کانتورینگ صورت
۸ مرداد ۱۴۰۱ ۱۶ دیدگاه admin

کانتورینگ صورت؛ هزینه‌ها، روش‌ها و نکاتی از زاویه سازی صورت

به این مطلب امتیاز دهید

کانتورینگ صورت یکی از مراحل آرایش است که به واسطه آن و با خطای دیدی که ایجاد می کند، می تواند نواقص صورت را بپوشاند. روش این نوع آرایش برای فرم های مختلف صورت متفاوت است و برای اینکه بتوانید یک کانتورینگ حرفه ای انجام دهید، باید تکنیک های مربوط به آن را بلد باشید. به عنوان مثال زمانی که شما می خواهید کانتورینگ صورت لاغر و کشیده را انجام دهید، هدف کاهش طول چهره است. در صورتی که کانتورینگ صورت های گرد باید در جهت کاهش گردی صورت و ایجاد زاویه در آن باشد.شاید برای شما هم سوال باشد که چگونه صورت لاغر را با آرایش پرتر نشان دهیم. شما با دانستن یکسری نکات ریز می توانید ایرادات چهره خود را برطرف کنید، کشیدگی بیش از حد صورت خود را پنهان کنید و به طور کلی فرم چهره متناسب تری را از خود به نمایش بگذارید.

اگر که از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید بدون انجام جراحی‌های زیبایی نواقص صورت خود را بپوشانید، پیشنهاد ما به شما استفاده از کانتورینگ می‌باشد. کانتور کردن یکی از روش های گریم صورت و یا اجزای بدن می‌باشد که به کمک استفاده از کرم‌هایی با رنگ هایی روشن‌تر و یا تیره‌تر از رنگ پوست شما می‌تواند باعث ایجاد خطای دید در افراد شود و علاوه بر پوشاندن نواقص صورت و یا حتی بدن شما، فرم صورت شما را نیز تغییر دهد. اگر که می‌خواهید اطلاعات بیشتری را در رابطه با نحوه‌ی صحیح اجرای کانتورینگ برای صورت‌هایی با فرم‌های متفاوت، بدست بیاورید با ما همراه باشید. ما در این مقاله کانتورینگ مناسب صورت های لاغر و کشیده را مرحله به مرحله توضیح می دهیم.

ابزار مورد نیاز برای کانتور صورت

ما برای انجام کانتور صورت از کرم کانتور و پودر استفاده می‌کنیم. شما می‌توانید فقط از یکی از آن ها استفاده کنید اما پودر، کرم را تثبیت می‌کند تا در مدت طولانی حالت خود را حفظ کند.

اگر که از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید بدون انجام جراحی‌های زیبایی نواقص صورت خود را بپوشانید، پیشنهاد ما به شما استفاده از کانتورینگ می‌باشد.
  • پالت کرمی کانتورینگ
  • پرایمر
  • پودر یا پنکک
  • پودر روشن کننده
  • کرم پودر کانتورینگ 
  • هایلایتر
  • سایه چشم 
  • پودر برنزر
  • کانسیلر
  • براش‌های کانتورینگ
  • اسفنج آرایشی

بیشتر بخوانید: تاثیر فرم صورت در آرایش

زیر سازی صورت قبل از کانتور کردن: 
نیاز است صورت خود را برای کانتورینگ آماده کنید که برای این کار ابتدا باید کرم پودر و کانسیلر بزنید و در آخر با زدن یک لایه نازک پودر تثبیت کننده، زمینه آرایش کانتور را آماده کنید. با این کار می‌توانید کانتورینگ صورت را به صورت یکدست و روان انجام دهید.

به پوستت جون تازه بده

انواع کانتورینگ

افراد می‌توانند با توجه به نوع پوست خود از کانتورینگ استفاده کنند. کانتورینگ به طورکل به دو صورت ارائه می‌شود یک نوع به صورت کرم و نوع دیگر به صورت پودر می‌باشد که شما می‌توانید با توجه اینکه کدامیک از این روش‌ها تناسب بیشتری با پوست شما دارند از آن استفاده کنید.

کانتورینگ در رنگ‌های متفاوتی ارائه می‌شود که می‌بایست برای اینکه تاثیر بهتری بر روی پوست داشته باشد و رنگ پوست را به صورت طبیعی زیبا و یکدست کند، رنگی که به رنگ پوست شما نزدیک‌تر می‌باشد استفاده کنید. شما برای کانتور کردن به دو رنگ نیاز دارید که یک رنگ می‌بایست یک و یا دو درجه از پوست شما روشن تر و یک رنگ نیز می‌بایست از پوست شما تیره‌تر باشد.

کانتورینگ صورت
کانتورینگ به طور معمول برای برجسته سازی و یا کوچکتر نشان دادن اجزای صورت و یا اجزای بدن استفاده می‌شود.

اگر که می‌‌خواهید رنگ‌های متفاوتی از پودرهای کانتورینگ داشته باشید تا بتوانید سبک های متفاوتی از آرایش را با آن تجربه کنید می‌توانید از پالت‌های کانتورینگ که دارای چندین رنگ‌ متفاوت میباشد، استفاده کنید.

اگر که نمی‌خواهید از کرم‌های مخصوص کانتور کردن استفاده کنید می‌توانید از کرم‌های آرایشی، پودرهای آرایشی، مدادهای مات که رنگی روشن‌تر و یا تیره‌تر از پوست شما دارند برای این کار استفاده کنید و نتایجی مشابه با استفاده از محصولات مخصوص کانتورینگ بگیرید. ما در ادامه نحوه‌ی صحیح کانتور کردن برای صورت‌هایی با فرم‌های متفاوت به شما آموزش خواهیم داد.

کانتورینگ صورت

کانتورینگ به طور معمول برای برجسته سازی و یا کوچکتر نشان دادن اجزای صورت و یا اجزای بدن استفاده می‌شود. به طور کل در کانتور کردن برای برجسته سازی و بزرگتر نشان دادن اجزا از رنگ روشن و برای کوچکتر نشان دادن اجزا از رنگ تیره استفاده می‌شود.

اگر که می‌خواهید کانتورینگ بیشترین تاثیر را بر روی صورت شما داشته باشد در ابتدا می‌بایست با فرم و حالت صورت خود آشنا باشید و کانتورینگ متناسب با آن را اجرا کنید؛ پس صحیح‌ترین نحوه‌ی اجرای کانتورینگ متناسب با صورت خود را از مقاله زیر بیاموزید.

کانتورینگ
اگر که می‌خواهید کانتورینگ بیشترین تاثیر را بر روی صورت شما داشته باشد در ابتدا می‌بایست با فرم و حالت صورت خود آشنا باشید

محو کردن کانتور

محو کردن و پخش کردن کانتور، قسمت مهم این روش آرایشی است. اگر شما کانتور را محو نکنید، به هیچ وجه جلوه زیبایی نخواهد داشت و چهره طبیعی را که انتظار دارید را برایتان ایجاد نخواهد کرد. کانتور گونه را به وسیله یک براش مناسب، با حرکات عقب جلو محو کنید و به سمت بالا داخل خط رشد موها محو کنید. سپس به سراغ کانتور پیشانی بروید و آن را با حرکات دورانی محو کنید. و در آخر با محو کردن کانتور پایین استخوان فک کار را تمام کنید.

 کانتور بینی

به مرحله جذاب کانتور بینی می‌رسیم. شما می‌توانید با این روش بینی خود را کوچک تر و سر بالا نشان دهید. از امتداد ابرو تا نوک بینی را کانتور کنید. اطراف نوک بینی را هم کمی تیره کنید و سپس آن را محو کنید. ما بین خطوط تیره را به وسیله کانسیلر، روشن کنید و با انگشتتان آن را محو کنید. با این کار بینی شما کاملا صاف و باریک و زیبا دیده می‌شود.

استفاده از پودر کانتور

خب حالا نوبت به استفاده از پودر کانتور می‌رسد. این مرحله کاملا اختیاری است و در صورتی که وقت ندارید یا پودر کانتور ندارید و … می‌توانید از آن صرف نظر کنید. یک براش را کاملا به پودر کانتور آغشته کنید. در قسمت هایی که کانتور انجام داده بودید، به آرامی پودر بزنید. این مرحله باعث می شود تا دوام کانتور شما بالا برود و حالت براقی نداشته باشد.

آموزش کانتورینگ صورت گرد

صورت‌های گرد به صورت‌هایی گفته می‌شود که طول و عرض آن به صورت تقریبی با هم برابر باشد و یا صورت دارای گوشه نباشد. برای کانتور کردن و زیباتر نشان دادن صورت‌های گرد بهتر است از رنگ‌های تیره در نواحی مانند شقیقه، فک و گردن استفاده کرد تا به کمک آن گوشه‌هایی برای صورت بسازیم و فرم صورت را از گرد بودن بیرون بیاوریم؛

همچنین برای نواحی مانند چانه، پیشانی، خط وسط بینی و وسط گونه‌ها از هایلایت و یا کرم رنگ روشن استفاده کنید تا این نواحی بیشتر به چشم بیاید. بهترین ناحیه برای استفاده از رژگونه در صورت‌های گرد نیز زیر استخوان گونه می‌باشد.

بیشتر بخوانید: چگونه آرایشگر خود باشیم؟

آموزش کانتورینگ صورت قلبی شکل

برای پیدا کردن فرم صورت قلبی شکل می‌بایست به اندازه‌ی پیشانی و گونه نسبت به اندازه فک توجه کرد؛ در صورتیکه این اندازه به صورت قابل توجهی بیشتر باشد می‌توان گفت که فرم صورت شما قلبی شکل می‌باشد. برای کانتور کردن صورت‌ قلبی شکل بهتر است که نواحی شقیقه و چانه را توسط رنگ تیره کانتور کرد و برای کانتورینگ زیر گونه و روی خط فک، از رنگ های روشن استفاده کرد؛ همچنین بهتر است رژگونه نیز بر روی استخوان گونه استفاده شود.

برای پیدا کردن فرم صورت قلبی شکل می‌بایست به اندازه‌ی پیشانی و گونه نسبت به اندازه فک توجه کرد؛

آموزش کانتورینگ صورت لاغر و کشیده

در صورت لاغر و کشیده پیشانی ها بیشتر به چشم می‌خورند و تشخیص صورت‌های کشیده کار سخت و دشواری نیست و به سادگی می‌توان آن را تشخیص داد. برای کانتور کردن صورت کشیده می‌بایست از رنگ تیره برای قسمت‌هایی مانند چانه، زیر گونه و قسمت‌هایی از پیشانی که مو رشد کرده است، استفاده کرد؛

همچنین می‌بایست رنگ روشن را در بالای استخوان گونه و پیشانی به کار برد. بهترین ناحیه برای استفاده ار رژ گونه روی استخوان گونه می‌باشد.

فیس براش آیلو کیوت اسکین یاسی
فیس براش سیلیکونی آیلو یه هدیهٔ متفاوت برای یه آدم متفاوت

آموزش کانتورینگ صورت مربع شکل

اگر از آن دسته افرادی هستید که طول و عرض صورتتان به یک اندازه است و گوشه های صورتتان دارای زاویه می‌باشد شما دارای صورتی با فرم مربع می‌باشید. برای صورت‌هایی با فرم مربع برای متناسب کردن زاویه‌های صورت باید فک و شقیقه‌ها را تیره کرد و برای نواحی مانند وسط بینی، وسط گونه و چانه باید از رنگ روشن استفاده کرد همچنین برای تکمیل کانتورینگ می‌بایست رژگونه را در دو طرف استخوان گونه استفاده کرد.

آموزش کانتورینگ صورت بیضی شکل

صورت بیضی شکل، صورتی متناسب و زیبا می‌باشد که برای اعمال کانتورینگ بر روی آن فقط به کرم رنگ روشن و یا هایلایت نیاز می‌باشد و برای زیباتر کردن این مدل صورت می‌توان از هایلایت برای پیشانی، زیر چشم و روی چانه استفاده کرد.

آموزش کانتورینگ صورت لوزی شکل

اگر که پهنای صورت شما در قسمت گونه بیشتر از پهنای قسمت پیشانی و فک صورتتان می‌باشد شما دارای صورتی با فرم لوزی می‌باشید. برای کانتور کردن صورت لوزی شکل می‌توانید تنها به کمک کرم رنگ تیره در زیر گونه، صورتی زیباتر بسازید. برای نتیجه گیری مناسب‌تر در این کانتورینگ بهتر است از سمت گوش‌ها شروع کنید و به سمت گونه‌ها بروید.

اگر چهره لوزی شکل دارید، باید نواحی زیرگونه‌ها را تیره کنید، برای این­‌کار از گوش شروع کنید و به سمت وسط گونه بروید. این­‌کار بدون ایجاد حالت مصنوعی در چهره، صورت شما را کاملا طبیعی نشان می‌دهد.

کانتورینگ صورت گرد
اگر که پهنای صورت شما در قسمت گونه بیشتر از پهنای قسمت پیشانی و فک صورتتان می‌باشد شما دارای صورتی با فرم لوزی می‌باشید.

کانتورینگ صورت لاغر و کشیده

برای گریم صورت لاغر و کشیده، ابتدا رنگ کانتور مناسب خود را انتخاب کنید. سپس آن را با کمک یک براش آرایشی مناسب در دو طرف گونه و زیر استخوان گونه بکشید. برای پیدا کردن استخوان گونه از انگشت خود استفاده کنید. آن را در نقاط مختلف گونه فشار دهید تا استخوان گونه را پیدا کنید.

کانتور را تا پایین گونه نکشید زیرا جلوه غیر طبیعی به صورتتان می‌دهد و فقط تا اواسط استخوان گونه ادامه دهید. همچنین پایین استخوان فک و چانه را هم کانتور کنید. اگر پیشانی بلند و کشیده ای دارید، کانتور را در دور تا دور بالای پیشانی بکشید. اما اگر پیشانی کوتاهی دارید اینکار را انجام ندهید چون پیشانی شما را بیش از حد کوتاه نشان خواهد داد. برای کانتور پیشانی کوتاه فقط اطراف پیشانی را کمی کانتور کنید.

پنکیک یا پودر روشن کننده

برای تکمیل آرایش خود از یک پنکیک رنگ روشن یا پودر روشن کننده استفاده کنید. با این کار سایه روشن زیبایی در صورتتان ایجاد می‌شود و ویژگی های مثبت و زیبای چهره شما برجسته تر می‌شود. براش را به پودر آغشته کنید و به قسمت بالای کانتور گونه بزنید. همچنین ما بین کانتور پیشانی و بالای کانتور استخوان فک را نیز روشن کنید. 

برای تکمیل آرایش خود از یک پنکیک رنگ روشن یا پودر روشن کننده استفاده کنید.

استفاده از برنزر

انجام این مرحله به شما کمک می‌کند تا خطوط کانتور به صورت کامل محو شود. از یک برنزر کمک بگیرید و آن را با کمک یک براش پهن بر روی نقاطی که کانتور کرده اید، بزنید.

چگونه صورت را کوچک‌تر نشان دهیم؟ 

مهم‌ترین نکته‌ای که برای کوچک‌تر نشان دادن صورت باید بدانید این است که رنگ‌های تیره باعث کوچک‌تر دیده شدن و رنگ‌های روشن باعث بزرگ‌تر دیده شدن صورت می‌شوند. 

برای کوچک نشان دادن صورت به چند رنگ کرم پودر و چند رنگ سایه نیاز دارید. اگر نیاز است بینی خود را هم کوچک‌تر نشان دهید باید از سایه تیره در گوشه‌های بینی استفاده کنید. در ادامه برای برجسته نشان دادن گونه خود از سایه‌های روشن استفاده کنید و همین طور در ادامه با ترکیب رنگ‌های تیره و روشن صورت خود را کوچک‌تر نشان دهید.

نکات کلیدی در کانتورینگ صورت

اگر که می‌خواهید کانتور زیباتری داشته باشید می‌بایست این کار را به صورتی انجام دهید که به هیچ عنوان مرز بین کرم های استفاده شده قابل دیدن نباشد. شما می توانید برای بهتر انجام دادن این کار و مشاهده‌ی نتایج بهتر از وسیله‌ها و براش‌هایی که برای این کار وجود دارد استفاده کنید.

 نکته 1: از یکی از قوانین رنگها برای اصلاح نواقص صورت خود بهره گیرید:

  • رنگهای روشن اجزاء صورت را بزرگتر، برجسته تر، جلو تر و بیرون زده تر جلوه میدهند.
  • رنگهای تیره اجزاء صورت را کوچکتر، عقب تر، دور تر و نامشخص تر جلوه میدهند.

بعضی از افراد از کانتور کردن فقط برای زیباتر کردن و یا پوشش نواقص بینیشان استفاده می‌کنند. اگر که شما نیز به کانتورینگ بینی علاقه دارید پس حتما نکاتی را که در زیر بیان شده است را مطالعه کنید.

  •  برای کانتور بینی‌های باریک می‌بایست در طرف بینی را با استفاده از هایلایت روشنتر کرد و باعث شد بینی پهن‌تر دیده شود.
  • اگر که می‌خواهید برآمدگی‌های موجود بر روی بینی خود را پوشش دهید می‌توانید با استفاده از کرم رنگ تیره بر روی برآمدگی ها و استفاده از رنگ روشن در دو طرف آنها این کار را به سادگی انجام دهید.
  • اگر بینی شما از آن دسته بینی‌های گوشتی می‌باشد و می خواهید پهنای آن را کمتر کنید بهتر است از کرم تیره برای دو طرف بینی و از کرم روشن برای وسط بینی استفاده کنید.
  • برای کوتاهتر نشان دادن بینی‌های بلند بهتر است از کرم تیره در نواحی نوک و زیرین بینی استفاده کنید.
  • مرحله آخر کانتورینگ صورت لاغر و کشیده، هایلایت کردن قسمت بالایی گونه و مابین ابروها و همچنین روی چونه است. همچنین با استفاده از انگشت کوچیک خود، قسمتی از بینی که کانسیلر زده بودید را هایلایتر بزنید.
[aparat id=’sJk5I’]
کانتور صورت لاغر و کشیده چگونه است؟

کانتور را تا پایین گونه نکشید زیرا جلوه غیر طبیعی به صورتتان می‌دهد و فقط تا اواسط استخوان گونه ادامه دهید. همچنین پایین استخوان فک و چانه را هم کانتور کنید. اگر پیشانی بلند و کشیده ای دارید، کانتور را در دور تا دور بالای پیشانی بکشید. اما اگر پیشانی کوتاهی دارید اینکار را انجام ندهید چون پیشانی شما را بیش از حد کوتاه نشان خواهد داد. برای کانتور پیشانی کوتاه فقط اطراف پیشانی را کمی کانتور کنید.

کانتور بینی باید چگونه انجام شود؟

به مرحله جذاب کانتور بینی می‌رسیم. شما می‌توانید با این روش بینی خود را کوچک تر و سر بالا نشان دهید. از امتداد ابرو تا نوک بینی را کانتور کنید. اطراف نوک بینی را هم کمی تیره کنید و سپس آن را محو کنید. ما بین خطوط تیره را به وسیله کانسیلر، روشن کنید و با انگشتتان آن را محو کنید. با این کار بینی شما کاملا صاف و باریک و زیبا دیده می‌شود.

کانتورینگ صورت قلبی شکل به چه صورت است؟

برای پیدا کردن فرم صورت قلبی شکل می‌بایست به اندازه‌ی پیشانی و گونه نسبت به اندازه فک توجه کرد؛ در صورتیکه این اندازه به صورت قابل توجهی بیشتر باشد می‌توان گفت که فرم صورت شما قلبی شکل می‌باشد. برای کانتور کردن صورت‌ قلبی شکل بهتر است که نواحی شقیقه و چانه را توسط رنگ تیره کانتور کرد و برای کانتورینگ زیر گونه و روی خط فک، از رنگ های روشن استفاده کرد؛ همچنین بهتر است رژگونه نیز بر روی استخوان گونه استفاده شود.

۸ مرداد ۱۴۰۱ ۱۶ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی