راهکارهای رفع پف زیر چشم
۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ۷ دیدگاه admin

درمان و رفع پف زیر چشم

4/5 - (1 امتیاز)

بسیاری از افراد با مشکل پف زیر چشم مواجه هستند به ویژه بعد از برخاستن از خواب. در مواردی بعد از چند ساعت پف زیر چشم برطرف می‌شود اما اگر فرد بخواهد سر کار یا میهمانی برود ترجیح می‌دهد این پف زودتر بخوابد. پف چشم علل متفاوتی دارد و راهکارهای رفع پف زیر چشم بسته به علت متفاوت خواهد بود. در ادامه مطلب به روش‌های درمان پف زیر چشم می‌پردازیم.

دلایل پف زیر چشم چیست؟

مهم ترین علت پف زیر چشم به ویژه در افرادی که پس از برخاستن از خواب دچار این مشکل می شوند، وراثتی است. برای درمان پف زیر چشم وراثتی روش‌های خانگی  سنتی زیادی وجود دارند که در بخش بعدی تشریح خواهیم کرد. اما پف زیر چشم می‌تواند نشانه‌ای از بیماری  اختلال باشد. اختلالات کبدی، کلیوی و قلبی و نیز بیماری تیروئید از مهم‌ترین دلایل ایجاد پف زیر چشم است.

رفع پف زیر چشم

بنابراین لازم است بیماری درمان شود تا پف زیر چشم هم برطرف شود. عوامل دیگری هم وجود دارند که می‌توانند باعث ایجاد پف در زیر چشم‌ها شود مثل خستگی، بی خوابی، کم نوشیدن آب و مصرف زیاد نمک هم می‌تواند باعث بروز این مشکل شود. با حذف این عوامل می‌توان پف زیر چشم را برطرف نمود.

افزایش چربی و فشار خون نیز می‌تواند باعث تجمع مایعات در زیر پوست به ویژه اطراف چشم شده و باعث ایجاد پف زیر چشم می‌شود. آلرژی هم می‌تواند باعث پف زیر چشم شود البته این عامل معمولا با خارش چشم همراه است.

تغییرات هورمونی مثل تغییرات هورمونی زمان بارداری در ایجاد پف زیر چشم مؤثر هستند. مصرف دخانیات و الکل و نوشیدنی‌های الکلی هم از عوامل ایجاد پف زیر چشم هستند. البته با افزایش سن هم میزان پف زیر چشم زیاد می‌شود که معمولا درمانی برای این مورد وجود ندارد.

رفع پف زیر چشم
به پوستت جون تازه بده

روش‌های برطرف کردن پف زیر چشم

روش‌های سنتی و خانگی بیشتر برای رفع پف زیر چشم ناشی از از وراثت یا عواملی مثل خستگی و بی‌خوابی است. به ویژه در مواردی که پس از برخاستن از خواب چشم‌ها تا مدتی پف دارند.

رفع پف چشم با استفاده از سرما

قبل از هر کار صورت خود را با آب سرد بشویید. این کار به کم تر شدن پف زیر چشم شما کمک می کند. پارچه ای را در ظرف حاوی آب و یخ قرار داده یا این که چند دقیقه در فریزر بگذارید  سپس به آرامی روی ناحیه دارای پف بگذارید. این روش برای مواقعی که عجله دارید مناسب است. راه دیگر این است که قاشق استیل را در ظرف حاوی آب و یخ فرار دهید و روی ناحیه دارای پف بگذارید تا هر چه زودتر بخوابد.

بیشتر بخوانید: آبرسانی به پوست زیر چشم؛ 

استفاده از ماسک‌های خانگی برای رفع پف زیر چشم

ماسک‌های گیاهی و خانگی مختلفی برای رفع پف زیر چشم وجود دارند که در این مطلب به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

  • چای کیسه ای

چای کیسه ای را در آب سرد بگذارید تا خیس شود سپس در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود و روی پف زیر چشمتان بگذارید. هم از چای سیاه می‌توانید استفاده کنید  هم از چای سبز.

  • ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ را در ظرفی بریزید و کاملا به هم بزنید. سپس روی ناحیه دارای پف بمالید و حدود 20 دقیقه بگذارید بماند. این ماسک باعث کمتر شدن پف زیر چشم شما می‌شود.

  • ماسک خیار

یکی از ماسک‌های رایج برای درمان پف زیر چشم ماسک خیار است. می‌توانید از خیار رنده شده یا حلقه شده استفاده نمایید. خیار را روی چشم  و ناحیه زیر چشم بزند. چشم‌ها را ببندد و 20 دقیقه صبر کنید.

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

  • ماسک شیر

دو تکه پنبه را در شیر قرار دهید تا خیس شود سپس به آرامی روی نواحی دارای پف بگذارید. برای اثر کردن ماسک شیر باید 15 تا 20 دقیقه صبر کنید.

  • ماسک پرتقال

مخلوط آب پرتقال و عسل برای رفع پف زیر چشم مفید است بعلاوه قادر است تیرگی‌های اطراف چشم را هم کمتر و یا رفع کند. البته لازم است استعمال این ماسک حداقل دو هفته ادامه پیدا کند تا نتیجه مطلوب را بدهد.

  • از گلاب استفاده نمایید

پنبه ای را آغشته به گلاب سرد کنید و روی پف زیر چشم خود قرار دهید. گلاب التهابات پوست از جمله پف زیر چشم را کاهش می‌دهد.

درست بخوابید

افرادی که صبح ها با مشکل پف زیر چشم رو به رو هستند می‌توانند با تغییر وضعیت خوابیدن خود از این پف بکاهند. برای این کار لازم است از بالش بلندتر استفاده کنید تا موقع خواب، سرتان بالاتر از بدنتان قرار بگیرد.

به این ترتیب تجمع مایعات در ناحیه زیر چشم کمتر خواهد شد خوابیدن روی شکم باعث تجمع بیشتر مایعات و تشدید پف زیر چشم می‌شود. سعی کنید حتما خواب کافی را داشته باشید و سحرخیز باشید.

درمان پف زیر چشم با استفاده از کرم

ژل‌ها و کرم‌هایی در بازار وجود دارند که به منظور برطرف کردن پف زیر چشم ساخته شده اند. ژل‌ها و کرم‌ها می توانند پوست را سفت کنند و باعث شوند تا پوست کمتر پف کند. از کرم و یا ژلی استفاده نمایید که حاوی ویتامین ای و آلوئه‌ورا یا دیگر مواد خنک کننده باشد.

رفع پف زیر چشم با استفاده از بوتاکس

یک راهکار جدید برای رفع پف زیر چشم بوتاکس کردن است. در بوتاکس، ژلی به نواحی اطراف چشم تزریق می‌شود که باعث می‌شوند عضلات اطراف چشم غیر فعال و ریلکس شوند و دیگر پف نکنند و البته چروک هم نشوند.

دوام بوتاکس تا یک سال است در این مدت پف زیر چشم کاملا از بین می‌رود اما پس از یک سال لازم است دوباره تزریق ژل انجام شود. قبل  از اقدام به بوتاکس ابتدا مطمئن شوید که پف زیر چشم شما ناشی از بیماری‌های داخلی نباشد.

پف زیر چشم

رفع پف زیر چشم با استفاده از جراحی

در مواردی پف زیر چشم به علت تجمع چربی در زیر پلک‌ها ایجاد می‌شود و بنابراین نمی‌توان با درمان‌های خانگی آن‌ها را برطرف نمود. در این موارد باید از جراحی برای حذف چربی‌ها استفاده نمود. جراحی می‌تواند به روش سنتی باشد یا با استفاده از لیزر. در روش جراحی سنتی ناحیه زیر چشم به صورت هلالی برش کوچکی می‌خورد و چربی‌های آن خارج می‌شود و ناحیه برش خورده بخیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: پف زیر چشم

در جراحی با استفاده از لیزر، مراحل برش و برداشتن چربی با استفاده از لیزر انجام می‌گیرد. در این روش زخم و خونریزی وجود نخواهد داشت. البته برای استفاده از جراحی برای درمان  این پف  فرد باید شرایط خاصی داشته باشد تا به نتایج مطلوب برسد بنابراین لازم است ابتدا با پزشک متخصص مشورت کند و در نهایت اقدام به جراحی برای درمان پف زیر چشم کند.

دلایل پف زیر چشم چیست؟

مهم ترین علت پف زیر چشم به ویژه در افرادی که پس از برخاستن از خواب دچار این مشکل می شوند، وراثتی است. برای درمان پف زیر چشم وراثتی روش‌های خانگی سنتی زیادی وجود دارند که در بخش بعدی تشریح خواهیم کرد. اما پف زیر چشم می‌تواند نشانه‌ای از بیماری اختلال باشد. اختلالات کبدی، کلیوی و قلبی و نیز بیماری تیروئید از مهم‌ترین دلایل ایجاد پف زیر چشم است.

روش‌های برطرف کردن پف زیر چشم چیست؟

1. رفع پف چشم با استفاده از سرما 2. استفاده از ماسک‌های خانگی برای رفع پف زیر چشم 3. درمان پف زیر چشم با استفاده از کرم 4. رفع پف زیر چشم با استفاده از بوتاکس

آیا با استفاده از جراحی میتوان پف زیر چشم رو برطرف کرد؟

در مواردی پف زیر چشم به علت تجمع چربی در زیر پلک‌ها ایجاد می‌شود و بنابراین نمی‌توان با درمان‌های خانگی آن‌ها را برطرف نمود. در این موارد باید از جراحی برای حذف چربی‌ها استفاده نمود. جراحی می‌تواند به روش سنتی باشد یا با استفاده از لیزر. در روش جراحی سنتی ناحیه زیر چشم به صورت هلالی برش کوچکی می‌خورد و چربی‌های آن خارج می‌شود و ناحیه برش خورده بخیه می‌شود.

آیا نحوه خوابیدن با پف چشم رابطه دارد؟

افرادی که صبح ها با مشکل پف زیر چشم رو به رو هستند می‌توانند با تغییر وضعیت خوابیدن خود از این پف بکاهند. برای این کار لازم است از بالش بلندتر استفاده کنید تا موقع خواب، سرتان بالاتر از بدنتان قرار بگیرد.

۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ۷ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی