ضد آفتاب خانگی و طبیعی بسازید
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ۹ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

ضد آفتاب خانگی و طبیعی بسازید و استفاده کنید!

به این مطلب امتیاز دهید

مراقبت از پوست در مقابل پرتو آفتاب بسیار حائز اهمیت است. تابش مستقیم نور خورشید به سطح پوست آسیب‌های فراوانی را متوجه پوست شما می‌کند. اولین و ساده‌ترین قدم برای جلوگیری از این آسیب استفاده مستمر از کرم ضد آفتاب می‌باشد. این مطلب از کیوت مگ را به ساخت و استفاده از انواع ضد آفتاب خانگی و طبیعی اختصاص داده‌ایم در ادامه با ما همراه باشید.

ضد آفتاب خانگی و طبیعی

یکی از روش‌ها، استفاده از مواد طبیعی و گیاهان ضد آفتاب به منظور جلوگیری از آسیب رسانی پرتو خورشید به پوست و آفتاب سوختگی است.

عوارضی که آفتاب سوختگی به دنبال دارد شامل بروز لک‌های پوستی، کدر و پوست مرده شدن سطح پوست ودر شرایط حاد سرطان‌های پوستی می‌باشد. به معرفی مواد طبیعی و چند گیاه ضد آفتاب می‌پردازیم که همگی کاملا در دسترس و موثرند

به پوستت جون تازه بده

معرفی چند گیاه ضد آفتاب

گیاهان ضد آفتاب علاوه بر محافظت از پوست شما در برابر اشعه آفتاب فواید دیگری نیز دارند. به عنوان مثال اکثر روغن‌های گیاهی مانع دهیدراته شدن و خشکی شدید پوست می‌شوند.

اما این مواد ممکن است SPF خیلی بالایی برای محافظت از پوست در برابر تابش شدید را نداشته باشند پس بهتر است با بررسی همگی جوانب مصرف شوند.

گیاهان ضد آفتاب علاوه بر محافظت از پوست شما در برابر اشعه آفتاب فواید دیگری نیز دارند.

روغن بادام شیرین

درخت بادام که از تیره گل شرخیان است و با نام علمى(Amigdalus commanis) معروف است دارای دو گونه بادام شیرین و بادام تلخ می‌باشد. برای مصرف هر دو نوع از روغن‌های بادام شیرین و تلخ نیازمند انجام تست حساسیت هستید.

برای ساختن یک ضد آفتاب خانگی و طبیعی کافیست مقداری از روغن را ۲ تا ۳ مرتبه روی پوست ناحیه بازو تست کنید. بعد از چند ساعت پوست ناحیه را چک کنید. در صورتیکه حساسیت، التهاب و یا قرمزی در ناحیه تست مشاهده نشد می‌توانید مصرف آنها را روی سایر نواحی پوستی ادامه دهید.

تفاوت‌های بادام شیرین با بادام تلخ

در بادام شیرین آمیگدالین موجود نیست و این مهمترین وجه تفاوت آن با بادام تلخ است. در بادام تلخ مقدار درصد روغن کمتر ولی امولسین بیشتر است و آمیگدالینوزید حدود ۴ – ۱٪ وجود دارد. این ماده در مجاورت آب و تحت اثر امولسین هیدرولیز می‌گردد و از آن ۲ مولکول اسید سیانیدریک و الائید بنزوییک حاصل می‌شود.

گلیسریدهای چرب موجود در روغن بادام شامل اولئیک (۷۷٪)، لینولئیک (۱۷٪)، پالمیتیک (٪۵)، میریستیک (۱٪)، است این روغن در فارماکوپه سوئیس رسما معرفی شده‌است. این ماده در پوست بعنوان ماده مغذی پوست، امولیان و در کرم‌های ضد چروک نیز کاربرد دارد. از ترکیبات دیگر می‌توان تانن، آسپاراژین، کازئین، پپتن Peptones را نام برد.

فیس براش آیلو کیوت اسکین یاسی
فیس براش سیلیکونی آیلو یه هدیهٔ متفاوت برای یه آدم متفاوت

روغن نارگیل

درخت نارگیل که از تیره درخت خرما است و در زبان انگلیسی آن را cocoanut palm می‌گویند. غیر از کاربرد در روغن‌های ضد آفتاب این روغن در صنایع خوراکی، شیرینی و شکلات سازی، به عنوان روغن سر و در دیگر فراورده‌های آرایشی نیز کاربرد دارد.

هم چنین در صنایع داروسازی در تهیه صابون و پمادهای دارویی نیز کاربرد دارد. مالیدن این ضد آفتاب خانگی و طبیعی روی سطح پوست و مو نتیجه بسیار مطلوبی به دنبال دارد. استفاده از روغن نارگیل روی سطح پوست باعث مقاومت پوست شما در برابر پرتوهای مضر آفتاب می‌شود.

درخت نارگیل که از تیره درخت خرما است و در زبان انگلیسی آن را cocoanut palm می‌گویند.

روغن زیتون

درخت زیتون (که در نواحی رودبار زه دار نامیده می‌شود ) که از تیره زیتون است و به زبان انگلیسی Olivetree نامیده می‌شود.
ویژگی: روغن زیتون، مایعی است به رنگ زرد روشن مایل به سبز تا زرد طلایی و حالت زلال و شفاف و چسبنده دارد. اگر نوع مرغوب آن باشد در مدت طولانی رسوبی باقی نمی‌گذارد.

استفاده از روغن زیتون چه به صورت موضعی و مالیدن روی سطح پوست و چه به صورت خوراکی باعث شفافیت و درخشندگی پوست و موهایتان می‌شود. ماساژ پوست صورت و بدن با روغن زیتون بسیار لذت بخش است. همچنین برای لطافت پوست پا می‌توانید ترکیب سنگ نمک و روغن زیتون و آب گرم را برای پاهایتان امتحان کنید.

چند دقیقه پا را در محلول قرار داده و سپس بیرون آورده و خشک کنید. در کنار همه اینها استفاده از روغن زیتون به عنوان یک ضد آفتاب خانگی و طبیعی در معرض افتاب بسیار مفید است و خواص ضد آفتابی فوق العاده‌ای به همراه دارد و بهتر از آن خاصیت ضد التهابی روغن زیتون می‌باشد.

بیشتر بخوانید: استفاده از ضد آفتاب به روش صحیح را بیاموزیم!

اگر به هر صورت پوستتان آفتاب سوخته شد مالیدن روغت زیتون روی ناحیه سوخته کمک شایانی به ترمیم بافت پوستی خواهد کرد.

تغذیه ای، ملین، دفع کننده سنگهای صفراوی، کاهش یبوست‌های مزمن مسمومیت با شرب، کاهش تحریکات مسموم، کاهش سرفه‌های خشک، انسداد روده. ضد التهاب و التیام بخش پوستی به ویژه تحریکات ناشی از آفتاب سوختگی، التیام بخش در گزش حشرات، جهت برنزه کردن پیش از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب با اضافه کردن چند دانه له شده سیر اثر ضد درد دارد، در برخی موارد جلوگیری از ریزش موی سر، و در کرم‌ها و روغن‌های حالت دهنده موی سر.

روغن کنجد

کنجد گیاهی است یکساله از تیره کنجدیان و در زبان انگلیسی آنرا sesame نامند. کاربردهای داخلی مصارف تغذیه ای، اثرات ملینی، جایگزین روغن زیتون. سزامولین که در بخش غیر صابونی شدن روغن وجود دارد. اثرات حشره کشی دارد و می‌تواند اثر حشره کشی را افزایش دهد.

در داروسازی به عنوان حلال مواد تزریقی نیز کاربرد دارد. نوع خالص روغن کنجد در تهیه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی کاربرد فراوان دارد. طبیعی‌ترین راه برای محافظت پوست از نور خورشید استفاده از مخلوطی از روغن‌های کنجد، زیتون و بادام و نارگیل است.

این روغن به عنوان یک ضد آفتاب خانگی و طبیعی در فرآورده‌های زیبایی نیز زیاد کاربرد دارد. به عنوان ضد التهاب و ضد درد پوستی نیز می‌تواند جایگزین روغن زیتون گردد. جذب نور فرابنفش توسط کنجد بیشترین حد را نسبت به روغن‌های دیگر دارد.

روغن بادام زمینی از بادام (پسته) زمینی بدست می‌آید

روغن بادام زمینی

روغن بادام زمینی از بادام (پسته) زمینی بدست می‌آید. اما گیاهی است یکساله از تیره پروانه واران که در زبان انگلیسی Peanut یا Ground nut نام دارد. ویژه‌ترین کاربرد آن در تغذیه است. در مخلوطی از سولفات نیکوتین اسید اولئیک، محلول آمونیاک و آب باران نوعی امولسیون جهت دفع حشرات، شته و غیره در کشاورزی بکار می‌رود و به عنوان حلال در برخی از فرآورده‌های تزریقی. در تهیه کرم‌ها و مواد آرایشی، در داروخانه در تهیه روغن کامفر بعنوان نرم کننده پوست کودکان و در ترکیب با روغن زیتون دارد.

کاربرد داخلی ویژه‌ترین کاربرد آن در تغذیه است. در مخلوطی از سولفات نیکوتین اسید اولئیک، محلول آمونیاک و آب باران نوعی اموسیون جهت حشرات، شته و غیره در کشاورزی به کار می‌رود و به عنوان حلال در برخی از فرآورده‌های تزریقی.

کاربرد پوستی در تهیه کرم‌ها و مواد آرایشی، در داروخانه در تهیه روغن کامفر بعنوان نرم کننده پوست کودکان و در ترکیب با روغن زیتون و کنجد بعنوان محافظ پرتو خورشید.

ضد آفتاب
اگر به هر صورت پوستتان آفتاب سوخته شد مالیدن روغت زیتون روی ناحیه سوخته کمک شایانی به ترمیم بافت پوستی خواهد کرد.

نحوه درست پاک کردن ضد آفتاب از پوست

آفرین به شما! پس امروز از ضد افتابتان استفاده کردید. احتمالا توانستید از اشعه‌های آسیب‌رسان آفتاب و آفتاب‌سوختگی در امان بمانید. اما هنوز تمام نشده و کارهایی برای انجام دارید. باید با توجه به نحوه درست پاک کردن ضد آفتاب از پوست این کار را انجام‌دهید.

مراحل درست پاک کردن ضد آفتاب از پوست

درست متوجه شدید. استانداردهای شستشو و پاکسازی شما ممکن است برای خارج کردن تمام کرم ضد آفتاب و لوازم آرایشی که روی پوست زده‌اید و همچنین تمدید ضد آفتاب طی روز کافی نباشد! با ۳ قدم به راحتی پوستتان را به طور کامل از ضد افتاب پاک کنید.

  • برای پاک کردن ضد آفتاب از پوست با پاک کردن آرایشتان شروع کنید.

قبل از شروع شستشو و پاک‌سازی پوست ابتدا آرایشتان را پاک کنید تا هنگام شروع پاکسازی فیس براشتان نیاز به بریدن لایه عمیقی از مواد آرایشی برای رسیدن به پوست و پاک کردن ضد آفتاب از سطح آن نداشته باشد. اگر تا بحال عادت به شستشوی دو مرحله‌ای پوستتان نداشته‌اید (پاک‌کردن آرایش به شکل مجزا و بعد شستشوی پوست صورت) بدانید که این شستشوی دو مرحله جزئی از رازهای زیبایی زنان کره‌ای با پوست‌های درخشان می‌باشد.

با استفاده از یک آرایش پاک کن روغنی شروع به پاک کردن کرم پودر و برنزه کننده و رژ گونه‌های ۲۴ ساعته با ماندگاری بالایتان کنید. صورت را به کمک پد و آرایش پاک کن ماساژ دهید. سپس با استفاده از حوله‌ای نرم، لطیف و نم‌دار اضافات مواد آرایشی را از سطح پوست بردارید.

برای پاک کردن ریمل (ماسکارا) ضد آب پد آرایشی را بردارید. به پاک کننده آرایش چشم آغشته کنید. چند ثانیه روی پلک بسته قرار دهید و سپس به آرامی روی چشم بکشید. با توجه به میزان آرایشتان ممکن است به چند پد برای پاک کردن آن نیاز داشته باشید که تا حد امکان هیچ گونه فشار مضاعفی به پوست و به خصوص اطراف چشم‌ها وارد نشود.

  • ژل شستشو و هد براش مناسبتان را پیدا کنید تا پاک کردن ضد آفتاب از پوست را انجام دهید.

حالا نوبت به شستشوی کامل پوست رسیده. با فیس براش کیوت اسکین کار را ائامه دهید. هد براش متناسب نوع پوستتان را بیابید. با کمک این دستگاه و شستشو با آن هیچ گونه ضد آفتاب اضافه‌ای روی پوست شما باقی نخواهد‌ماند.

شستشویی که با دست هرگز ممکن نیست(۶ برابر موثرتر از شستشوی دستی) با توجه به نوع پوستتان شوینده مناسب را نیز انتخاب کنید. با در دست داشتن فیس براش کیوت اسکین و شوینده مناسب پوستتان کار را شروع کنید.

صورت و هد براش دستگاه فیس براشتان را کمی نم‌دار کنید. چند قطره از شوینده روی براش دستگاه بریزید و شستشوی صورت را شروع کنید. شما فقط نیاز به ۶۰ ثانیه زمان دارید! ۲۰ ثانیه برای پیشانی. ۲۰ ثانیه برای بینی و چانه. و ۱۰ ثانیه برای هر گونه‌تان.

  • برای پاک کردن ضد آفتاب از پوست مراحل مراقبت از پوستتان را تکمیل کنید.

مواد طبیعی و چند گیاه ضد آفتاب
! شما دیگر هیچ پوششی از ضد آفتاب روی پوستتان ندارید! بعد از شستشوی دو مرحله‌ای پوست شکی نیست که پوستتان نیاز به مرطوب شدن دارد. جوابتان منفی است!

تبریک می‌گوییم! شما دیگر هیچ پوششی از ضد آفتاب روی پوستتان ندارید! بعد از شستشوی دو مرحله‌ای پوست شکی نیست که پوستتان نیاز به مرطوب شدن دارد. جوابتان منفی است!

استفاده از ضد آفتای داری مرطوب کننده نیاز به مرطوب شدن پوستتان برای کل روز را برطرف نمی‌کند. پس زیاد درگیر خشک کردن پوستتان بعد از شستشو نباشید. مرطوب کننده را روی پوست نم‌دار بمالید تا نهایت جذب و رطوبت رسانی به پوستتان انجام شود.

بیشتر بخوانید: برنزه کردن با روغن زیتون؛

گیاهان ضد آفتاب کدامند؟

1. روغن بادام شیرین 2. روغن نارگیل 3.روغن زیتون 4.روغن کنجد 5.روغن بادام زمینی

آیا روغن زیتون برای صورت مناسب است؟

استفاده از روغن زیتون چه به صورت موضعی و مالیدن روی سطح پوست و چه به صورت خوراکی باعث شفافیت و درخشندگی پوست و موهایتان می‌شود. ماساژ پوست صورت و بدن با روغن زیتون بسیار لذت بخش است. همچنین برای لطافت پوست پا می‌توانید ترکیب سنگ نمک و روغن زیتون و آب گرم را برای پاهایتان امتحان کنید.

قبل از پاکسازی پوست باید چه کرد؟

قبل از شروع شستشو و پاک‌سازی پوست ابتدا آرایشتان را پاک کنید تا هنگام شروع پاکسازی فیس براشتان نیاز به بریدن لایه عمیقی از مواد آرایشی برای رسیدن به پوست و پاک کردن ضد آفتاب از سطح آن نداشته باشد.

چگونه میتوان پوست صورت را کامل شستشو داد؟

با فیس براش کیوت اسکین کار را ادامه دهید. هد براش متناسب نوع پوستتان را بیابید. با کمک این دستگاه و شستشو با آن هیچ گونه ضد آفتاب اضافه‌ای روی پوست شما باقی نخواهد‌ماند.

۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ۹ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

9 دیدگاه برای ضد آفتاب خانگی و طبیعی بسازید و استفاده کنید!

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی