نرمی کف پا
15 آذر 1399 ۱ دیدگاه

چگونه کف پای نرمی داشته باشید؟ ۱۲ راهکار خانگی

نرمی کف پا

پاها روزانه به دلیل راه رفتن، ایستادن، دویدن و پوشیدن کفش‌های نامناسب ممکن است تحت فشار زیادی قرار گیرند. اگر روتین‌های مراقبت از پوست پا را نادیده بگیریم این فشارها می‌توانند به پینه، ترک و خشکی کف پا منجر شوند که بسیار دردناک بوده و حتی گاهی باعث خجالت می‌شوند. خبر خوب اینکه روش‌های زیادی برای درمان ترک پا در خانه وجود دارد که می‌توانید برای حفظ ظاهر و نرمی کف پا از آن استفاده کنید. با مجله سلامت کیوت اسکین همراه باشید تا چند نمونه از این راهکارهای ساده را باهم بیاموزیم.

  • ۱۲ راهکار سریع و ساده برای نرمی کف پا

۱۲ راهکار سریع و ساده برای نرمی کف پا

تمام راهکارهای درمانی ترک پا با خیساندن پا شروع می‌شوند زیرا کمک می‌کند که پوست پا نرم شود و سلول‌های مرده راحت‌تر از بین می‌روند. در لیست زیر برخی راهکارهای ساده جهت مراقبت روزانه پاها ارائه شده است که می‌توانید برای درمان ترک پا و نرمی کف پا از آن‌ها استفاده کنید:

جوش شیرین برای نرمی کف پا

۱- جوش‌شیرین کف پا را نرم می‌کند

برای نرمی کف پا، کافی است ۲ قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را در آب گرم(نه داغ) حل کنید، سپس پاهای خود را حدود نیم ساعت در این مخلوط قرار دهید. اضافه کردن نمک‌های حمام به این ترکیب، اثربخشی بیشتری خواهد داشت چراکه نمک حمام به لطافت پوست کف پا کمک می‌کند. برای گرفتن نتیجه مطلوب لازم است که مرتباً این روش را تکرار کنید.

 ۲- موز: اگر می‌خواهید بدون هیچ زحمتی پاهای ترک‌خورده خود را درمان کنید از موز غافل نشوید! این میوه گرمسیری فواید بی‌شماری برای سلامتی دارد. یک موز رسیده را با همزن له کنید تا خمیری شکل شود. سپس آن را روی پاها بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند تا خشک شود. در آخر با آب گرم بشویید. این درمان را هفته‌ای یک‌بار امتحان کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. 

۳- پاکسازی پا با نمک

پیروی از یک روتین منظم برای پاکسازی پا نقش بسیار مهمی در سلامت پوست کف پا دارد. این کار از تجمع سلول‌های مرده پوست جلوگیری کرده و از پوست کف پا در برابر خشکی و ترک محافظت می‌کند. شاید ساده‌ترین راه برای درمان ترک پا این است که هفته‌ای یک یا دو بار برای مدت ۲۰ دقیقه پاهایتان را در آب ولرم رقیق‌شده با دو قاشق غذاخوری نمک دریا قرار دهید. سپس با سنگ‌پا یا کیسه حمام پاشنه پا را ماساژ دهید تا سلول‌های مرده آن از بین بروند.

برای درمان ترک پا می­توانید هر شب قبل از خواب کمی نمک را در آب گرم بریزید و پاهایتان را به مدت ۱۰ دقیقه در آن خیس دهید. سپس پاها را خشک و مرطوب‌کننده بمالید.
درمان ترک پا با روغن زیتون

۴- کف پا را با روغن زیتون ماساژ دهید

روغن زیتون یک مرطوب‌کننده عالی به‌ویژه برای پوست‌های خشک است. ساده‌ترین کاری که برای درمان ترک پا می‌توانید انجام دهید این است که یک پنبه را به روغن زیتون آغشته کرده و روی مناطق آسیب‌دیده بمالید. سپس کف پا را به‌آرامی و با حرکات دورانی ماساژ دهید. اینک پاهایتان را با جوراب بپوشانید و اجازه دهید روغن توسط پوست جذب شود. بعد از یک ساعت می‌توانید پاهایتان را بشویید؛ برای رسیدن به نتیجه بهتر، می­توانید اجازه دهید یک شب روغن روی پوست بماند و صبح روز بعد آن را بشویید.

۵- درمان ترک پا با روغن نعنا: هر شب قبل از خواب مقداری روغن نعنا به پاشنه‌های ترک‌خورده خود بمالید. روغن نعنا با خاصیت ضدعفونی‌کننده‌ای که دارد نه‌تنها باعث از بین رفتن میکروب‌ها و باکتری‌های پا می‌شود بلکه از ابتلا به عفونت نیز جلوگیری می‌کند. همچنین در کاهش درد کف پا نیز مؤثر است. این یکی از آسان‌ترین درمان‌های خانگی برای بهبودی ترک و نرمی کف پا است.
درمان ترک پا با سرکه سیب

۶- سرکه سیب کف پا را نرم می‌کند

مقداری سرکه سیب را به یک لگن آب گرم اضافه کنید و پاهایتان را در آن قرار دهید تا ترک‌های زشت و خشک پاشنه پا درمان شوند! سرکه سیب غنی از اسید استیک است که به از بین بردن سلول‌های مرده پوست و بهبودی ترک پا کمک می‌کند.

 ۷- اسکراب خانگی: با یک اسکراب خانگی ساده به‌راحتی پاشنه‌های خشک و ترک‌خورده خود را درمان کنید. برای تهیه این اسکراب خانگی به کمی بلغور جو دوسر و آب لیمو نیاز دارید. این مواد را باهم ترکیب کنید تا مخلوطی خمیری به دست آید. سپس آن را حدود ۳۰ دقیقه روی پاشنه پا اسکراب کنید و درنهایت پاهایتان را با آب سرد بشویید. به جای آب لیمو می‌توانید از روغن جوجوبا یا وازلین استفاده کنید. 

۸- درمان ترک پا با عسل

عسل دارای خواص درمانی بسیاری است و یک مرطوب‌کننده عالی و طبیعی برای پوست به شمار می‌رود. برای درمان ترک و نرمی کف پا یک فنجان عسل را به یک سطل آب گرم اضافه کنید و پاهایتان را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آن قرار دهید. با تکرار روزانه این روش برای همیشه با خشکی پا خداحافظی کنید!

۹- شیر بهترین مرطوب‌کننده طبیعی کف پاها است

یک فنجان شیر داغ را به یک لگن آب داغ اضافه کنید و پاهایتان را در آن قرار دهید تا خوب خیس بخورد. این کار را روزانه انجام دهید؛ به‌زودی عاشق پاهای نرم خود خواهید شد!

 ۱۰- درمان ترک پا با وازلین: وازلین را روی پینه‌ها و ترک پا بمالید و خوب ماساژ دهید. سپس پاهایتان را با پلاستیک بپوشانید و ۱ ساعت به آن استراحت دهید. سپس با آب ولرم پاهایتان را بشویید. 

۱۱- نرمی کف پا با ماسک آرد برنج

۳ قاشق غذاخوری آرد برنج را با ۳ قاشق غذاخوری عسل و ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کنید. این مخلوط را به پاها بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید.

۱۲- شست‌وشوی کف پا با براش کف پا

راش سنگ پا برای لایه برداری از پاشنه پا ، آرنج و کف پا استفاده می‌شود. همانطور که می‌دانید سنگ پا برای لایه برداری و از بین بردن پوست مرده کف پا و آرنج دست استفاده می‌شود . این براش برای استفاده بروی دستگاه چرخشی اورکلین و تاچ بیوتی قابل استفاده است .

کیوت اسکین برای راحتی شما براش سنگ پا را طراحی نموده تا به راحتی و ساده‌تر بتوانید پوست کف پای خود را لایه برداری کنید. و از تغییر رنگ و پوسته پوسته شدن کف پای خود جلوگیری کنید.مزیت استفاده از براش سنگ پا برای شما این است که می‌توانید با کمترین فشار وارده با این براش کار لایه برداری را انجام دهید.

کلام آخر اینکه ترک‌خوردگی پا می‌تواند نتیجه کم‌آبی بدن یا پوشیدن کفش نامناسب باشد بنابراین پیروی از یک روتین مراقبتی روزانه می‌تواند نقش به سزایی در نرمی کف پا داشته باشد؛ اگرچه پیشنهاد می‌شود قبل از ترک خوردن پاشنه پا به فکر مراقبت از آن باشید! شما از چه روشی برای درمان ترک پا استفاده می­کنید؟ خوشحال می­شویم نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
15 آذر 1399 ۱ دیدگاه
اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.