواع گوناکونی دارد مانند: ریمل حجم دهنده، ریمل پر پشت کننده، ریمل بلند کننده، ریمل خرده مژه دار و… که هر کدام کارایی خاص خود را دارند و برای هدف خاصی به کار می‌روند.

ریمل بلند کننده برای مژه های کوتاه، ریمل حجم دهنده برای مژه های نازک و با حجم کم، ریمل فر کننده برای مژه های صاف و بدون حالت و ریمل خرده مژه دار برای مژه های کم پشت به کار می‌روند. همانطور که می‌بینید هر نوع از ریمل برای هدف خاصی استفاده می‌شود. شما می‌توانید با در نظر گرفتن مژه های خود نوع مناسبی از ریمل را در لیست لوازم آرایشی خود قرار داده و تهیه کنید.

مداد ابرو

مداد ابرو یکی از ابزارهای مورد نیاز در زمینه آرایش ابرو است. به خصوص در شرایطی که ابروها قرینه نباشند یا قسمتی از ابرو خالی شده باشد، می‌توان از مداد ابرو برای اصلاح عیوب و قرینه سازی ابرو استفاده کرد.

مداد ابرو در رنگ های متفاوت در سطح بازار موجود است. اگر طرفدار داشتن ابروهایی کاملا یکسان و بدون عیب هستید، مداد ابرو را در لیست لوازم آرایشی خود وارد کرده و برای خرید آن اقدام نمایید.

به خصوص در شرایطی که ابروها قرینه نباشند یا قسمتی از ابرو خالی شده باشد، می‌توان از مداد ابرو برای اصلاح عیوب و قرینه سازی ابرو استفاده کرد.

رژ لب

حتی اگر از هیچ ابزار آرایشی استفاده نمی‌کنید، رژ لب را کنار نگذارید. رژ لب و ریمل در کنار هم می‌توانند چهره شما را تا حد مناسبی بهبود دهند. بنابراین حتما رژ لب را در لیست لوازم آرایشی روزانه خود قرار دهید.

انواع رژ لب مانند: لاک لب، مداد لب، رژ لب مایع، رژ لب جامد، برق لب و… در رنگ های متنوع و زیبا وجود دارند و شما می‌توانید بر حسب سلیقه خود تعدادی از آن ها را تهیه کرده و استفاده نمایید.

تشخیص محصولات آرایشی اصل از تقلبی

هنگام خرید محصولات آرایشی نکته‌ی بسیار مهمی که باید به آن توجه کرد، اصل بودن محصولات می‍باشد زیرا ممکن است در صورت استفاده از محصولات تقلبی علاوه بر اینکه محصولات به زیبایی بر روی پوست افراد نمی‌نشینند بلکه می‌توانند سلامت پوستی افراد را نیز به خطر بیندازند و باعث شوند افراد زیبایی و نشاط پوست خود را از دست بدهند.

امروزه تشخیص محصولات آرایشی اصل از تقلبی کار بسیار سختی می‌باشد اما بعضی اوقات با در نظر گرفتن مسائل بسیار ساده و کوچک می‌توان محصولات اصل را از تقلبی تشخیص داد. ما در اینجا سعی کرده‌ایم تعدادی از این راه حل‌ها را در اختیار شما قرار دهیم.

یکی از راحت ترین راه حل‌ها این است که برای خرید لوازم آرایشی اصل حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید؛ همچنین اگر به دنبال خرید لوازم آرایشی ارزان هستید مطمئن باشید که محصولاتی که به شما پیشنهاد می‌شود به هیچ عنوان اصل نمی‌باشد و ممکن است به پوست شما ضرر برساند.

یکی از راحت ترین راه حل‌ها این است که برای خرید لوازم آرایشی اصل حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید؛

معمولا نوشته‌های قرار گرفته بر روی محصولات اصل به صورت برجسته می‌باشند و با کشیدن ناخن بر روی آنها به سادگی پاک نمی‌شوند؛ پس شما می‌توانید با مشاهده بسته بندی محصول اصل و یا تقلبی بودن آن را تشخیص بدهید البته بهتر است قبل از خرید با چک کردن سایت اصلی برند مورد نظرتان، عکس آن محصول را با دقت با محصولی که می‌خواهید بخرید مقایسه کنید.

در بعضی موارد می‌توان به سادگی محصولات تقلبی را تشخیص داد. راه حل دیگر چک کردن بارکدی می‌باشد که بر روی محصول قرار دارد.

امروزه بسیاری از گوشی‌های هوشمند بارکد‌خوان دارند پس می‌توان با استفاده از بارکد‌خوان اطلاعات لازمه را در رابطه با محصول بدست آورد و اصل یا تقلبی بودن آن را تشخیص داد.

بهترین برند لوازم آرایشی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

  • حفظ تازگی و طراوت صورت در استفاده های طولانی مدت
  • کیفیت بالا
  • تنوع محصول مناسب با هر سلیقه ای
  • قیمت مناسب
  • ماندگاری و دوام بالای محصول
  • استفاده از مواد اولیه مرغوب
  • عدم وجود سرب، پارابن و هرگونه ماده شیمیایی در ترکیبات محصول

بیشتر بخوانید: آرایش روزانه؛ بایدها و نبایدها، روش‌ها، نکات ضروری و حساس!

محصولات آرایشی ضروری

اگر که نمی‌خواهید برای محصولات آرایشی هزینه‌ی زیادی کنید و میز آرایشی خود را از محصولات متنوع پر کنید، پس بهتر است ضروری‌ترین آن‌ها را تهیه کنید. برای داشتن آرایشی زیبا و ساده شما می‌توانید فقط به محصولاتی مانند پرایمر، کرم پودر، کانسیلر، رژگونه، خط لب، رژلب، خط چشم، سایه و ریمل اکتفا کنید.

البته ممکن است بازهم این تعداد محصولات آرایشی برای شما زیاد باشد اما بدانید که با این محصولات می‌توانید به سادگی و برای هر نوع مناسبتی آرایشی زیبا و کامل داشته باشید؛ اما باز هم انتخاب با شماست و می‌توانید هر کدام را که از نظر شما ضروری‌تر می‌باشد را انتخاب کنید.

محصولات آرایشی
اگر که نمی‌خواهید برای محصولات آرایشی هزینه‌ی زیادی کنید و میز آرایشی خود را از محصولات متنوع پر کنید، پس بهتر است ضروری‌ترین آن‌ها را تهیه کنید.

در هنگام خرید هر نوع لوازم آرایشی شما می‌بایست نکات مهمی را در نظر بگیرید تا محصولات با کیفیت خریداری کنید. یکی از این نکات کیفیت محصول می‌باشد. شما می‌توانید قبل از خرید، با امتحان کردن محصول بر روی قسمتی از پوست دستتان کیفیت آن را بر روی پوست مشاهده کنید؛

این مورد می‌تواند به تشخیص محصول اصل از تقلبی نیز به شما کمک کند. مورد دیگر تاریخ انقضای محصول می‌باشد. محصولات تاریخ گذشته می‌تواند ضررهای جبران نشدنی به پوست شما بزند. بهتر است همیشه محصولات آرایشی را خریداری کنید که توسط سازمان غذا و دارو تایید شده باشد.

لیست لوازم آرایشی ارائه شده در این مقاله می‌تواند بر حسب نیاز شما تغییر کند. باید بدانید که برخی از آن ها مناسب آرایش روزانه و برخی نیز برای استفاده در میهمانی ها و مجالس هستند.

شما می‌توانید با توجه به نیاز و نوع استفاده خود، تعدادی از محصولات ذکر شده را یادداشت کرده و لیست لوازم آرایشی خود را به مرور زمان تهیه کنید. پس از مدتی شما یک کیف لوازم آرایش کاربردی و حرفه ای خواهید داشت.

پرایمر چیست؟

پرایمر در واقع زیرساز آرایش صورت است. پرایمر پس از محصولات مراقبت پوست و قبل از استفاده از کرم پودر به کار می‌رود. استفاده از پرایمر باعث صاف و یکدست شدن پوست می‌شود و پوست را برای استفاده از مواد آرایشی آماده می‌کند. نکته ی مهم هنگام استفاده از پرایمر، زمان دادن به آن برای خشک شدن روی پوست است.

برای خرید لوازم آرایشی اصل باید چه کرد؟

یکی از راحت ترین راه حل‌ها این است که برای خرید لوازم آرایشی اصل حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید؛ همچنین اگر به دنبال خرید لوازم آرایشی ارزان هستید مطمئن باشید که محصولاتی که به شما پیشنهاد می‌شود به هیچ عنوان اصل نمی‌باشد و ممکن است به پوست شما ضرر برساند.

آیا خط چشم روی زیبایی چشم تاثیر دارد؟

با استفاده از خط چشم می‌توانید چشمان خود را درشت تر و گیرا تر نشان بدهید، البته باید دقت کنید، در صورتی که خط چشم نا مناسب روی چشمان خود بکشید ممکن است باعث شوید چشمانتان کوچکتر دیده شوند. پس در انتخاب طرح خط چشم خود نهایت تلاش خود را به کار ببرید.

۱ تیر ۱۴۰۲ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی