دندان قروچه چیست
۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ۶ دیدگاه admin

دندان قروچه چیست؟ راه درمان آن چیست؟

به این مطلب امتیاز دهید

بسیاری از افراد با اصلاح دندان قروچه آشنایی دارند ولی شاید به خوبی در مورد این واژه اطلاعاتی نداشته باشند. به همین دلیل شما باید بدانید دندان قروچه فشار دادن دندان‌ها روی یکدیگر و ساییده شدن آنها می‌باشد. این حالت بیشتر زمان‌هایی رخ می‌دهد که شما خواب هستید، اما گاهی اوقات برخی از افراد از روی هیجان و استرس که در طول روز دارند شاید دچار این عارضه شوند.

عارضه دندان قروچه بیشتر در کودکان رخ می‌دهد ولی باید بدانید آنها به مدت مرور زمان می‌توانند آن را درک کنند. اگر شما می‌خواهید با این عارضه آشنایی بیشتری داشته باشید و اگر دچار آن شدید بتوانید آن را درمان کنید باید در ابتدا علائم آن را شناسایی کنید، به همین دلیل در ادامه برخی از علائم دندان قروچه را بیان می‌کنیم و سپس روش‌های درمانی این عارضه دندان را بیان می‌کنیم.

علائم دندان قروچه

شما اگر دچار دندان قروچه دارید و می‌خواهید آن را درمان کنی باید در ابتدا علائم آن را به خوبی بشناسید، برخی از علائم آن عبارت می‌باشد از:

  • دردهای بسیار شدیدی که امکان دارد در فک و یا صورت خود داشته باشید.
  • عضلات فک امکان دارد که منقبض شود.
  • گوش درد و سردرد از جمله علائم دیگر آن می‌باشد.
  • دندان‌هایی که پر کرده‌اید امکان دارد که با این عارضه خراب شود.
  • در اثر دندان قرچه امکان دارد برخی از دندان‌هایی که سالم هستند شکسته و یا خراب شوند.
  • فک پایین شما در اثر این عارضه امکان دارد که متورم شود.
  • دندان‌ها به سرما و گرما حساسیت بسیار زیادی پیدا می‌کنند.
  • یکی از مهمترین نشانه‌های آن صدای زیادی ساییده شده دندان‌ها می‌باشد که شاید اطرافیان هم متوجه صدای آن شوند.
دندان قروچه
شما اگر علائم دندان قروچه را داشتید باید به فکر درمان این عارضه باشید، چرا که اگر آن را درمان نکنید امکان دارد دیگر دندان‌های شما هم از بین برود.

روش‌های درمان دندان قروچه

شما اگر علائم دندان قروچه را داشتید باید به فکر درمان این عارضه باشید، چرا که اگر آن را درمان نکنید امکان دارد دیگر دندان‌های شما هم از بین برود.

بر همین اساس در ادامه برخی از مهمترین روش‌های درمانی که برای این عارضه وجود دارد را بیان می‌کنیم تا شما اطلاعات بیشتری در این مورد داشته باشید. این روش‌های درمانی عبارت می‌باشد از:

عارضه دندان قروچه
به عنوان اولین و بهترین روش درمان دندان قروچه باید بدانید که دوری کردن از استرس بهترین راه حل شما می‌باشد. شما اگر تنش‌های روحی و روانی را از خودتان دور کنید می‌توانید این عارضه را هم درمان نمایید.

تا می‌توانید از استرس دوری کنید

به عنوان اولین و بهترین روش درمان دندان قروچه باید بدانید که دوری کردن از استرس بهترین راه حل شما می‌باشد. شما اگر تنش‌های روحی و روانی را از خودتان دور کنید می‌توانید این عارضه را هم درمان نمایید.

استرس به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایلی شناخته می‌شود که برای این عارضه آن را پزشکان معرفی کرده‌اند، البته که باید بدانید نداشتن استرس در این زمانه تا حدودی دشوار می‌باشد، ولی بهتر است تا حدودی استرس را از خودتان دور کنید تا دچار این عارضه نشوید.

فیس براش آیلو کیوت اسکین یاسی
فیس براش سیلیکونی آیلو یه هدیهٔ متفاوت برای یه آدم متفاوت

بهترین روش کنترل کردن احساسات شما که به دندان قروچه دچار نشوید این است که اگر خوشحال هستید بلند بلند بخندید و اگر عصبی و ناراحت هم هستید باید ناراحتی خود را به خوبی نشان دهید تا بتوانید خودتان را تخلیه کنید.

ریشه سنبل الطیب

همانطوری که بیان نمودیم عارضه دندان قروچه به طور معمول شب‌ها رخ می‌دهد و بر همین اساس امکان دارد که شما خواب خوبی نداشته باشید.

استفاده کردن از این گیاه دارویی برای اینکه وضعیت خواب و این عارضه را درمان کنید بهترین گیاه دارویی شناخته می‌شود. سنبل الطیب خواب بسیار عمیقی را برای شما می‌آورد و به همین دلیل شما می‌توانید به راحتی بخوابید و درد این عارضه را فراموش کنید تا طی مدت زمان درمان شود.

درمان دندان قروچه
روغن اسطوخودوس یکی از گیاهان دارویی به شما می‌رود که سیستم عصبی افراد را بسیار آرام می‌سازد و استرس‌ها و تنش‌ها را از افراد دور می‌سازد.

بیشتر بخوانید: ضد آفتاب خانگی و طبیعی بسازید و استفاده کنید!

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس یکی از گیاهان دارویی به شما می‌رود که سیستم عصبی افراد را بسیار آرام می‌سازد و استرس‌ها و تنش‌ها را از افراد دور می‌سازد.

شما برای استفاده کردن از این روغن گیاهی می‌توانید آن را در بالش خود بگذارید تا هنگام خواب استرس‌ها و تنش‌ها از شما دور شود. در این صورت عضلات فک و دهان شما که در اثر عارضه دندان قروچه دچار مشکل شده است هم تا حد بسیار زیادی درمان می‌شود.

استفاده کردن از محافظ دندان

یکی دیگر از بهترین روش‌هایی که برای درمان دندان قروچه مورد استفاده قرار می‌گیرد و افرادی که به این عارضه دچار شده‌اند می‌توانند از آن استفاده کنند استفاده از گارد و یا محافظ دندان می‌باشد.

این محافظ را شما می‌توانید از دندانپزشک دریافت کنید. دقت کنید از آنجایی که قالب دندان‌های هر فرد با دیگری متفاوت است، باید نوع قالب انتخاب شده شما با دندان‌هایتان سازگاری داشته باشد.

بر همین اساس بهتر است برای درمان دندان قروچه خود و دریافت محافظ برای دندان هایتان با پزشک مشورت کنید تا بتوانید یکی از انواع آن را که برای دندان‌ها شما بهتر است را خریداری کنید و مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از کمپرس گرم

زمانی که شما به دندان قروچه دچار می‌شوید، عضلات فک و دهان شما منقبض می‌شود؛ به همین دلیل استفاده کردن از کمپرس گرم و یا حوله داغ می‌تواند در گرم کردن دندان‌های شما تاثیر بسیاری داشته باشد و انقباض فک و دهان شما را درمان کند.

زمانی که دمای ناحیه دهان بالاتر برود جریان خون در دهان افزایش پیدا می‌کند و همچنین به تغذیه دندان‌ها هم بسیار کمک می‌کند. عضلات فک شما که در اثر دندان قروچه منقبض شده است با کمپرس گرم استراحت می‌کند و تنش‌های فیزیکی را هم تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

مصرف ویتامین c

دریافت کردن این ویتامین برای درمان دندان قروچه تاثیر بسیار زیادی دارد، چرا که استرس و تنش‌های هیجانی را در بدن افراد تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد. حالت روحی بدن با استفاده از این ویتامین تنظیم می‌شود و به همین دلیل اگر شما به این عارضه دچار شوید می‌توانید از این ویتامین استفاده کنید.

برخی از خوراکی‌هایی را که این ویتامین را در خود جای داده‌اند را می‌توانید تهیه کنید و از آنها استفاده نمایید، در واقع این خوراکی‌ها می‌تواند به شما کمک کند که استرس و تنش‌ها را تا حد زیادی کاهش دهید.

کاهش مصرف کافئین

همه ما به خوبی می‌دانیم که مصرف کردن کافئین مانند قهوه و چای در بین ایرانی‌ها بسیار رایج می‌باشد. ولی با این وجود به شما توصیه می‌کنیم که اگر دچار دندان قروچه شدید و شب‌ها از این درد به خوبی نمی‌توانستید بخوابید باید مصرف کافئین خود را کاهش دهید.

بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته است، بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده‌اند که، مصرف کردن 5 فنجان قهوه در طول روز استرس و تنش‌های عصبی را بسیار افزایش می‌دهد و از آنجایی که تنش و استرس در دندان قروچه تاثیر بسیاری دارد باید مصرف کافئین را کاهش دهید.

ترک کردن آدامس

مصرف کردن آدامس عارضه دندان قروچه را تا حد زیادی بیشتر می‌کند، به همین دلیل اگر شما می‌خواهید این عارضه را درمان کنید باید مصرف آدامس خود را کمتر کنید، چرا که مصرف کردن آدامس امکان دارد دندان‌ها شما را در این عارضه بیشتر خراب کند.

نوشیدن دمنوش‌های گیاهی

دمنوش‌های گیاهی از جمله بهترین نوشیدنی‌هایی می‌باشد که استرس و تنش را ا افراد دور می‌کند، بر همین اساس اگر شما دندان قروچه دارید می‌توانید از این نوشیدنی‌ها استفاده کنید.

از آنجایی که دلیل اصلی این عارضه استرس و تنش می‌باشد، شما باید در ابتدا به فکر درمان کردن استرس و تنش خود باشید و در این مورد نوشیدنی گیاهی در انواع مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا استرس و تنش نداشته باشید.

دندان قروچه
از آنجایی که دلیل اصلی این عارضه استرس و تنش می‌باشد، شما باید در ابتدا به فکر درمان کردن استرس و تنش خود باشید.

بیشتر بخوانید: استفاده از ضد آفتاب به روش صحیح را بیاموزیم!

ورزش کردن

ورزش کردن می‌تواند روحیه افراد را تا حد بسیار زیادی تغییر دهد، اگر شما دقت کنید به خوبی متوجه خواهید شد که افراد ورزشکار تنش و استرس کمتری دارند، به همین دلیل بهتر است برای از بین بردن تنش و استرس و درمان عارضه دندان قروچه ورزش کردن را ادامه دهید و استرس و تنش را از خودتان دور سازید.

علائم دندان قروچه چیست؟

1. عضلات فک امکان دارد که منقبض شود. 2. گوش درد و سردرد از جمله علائم دیگر آن می‌باشد. 3. دندان‌هایی که پر کرده‌اید امکان دارد که با این عارضه خراب شود. 4. در اثر دندان قرچه امکان دارد برخی از دندان‌هایی که سالم هستند شکسته و یا خراب شوند. 5.فک پایین شما در اثر این عارضه امکان دارد که متورم شود.

روش های درمان دندان قروچه چیست؟

1. تا می‌توانید از استرس دوری کنید 2. ریشه سنبل الطیب 3. روغن اسطوخودوس 4. استفاده کردن از محافظ دندان 5. استفاده از کمپرس گرم 6. مصرف ویتامین c کاهش مصرف کافئین 8.ترک کردن آدامس 9. نوشیدن دمنوش‌های گیاهی

آیا ورزش کردن در درمان دندان قورچه تاثیر دارد؟

ورزش کردن می‌تواند روحیه افراد را تا حد بسیار زیادی تغییر دهد، اگر شما دقت کنید به خوبی متوجه خواهید شد که افراد ورزشکار تنش و استرس کمتری دارند، به همین دلیل بهتر است برای از بین بردن تنش و استرس و درمان عارضه دندان قروچه ورزش کردن را ادامه دهید و استرس و تنش را از خودتان دور سازید.

کدام یک از روغن های گیاهی برای دندان قروچه مناسب است و چرا؟

روغن اسطوخودوس زیرا این روغن یکی از گیاهان دارویی به شمار می‌رود که سیستم عصبی افراد را بسیار آرام می‌سازد و استرس‌ها و تنش‌ها را از افراد دور می‌سازد.

۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ۶ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی