ماساژ صورت
۲۲ آبان ۱۴۰۰ ۱۷ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

ماساژ صورت چیست؟ آشنایی با انواع ماساژ و روش‌های انجام و بایدها و نبایدها

1/5 - (1 امتیاز)

اگر از آن دسته افرادی هستید که از پیری گریزانید و دوست دارید همیشه جوان بمانید ماساژ صورت را فراموش نکنید. ماساژ صورت به صورت منظم و روزانه کمک می‌کند تا پوست شما طراوت و زیبایی خود را حفظ کند و دچار افتادگی نشود. به علاوه ماساژ صورت در افزایش زیبایی چهره هم مؤثر است. در این مقاله با چند مدل ماساژ صورت آشنا خواهید شد.

ماساژ صورت چقدر تاثیر دارد؟

ماساژ صورت نوعی ورزش برای عضلات صورت است که کمک می‌کند تا گردش خون در صورت بهتر جریان پیدا کند. در نتیجه اکسیژن رسانی به سلول‌های پوست بیشتر می‌شود و مواد غذایی هم به اندازه کافی به سلول‌ها می‌رسد که نتیجه نهایی روشن‌تر شدن رنگ پوست و افزایش طراوت و شادابی آن است.

با ماساژ دادن، عضلات سفتی خود را حفظ می‌کنند و شل و افتاده نمی‌شوند. علاوه بر تاثیراتی که ماساژ دادن بر روی شادابی و طراوت پوست دارد، می‌تواند باعث افزایش آرامش و رفع تنش‌های عصبی در فرد شود و برای درمان سر درد هم مفید است.

به پوستت جون تازه بده

قبل از ماساژ صورت چه اقداماتی باید انجام داد؟

ابتدا باید صورت خود را از آرایش پاک کنید و آن را کاملا تمیز بشویید و اجازه دهید خشک شود یا اگر عجله دارید با حوله خشک نمایید. سپس دستان خود را تمیز بشویید و خشک نمایید.

می‌توانید فقط با دست صورتتان را ماساژ دهید یا اینکه همزمان با ماساژ صورت از یک روغن یا سرم هم استفاده نمایید. اگر قصد دارید صورتتان را با کرم یا روغن خاصی ماساژ دهید بهتر است قبل از ماساژ کمی بخور دهید تا منافذ پوستتان بازتر شود و ماده مورد نظر بیشتر جذب پوست شما شود.

می‌توانید برای ماساژ صورت خود از دستانتان کمک بگیرید یا اینکه از ماساژورها استفاده نمایید. انواع مختلفی از ماساژورهای مخصوص صورت در بازار موجود است. ماساژور صورت کیوت اسکین را می‌توانید به راحتی از فروشگاه اینترنتی کیوت اسکین تهیه نمایید.

انواع مختلفی از ماساژورهای مخصوص صورت در بازار موجود است. 

هنگام ماساژ صورت به چه نکاتی باید توجه داشت؟

سعی کنید هنگام ماساژ دادن کاملا آرامش داشته باشید و وقت کافی برای این کار بگذارید. ماساژ صورت باید به آرامی انجام شود. هنگام ماساژ دادن فشار متوسطی روی صورت خود اعمال کنید. مواظب باشید پوست خود را بیش از حد نکشید.

ماساژ صورت چگونه انجام می‌شود؟

ماساژ پیشانی

برای ماساژ صورت خود، کار را از بخش بالایی صورت شروع نمایید. ابتدا از پیشانی شروع کنید و با انگشتان از ابرو به سمت خط رویش مو حرکت نمایید. این کار باعث از بین رفتن یا محو شدن خطوط اخم روی پیشانی می‌شود.

ماساژ ابروها

بعد از پیشانی نوبت به ابروها می‌رسد. برای ماساژ ابروها از انگشت اشاره و انگشت شست استفاده نمایید. .حرکت را از وسط دو ابرو شروع کنید و همزمان با هر دو دست به سمت خارجی صورت حرکت نمایید. ابروها را طوری ماساژ دهید که انگار نیشگون می‌گیرید.

ماساژ پلک‌ها

برای ماساژ پلک‌ها سه مرحله را باید طی کنید:

  1. اول این که انگشتان اشاره خود را گوشه چشمتان بگذارید و به سمت ابرو و بالای ابرو حرکت دهید.
  2. در مرحله دوم، انگشتان اشاره را زیر ابرو و در کنار استخوان بینی قرا دهید و به سمت گوشه دیگر چشم ماساژ دهید.
  3. در مرحله سوم از ماساژ پلک به ماساژ پلک زیرین می پردازیم. این بار انگشتان را در زیر چشم و در گوشه خارجی چشم قرار می‌دهیم و به سمت بینی ماساژ می‌دهیم.

در ماساژ پلک نباید انگشتان را هنگام ماساژ دادن از روی پوست بردارید. ماساژ باید ممتد انجام شود.

سعی کنید هنگام ماساژ دادن کاملا آرامش داشته باشید و وقت کافی برای این کار بگذارید.

ماساژ شقیقه‌ها

برای ماساژ شقیقه‌ها می‌توان از انگشت اشاره و انگشت وسط استفاده کرد. دو انگشت را روی شقیقه بگذارید و به آرامی به صورت دورانی ماساژ دهید. ماساژ شقیقه‌ها به کاهش و یا رفع سر درد کمک می‌کند.

ماساژ گونه‌ها

برای ماساژ گونه باید ابتدا یک گونه را با هر دو دست ماساژ داد و سپس به سراغ گونه دیگر رفت. ابتدا با گونه راست شروع می کنیم. چهار انگشت دست راست خود را کنار بینی و در زیر چشم قرا دهید و با فشار متوسط از روی گونه ها عبور دهید و در نزدیکی گوش متوقف کنید.
در حالی که هنوز چهار انگشت دست راستتان در سمت خارجی گونه راست قرار دارد، با چهار انگشت دست چپ همین حرکت را تکرار کنید و انگشتان دست چپ را ابتدا به سمت انگشتان راستتان بکشید و سپس از روی گونه به سمت چانه حرکت دهید و سپس دست چپ را از روی صورتتان بردارید. حال انگشتان دست راست را به آرامی از کنار گوش‌ها عبور دهید و تا روی گردن بکشید. این ماساژ به سفت شدن گونه‌ها کمک می‌کند.

ماساژ ناحیه بالای لب

چهار انگشت خود را بین بینی و لب، در وسط صورت قرار دهید و سپس به سمت گونه‌ها بکشید. این ماساژ برای رفع چین و چروک روی لب و خط خنده مناسب است. برای محو شدن خط خنده همچنین می‌توانید چهار انگشت را گوشه لب بگذارید و به سمت گونه‌ها حرکت دهید.

برای ماساژ شقیقه‌ها می‌توان از انگشت اشاره و انگشت وسط استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: آموزش ماساژ صورت؛

ماساژ چانه

انگشتان خود را زیر لب و بر روی چانه قرار دهید و به سمت گونه‌ها حرکت دهید.

ماساژ گردن

برای ماساژ گردن دو مرحله وجود دارد. در مرحله اول برای ماساژ نواحی گردن باید حرکت دست از بخش انتهایی صورت به روی گردن باشد. مرحله دوم مربوط به ماساژ بخش میانی گردن یعنی ناحیه غبغب است.

برای ماساژ این ناحیه، چهار انگشت را از بالای گلو به سمت چانه حرکت دهید. برای اینکه آثار خوب این ماساژها را در صورت خود ببینید سعی کنید هر روز حداقل یک بار این ماساژها را انجام دهید و هر حرکت را پنج بار تکرار کنید.

آیا همه می‌توانند از ماساژ صورت استفاده کنند؟

افرادی که دارای اگزما یا مشکلات پوستی دارند باید بدانند که ماساژ دادن ممکن است بیماری آنها را تشدید کند پس از این کار اجتناب کنند. اگر در صورت خود زخم یا جوش دارید بهتر است تا بهبودی پوست خود صبر کنید. اگر جوش شما چرکی باشد ممکن است عفونت به نواحی دیگر صورت هم منتشر شود.

اگر از لنز استفاده می‌کنید، یادتان باشد حتما قبلا از شروع ماساژ صورت، لنزها را بیرون بیاورید. ممکن است حین ماساژ پلک ها و اطراف چشم، به خاطر وجود لنز در چشمان شما، چشمتان آسیب ببیند. افرادی که دچار خون مردگی و یا التهاب پوست هستند هم از ماساژ پوست خود اجتناب کنند.

ماساژ، راهی برای پاکسازی و سفت کردن صورت

صورت انسان نیاز به مراقبت داشته و همانطور که بقیه اعضای بدن نیاز به ورزش و ریلکس کردن دارد عضلات زیر پوست، به خصوص پوست صورت نیز نیاز به ریلکس کردن دارد. با کمک ماساژِ صورت، هم می توان آن را به شکل صحیح پاکسازی نمود و هم به سفت شدن آن برای جلوگیری از چین و چروک زودرس و پیری یاری رساند. در اینجا یکی از راه های صحیح ماساژ صورت را خدمتتان ارائه می کنیم.

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

استفاده از ابزار مناسب برای مراقبت از پوست یک اصل مهم است. دستگاه ماساژور صورت کیوت اسکین که با نام آیون ماساژور نیز شناخته می‌شود ابزاری کاربردی و مناسب برای انجام ماساژ گرم و سرد پوست به شمار می‌رود.

۱- روی پوستتان لایه ای روغن اعمال کنید.

روغن کمک می کند تا انگشتان شما به راحتی بر روی صورت صورت حرکت کند و از کشیده شدن پوست جلوگیری می کند. همچنین سلامت پوست را تضمین می کند و ظاهر خطوط و چین و چروک را از بین می برد. یک لایه سبک از یکی از روغن های زیر را روی پوست صورتتان اعمال کنید:

  • برای پوست خشک: روغن نارگیل یا روغن آرگان.
  • برای پوست متوسط: روغن بادام یا ججوبه.
  • برای پوست چرب: روغن ججوبه یا مرطوب کننده مورد علاقه.

۲- ماساژ دادن اطراف و گوشه های دهان.

ماساژِ پاکسازی کننده، تمرکزش بر روی مناطقی از پوست است که تمایل دارید. با استفاده از انگشتان خود، حرکات دایره ای کوچک را روی خطوط در هر دو طرف دهان خود قرار دهید. همیشه فشار را رو به بالا بیاورید و سعی کنید به جای کشیدن پوست آن را بلند کنید و فشار دهید. یک دقیقه به این کار ادامه دهید.

۳- ماساژ نواحی مختلف صورت

بر روی سیب گونه های خود حرکات دایره ای را مانند کوک کور انجام دهید. مانند گوشه های لب ها پوست را ضربه زده و بلند کنید. حرکات ا به سمت بالا انجام دهید و فشار انگشتان دست خود را به سمت داخلی صورت بیاورید. سپس به کناره های صورت و پشت سرتان دست ها را حرکت دهید. این کار را یک دقیقه ادامه دهید.

ماساژِ پاکسازی کننده، تمرکزش بر روی مناطقی از پوست است که تمایل دارید.

۴- ماساژ چشم ها

انگشتان دست خود را به آرامی گوش های خود قرار دهید و سپس آنها را در اطراف گوشه های بیرونی چشم خود قرار دهید. به آرامی آنها را زیر چشمان خود قرار دهید و انگشتان خود را در گوشه های چشم خود ببندید. در دو طرف بینی و در کنار خطوط چهره این کار را ادامه دهید. این حرکت را برای یک دقیقه تکرار کنید.

ماساژ چشم به شما کمک می کند تا این نواحی را پاکسازی کنید. در صورت لزوم از روغن اضافی استفاده کنید تا حرکت انگشتانتان باعث کشیده شدن پوست ظریف اطراف چشم نشود.

۵- حالا ماساژ پیشانی را شروع کنید!

این ماساژ برای کسانی که پیشانی شان خطوط افقی دارد بسیار مناسب است. دست ها خود را به طرف یکدیگر به صورت عمودی قرار دهید، انگشتان دست ها را روی پیشانی خود قرار دهید. حرکات زیگزاکی را از یک دست به دست دیگر انجام دهید. به طوری که به آرامی پوست پیشانی خود را بالا و پایین بکشید. این حرکت را در طول یک دقیقه تمام در پیشانی خود ادامه دهید.

۶- ماساژ خط خفگی.

خطوط عمودیِ بالای بینی می توانند به صورت افقی ماساژ داده شوند. انگشتان خود را به طور افقی در خطوط خالی صورت خود قرار دهید. به آرامی انگشتان را به عقب و جلو ببرید تا پوست را خارج از موقعیت معمول قرار دهید.

بیشتر بخوانید: پاکسازی پوست در خانه

۷- دوباره ماساژ را روی همه نواحی صورت تکرار کنید

به آرامی ماساژ هر بخش از چهره خود را دوباره تکرار کنید. هنگامی که ماساژ به پایان رسید، احساس می کنید که پوست شما جوان تر شده است. برای گرفتن بیشترین نتیجه این ماساژ را هر روز تکرار کنید.

فیس براش وسیله ای است که کار ماساژ را برای شما آسان می کند.

ماساژ با فیس براش

فیس براش وسیله ای است که کار ماساژ را برای شما آسان می کند. به جای خسته کردن دست ها می توانید این کار را با فیس براش انجام دهید چون سرعت بیشتری دارد و عملکرد ملایم آن به پوست آسیب نمی زند. برای این نوع ماساژ یعنی ماساژ پاکسازی فیس براش گزینه بسیار مناسبی است.

در ضمن فیس براش شستشوی صورت را ۶ برابر بهتر از حالت معمول انجام می دهد. این وسیله باعث ریلکس شدن عضلات زیر پوست شده، جوش های سرسیاه را از بین می برد و مانع بروز چین و چروک زودرس می شود. از فیس براش برای پخش کردن مواد آرایشی بر روی صورت هم می توان استفاده کرد.برای مشاهده فیس براش کیوت اسکین اینجا کلیک کنید.

ماساژ صورت چقدر تاثیر دارد؟

ماساژ صورت نوعی ورزش برای عضلات صورت است که کمک می‌کند تا گردش خون در صورت بهتر جریان پیدا کند. در نتیجه اکسیژن رسانی به سلول‌های پوست بیشتر می‌شود و مواد غذایی هم به اندازه کافی به سلول‌ها می‌رسد که نتیجه نهایی روشن‌تر شدن رنگ پوست و افزایش طراوت و شادابی آن است.

قبل از ماساژ صورت چه اقداماتی باید انجام داد؟

ابتدا باید صورت خود را از آرایش پاک کنید و آن را کاملا تمیز بشویید و اجازه دهید خشک شود یا اگر عجله دارید با حوله خشک نمایید. سپس دستان خود را تمیز بشویید و خشک نمایید.
می‌توانید فقط با دست صورتتان را ماساژ دهید یا اینکه همزمان با ماساژ صورت از یک روغن یا سرم هم استفاده نمایید. اگر قصد دارید صورتتان را با کرم یا روغن خاصی ماساژ دهید بهتر است قبل از ماساژ کمی بخور دهید تا منافذ پوستتان بازتر شود و ماده مورد نظر بیشتر جذب پوست شما شود.

آیا همه می‌توانند از ماساژ صورت استفاده کنند؟

افرادی که دارای اگزما یا مشکلات پوستی دارند باید بدانند که ماساژ دادن ممکن است بیماری آنها را تشدید کند پس از این کار اجتناب کنند. اگر در صورت خود زخم یا جوش دارید بهتر است تا بهبودی پوست خود صبر کنید. اگر جوش شما چرکی باشد ممکن است عفونت به نواحی دیگر صورت هم منتشر شود

۲۲ آبان ۱۴۰۰ ۱۷ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

17 دیدگاه برای ماساژ صورت چیست؟ آشنایی با انواع ماساژ و روش‌های انجام و بایدها و نبایدها

سلام ممنون از اطلاعاتی که قرار دادین

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی