9 فروردین 1399 ۰ دیدگاه

چگونه سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنیم ؟

سیستم ایمنی بدن نقش بسیار مهمی در دفاع کردن از بدن در برابر بیماری‌ها و عوامل بیماری زا دارد. زمانی که میکروبی وارد بدن شما شود به این معنا است که سیستم ایمنی شما در برابر آن ویروس و بیماری شکست خورده است و آن بیماری توانسته است در بدن شما نفوذ پیدا کند.  به نظر بسیاری از افراد تقویت کردن سیستم ایمنی بدن کار دشوار می‌باشد و به همین دلیل با راهکارهای آن آشنایی زیادی ندارند. روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند و این روش ها تاثیر بسیاری در تقویت کردن ایمنی بدن شما دارد که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم تا اطلاعات شما در این مورد بیشتر شود.

روش های تقویت سیستم ایمنی بدن :

همانطوری که بیان نمودیم روش های بسیار زیادی برای تقویت کردن سیستم ایمنی بدن وجود دارد که برخی از آنها عبارت می‌باشد از :

  1. به کار گرفتن روش های سالم زندگی

اولین قدم برای اینکه شما بدن خود را تقویت کنید این است که سبک زندگی خود را سالم کنید، در واقع این مهمترین قدمی می‌باشد که می‌توانید در راه سالم سازی بدن خود بردارید. برخی از روش‌هایی که باید برای زندگی سالم بدارید عبارت است از :

سیستم ایمنی بدن

  •  ترک کردن سیگار
  • ورزش کردن به صورت منظم یکی از بهترین روش‌هایی می‌باشد که هر فردی باید در زندگی خود داشته باشد.
  • وزن خود را باید در تناسب نگه دارید.
  • فشار خون خود را باید تنظیم کنید.
  • در نوشیدنی‌های الکلی نباید بیش از حد افراط نمود.
  • خواب بدن باید به اندازه و کافی باشد.
  • خوراک روزانه تان باید میوه ها و سبزیجات باشد و از خوردن برخی خوراکی هایی که چربی‌های زیادی دارند باید اجتناب کنید.
  1. زود باور نبودن

بسیاری از شما شاید برای اینکه سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید، برخی از محصولاتی را مصرف نمایید که تبلیغ می‌شود و بسیار برای بدن ضرر دارد. برخی از محصولات هستند که ادعا دارند سیستم ایمنی بدن را بسیار بالا می‌برند، اما در واقع باید بدانید سلول‌هایی که در سیستم بدن وجود دارند با این محصولات تقویت نمی‌شوند، هیچ یک از این داروها و محصولات نمی‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کند و تنها شما باید از روش‌هایی که توسط پزشکان و متخصصان شناخته شده است باید برای تقویت سیستم ایمنی خود استفاده کنید و از آن روش های که دروغین است استفاده نکنید.

  1. سن و ایمنی بدن

همه ما به خوبی می‌دانیم زمانی که افراد سنشان بیشتر می‌شود ایمنی بدن آنها هم تا حدودی کاهش پیدا می‌کند. در واقع بیشتر کسانی که پیر می‌شوند امکان دارد به بیماری‌های مختلفی مبتلا شوند، ولی خوشبختانه امروزه روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که افراد سن بالا هم بتوانند سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند.  افرادی که سنشان تا حدودی بیشتر است باید از خوراکی‌هایی استفاده کنند که ایمنی بدن آنها را تقویت می‌کند و برای اینکه این خوراکی ها را مصرف کنند باید با پزشک مشورت کنند و یا تنها خوراکی‌هایی را که سالم هستند را مصرف نمایند. مشورت کردن در مورد خوراکی‌هایی که سالم هستند با پزشک بهترین انتخابی می‌باشد که افراد سن بالا می توانند داشته باشند.
  1. رژیم غذایی

همه ما به خوبی می‌دانیم که رژیم غذایی سالم تاثیر بسیاری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و به همین دلیل باید خوراکی‌هایی را در برنامه روزانه خود قرار دهید که سالم هستند. شما باید هر خوراکی را که می‌خواهید مصرف کنید در مورد آن تحقیقات لازم را انجام دهید تا در مورد سالم بودن آن اطمینان لازم را به دست آوردید، برخی از خوراکی ها بسیار عالی و بی نظیر هستند و به همین دلیل بهتر است آنها را در رژیم غذایی خود رعایت کند و از آنها استفاده کنید تا همیشه سیستم بدنی شما سالم و پر انرژی باشید.

سیستم ایمنی بدن

  1. مصرف نکردن هر گونه گیاهان و مکمل ها

بدون شک زمانی که شما وارد فروشگاه‌های غذایی می‌شوید گیاهان و مکمل های گیاهی زیادی را مشاهده می‌کنید که ادعا دارند سیستم ایمنی بدن را بسیار تقویت می‌کنند، شما باید برای مصرف کردن آنها تحقیقات زیادی انجام دهید تا یکی از بهترین آنها را انتخاب کنید، در واقع باید بدانید هنوز هیچ علم و دانشی در این مورد وجود ندارد که کدام یک از آنها می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی تاثیر داشته باشد. بر همین اساس باید در مورد هر یک از آنها که می‌خواهید مصرف نمایید تحقیقات بسیاری انجام دهید تا یکی از بهترین آنها را انتخاب کنید و مصرف نمایید.

  1. تاثیر استرس

استرس یکی از بدترین و خطرناک ترین مواردی می‌باشد که سیستم ایمنی بدن را تهدید می‌کند، به همین دلیل شما باید این عامل را تا می‌توانید از خودتان دور کنید تا همیشه بدن سالم و پر انرژی داشته باشید. بیشتر دانشمندانی که در این مورد تحقیقات بسیاری انجام داده اند، به این نتیجه رسیده اند که استرس می‌تواند سیستم ایمنی را ضعیف کند و افراد بیمار شوند. در واقع اگر شما در مورد یک بیماری به طور دائم استرس داشته باشید بدون شک احتمال دارد که به آن بیماری دچار شوید، چرا که در مورد آن استرس زیادی دارد.
  1. مصرف خوراکی هایی که با سیستم بدنی شما مطابقت دارد

یکی از نکاتی که اهمیت بسیاری دارد و باید به آن توجه زیادی داشته باشید، این است که هر خوراکی را نباید مصرف کنید، به عنوان مثال تخم مرغ یکی از خوراکی‌هایی است که پروتئین زیادی دارند ولی اگر شما در دورانی زندگی می‌کنید که بیماری کرونا تهدید بسیاری برای مردم می‌باشد، بهتر است این خوراکی را با دقت بیشتری استفاده کنید تا به سیستم ایمنی بدن شما آسیبی وارد نسازد. بنابراین شما باید در هر شرایطی و در برابر هر بیماری که امکان دارد برای شما تهدید باشد خوراکی‌های خاصی را استفاده کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

  1. مصرف برخی گیاهان تاثیر گذار

برخی از گیاهان و سبزیجات هستند که سیستم ایمنی  را بسیار ایمن می‌سازند و به همین دلیل بهتر است از آنها در رژیم غذایی خود استفاده کنید تا همیشه بدن سالمی داشته باشید. به عنوان مثال سیر، زنجبیل و … از جمله بهترین خوراکی ها و گیاهانی می‌باشد که شما می‌توانید از آن استفاده کنید تا ایمنی بدن شما تقویت شود. در واقع برخی خوراکی ها هستند که شناخته شده می‌باشند و شما می‌توانید این خوراکی را با مقداری جستجو پیدا کنید و از آنها استفاده نمایید. در واقع از آنجایی که طبع بدن هر فردی با بدن افراد دیگر متفاوت است و برخی از افراد دارای طبع سرد و برخی دیگر دارای طبع گرم می‌باشند، که آنها باید بر اساس سیستم ایمنی بدن خود یکی از آنها را مورد استفاده قرار دهند و از آن استفاده نمایند تا همیشه سلامت و ایمن باشند.

9 فروردین 1399 ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.