کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و جوش دار
۷ اسفند ۱۴۰۰ ۱۵ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و جوش دار؛ از سیر تا پیاز

به این مطلب امتیاز دهید

انتخاب ضد آفتاب برای پوست چرب و جوشدار یک امر بسیار سخت و چالش برانگیز است. اکثر افرادی که پوست چربی دارند، از ضدآفتاب به علت چرب بودن و سنگین بودنش، فراری هستند. اما آیا عدم استفاده از ضدآفتاب راه حل مناسبی است؟ پرتوهای خورشید بزرگترین دشمن پوست به شمار می‌روند. این اشعه‌ها مهم‌ترین علت سرطان پوست، آفتاب سوختگی، لکه‌های تیره روی بدن و پیری زودرس پوست هستند. شما می‌ترسید که مبادا ضد آفتاب باعث شود پوست چرب و جوش دار شما بیشتر دچار آکنه شود؟ در ادامه این مقاله از کیوت مگ به سیر تا پیاز کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و جوش دار خواهیم پرداخت، در ادامه با ما همراه باشید.

کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

اما شما واقعاً نیاز به استفاده از یک ضدافتاب برای محافظت پوست خود در برابر آفتاب دارید و در واقع هیچ چیزی برای تکان دادن این قانون وجود ندارد و این فقط برای دور نگه داشتن خود از آفتاب سوختگی نیست.

سرطان پوست، پیری زودرس و بیش از حد پوست، همه رنگ آمیزی ناشی از آفتاب است. هنگامی که شما از داروهای حساس به آکنه استفاده می‌کنید، استفاده از ضد آفتاب حتما ضروری است.

سرطان پوست، پیری زودرس و بیش از حد پوست، همه رنگ آمیزی ناشی از آفتاب است.
به پوستت جون تازه بده

چرا کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و

محصولات ضد آفتاب راه طولانی را طی کرده‌اند، بنابراین با استفاده روزانه از ضد آفتاب پوست خود را خوشحال کنید. یک ضد افتاب که مناسب پوستتان هست را انتخاب کنید و دیگر بد نیست که هر روز از آن استفاده کنید. پس هیچ فرقی ندارد که پوست شما از چه نوعی است؛ حتی چرب‌ترین پوست‌ها نیز باید هر روز سال از ضدآفتاب استفاده کنند.

اول از همه، برای استفاده روزانه شما یک محصول بدون روغن (oil free) می‌خواهید. محصولات فاقد روغن به شما کمک می‌کند تا پوست صورت خود را مانند لکه‌های روغن احساس نکنید. ضدآفتاب پوست چرب و جوشدار باید کاملا بر پایه آب و فاقد چربی باشد. روی لیبل این نوع ضدآفتاب می‌توانید عبارت ” Oil Free ” را مشاهده کنید.

انتخاب ضد افتاب برای پوست مستعد آکنه
با این حال برای استفاده به عنوان کرم ضد آفتاب برای پوست چرب، مطمئن شوید که به‌اند ازه کافی از آن برای محافظت از پوست خود استفاده می‌کنید.

همچنین، به دنبال کلمه غیر کومدوژنیک یا غیرکومدون زا باشید. این بدان معناست که این محصول شامل موادی نیست که برای مسدود شدن منافذ شناخته شده باشند.این تضمین کننده این نیست که محصول شما را بدون جوش حفظ خواهد کرد، اما انتخاب خوبی است.از کرم ضد آفتاب مخصوص بدن روی صورت خود استفاده نکنید. اینها معمولاً خیلی ضخیم، سنگین و چرب هستند و ممکن است به زدن جوش کمک کنند.

اسکین اسکرابر کیوت اسکین، درما اف
اسکین اسکرابر، جعبه ابزار پوست

مایعات، ژل‌ها و اسپری‌ها برای پوست چرب مفید هستند. لوسیون‌ها و کرم‌های ضد آفتاب برای انواع  پوست‌های طبیعی و خشک مناسب هستند. لوسیون‌ها و مایعات خالص بسیار سبک وزن هستند و متناسب با صورت حساس هستند.

هنوز هم احساس راحتی بیش از حد برای پوست چرب خود دارید؟ ژل ضد آفتاب برای پوست صورت شما مناسب است. اینها آبی هستند و بدون هیچ اثری در پوست شما جذب می‌شوند.

از ژل می‌توان در مناطقی که فکر استفاده از لوسیون را ندارید نیز استفاده کنید – به عنوان مثال پوست سر، استفاده کنید. (بله ، شما می‌توانید روی پوست سر خود از ژل‌ها استفاده کنید! ژل‌ها از سر شما محافظت می‌کنند بدون اینکه موهایتان چرب به نظر برسد).

ژل‌های ضد آفتاب را نیز به راحتی در قسمت‌های بدن که موهای زیادی دارند می‌مالند. اینها گزینه‌های خوبی برای پاها و سینه شما هستند. اسپری‌های ضد آفتاب نیز محبوب و بسیار سبک وزن هستند.

با این حال برای استفاده به عنوان کرم ضد آفتاب برای پوست چرب، مطمئن شوید که به‌اندازه کافی از آن برای محافظت از پوست خود استفاده می‌کنید. به‌اند ازه کافی اسپری کنید تا پوست با محصول درخشان شود.

ضد افتاب برای پوست چرب
اشعه UVA به پوست نیز آسیب می‌رساند و این اشعه‌ها هستند که باعث پیری پوست می‌شوند.

کرم ضد آفتاب باید دارای قدرت محافظت در برابر هر دو اشعه UVA و UVB خورشید را داشته باشد.

اشعه UVB یا اشعه «سوختن و برنزه شدن» بیشتر آسیب خورشید را که روی پوست ایجاد می‌شود، تشکیل می‌دهد. برخی از ضد آفتاب‌ها فقط در برابر این نوع نور ماورا بنفش محافظت می‌کنند.

اشعه UVA به پوست نیز آسیب می‌رساند و این اشعه‌ها هستند که باعث پیری پوست می‌شوند. قرار گرفتن در معرض بیش از حد نیز می‌تواند باعث سرطان پوست شود.برای محافظت کامل از پوست در برابر آفتاب، باید محصولی داشته باشید که هم اشعه UVA و هم اشعه UVB را مسدود کند.

این موضوع بر هیچ‌کس پوشیده نیست که اشعه‌های فرابنفش خورشید باعث آفتاب سوختگی و اثرات بلند مدت بر سلامتی همچون سرطان پوست، پیری زودرس پوست و آسیب چشمی می‌شوند. یک ضد آفتاب با برچسب “طیف گسترده” می‌تواند از پوست شما در مقابل پرتوهای فرابنفش(هم UVA و هم UVB) محافظت کند.

بیشتر بخوانید: استفاده از ضد آفتاب به روش صحیح را بیاموزیم!

SPF 30 یا بالاتر را انتخاب کنید

SPF، همچنین به عنوان عامل محافظت در برابر آفتاب شناخته می‌شود، روشی برای‌اند ازه گیری میزان محافظت در برابر اشعه UVB است. هرچه SFP بالاتر باشد، از محافظت بیشتری نیز برای شما برخوردار است.

آکادمی پوست آمریکا در باب کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و جوشدار توصیه می‌کند هر روز از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 یا بالاتر استفاده کنید.

با این کار حدود 97٪ از اشعه ماورا بنفش مسدود می‌شود.به یاد داشته باشید، ضد آفتاب باید هر روز در طول سال استفاده شود تا بهترین محافظت را داشته باشد، حتی اگر هوا ابری یا بارانی باشد.

ضد آفتاب
ضد آفتاب باید هر روز در طول سال استفاده شود تا بهترین محافظت را داشته باشد، حتی اگر هوا ابری یا بارانی باشد.

اگر پوستتان حساس است از اکسی بنزون ​​و PABA دور شوید

آیا از پوست‌های حساس، اگزما، پسوریازیس، روزاسه یا .. هستید که پوستتان تحریک شده است زیرا از داروهای خشک کننده آکنه استفاده می‌کنید؟ از ضد آفتاب‌هایی که حاوی مواد فعال اکسی بنزون ​​و PABA (پارا آمینو بنزوئیک اسید) هستند خودداری کنید. این‌ها بیشتر باعث تحریک پوست می‌شوند.

اکسی بنزون، یک ماده‌ی شیمیایی موجود در ضد آفتاب است که توسط پوست شما جذب می‌شود. اگر پوست شما نسبت به محصولات بسیار حساس است، باید یک ضد آفتاب طبیعی در نظر بگیرید. این محصولات از دی اکسید تیتانیوم و یا اکسید روی به عنوان ماده فعال استفاده می‌کنند.

دیگر آنکه یک محصول خوب کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و جوش دار باید حاوی آنتی اکسیدان، ترکیبات ضد آلرژی، آبرسان خوب، و محافظت کننده از اشعه‌های مضر UV خورشید و خاصیت ضد تعریق و ضد چروک داشته باشد.

یک مرطوب کننده صورت حاوی ضد آفتاب در نظر بگیرید

در کنار استفادۀ مداوم از ضدآفتاب‌ها و تمیز نگه داشتن پوست صورت، استفاده صحیح از بهترین مرطوب کننده صورت نیز یکی از اقدامات ضروری در روتین‌های مراقبت از پوست به شمار می‌آید. با این وجود متخصصان معتقدند که بسیاری از افراد این موضوع را در برنامۀ مراقبتی پوست نادیده گرفته و از اهمیت آب رسانی به پوست خود نیز آگاه نیستند.

استفاده از بهترین کرم مرطوب کننده صورت برای تمامی افراد، حتی کسانی که دارای پوست چرب هستند نیز می‌تواند مفید باشد. معمولاً افرادی که پوست چرب و یا مستعد آکنه دارند نگران این هستند که استفاده از مرطوب کننده‌ها منجر به بدتر شدن مشکلات پوست شان شود و بیشتر به استفاده از محصولات شوینده و پاک کننده قوی تمایل دارند که باعث خشکی پوست می‌شود.

اما باید بدانید استفاده از این محصولات، نتایجی خلاف انتظار خواهد داشت زیرا شستشوی بیش از حد پوست باعث تولید چربی بیشتر می‌شود.استفاده هر روز از مرطوب کننده به شما کمک می‌کند تا خشکی حاصل از درمان آکنه را از بین ببرید. شما باید محصولی را انتخاب کنید که حداقل از SPF 30 محافظت کند.

این ضدافتاب‌ها برای استفاده روزمره عالی هستند، اما آنها به‌اند ازه کافی برای پوست شما در طول روز در ساحل یا کنار استخر نیستند. برای این منظور، محصولی ضدآب و مقاوم در برابر عرق را انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید که هر 2 ساعت یا هر 40 دقیقه هنگام شنا یا تعریق دوباره از آن استفاده می‌کنید.از ضد آفتاب خود به همراه محصولات ضد آکنه استفاده کنید.

از درمان موضعی آکنه استفاده می‌کنید؟ شما حتما میبایست از ضد آفتاب استفاده کنید. ابتدا داروی درمان آکنه خود را استفاده کنید و سپس 20 دقیقه تا زمان جذب کامل آن صبر کنید. سپس می‌توانید ضد آفتاب خود را استفاده کنید.

ضد آفتاب مرطوب کننده
استفاده از بهترین مرطوب کننده صورت برای پوست‌های مستعد آکنه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

مرطوب کننده برای پوست‌های جوش دار و مستعد اکنه نیاز است؟

استفاده از بهترین مرطوب کننده صورت برای پوست‌های مستعد آکنه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا اکثر داروهای درمان آکنه باعث خشکی پوست می‌شوند و حتی بسیاری از آنها بر روی پوست‌های خشک تاثیر کمتری خواهند داشت. اگر نگران این موضوع هستید که مرطوب کننده‌ها حاوی روغن هستند و می‌توانند باعث بسته شدن منافذ و بیشتر شدن جوش‌ها شوند بهتر است از سرم‌های آبرسان استفاده کنید.

سرم‌های آب رسان علاوه بر غلظت بیشتر مواد موثره، ساختاری سبک دارند زیرا بر پایۀ آب فرموله شده و فاقد چربی هستند.

کلام آخر

وجود نور خورشید آن هم در فصل‌های گرم ممکن است هر پوستی را دچار آسیب کند. از آنجایی که نور آفتاب باعث جذب ویتامین D برای بدن است، اما ماندن در زیر نور آفتاب شدید نیز باعث ایجاد عوارضی برای پوست می‌شود. به همین دلیل اگر پوست چربی داریم باید از بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و جوشدار استفاده کنیم. ضد آفتاب برای انواع پوست بسیار مهم است، حتی اگر به طور معمول دچار آفتاب سوختگی نشوید.

بنابراین، به آنچه از ضد آفتاب نیاز دارید، فکر کنید. افرادی که تمام روز در یک دفتر کار می‌کنند، نیازهای محافظتی در برابر آفتاب بسیار متفاوت تری نسبت به افرادی که در فضای باز کار می‌کنند دارند.

بیشتر بخوانید: ضد آفتاب خانگی و طبیعی بسازید و استفاده کنید!

شما برای استفاده روزانه به محصولی متفاوت نسبت به گذراندن یک بعدازظهر طولانی در پارک یا ساحل نیاز خواهید داشت.هرچه مدت بیشتری را در فضای باز سپری کنید، با یک محصول مقاوم در برابر آب، مقاوم در برابر عرق، شرایط بهتری خواهید داشت. اگر بیشتر وقت خود را در محیط بسته می‌گذرانید، یک مرطوب کننده حاوی SPF 30 از شما محافظت می‌کند.

هر محصولی را که انتخاب کردید، اطمینان حاصل کنید که از آن به درستی استفاده می‌کنید و هیچ اشتباه حیاتی در برابر محافظت در برابر آفتاب که بعداً شما را آزار می‌دهد، انجام نداده‌اید. وقتی عادت کردید، محافظت در برابر آفتاب کار سختی به نظر نمی‌رسد.و اگر هنوز در انتخاب محصول مناسب ضد آفتاب برای کمک به کمک نیاز دارید، از متخصص پوست خود کمک بخواهید.

منبع: + +

چه نکاتی را باید در استفاده از ضد افتاب‌ها رعایت کنیم؟

نکته قابل توجه در این رابطه روش صحیح استفاده از ضد آفتاب هاست ، بهتر است 15 تا 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن مقابل آفتاب به طور یکسان تمامی نقاط بدن که در معرض نور آفتاب هستند با ضد آفتاب پوشانده شوند. تجدید ضد آفتاب نیز بسیار مهم است. به طور معمول هر 2 تا 3 ساعت ضدآفتاب‌ها باید تجدید شوند.

آیا مرطوب کننده برای پوست‌های جوش دار و مستعد اکنه نیاز است؟

استفاده از بهترین مرطوب کننده صورت برای پوست‌های مستعد آکنه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا اکثر داروهای درمان آکنه باعث خشکی پوست می‌شوند و حتی بسیاری از آنها بر روی پوست‌های خشک تاثیر کمتری خواهند داشت.

تنها برای گردی صورت از کرم ضدآفتاب استفاده کنیم؟

احتمالا هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب از خط فک خود آن طرف‌تر نمی روید. اما زمان آن فرا رسیده که به گردن و قفسۀ سینۀ خود نیز اهمیت دهید. برای این منظور هم می‌توانید از بهترین ضد آفتاب‌های صورت استفاده کنید و هم ضد آفتاب‌هایی که مخصوص صورت، گردن و قفسۀ سینه فرموله شده‌اند را خریداری کنید.

آیا می‌توان از روغن‌های مخصوص صورت به جای مرطوب کننده استفاده کرد؟

در حالی که استفاده از روغن‌های صورت برای پوست‌های خشک و تحریک شده بسیار عالی هستند، اما نباید به جای مرطوب کننده از آن‌ها استفاده کرد.

۷ اسفند ۱۴۰۰ ۱۵ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی