لیزر فوتونا از سیر تا پیاز
۷ اسفند ۱۴۰۰ ۱۱ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

لیزر فوتونا از سیر تا پیاز! جوانسازی پوست با Fotona

1/5 - (1 امتیاز)

جوانسازی پوست با فوتونا یک تکنیک منحصربه‌فرد از لیزر کردن پوست است که امروزه برای درمان خطوط ریز و چین‌وچروک صورت استفاده می‌شود. در این روش غیرتهاجمی، سه رنگ جداگانه از نور طبیعی(بدون اشعه ماورا بنفش) به پوست نفوذ کرده که هرکدام خاصیت خاصی در جوانسازی پوست دارند. اگر می‌خواهید در مورد جوانسازی پوست با فوتونا و سایر فواید آن بیشتر بدانید تا پایان مقاله با مجله سلامت کیوت اسکین همراه باشید.

فوتونا چیست؟

میل به همیشه جوان ماندن، بازار بزرگی از درمان‌های ضد پیری را ایجاد کرده که هریک به دنبال روشی ماندگار برای بهبود علائم پیری پوست هستند.

تحولات اخیر در فناوری لیزر اکنون روشی بادوام و علمی را برای بازگرداندن زیبایی طبیعی پوست ارائه داده است که برخلاف روش‌های درمانی سنتی مانند درم آبریژن و لایه‌برداری‌های شیمیایی، امکان کنترل دقیق‌تر را در پروسه درمان با لیزر فراهم می‌سازد.

درمان فوتونا یک رویکرد انقلابی در مراقبت از پوست است که از لیزرهای قدرتمند برای جوانسازی پوست در چهار بعد مختلف استفاده می‌کند. نتایج این درمان موارد زیر را شامل می‌شود:

جوانسازی پوست با فوتونا
  • تحریک پوست به کلاژن سازی و تولید سلول‌های جدید
  • افزایش انعطاف‌پذیری و حجم دهی پوست
  • کاهش خطوط ظریف و چین‌وچروک پوست
  • بهبود بافت و رنگ پوست

درمان فوتونا یک رویکرد انقلابی در مراقبت از پوست است که از لیزرهای قدرتمند برای جوانسازی پوست در چهار بعد مختلف استفاده می‌کند.

فوتونا چیست؟

لیزر فوتونا خود یک فناوری پیشرفته است که قدرت دو طول‌موج مختلف را برای افزایش قابلیت انعطاف‌پذیری پوست، ترکیب می‌کند که در کنار هم یک رویکرد ملایم و جامع را برای جوانسازی پوست ارائه می‌دهند. افرادی که از فوتونا برای جوانسازی پوست خود استفاده کردند اذعان داشتند که این روش درمانی توانسته سرسخت‌ترین نگرانی‌های آن‌ها را بدون جراحی و بریدگی برطرف سازد!

رنگ‌های مختلفی از نوردرمانی با لیزر وجود دارد که در جوانسازی پوست با فوتونا استفاده می‌شود. سه نور قرمز، آبی و سبز از نورهای اصلی در لیزر فوتونا هستند که هر یک با توجه به چگونگی نفوذ طول‌موج به پوست با مزایای متعددی همراه خواهند بود.

نور قرمز به عمق پوست نفوذ کرده، التهاب را کاهش می‌دهد، گردش خون را بهبود می‌بخشد و پوست را سفت و صاف می‌کند. درصورتی‌که نور آبی لیزر، اثرات ضد باکتریایی داشته و برای درمان آکنه مفید است؛

همچنین بهترین روش درمانی برای بهبود بثورات و تحریکات پوستی به شمار می‌رود. نور سبز، پوست را آرام کرده، خطوط ریز و چین‌وچروک را صاف می‌کند، اثرات ضد پیری داشته و در کاهش درد و التهابات پوستی مؤثر است.

مزایا فوتونا

مزایای لیزر فوتونا

درمان با لیزر فوتونا بدون درد است و اغلب ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان می‌برد. همچنین بدون نیاز به استراحت و بلافاصله بعد از درمان می‌توانید فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید. در جوانسازی پوست با فوتونا، لیزر به‌آرامی به سطح و عمق پوست نفوذ کرده و آن را تحریک به کلاژن سازی می‌کند که معمولاً نتایج آن پس از چند هفته نمایان می‌شود. برخی از مزایای این روش درمانی را در ادامه لیست کرده‌ایم:

  • فوتونا، بدون درد، بدون جراحی و غیرتهاجمی است.
  • تقویت تولید کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست
  • کاهش خطوط و چین‌وچروک پوست
  • کاهش ظاهر سلولیت
  • افزایش گردش خون
  • سفت کردن و لیفت چانه و گردن
  • برطرف کردن تحریکات پوستی
  • به حداقل رساندن منافذ پوست
  • بهبود رنگ و بافت پوست
  • فوتونا درمانی ایمن و مؤثر است.

بیشتر بخوانید: پروفایلو چیست؟

فرایند جوانسازی پوست با فوتونا چگونه انجام می‌شود؟

با فناوری لیزر دنیای پزشکی و زیبایی وارد دوره جدیدی شده است؛ دیگر زیبایی به سن مربوط نمی‌شود و واقعاً نامحدود است! امروزه با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین نوآوری‌ها می‌توانید به نتایجی برسید که زمانی غیرممکن به نظر می‌رسید. فوتونا با طول‌موج‌هایی که می‌توانند به عمق پوست نفوذ کنند، در این زمینه پیشرو است.

در جوانسازی پوست با فوتونا از دو طول‌موج er: YAG و nd: YAG لیزر استفاده می‌شود که می‌تواند ۴ سطح بیرونی، میانی و عمقی پوست و بافت داخلی دهان را تحت تأثیر قرار دهد. شاید برای شما هم سؤال باشد که چگونه فوتونا رنگ و بافت پوست را بهبود می‌بخشد؟

فوتونا برای جوانسازی پوست

با افزایش سن، پوست به دلایل مختلفی دچار تغییر می‌شود. فوتونا با تحریک تولید کلاژن و فعال‌سازی فرایند کلاژن سازی، سبب جوانسازی پوست می‌شود. این روش درمانی که هم از طریق سطح خارجی پوست و هم از داخل مخاط دهان به کار گفته می‌شود با تحریک و تولید کلاژن و حجم دهی پوست، جوانی را به پوست بازمی‌گرداند. با ۴ مرحله زیر از داشتن پوستی درخشان لذت ببرید!

۱. از بین بردن خط خنده: یکی از بارزترین علائم پیری ظاهر شدن خطوط خنده در اطراف دهان است. اگر نگران این خطوط عمیق اطراف دهان و فک هستید، شما را با این خبر خوب خوشحال می‌کنم که در این مرحله تمامی این خطوط از بین می‌روند!

در این مرحله از درمان، با گرمادهی ملایم بافت داخلی دهان، پوست اطراف لب حجم گرفته و سفت می‌شود که درنتیجه آن خطوط لبخند از بین می‌روند.

۲. از بین بردن خطوط عمیق و رنگدانه‌­های پوستی: بسیاری از درمانی‌های زیبایی فقط خطوط ریز و رنگدانه‌­هایی که در اثر تابش نور خورشید روی پوست ایجاد شده‌اند را از بین می‌برند اما در جوانسازی پوست با فوتونا می‌توان تمامی خطوط عمیق پیشانی و لکه‌های تیره روی پوست را با لیزر از بین برد. با این کار پوست صاف‌تر و یکدست‌تری خواهید داشت. این مرحله از درمان نیز با گرمادهی بافت داخلی دهان انجام می‌شود.

۳. رفع افتادگی و شلی پوست: احتمالاً متوجه شده‌اید که با ورود به ۳۰ سالگی، پوست ساختار خود را از دست می‌دهد و دچار افتادگی می‌شود، همین مسئله سبب شده که چهره­مان خسته و کدر نشان داده شود. با بسته شدن منافذ و لیفت پوست، این مشکلات برطرف خواهد شد. در این مرحله برای افزایش حجم و لیفت پوست و فرم دهی کلی صورت، گرما به عمق پوست نفوذ می‌کند.

۴. لایه‌برداری سطحی پوست: یکی از مؤثرترین روش‌ها برای شادابی پوست، لایه‌برداری سطحی پوست است. با این کار سلول‌های مرده و آسیب‌دیده روی پوست از بین رفته و سلول‌های سالم و جدید جای آن‌ها را می‌گیرند.

میکرودرم رویت
میکرودرم خانگی رویت، پوستتو احیا کن

لایه‌برداری به ترمیم پوست آسیب‌دیده در اثر اشعه ماوراءبنفش، درمان آکنه و کاهش روند پیری کمک می‌کند. در این مرحله یک لایه‌برداری سطحی با لیزر انجام می‌شود تا پوست لطافت و نرمی اولیه خود را بازیابد.

برای گرفتن نتایج مطلوب توصیه می‌شود که این درمان را ۳ تا ۴ جلسه با فاصله ۲ تا ۳ هفته‌ای انجام دهید. این فاصله زمانی به شما اجازه می‌دهد تا چرخه و پردازش درمان به‌خوبی انجام شود.

پس از هر جلسه، درخشندگی را در رنگ و بافت پوست مشاهده خواهید کرد. بعد از گذشت ۲ تا ۳ ماه و با تولید سلول‌های سالم و جدید، نتایج درمان به‌طور واضح قابل‌مشاهده است.

این بهبودی به مدت ۵ تا ۶ ماه پس از آخرین جلسه ماندگار خواهد بود. اگر می‌خواهید این نتایج ماندگار باشد و پوستتان همیشه عالی به نظر برسد بهتر است که جلسات درمان را دو بار در سال تکرار کنید تا اثرات جوانسازی پوست با فوتونا تازه بماند.

بیشتر بخوانید: جوانسازی پوست با عسل؛ 

مراقبت‌های بعد از درمان با فوتونا

بعد از جوانسازی پوست با فوتونا تا ۲۴ ساعت ممکن است پوستتان کمی قرمز به نظر برسد. همچنین تا ۵ روز بعد از درمان نیز به دلیل لایه‌برداری، ممکن است خشکی پوست را تجربه کنید.

حتی‌الامکان از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب بپرهیزید و تا 48 ساعت بعد از درمان از هیچ کرم آرایشی‌ استفاده نکنید. تا ۲۴ ساعت بعد از درمان، ورزش نکنید. زمان بیرون رفتن از خانه حتماً از ضد آفتاب با SPF بالای ۵۰ استفاده کنید.

برای شستشوی صورت از پاک‌کننده‌های ملایم فومی استفاده کنید و از لوسیون­ها اسیدی استفاده نکنید. محل موردنظر را همیشه مرطوب نگه دارند.

کلام آخر اینکه اگر از نتایج موقتی درمان‌های خانگی و سایر روش‌های درمانی زیبایی خسته شده‌اید و به دنبال روشی ماندگارتر برای تازگی و بهبود علائم پیری پوست هستید، وقت آن است که جوانسازی پوست با فوتونا را تجربه کنید! با این روش درمانی، برای 5 تا 6 ماه از داشتن پوستی شاداب لذت خواهید برد.

فوتونا چیست؟

جوانسازی پوست با فوتونا یک تکنیک منحصربه‌فرد از لیزر کردن پوست است که امروزه برای درمان خطوط ریز و چین‌وچروک صورت استفاده می‌شود. تحولات اخیر در فناوری لیزر اکنون روشی بادوام و علمی را برای بازگرداندن زیبایی طبیعی پوست ارائه داده است که برخلاف روش‌های درمانی سنتی مانند درم آبریژن و لایه‌برداری‌های شیمیایی، امکان کنترل دقیق‌تر را در پروسه درمان با لیزر فراهم می‌سازد.

نتیجه درمان با فوتونا چیست؟

1. تحریک پوست به کلاژن سازی و تولید سلول‌های جدید 2. افزایش انعطاف‌پذیری و حجم دهی پوست 3. کاهش خطوط ظریف و چین‌وچروک پوست 4. بهبود بافت و رنگ پوست

نور درمانی در فوتونا چگونه است؟

رنگ‌های مختلفی از نوردرمانی با لیزر وجود دارد که در جوانسازی پوست با فوتونا استفاده می‌شود. سه نور قرمز، آبی و سبز از نورهای اصلی در لیزر فوتونا هستند که هر یک با توجه به چگونگی نفوذ طول‌موج به پوست با مزایای متعددی همراه خواهند بود.نور قرمز به عمق پوست نفوذ کرده، التهاب را کاهش می‌دهد، گردش خون را بهبود می‌بخشد و پوست را سفت و صاف می‌کند. درصورتی‌که نور آبی لیزر، اثرات ضد باکتریایی داشته و برای درمان آکنه مفید است؛

مراقبت های بعد از درمان با فوتونا چگونه است؟

بعد از جوانسازی پوست با فوتونا تا ۲۴ ساعت ممکن است پوستتان کمی قرمز به نظر برسد. همچنین تا ۵ روز بعد از درمان نیز به دلیل لایه‌برداری، ممکن است خشکی پوست را تجربه کنید. حتی‌الامکان از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب بپرهیزید و تا 48 ساعت بعد از درمان از هیچ کرم آرایشی‌ استفاده نکنید. تا ۲۴ ساعت بعد از درمان، ورزش نکنید. زمان بیرون رفتن از خانه حتماً از ضد آفتاب با SPF بالای ۵۰ استفاده کنید.

۷ اسفند ۱۴۰۰ ۱۱ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

11 دیدگاه برای لیزر فوتونا از سیر تا پیاز! جوانسازی پوست با Fotona

عالی بود ممنون

از هر دوره چه مقدار پول میگیرین؟

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی