باورهای غلط مراقبت از مو
۲۲ آذر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه admin

باورهای غلط مراقبت از مو؛ مرور شایعات بی‌اساس و غیر علمی

به این مطلب امتیاز دهید

 بدون شک بسیاری از شما در مورد اینکه آیا واقعا مراقب موهای خود هستید و یا نیستید فکر می‌کنید، روش‌های بسیاری را افراد زیادی به شما پیشنهاد می‌دهند تا شما از آن روش‌ها برای مراقب بودن از موهای خود استفاده کنید. در واقع شما برای اینکه به خوبی متوجه شوید که مراقب موهای خود هستید باید به برخی از روش‌هایی که تعدادی از افراد به شما پیشنهاد می‌کنند اهمیت ندهید، چرا که آن روش‌ها برای شما بدون شک شاید مناسب نباشند و شایعاتی است که در مورد مراقبت از مو وجود دارد. برای اینکه شما به خوبی مراقب موهای خود باشید نباید به این شایعات توجه نمایید و این باورهای غلط مراقبت از مو رادور بیاندازید، در ادامه با کیوت مگ همراه باشید.

 شایعات و باورهای غلط مراقبت از مو

همانطوری که بیان نمودیم شما باید برای اینکه مراقب موهای خودباشید به باورهای غلط مراقبت از مو توجه کنید، برخی از شایعاتی که در مورد مراقبت از مو وجود دارد و شما نباید به آنها توجه داشته باشید عبارت می‌باشد از:

مراقبت از مو
بسیاری از افراد برای اینکه مراقب موهای خود باشند آنها را به صورت مداوم کوتاه می‌کنند تا موها رشد بیشتری داشته باشند.

کوتاه کردن مو موجب رشد مو می‌شود

بسیاری از افراد برای اینکه مراقب موهای خود باشند آنها را به صورت مداوم کوتاه می‌کنند تا موها رشد بیشتری داشته باشند. طبق تحقیقاتی که روی این مورد انجام شده است.

بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده‌اند که با کوتاه کردن مو، موها هرگز رشد نخواهند داشت و رشد موها به پوست سر بستگی دارد، اینکه بسیاری از متخصصان پوست توصیه می‌کنند نوک مو را کوتاه تر کنید، به این دلیل است که موها از این طریق پرتر نشان داده می‌شوند و همچنین شکننده بودن آنها هم درمان می‌شود.

اگر موی سفید را بکنید دو موی سفید به جای آن رشد می کند

یکی از باورهای اشتباه دیگری که در مورد اینکه مراقب موهای خود  باشیم وجود دارد، این است که، موهای سفید خود را اگر بکنید دو عدد موی دیگر هم به جای آن رشد می‌کند، در واقع باید بدانید که این باور بسیار اشتباه می‌باشد و به هیچ وجه درست نیست، چرا که اگر شما در بین موهای خود یک موی سفید مشاهده کنید.

بدون شک موهای دیگری هم در بین آنها رشد می‌کند، بنابراین نیازی نیست آنها را بکنید، بلکه با رنگ کردن آنها را می‌توانید زیباتر نمایید. بر این اساس اگر می‌خواهید مراقب موهای خود باشید و رنگ‌های سفید آن را از بین ببرید بهترین راه رنگ کردن آنها می‌باشد نه اینکه آنها را از بین ببرید.

مراقب موهای خود
بدون شک موهای دیگری هم در بین آنها رشد می‌کند، بنابراین نیازی نیست آنها را بکنید، بلکه با رنگ کردن آنها را می‌توانید زیباتر نمایید.

شامپو موجب ریزش مو می‌شود 

برخی از افراد برای اینکه مراقب موهای خود باشند به حمام نمی‌روند و علت ریزش موی خود را حمام رفتن بیش از حد و یا روزی یک بار می‌دانند. در واقع شما باید بدانید که، اگر موهایتان چرب شود امکان دارد که دیگر موهایتان رشد نکند، به همین دلیل باید از آنها مراقبت کنید و به خوبی آنها را شستشو دهید.

اینکه حمام رفتن موجب ریزش آنها می‌شود اصلا درست نیست و نباید به این مورد توجه کنید. اگر شما ریزش موی زیادی دارید، می توانید به شامپوی خود مقداری روغن های گیاهی که برای عدم ریزش مو مناسب می‌باشد را اضافه کنید تا مراقب موهای خود باشید.

بیشتر بخوانید: دلیل تغییر موها به مرور زمان چیست؟

بیشتر شانه زدن موجب سالم تر شدن موها می‌شود

برخی از افراد بر این باور می‌باشند برای اینکه مراقب موهای خود باشند باید روزانه 10 بار موهای خود را شانه بزنند، اما باید بدانید این باور بسیار اشتباه است و اصلا کار درستی نیست، در واقع شانه زدن بیش از اندازه شما هیچ فایده و ارزشی ندارد، به همین دلیل زیادی خودتان را خسته نکنید.

اگر شما بیش از اندازه موهای خود را شانه بزنید، نه تنها برای شما خوب نیست، بلکه برایتان بد هم می‌باشد، موهای شما اگر زیادی گره و یا پیچ می‌خورد آنها را شانه بزنید، در غیر این صورت نیازی نیست روزانه چندین بار موهای خود را شانه بکشید.

حذف کردن رنگ موی

اینکه شما با رنگ کردن موهایتان موجب سفیدی آنها می‌شوید در واقع تا حدودی حقیقت دارد، ولی باید بدانید نوع رنگ در این مورد بسیار مهم است. در واقع برای اینکه مراقب موهای خود خود باشید باید بدانید که هر رنگی به موهای شما آسیب  وارد نمی‌کند، به همین دلیل نیازی نیست نگران باشید.

اگر شما موهای خود را رنگ می کرده‌اید و اکنون تصمیم گرفته‌اید دیگر موهای خود را رنگ نکنید، باید بدانید که این کار بسیار اشتباه است، چرا که با این کار موهای شما شکننده و نازک می‌شود.

زمانی که به موهای شما رنگ مو اضافه می‌شود موها را بسیار ضخیم تر و زیباتر می‌کند، اگر می‌خواهید مراقب موهای خود باشید رنگ‌های تیره را انتخاب کنید، چرا که این رنگ ها هیچ آسیبی به موهای شما وارد نمی‌سازد.

زیبایی مو
یکی دیگر از باورهای اشتباه در مورد اینکه مراقب موهای خود باشیم وجود دارد این است که در دوران بارداری از رنگ مو استفاده نکنیم.

خانم های باردار نباید موی خود را رنگ کنند

یکی دیگر از باورهای اشتباه در مورد اینکه مراقب موهای خود باشیم وجود دارد این است که در دوران بارداری از رنگ مو استفاده نکنیم. در واقع شما باید به خوبی بدانید که رنگ مو به خودی خو به پوست سر مادران باردار آسیبی وارد نمی‌سازد، بلکه استنشاق آمونیاک آن برای مادر ضرر دارد.

اگر می‌خواهید شما در دوران بارداری موهای خود را رنگ کنید، می توانید از از رنگ مویی استفاده کنید که مقدار آمونیاک آن کمتر است. ما برای اینکه مراقب موهای خود باشیم می‌توانیم به سالن‌های آرایشی که تهویه قوی تری دارند برویم و موهای خود را رنگ کنیم، در این صورت به سلامن نوزاد و مادر هم آسیبی وارد نمی‌شود.

امروزه رنگ موهای بدون آمونیاک هم در حال تولید شدن می‌باشد که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید و آنها برای سلامت مو هیچ خطری ندارد.

استفاده از محصولات مناسب برای مراقبت از مو

بسیاری از افراد شاید بر این باور باشند که با استفاده از محصولات گران قیمت و مناسب مراقب موهای خود هستند و علت اصلی که موهای آن رشد مناسبی دارد آن محصولات می‌باشد، این دسته از افراد باید بدانند که این محصولات نقش بسیار مهمی در رشد و تقویت مو ندارند، بلکه نقش اصلی در رشد و تقویت مورد را مواد مغذی و خوراکی‌های روزانه ای بر عهده دارند که شما مورد استفاده قرار می‌دهید.

اندازه ویتامین‌ها، چربی ها و … که شما به بدن می‌رسانید باید به طور کامل بررسی شده باشد تا در این صورت سلامت موهای شما تضمین گردد و رشد خوبی را در موهای خود مشاهده کنید. بنابراین نیازی نیست برای اینکه مراقب موهای خود باشیم حتما از محصولاتی که قیمت زیادی دارند استفاده کنیم و یا اینکه آن محصولات را به صورت روزانه مورد استفاده قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: تفاوت ریزش موی ارثی و هورمونی

عوض کردن شامپو

شامپوی سر شما اگر برایتان مناسب است و به خوبی جواب می‌دهد، باید بدانید که عوض کردن آن چندان مناسب نیست و نیازی نمی باشد که آن را عوض کنید، به همین دلیل اگر شما این احساس را دارید که با عوض کردن شامپوی سر احساس بهتری دارید، به دلیل تازه بودن آن می‌باشد.

برای اینکه مراقب موهای خود باشیم نیازی نیست به طور دائم شامپوهای خود را به طور دائم عوض کنیم، بلکه یک شامپو را به عنوان بهترین شامپو انتخاب می‌کنیم و در کنار آن می‌توانیم از شامپوهای دیگری که برای سر مفید است استفاده کنیم.

خشک کردن مو در هوای آزاد

بدون شک بسیاری از ما برای اینکه مراقب موهای خود باشیم شاید از سشوار استفاده نکنیم و اجازه دهیم موهایمان در هوای آزاد خشک شوند، اما باید بدانید که موها را در هوای آزاد خشک کردن یکی از روش‌های سالم خشک کردن مو به شمار نمی‌رود، چرا که بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده‌اند که خشک شدن مو در هوای آزاد امکان دارد که به عمق مو آسیب جدی وارد کند.

به همین دلیل برای اینکه از موهای خود به بهترین نحو ممکن مراقبت کنید بهتر است با سشوار که درجه آن کم است موهایتان را خشک کنید تا به ریشه و عمق آن هم آسیب جدی وارد نشود.  

آیا شامپو موجب ریزش مو می‌شود؟

اینکه حمام رفتن موجب ریزش آنها می‌شود اصلا درست نیست و نباید به این مورد توجه کنید. اگر شما ریزش موی زیادی دارید، می توانید به شامپوی خود مقداری روغن های گیاهی که برای عدم ریزش مو مناسب می‌باشد را اضافه کنید تا مراقب موهای خود باشید.

بیشتر شانه زدن موجب سالم تر شدن موها می‌شود؟

برخی از افراد بر این باور می‌باشند برای اینکه مراقب موهای خود باشند باید روزانه 10 بار موهای خود را شانه بزنند، اما باید بدانید این باور بسیار اشتباه است و اصلا کار درستی نیست، در واقع شانه زدن بیش از اندازه شما هیچ فایده و ارزشی ندارد، به همین دلیل زیادی خودتان را خسته نکنید.

آیا عوض کردن شامپو کار درستی است؟

شامپوی سر شما اگر برایتان مناسب است و به خوبی جواب می‌دهد، باید بدانید که عوض کردن آن چندان مناسب نیست و نیازی نمی باشد که آن را عوض کنید، به همین دلیل اگر شما این احساس را دارید که با عوض کردن شامپوی سر احساس بهتری دارید، به دلیل تازه بودن آن می‌باشد.

۲۲ آذر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی