ماسک آووکادو برای پوست
۷ تیر ۱۴۰۱ ۹ دیدگاه sahar.fard

ماسک آووکادو؛ بررسی فواید، روش‌های ساخت و استفاده‌ی انواع ماسک صورت با آووکادو

به این مطلب امتیاز دهید

امروزه همه ما از فواید بی‌نظیر آووکادو آگاهیم و می‌دانیم که این ماده مغذی سرشار از چربی‌های سالم، فیبر، مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی ضروری است که می‌تواند باعث سلامت و زیبایی پوستمان شود. همه ما به دنبال راهی سریع و مؤثر برای تغذیه، ترمیم و شاداب کردن پوست صورتمان هستیم. این راه را می‌توان به‌راحتی و با استفاده از میوه آووکادو و خواص آن پیدا کرد. در این مقاله نگاه دقیق‌تری خواهیم داشت بر اینکه چگونه ماسک آووکادو می‌تواند برای پوست ما مفید باشد؛ با ما همراه باشید.

فایده شگفت‌انگیز ماسک آووکادو

آووکادو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، آنتی‌اکسیدان و همچنین ویتامین‌های A، B و K است که همگی می‌توانند به بهبود سلامت پوستی ما کمک کنند؛ همچنین منبع بسیار خوبی از ویتامین‌های E و C است که هر دو در سلامت و شادابی پوست نقش اساسی دارند. تعداد زیادی مواد معدنی مفید و ترکیبات آلی در آووکادو وجود دارد که با استفاده از ماسک آووکادو فعال می‌شود. در ادامه برخی از فواید آووکادو برای پوست را باهم مرور می‌کنیم:

چربی‌ها، ترکیبات و ویتامین‌های موجود در آووکادو می‌توانند به سرعت ‌ترمیم پوست کمک کرده و شرایط مزمن پوستی مانند اگزما و آکنه را بهبود بخشند.

تسکین التهابات پوستی و درمان آکنه

چربی‌ها، ترکیبات و ویتامین‌های موجود در آووکادو می‌توانند به سرعت ‌ترمیم پوست کمک کرده و شرایط مزمن پوستی مانند اگزما و آکنه را بهبود بخشند. آووکادو حاوی اسیداوریک و سایر مواد مغذی است که به‌عنوان عوامل ضدباکتری و ضدویروسی عمل کرده و آکنه و جای زخم را کاهش می‌دهد؛ نتیجه این کار پوستی سالم با ظاهری بهتر است.

افرادی که از آکنه یا سایر التهابات پوستی رنج می‌برند می‌توانند از طبیعت آرام‌بخش و ضدالتهاب آووکادو بهره‌مند شوند. آووکادو سرشار از ویتامین است و با وجود ویتامین‌های A، B، K و E می‌تواند علائم پسوریازیس، اگزما، روزاسه و آکنه را فقط با چند بار استفاده به‌سرعت کاهش دهد.

برای کمک به درمان آکنه می‌توانید نصف آووکادو را پوست کنده و له کنید، سپس با نصف قاشق سوپ‌خوری عسل و نصف قاشق چای‌خوری دارچین آسیاب شده، مخلوط کنید. این ماسک را به صورت بزنید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند.

ماسک آووکادو سرشار از ویتامین است و با وجود ویتامین‌های A، B، K و E می‌تواند علائم پسوریازیس، اگزما، روزاسه و آکنه را فقط با چند بار استفاده به‌سرعت کاهش دهد.

درمان آفتاب‌سوختگی

تحقیقات نشان داده‌اند که آووکادو حاوی ترکیباتی است که می‌تواند از پوست در برابر آفتاب‌سوختگی و التهابات محافظت کند؛ همچنین استفاده مستقیم از آن در ناحیه آسیب‌دیده، درد را تسکین می‌دهد.

آسیب ناشی از اشعه ماورا بنفش می‌تواند باعث بروز چین‌وچروک و همچنین سایر علائم پیری و سرطان پوست شود. مطالعات نشان داده است که ویتامین C و E موجود در ماسک آووکادو نقش مهمی در محافظت از پوست در برابر آسیب اکسیداتیو ناشی از تابش آفتاب و سایر عوامل محیطی دارد.

بیشتر بخوانید: ۱۱ ماسک صورت گوجه فرنگی؛ روش تهیه + روش استفاده صحیح

تحقیقات نشان داده‌اند که آووکادو حاوی ترکیباتی است که می‌تواند از پوست در برابر آفتاب‌سوختگی و التهابات محافظت کند؛

بهبود قابلیت ارتجاعی پوست

با توجه به مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۰ بروی ۷۰۰ زن انجام شده است نشان داده شد که بین وضعیت پوست و مصرف چربی‌ها و ریزمغذی‌های آنتی‌اکسیدانی رابطه‌ای وجود دارد. محققان نتیجه گرفتند که مصرف زیاد چربی به‌ویژه چربی‌های اشباع‌نشده سالم مانند چربی موجود در ماسک آووکادو می‌تواند به افزایش کشش پوست و کاهش چین‌وچروک کمک کند.

جلوگیری از خشکی پوست

آووکادو منبع بزرگی از بیوتین­ها است که بخشی از ویتامین‌های بکمپلکس را شامل می‌شود. تحقیقات نشان داده است که بیوتین­ها در صورت استفاده موضعی، از خشکی پوست جلوگیری می‌کنند. برای رهایی از خشکی پوست آووکادو، عسل و ماست را با هم ترکیب کرده و روی پوست بمالید.

این ماسک به از بین بردن سلول‌های مرده، درخشش و جوانی پوست کمک می‌کند. ماسک آووکادو به‌عنوان یک پاک‌کننده می‌تواند احساس لطافت و رطوبت بیشتری را در پوست ایجاد کند. اگر پوستتان مستعد خشکی و آسیب است روغن آووکادو نیز به دلیل خاصیت ضد میکروبی­ای که دارد می‌تواند برای کاهش خشکی پوست مؤثر باشد.

بیشتر بخوانید: ماسک صورت هلو؛ 

لایه‌برداری و پاکسازی عمیق پوست

بافت خامه‌ای آووکادو این امکان را به شما می‌دهد که آن را به‌صورت ماسک روی صورت بمالید تا به عمق منافذ میکروسکوپی در پوست نفوذ کند. به دلیل ویتامین‌ها و اسیدهای چربی که در آووکادو وجود دارد می‌تواند به‌عنوان یک پاک‌کننده عمل کرده و همچنین به دفع سلول‌های مرده پوست، گردوغبار و چربی اضافی پوست کمک کند.

ترکیب آووکادو با تخم‌مرغ، آب مرکبات و عسل می‌تواند به اسکراب منافذ پوست و لایه‌برداری کمک کند و ظاهری سالم و درخشان به پوستتان ببخشد. همچنین از خشکی پوست جلوگیری کرده و پوست را برای جذب مواد مغذی آماده می‌سازد.

جوانسازی

آنتی‌اکسیدان‌هایی که در آووکادو وجود دارند مهمترین عامل در جوانسازی پوست هستند. آن‌ها به کاهش استرس و به‌اصطلاح سطح اکسیداتیو پوست کمک می‌کنند. این پدیده‌ای است که در آن رادیکال‌های آزاد واکنش‌های مخربی با سلول‌های پوستی شما ایجاد می‌کنند. این واکنش‌ها به سلول‌ها آسیب می‌رساند و پوست را پیر می‌کند.

آنتی‌اکسیدان‌ها خود را به این رادیکال‌های آزاد متصل و آن‌ها را ایمن می‌کنند. به این ترتیب آووکادو خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش و علائم پیری را کاهش می‌دهد.

ویتامین A موجود در ماسک آووکادو می‌تواند به تولید سلول‌های پوستی جدید کمک کند و به‌طور مؤثری سبب جوانسازی پوست شود. علاوه بر این مواد معدنی و عناصر گیاهی موجود در آن به حذف چربی اضافی پوست کمک می‌کند، درنتیجه پوستتان سالم‌تر به نظر می‌رسد.

ویتامین‌های E و F و اسیدهای چرب ضروری، چین‌وچروک را کند می‌کنند. آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند لوتئین و زاگزانتین نیز در آووکادو وجود دارند که از شما در برابر علائم پیری محافظت می‌کنند.

آنتی‌اکسیدان‌هایی که در آووکادو وجود دارند مهمترین عامل در جوانسازی پوست هستند.

مرطوب‌کننده طبیعی

آووکادو حاوی روغن‌های طبیعی بسیاری است که می‌تواند به عمق پوست نفوذ کرده و آن را آبرسانی کند. بسته به آنچه در ماسک آووکادو ترکیب می‌کنید می‌توانید یک مرطوب‌کننده طبیعی برای پوست خشک خود داشته باشید.

این امر به‌ویژه در صورت استفاده از عسل در دستورالعمل‌ها بسیار کارساز است زیرا یک روش طبیعی برای چرب نگه‌داشتن پوست و جلوگیری از ایجاد خشکی است. اسیدهای چرب امگا3 موجود در آووکادو همچنین می‌توانند به قفل شدن رطوبت و بهبود تناژ صورت به شما کمک کنند.

پالپ و روغن آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند بی کاروتن، لسیتین و اسید لینولئیک است که پوست های دهیدراته، پوسته پوسته شده و خشک را درمان و تغذیه خواهد کرد .

 درمان چین‌وچروک

ماسک آووکادو غنی از آنتی‌اکسیدان و اسیدآمینه است که می‌تواند در کاهش چین‌وچروک، خطوط ظریف یا علائم پیری مؤثر باشد. 

کاهش چربی پوست

اگر پوست چربی دارید استفاده هفتگی از ماسک آووکادو می‌تواند به متعادل‌سازی چربی سطحی پوست کمک کند و باعث از بین رفتن درخشش پوست شود. درعین‌حال خطر ایجاد جوش و سایر مشکلات پوستی را نیز کاهش می‌دهد.

فیس براش آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست
برش پاکسازی آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست
به پوستت جون تازه بده

بهترین ماسک ها با آووکادو برای صورت

تهیه ماسک های مختلف با استفاده از این گیاه می‌تواند کمک مناسبی باشد تا بدون نگرانی از عوارض جانبی محصولات شیمیایی، زیبایی و نشاط را برای پوست و صورت خود به ارمغان بیاورید.

ماسک آواکادو و عسل

آووکادو را با چنگال له کنید.عسل را در آب گرم ذوب کنید و سپس به آووکادو اضافه کنید.ماسک بدست آمده را می‌توانید با نوک انگشتان خود و یا فرچه به تمام صورت بمالید.اجازه دهید ماسک به مدت 10 دقیقه بر روی پوست شما باقی بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

 آووکادو و لیموترش

این ماسک برای پوست‌های چرب و مختلط بیشترین تاثیر را دارد. زیرا باعث تمیز شدن پوست از روغن‌های اضافی و در نتیجه از بین رفتن جوش و جمع شدن منافذ باز می‌گردد.

برای درست کردن آن کافیست 1 عدد آووکادو رسیده را کاملا له کنید. سپس آب لیموترش را به مقداری به آن اضافه کنید تا یک ترکیب خمیری تشکیل شود.حالا ماسک را روی صورتتان زده و پس از 15 دقیقه آن را بشویید.

ماسک صورت با آووکادو و جوی دو سر

این ماسک برای پوست های خشک بسیار مؤثر است. با لایه برداری و با کمک برخی مرکبات، پوستتان شفاف تر، سفت تر و شاداب تر خواهد شد. برای شروع به مواد زیر نیاز خواهید داشت.

جو را در آب گرم بخیسانید تا نرم شود. مطمئن شوید که جو پخته نشود؛ چون ماسک شما باید بهترین بافت را داشته باشد. اجازه دهید مخلوط تان خنک شود و سپس آن را با آب نصف لیمو و آووکادوی له شده مخلوط کنید.

این ماسک برای پوست های خشک بسیار مؤثر است. با لایه برداری و با کمک برخی مرکبات، پوستتان شفاف تر، سفت تر و شاداب تر خواهد شد. برای شروع به مواد زیر نیاز خواهید داشت.

اول صورتتان را بشویید و آن را خشک کنید و سپس با کمک نوک انگشتتان به شکل دورانی ماسک را روی صورتتان بمالید. اجازه دهید این ماسک به مدت ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس آن را با آب بشویید. این ماسک باعث درخشش و تغذیه پوستتان خواهد شد.

ماسک صورت آووکادو و ماست

این ماسک به کاهش چربی در پوست کمک می‌کند و باعث از بین رفتن جوش و آکنه می شود. وجود اسید لاکتیک ماست باعث می‌شود که باکتری های جوش و آکنه از بین برود در نتیجه دیگر جوش و اکنه وجود نخواهد داشت. برای این ماسک از نصف یک آووکادو و یک قاشق ماست استفاده کنید و بعد از ترکیب آنها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به پوست خود بزنید.

ماسک صورت آووکادو و خیار

ترکیب این ماسک برای بستن منافذ های پوست و از بین رفتن جوش و آکنه بسیار مفید است. طرز تهیه این ماسک نصف یک آووکادو را با نصف یک خیار ترکیب کنید و بر روی پوست بزنید. این ماسک را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بگذارید بماند و بعد با آب ولرم بشویید. بهتر است از این ماسک ۳ بار در هفته ایتفاده شود و هر دفعه به صورت تازه درست شود.

بیشتر بخوانید: ماسک صورت گریپ فروت

ماسک صورت آووکادو و موز و تخم مرغ

این ماسک برای پوست های چرب و مستعد به اکنه و جوش بسیار مفید است. به صورتی که چربی پوست را کم می‌کند و به درمان و پیشگیری از اکنه و جوش کمک می‌کند. برای تهیه این ماسک از یک آووکادو و یک موز و یک زرده تخم مرغ استفاده کنید بعد از ترکیب ان این ماسک را بر روی پوست خود بزنید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید بماند.

نکته های مراقبتی ماسک صورت آووکادو

  • برای تهیه انواع ماسک صورت آووکادو بهتر است از آووکادو های رسیده استفاده کنید.
  • هربار برای استفاده از این ماسک بهتر است تازه آن را درست کنید.
  • قبل از استفاده از ماسک آن را در یخچال بگذارید تا خنک شود.
  • قبل از استفاده از ماسک ها صورتتان باید عاری از آلودگی و آرایش باشد.
این ماسک به کاهش چربی در پوست کمک می کند و باعث از بین رفتن جوش و آکنه می شود.

درمجموع اگر به دنبال تقویت سلامت کلی پوست هستید از ماسک آووکادو غافل نشوید. ماسک آووکادو حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان، استرول‌های گیاهی، امگا ۳ ، مواد معدنی و ویتامین‌ها ازجمله ویتامین C و E است که این مواد مغذی در کنار هم می‌توانند به تقویت تولید کلاژن، تسکین التهاب و از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک کنند. اگر از این ماسک برای سلامت پوست بهره برده‌اید خوشحال می‌شویم تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

چرا آووکادو فواید زیادی دارد؟

آووکادو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، آنتی‌اکسیدان و همچنین ویتامین‌های A، B و K است که همگی می‌توانند به بهبود سلامت پوستی ما کمک کنند؛ همچنین منبع بسیار خوبی از ویتامین‌های E و C است که هر دو در سلامت و شادابی پوست نقش اساسی دارند.

آووکادو چگونه پوست را جوانسازی میکند؟

آنتی‌اکسیدان‌هایی که در آووکادو وجود دارند مهمترین عامل در جوانسازی پوست هستند. آن‌ها به کاهش استرس و به‌اصطلاح سطح اکسیداتیو پوست کمک می‌کنند. این پدیده‌ای است که در آن رادیکال‌های آزاد واکنش‌های مخربی با سلول‌های پوستی شما ایجاد می‌کنند. این واکنش‌ها به سلول‌ها آسیب می‌رساند و پوست را پیر می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌ها خود را به این رادیکال‌های آزاد متصل و آن‌ها را ایمن می‌کنند. به این ترتیب آووکادو خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش و علائم پیری را کاهش می‌دهد.

ماسک آووکادو و عسل را چگونه درست کنیم؟

آووکادو را با چنگال له کنید.عسل را در آب گرم ذوب کنید و سپس به آووکادو اضافه کنید.ماسک بدست آمده را می‌توانید با نوک انگشتان خود و یا فرچه به تمام صورت بمالید.اجازه دهید ماسک به مدت 10 دقیقه بر روی پوست شما باقی بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

۷ تیر ۱۴۰۱ ۹ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی