آرایش چشم
۱۷ دی ۱۴۰۱ ۱ دیدگاه admin

آرایش چشم؛ آموزش خودآرایی، ترفند و بایدها و نبایدها

به این مطلب امتیاز دهید

چشم‌ها مهم‌ترین عضو صورت هستند که می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی صورت افراد داشته باشند و از آنجایی که امروزه محصولات آرایشی برای آرایش چشمها تنوع بالایی دارند و در مدل‌های مختلفی ارائه می‌شوند، خانم‌های زیبا می‌توانند به سادگی و تنها با یاد گرفتن ترفند‌هایی، جذابیت و زیبایی چشمان خود را دوچندان کنند. آرایش چشم با توجه به مدل و فرم چشم‌ها، سن فرد، فصل، مناسبت و یا مکانی که فرد در آن شرکت می‌کند می‌تواند متفاوت باشد. ما سعی داریم در اینجا اطلاعات مفیدی را در رابطه با آرایش چشم برای شما بیان کنیم.

چرا باید آرایش چشم را بشناسیم؟

در تمام دوره‌ها، معیارهایی برای زیبایی وجود داشته و دارد. به عقیده بسیاری از انسان‌ها یکی از مهم‌ترین معیار‌های زیبایی در صورت انسان، چشم‌ها هستند. رنگ چشم‌ها و تقارن آنها روی صورت نشان‌دهنده زیبایی شماست. به همین دلیل در موضوعات آرایشی، آرایش چشم نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

آرایش چشم
آرایش چشم با توجه به مدل و فرم چشم‌ها، سن فرد، فصل، مناسبت و یا مکانی که فرد در آن شرکت می‌کند می‌تواند متفاوت باشد.

بر اساس مباحث علوم ارتباطات، برای ارتباط‌گرفتن با دیگران، بهتر است به چشم‌هایشان نگاه کنید. تا جایی که این موضوع در میان مردم به شکل فرهنگ درآمده است.

آرایش چشم، جلوه‌ای چند برابر به چشم‌ها داده و آنها را جذاب‌تر و گیرا می‌کند. شاید باور این موضوع کمی برایتان مشکل باشد، اما واقعیت این است که ممکن است آرایش چشم، روی ظاهر اجزای دیگر صورت هم تاثیر‌گذار باشد. به عنوان مثال درشت‌کردن چشم‌ها به کمک آرایش، می‌تواند بینی شما را کوچک‌تر نشان دهد.

اگر تا به حال به این نکته توجه نکرده‌اید، در آرایش بعدی این نکته را آزمایش کنید. قبل از آرایش چشم، به صورت و بینی خود توجه کنید و بعد از آن این مورد را بررسی کنید.

به پوستت جون تازه بده

آرایش چشم شامل چه چیز‌هایی می‌باشد

آرایش چشم  امر بسیار موثری در زیباتر شدن چهره محسوب می‌شود. برای انجام این کار باید به موارد مختلفی مانند نوع و شکل چشم، لوازم آرایشی مرغوب و با کیفیت توجه کرد. برای آرایش چشم باید از ابزار مختلفی مانند خط چشم، ریمل، سایه چشم، مداد چشم و… استفاده کرد. 

برای انجام این کار باید به موارد مختلفی مانند نوع و شکل چشم، لوازم آرایشی مرغوب و با کیفیت توجه کرد.

آرایش چشم شامل خط چشم، سایه، کانسیلر، ریمل و … می‌باشد. محصولات گفته شده، انواع مختلفی دارند که می‌تواند به شما کمک کند تا آرایش‌هایی با سبک‌هایی متفاوت داشته باشید.

همچنین این محصولات می‌تواند به سادگی به شما کمک کند تا نواقصی مانند سیاهی دور چشم، پف چشم، فرو رفتگی چشم، ریز بودن چشم و … را از بین ببرید و بدون نیاز به انجام جراحی‌های زیبایی و یا تزریق ژل و کار‌هایی دیگر از این قبیل، چهره خود را زیباتر کنید؛

البته مهم‌ترین نکته قبل از انجام آرایش‌ این است که شما آشنایی و اطلاعات کاملی در رابطه با انواع محصولات، کاربرد و نحوه‌ی صحیح استفاده از آن‌ها داشته باشید.

بیشتر بخوانید: آرایش روزانه؛

آموزش آرایش چشم ساده و شیک

طبق تحقیقات انجام شده، اولین جزء صورت که باعث جذابیت بیشتر در افراد می‌شود چشم‌ها می‌باشند پس اگر که می‌خواهید به سادگی جذابیت چهره خود را بیشتر کنید می‌بایست بر روی چشمان خود کار کنید.

امروزه خانم‌ها بیشتر طرفدار آرایش چشم ساده هستند تا علاوه بر اینکه ظاهری آراسته داشته باشند، چهره‌شان طبیعی به نظر بیاید. اگر که می‌خواهید برای داشتن آرایش ساده اطلاعات بیشتری کسب کنید، با ما همراه باشید.

برای داشتن آرایشی ساده و زیبا شما می‌توانید از خط چشم، ریمل وکانسیلر استفاده کنید. خط چشم از اثرگذار‌ترین محصولات آرایش می‌باشد؛ البته خیلی مهم است که شما بلد باشید چگونه خط چشمی متناسب با حالت چشم‌هایتان بکشید تا حالت آن زیباتر به چشم بیاید. ممکن است در ابتدا این کار برای شما دشوار باشد اما شما می‌بایست برای کسب مهارت بیشتر و کشیدن خط چشمی زیباتر تمرین بسیار کنید تا در این کار ماهر شوید؛

اما اگر نتوانستید مهارت لازمه را بدست بیاورید نگران نباشید چون می توانید با کشیدن خط چشم مشکی درون پلک بالایی نیز، خط چشمی مخفی که به مهارت خاصی نیاز ندارد اما می‌تواند زیبایی خاصی به چشمان شما بدهد را امتحان کنید.

آرایش چشم
امروزه خانم‌ها بیشتر طرفدار آرایش چشم ساده هستند تا علاوه بر اینکه ظاهری آراسته داشته باشند، چهره‌شان طبیعی به نظر بیاید.

استفاده از سایه چشم به رنگ‌هایی مانند کرم و یا بژ نیز می‌تواند آرایش ساده‌ی شما را زیباتر کند. اگر که چشمانی ریز دارید و به دنبال آرایش چشم ریز هستید نیز می‌توانید از فر مژه و یک مداد چشم به رنگ سفید برای درشت تر نشان دادن چشم‌ها استفاده کنید.

برای از بین بردن سیاهی دور چشم و پف زیر چشم بهترین راه حل استفاده از کانسیلر می‌باشد. در آخر بهتر است آرایش زیبا و ساده‌ی خود را بایک ریمل تکمیل کنید زیرا داشتن مژه هایی زیبا، حال و هوای چشمانتان را به‌کل عوض خواهد کرد.

آرایش چشم ساده

به کار بردن آرایش ساده به معنی بی اثر بودن آن نیست. اگر دارای چشمانی ریز هستید، می توانید با آرایش خاصی نمای چشم را درشت تر نشان دهید. از آرایش اَبروها غافل نشوید، زیرا در زیبایی چشم ها تاثیر گذار است.

با ایجاد تغییرات بسیار کمی در حالت اَبروها، شاهد چشم های درشت تر خواهید بود. برای اینکه حالتی طبیعی به چشم و اَبرو بدهید، بهتر است که تنها اَبروها را مرتب کنید. 

برطرف کردن پف چشم، افتادگی پوست و… موجب می‌گردد که چشم های شما درشت تر دیده شوند. چگونگی شستشوی اطراف چشم تاثیر زیادی در زیبایی آنها خواهد داشت. مثلا ممکن است اطراف چشم دارای پف یا سیاهی و یا برآمدگی باشد. برای برطرف کردن این مسائل می‌توان از روش هایی مانند چای نپتون نم دار و خنک، شستشو با آب سرد و… استفاده کرد.

رنگ‌های استفاده شده در آرایش چشم را متناسب با فصل انتخاب کنید

همه می‌دانیم که هر فصل رنگ مختص به خودش را دارد برای مثال برای فصل پاییز بهتر است از رنگ هایی متناسب با این فصل استفاده شود؛ به طور معمول رنگ‌هایی مانند نارنجی، زرد، قهوه ای روشن و رنگ هایی در این تم می‌توانند برای آرایش های فصل پاییز مناسب‌تر باشند.

برای فصل زمستان نیز رنگ های تیره می‌توانند گرمای بیشتری را به چهره‌ی شما دهند و حال و هوای زمستان را از شما دور کند؛ از آنجایی که گفته شد آرایش‌های تیره برای فصل زمستان مناسب‌تر است پس شما می‌توانید در این فصل از آرایش‌های عربی نیز استفاده کنید.

آرایش برای فصل بهار و تابستان نیز باید متناسب با آن باشد پس شما می‌توانید در این فصل های زیبا، تنها با استفاده از خط چشم های رنگی، زیبایی متفاوت و جدیدی را به چشمان خود هدیه بدهید.

آرایش چشم
برای فصل زمستان نیز رنگ های تیره می‌توانند گرمای بیشتری را به چهره‌ی شما دهند و حال و هوای زمستان را از شما دور کند؛

بیشتر بخوانید:کرم پودر دائم صورت چیست؟

آرایش دخترانه و ملایم

به کار بردن خط چشم پیش از سایه، باعث می‌شود که چشم ها به شکل خواب آلود دیده شده و نمای خوبی نداشته باشد. به همین خاطر باید خط چشم را بعد از انجام سایه استفاده کرد و سپس توسط ریمل مژه ها را فر و پر پشت نشان داد. استفاده از خط چشم در پلک پایین موجب ریز دیده شدن چشم می‌گردد.

به کار بردن سایه تیره

اگر می‌خواهید به نگاه خود عمق ببخشید، سومین لایه سایه چشم را رنگی تیره انتخاب کنید. این رنگ را باید در آخر چشم و در ادامه خط مژه پلک بالایی به کار ببرید. این روش موجب برجسته تر شدن چشم ها می‌شود که زیبایی آن ها را دوچندان می‌کند.

ترفند آرایش انواع چشم ها

امتحان کردن انواع تکنیک های آرایش چشم می‌تواند جذاب و لذت بخش باشد. این کار کمک می‌کند دانش لازم برای بهترین آرایش چشم مناسب چشمانتان را پیدا کنید.

هرآنچه دوست دارید امتحان کنید، تجربه نمایید. هیچ محدودیتی وجود ندارد، برای آنچه می‌خواهید ایجاد کنید! چه بخواهید با رنگ های جسورانه، آرایش چشم داشته باشید، چه ترجیح دهید آرایش چشم طبیعی را امتحان کنید! برای هر آنچه می‌خواهید، خلاق باشید!

آرایش چشم بادامی

این نوع فرم چشم با مژه های برجسته واقعی یا مصنوعی فوق العاده می‌شود. می‌توانید سایه چشم دودی برای آرایش چشم بادامی استفاده کنید. درباره آرایش چشم دودی یا اسموکی، تکنیک بِلِند یا ترکیب کردن بسیار مهم است. برای این کار می‌توانید از براش های با کیفیت و مخصوص ترکیب کردن سایه چشم کمک بگیرید.

پیشنهاد می‌کنیم از خط چشم برای آرایش چشم بادامی در بالا و پایین چشم استفاده کنید: «خط چشم را بالدار بکشید، می‌توانید انواع خط چشم مثل سایه خطی آمبره یا سیاه را امتحان کنید. از تجربه و امتحان کردن رنگ ها و مژه های زیاد نترسید!»

درباره آرایش چشم دودی یا اسموکی، تکنیک بِلِند یا ترکیب کردن بسیار مهم است.

آرایش چشم گرد

بهتر است از پالت سایه با رنگ های خنثی برای آرایش چشم گرد استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم داخل چشم های گرد خط چشم بکشید. استفاده از خط چشم و کشیدن خط چشم در داخل چشم همواره ایده‌ی خوب برای چشم های گرد است. رنگ پلک را روشن نگه دارید و سایه ای عمیق تر به خط کریس بزنید. زمانی که ریمل می‌زنید، بیشتر روی مژه های بالا تمرکز کنید.

آرایش چشم رو به پایین

استفاده از فرمژه پیش از آرایش چشم رو به پایین می‌تواند شکل چشم شما را زیباتر و بهتر کند. پیشنهاد می‌کنیم شکل چشم را برخلاف خمیدگی انتهای چشم با خط چشم به طور مستقیم دنبال کنید. خط چشم را به صورت کشیده و باریک بکشید. کمی لبه بیرونی خط چشم را به سمت بالا ببرید. خط مژه پایینی را هم با سایه مورد علاقه تان تیره کنید یا مداد چشم بکشید.

اشتباهات رایج آرایش چشم

ممکن است برخی از افراد تبحر زیادی در آرایش چشم نداشته باشند. در این صورت دچار اشتباهات رایجی در آرایش چشم می‌شوند. مهم ترین اشتباهات در زمینه آرایش چشم به شرح زیر هستند:

  • به کار بردن بیش از حد خط چشم: در صورتی که خیلی پر رنگ و ضخیم خط چشم بکشید، به زیبایی آرایشتان آسیب رسانده و از زیبایی آن می‌کاهید.
  • کم اهمیتی نسبت به سایه چشم: بعضی افراد تنها به استفاده از خط چشم و ریمل بسنده می‌کنند. به کار گیری سایه چشم نیز تاثیر زیادی در بهتر شدن آرایش چشم دارد. در نتیجه بهتر است که از سایه زدن غافل نشوید.
  • توالی به کارگیری وسایل آرایشی: بهتر است که همواره لوازم آرایشی را با ترتیب منظم استفاده کنید. به عنوان مثال اول ریمل می‌زنند بعد خط چشم می‌کشند، که این امر اشتباه است.
  • استفاده اشتباه از فرمژه: کاربرد فرمژه، حالت دادن مژه ها به سمت بالا است. اگر این وسیله را به شکل درست به کار نبرید، باعث کَنده شدن مژه ها و حتی بی نظمی آن ها می‌شود.
  • نادیده گرفتن کاربرد پرایمر در اطراف چشم: پرایمر ابزاری برای محو کردن تیرگی های اطراف چشم استفاده می‌شود. اگر به کار بردن آن را نادیده بگیرید، بخشی از آرایش چشم ها ناقص می‌ماند.
  • عدم توجه به پوست اطراف چشم و مژه و ابروها: باید همواره مرتب بودن و رسیدگی به پوست نواحی اطراف چشم و ابرو را در زمان آرایش چشم در نظر بگیریم.
به کار گیری سایه چشم نیز تاثیر زیادی در بهتر شدن آرایش چشم دارد. در نتیجه بهتر است که از سایه زدن غافل نشوید.

بیشتر بخوانید: نکاتی که هنگام خرید لوازم آرایش باید بدانید!

نکات کلیدی آرایش چشم

برای اینکه آرایش چشم زیباتر داشته باشید باید حتما یکسری نکات را قبل از شروع به آرایش در نظر بگیرید؛ این نکات کلیدی با اینکه می‌توانند نکات بسیار معمولی باشند اما تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چشمان شما خواهند داشت.

  • یکی از نکات بسیار مهم در آرایش چشم، انتخاب نوع آرایش چشم متناسب با سن می‌باشد. برای خانم‌هایی با سم کم بهتر است همیشه رنگ‌های ملایم و خط چشم‌های ساده‌ای را انتخاب کنند تا علاوه بر داشتن آرایش چشم دخترانه، معصومیت چهره آنها از بین نرود و سن آنها بیشتر نشان داده نشود.
  • نکته‌ی دیگر نحوه‌ی استفاده از کانسیلر می‌باشد. به هیچ عنوان از کانسیلر به صورت دایره ای زیر چشم های خود استفاده نکنید. نحوه‌ی استفاده‌ی صحیح از کانسیلر به صورت مثلثی می‌باشد که راس مثلث به سمت پایین می‌باشد. این طرز استفاده از کانسیلر می‌تواند سیاهی و پف زیر چشم را به سادگس پوشش دهد و زیبایی پشمان شما را بیشتر مشخص کند.
  • برای کشیدن خط چشمی زیباتر و متقارن بهتر است هنگامی که رو به روی آینه می ‌ایستید به جای اینکه سر خود را بالا بگیرید و خط چشم را بکشید، سر و چشمان خود را پایین نگه دارید و ابتدا نقطه هایی را در امتداد هم بر پشت پلک خود بکشید و سپس با وصل کردن این نقطه چین‌ها  خط چشمان خود را کامل کنید؛ همچنین می‌توانید برای راحت‌تر شدن کار از شابلون های خط چشم استفاده کنید.
همچنین می‌توانید برای راحت‌تر شدن کار از شابلون های خط چشم استفاده کنید.
  • همانطور که گفته شد استفاده از ریمل می‌تواند هم چشمان شما را بزرگتر کند و هم حالت چشمان شما را زیباتر کند. اگر که می‌خواهید آرایش پشمی زیباتر و متفاوت داشته باشید می توانید از ریمل‌هایی رنگی استفاده کنید. اگر که دارای چشمانی رنگی هستید و یا از لنز‌های رنگی استفاده می‌کنید، استفاده از این ریمل‌ها و هماهنگ کردن آن با رنگ چشم‌ها می‌تواند زیبایی خاصی را به چشمان شما بدهد.
  • برای از بین بردن پف چشمانتان بهتر است قبل از شروع آرایش خود به کمک روش های طبیعی تا جایی که ممکن است پف چشم‌ها را کمتر کرد. یکی از این روش‌های طبیعی استفاده از قاشقی می‌باشد که در یخچال بوده و یا زیر آب یخ گرفته شده است، می‌باشد.
  • اگر از دسته افراد عینکی هستید می‌توانید بهتر است با در نظر گرفتن رنگ فریم عینک خود آرایش چشم خود را انجام دهید؛ به این صورت که اگر فریم عینکتان کلفت و تیره می‎‌باشد به هیچ وجه از آرایش تیره استفاده نکنید زیرا این کار جلوه‌ی زیبایی چشمانتان را از بین خواهد برد در عوض می‌توانید با استفاده از تنها یک ریمل حتی با عینک نیز چشمانی جذاب داشته باشید.

آرایش‌کردن باعث زیبایی بیشتر و بالابردن اعتماد‌به‌نفس می‌شود. پس بهتر است روش درست انجام آن را یاد بگیرید و با انواع لوازم آرایش آشنا شوید تا انتخاب درستی داشته باشید. ما در این مطلب به روش های مختلف آرایش چشم پرداختیم تا به شما کمکی در زمینه‌ی آرایش چشم کرده‌باشیم. اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید، آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

برای آرایش چشم باید چه کرد؟

آرایش چشم  امر بسیار موثری در زیباتر شدن چهره محسوب می‌شود. برای انجام این کار باید به موارد مختلفی مانند نوع و شکل چشم، لوازم آرایشی مرغوب و با کیفیت توجه کرد. برای آرایش چشم باید از ابزار مختلفی مانند خط چشم، ریمل، سایه چشم، مداد چشم و… استفاده کرد. 

برای آرایش چشم ریز باید چه کرد؟

استفاده از سایه چشم به رنگ‌هایی مانند کرم و یا بژ نیز می‌تواند آرایش ساده‌ی شما را زیباتر کند. اگر که چشمانی ریز دارید و به دنبال آرایش چشم ریز هستید نیز می‌توانید از فر مژه و یک مداد چشم به رنگ سفید برای درشت تر نشان دادن چشم‌ها استفاده کنید.

آرایش چشم بادامی چگونه است؟

این نوع فرم چشم با مژه های برجسته واقعی یا مصنوعی فوق العاده می‌شود. می‌توانید سایه چشم دودی برای آرایش چشم بادامی استفاده کنید. درباره آرایش چشم دودی یا اسموکی، تکنیک بِلِند یا ترکیب کردن بسیار مهم است. برای این کار می‌توانید از براش های با کیفیت و مخصوص ترکیب کردن سایه چشم کمک بگیرید.

۱۷ دی ۱۴۰۱ ۱ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

1 دیدگاه برای آرایش چشم؛ آموزش خودآرایی، ترفند و بایدها و نبایدها

سلام دوستان یه ریمل خوب بگیرید خیلی تاثیر داره تو آرایشتون و اینکه من کلا از اکستنشن مزه می ترسم خیلی و همیشه ریمل های اورجینال میگیرم و سایت دایاسنتر خیلی تنوع ریمل داره

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی