آرایش شب
۱ تیر ۱۴۰۱ ۹ دیدگاه admin

آرایش شب؛ نکات، تفاوت‌ها و ترفندهایی که باید جدی بگیرید!

به این مطلب امتیاز دهید

این موضوع که آرایش شب با آرایش روزانه تفاوت دارد امر بدیهی می‌باشد و شما هم باید با نکاتی آن آشنایی بیشتری داشته باشید. بسیاری از خانم‌ها در مورد آرایش شب اطلاعات زیادی ندارند و در همان سبکی که روزانه آرایش خود را انجام می‌دهند آرایش شب خود را هم انجام می‌دهند، این دسته از خانم‌ها باید به برخی از نکات بسیار مهم در مورد آرایش خود در شب اهمیت بدهند تا زیبایی بیشتری در چهره خود داشته باشند. برای اینکه آشنایی شما در مورد آرایش در شب بیشتر شود و نکات مهم آن را در آرایش خود انجام دهید، در ادامه توضیحاتی را بیان می‌کنیم.

نقش رنگ در آرایش روزانه و شبانه

مهم‌ترین تفاوت آرایش روزانه و شبانه در انتخاب رنگ‌هایی است که می‌خواهید در آرایش‌تان از آن‌ها بهره بگیرید. حتما تا به حال به این نکته برخورده‌اید که اکثر خانم‌ها در برخی مراسم‌ها و جشن‌ها که با رنگ خاصی به یادمان می‌آیند، آرایش مخصوصی انجام می‌دهند، مثلا در کریسمس، هالویین و یا حتی شب یلدا که از مراسم‌های ایرانی است، خیلی از خانم‌ها از رنگ‌های شارپ‌تر و مشخص‌تر استفاده می‌کنند.

آرایش صورت
بسیاری از خانم‌ها در مورد آرایش شب اطلاعات زیادی ندارند و در همان سبکی که روزانه آرایش خود را انجام می‌دهند آرایش شب خود را هم انجام می‌دهند

مثلا در آرایش در شب یلدا سایه قرمز و دودی از رنگ‌های پرطرفدار پالت است، اما توجه داشته باشید که اکثر این جشن‌ها پس از غروب خورشید هستند، پس بهتر است از رنگ‌های تیره در شب استفاده کنید و از رنگ‌های روشن و ملیح در آرایش روز.

انتخاب رنگ‌های روشن فقط مربوط به سایه پشت پلک نیست بلکه در انتخاب رنگ رژلب و رژگونه هم به همین منوال پیش بروید. الویت رنگ در پالت آرایش روزانه شما باید رنگ‌های زنده و روشن باشد، از رنگ‌های نود و یا تن خاکستری کم رنگ هم می‌توانید به راحتی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تاثیر فرم صورت در آرایش

به پوستت جون تازه بده

زیرسازی پوست در آرایش شب و روز چه تفاوت‌هایی باهم دارد؟

زیرسازی پوست صورت را می‌توان از اصلی‌ترین و مهمترین مراحل آرایش صورت دانست که دارای اهمیت زیادی است. مرحله آماده سازی پوست، نخستین گام جهت آغاز آرایش می‌باشد. در روز بهتر است به دلیل وجود نور خورشید، از کرم ضد آفتاب پیش از شروع آرایش به عنوان زیرساز استفاده کنید.

می‌توانید اقدام به انتخاب رنگ ضد آفتاب هماهنگ با پوستتان نمایید یا کرم ضد آفتاب بی رنگ به کار ببرید. ولی در آرایش شب جهت زیرسازی پوست بایستی به استفاده از کرم پودر و کرم مرطوب کننده بپردازید. بهتر است دست به انتخاب کرم پودری بزنید که با رنگ پوست شما مطابقت دارد و بر روی پوست خود لایه نازکی از آن را بمالید.

نکاتی در مورد آرایش شب

همانطوری که می‌دانید بسیاری از مراسم‌های مهم، شب‌ها برگزار می‌شود و به همین دلیل آرایش شب بسیار اهمیت دارد، نوع آرایش کردن شما در شب باید با نوع آرایش شما در روز تفاوت‌هایی داشته باشد تا زیبایی بیشتری در صورت شما به وجود آید. برخی از نکات بسیار مهمی که در آرایش شب باید به آن توجه داشته باشید عبارت می‌باشد از :

فیس براش آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست
برش پاکسازی آیلو، بهترین انتخاب برای هر نوع پوست

۱. تناسب لباس شما با آرایش

بسیاری از خانم‌ها بدون اینکه به رنگ بندی و نوع لباس خود توجه داشته باشند، آرایش در شب خود را انجام می‌دهند، این دسته از خانم‌ها نه تنها زیبایی لباسشان مشخص نمی‌شود، بلکه زیبایی صورتشان هم چندان به چشم نمی‌آید. شما باید آرایش خود را با نوع و رنگ لباسی که بر تن دارید هماهنگ کنید، اگر این دو عامل با یکدیگر هماهنگی داشته باشند زیبایی بیشتری در چهره شما به وجود می‌آید.

در نظر داشته باشید که اگر لباس مجلل و پر زرق و برقی پوشیده باشید، و آرایش شما هم شلوغ باشد، در این صورت یک حالت بسیار زشتی در صورت و ظاهر شما به وجود خواهد آمد. شما برای اینکه بین لباس و آرایش خود هماهنگی لام را به وجود آورید باید نزد آرایشگر حرفه‌ای بروید.

۲. پرایمر باکیفیت

برای اینکه آرایش شب شما تا چندین ساعت به خوبی بر روی صورتتان دوام بیاورد، بهتر است از یک پرایمر عالی و باکیفیتی استفاده کنید. در واقع بسیاری از خانم‌ها در خرید پرایمر خود دقت کافی ندارند و به همین دلیل شاید از برندهای متفرقه پرایمر خود را خریداری کنند، در این صورت در نیمه‌های شب شاید آرایش چشم به صورت لکه لکه شود.

بنابراین در خرید پرایمر دقت بسیاری داشته باشید تا بهترین و با کیفیت‌ترین آن را خریداری نمایید تا به خوبی بر روی پوست صورت شما بماند. یکی از ویژگی‌های مهمی که پرایمرها دارند، این است که صورت را بسیار صاف و زیبا می‌کند و همچنین با استفاده کردن از آن آرایش شما تا چندین ساعت بر روی صورت ماندگار خواهد بود.

در واقع زیرسازی پوست اهمیت بسیاری دارد و به همین دلیل شما باید از کرم‌ها و پرایمرهایی استفاده کنید که کیفیت خوبی دارند.

در آرایش شب استفاده از سایه چشم بسیار می‌تواند به جذابیت چهره شما بیفزاید و آرایش شما را مشخص‌تر از روز نشان دهد، بهتر است برای مراسم و جشن‌های بزرگ از سایه‌ها و رژ‌های براق در آرایش در شب استفاده کنید. در آرایش شب فیکساتور را از یاد نبرید.

۳. آرایش پوست

یکی دیگر از نکاتی که در آرایش شب بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه داشته باشید، آرایش پوستتان می‌باشد. شما باید بدانید پوستتان برای آرایش کردن مانند بوم نقاشی می‌باشد، به همین دلیل اگر هر لکه و یا تغییر رنگی بر روی آن وجود داشته باشد، جذاب‌ترین آرایش چشم و لب را هم بر روی آن انجام دهید، زیبا نخواهد شد.

اگر پوست خود را با بهترین و با کیفت‌ترین کرم‌ها پوشش دهید، بدون شک دیگر آرایش‌های صورت شما هم زیباتر خواهد شد. در واقع زیرسازی پوست اهمیت بسیاری دارد و به همین دلیل شما باید از کرم‌ها و پرایمرهایی استفاده کنید که کیفیت خوبی دارند.

۴. زیباترین قسمت صورت خود را پیدا کنید

شما اگر می‌خواهید آرایش شب زیباتری داشته باشید، بهتر است به دنبال زیباترین نقاط صورت خود بگردید، بدون شک هر فردی در صورت خود جذابیت‌هایی دارد که این جذابیت‌ها را شما خودتان بهتر می‌شناسید. برخی از افراد چشم، و یا برخی دیگر از افراد لب‌های زیبایی دارند، به همین دلیل باید آن نقطه را پیدا کنید و برای آرایش کردن روی آن متمرکز شوید.

شما اگر آن بخش از زیباترین نقطه صورت خود را پیدا کنید، و برای آرایش کردن بیشتر روی آن متمرکز شوید، صورت زیباتر و جذاب‌تری خواهید داشت.
یکی دیگر از نکاتی که در این مورد برای آرایش شب بسیار اهمیت دارد و باید به آن اهمیت دهید این است که، شاید در صورت خود به عنوان مثال ابروهای زیبایی نداشته باشید، به همین دلیل سعی نکنید آنها را بولد و یا پر رنگ کنید، چرا که در این صورت زیبا نبودن آنها بیشتر مشخص می‌شود.

۵. پودر براق کننده

برای آرایش در شب از هر نوع پودر براق کننده می‌توانید استفاده کنید، اما باید دقت داشته باشید که تمامی بخش‌های صورت خود را با این پودر نپوشانید، چرا که در این صورت تنها زیبایی شما برق زدن در صورتتان می‌شود.

بیشترین بخش‌های صورت که با این پودر براق کننده زیباتر می‌شود استخوان ابرو و گونه‌ها می‌باشد. استفاده کردن از این ترفند آرایشی تاثیر بسیاری در زیبایی صورت شما دارد و بدون شک آرایش شما با این پودر بسیار زیباتر خواهد شد.

آرایش شب
بیشترین بخش‌های صورت که با این پودر براق کننده زیباتر می‌شود استخوان ابرو و گونه‌ها می‌باشد.

۶. انتخاب رژ لب مناسب

از آنجایی که زدن رژ لب بخش اصلی یک آرایش جذاب و بی نقص به شمار می‌‌آید، لذا انتخاب رنگ مناسب رژ لب در میکاپ از اهمیت بالایی برخوردار است. در آرایش روز باید رژ لب‌هایی که رنگ طبیعی دارند را انتخاب نمایید.

زیرا صورت شما را شاداب‌تر و با طراوت‌تر نشان می‌دهند. معمولاً رنگ‌هایی از قبیل زرشکی، گوشتی، آلبالویی، صورتی ملایم، قرمز کم رنگ و قهوه‌ای کم رنگ می‌توانند مناسب باشند. در عین حال، جهت آرایش در شب می‌توانید از رژ لب‌های پر رنگ و غلیظ استفاده نمایید.

بسیاری از خانم‌ها برای اینکه آرایش شب زیبایی داشته باشند از رژ لب‌های قرمز استفاده می‌کنند. در واقع باید بدانید رژ لب قرمز تاثیر بسیاری در زیباتر نشان دادن آرایش صورت شما دارد، البته اگر می‌خواهید از این رژ استفاده کنید باید به سبک و نوع آرایش خود دقت بسیاری داشته باشید، چرا که اگر شما بخواهید از رژ قرمز استفاده کنید باید دیگر بخش‌های صورت شما تیره و مات باشد تا زیادی آرایش شما شلوغ نشود.

ولی اگر چشمانتان آرایش زیادی دارد بهتر است از رژ قرمز استفاده نکنید، چرا که در این صورت آرایش صورت شما بیش از حد شلوغ می‌شود و زیبایی صورت شما بسیار کمتر می‌گردد.

۷. رژ گونه زدن

 یکی دیگر از نکاتی که در آرایش شب اهمیت بسیار زیادی دارد، رژگونه زدن می‌باشد. در واقع بسیاری از خانم‌ها از این وسیله آرایشی استفاده می‌کنند ولی در مورد نحوه صحیح زدن آنها بسیاری از افراد شاید اطلاعات درستی نداشته باشند و به خوبی نتوانند از آن استفاده کنند. شما باید برای رژگونه زدن لبخند بزنید تا سیب گونه‌های خود را پیدا کنید، بعد از اینکه سیب گونه‌های خود را پیدا کردید بر روی آن رژگونه خود را بزنید.

آنهایی که جهت آرایش روز به دنبال یک رژگونه مناسب هستند، پیشنهاد می‌کنیم که رنگ صورتی ملایم و یا کالباسی را انتخاب کنند. جهت آرایش شب نیز بهتر است از رنگ ‌های قهوه‌‌ای کم رنگ، مسی و برنزی آن هم به مقدار‌اند ک استفاده نمایید.

۸. استفاده کردن از خط چشم و ریمل

بدون شک استفاده کردن از خط چشم و ریمل در آرایش در شب بسیار اهمیت دارد و شما باید از این وسیله‌های آرایشی استفاده کنید. شما باید برای اینکه زیبایی بیشتری در چشم‌های خود داشته باشید به نحو صحیح و درست از‌ای وسیله‌های آرایشی استفاده کنید.

ریمل را باید به مژه‌های پایین و بالای خود بزنید تا چشمان شما درشت‌تر و زیباتر نشان داده شود، برای زدن خط چشم هم می‌توانید آن را به صورت خط درشت و یا خط نازک بر پشت پلک خود بکشید، که چگونگی استفاده از آن به‌اند ازه چشمان شما بستگی دارد.

آرایش شب
بدون شک استفاده کردن از خط چشم و ریمل در آرایش شب بسیار اهمیت دارد و شما باید از این وسیله‌های آرایشی استفاده کنید.

حواستان باشد که برای آرایش روز از ریمل کمتری استفاده کنید. به گونه‌‌ای که مایع ریمل بر روی مژه‌ها زیاد مشخص نباشد. ولی جهت آرایش شب می‌توانید از ریمل ‌های بلند کننده و حجم دهنده بهره بگیرید. البته استفاده از مژه مصنوعی نیز جلوه بیشتری به چشم هایتان می‌دهد.

خط چشم در آرایش روز باید نازک و کوتاه باشد. ولی در آرایش در شب برای جذاب‌تر نشان دادن چشم ها، می‌توانید خط چشم ضخیم و بلند بکشید. این کار به شما کمک می‌کند که چهره خسته شما در عکس‌ها مشخص نباشد.

۹. استفاده از سایه چشم

بهتر است از سایه چشم به رنگ‌های صورتی، بنفش کم رنگ و گلبهی در آرایش روز استفاده نمایید. زیرا این رنگ ‌ها صورت شما را شاداب و با طراوت نشان می‌‌دهند. برای آرایش در شب هم سایه چشم شیک دودی و کلاسیک بهترین گزینه می‌باشد. همچنین جهت گیرایی بیشتر چشم ها، بهتر است با رنگ‌های طلایی و قهوه‌ای گوشه‌های بیرونی چشم و اطراف آن را پر نمایید. حتی می‌توانید رنگ سایه چشم خود را با رنگ لباستان ست کنید.

بیشتر بخوانید: شستشوی آرایش چشم؛

تفاوت آرایش در شب و روز ابروها

به طور کلی آرایش ابرو در زیبایی چهره بسیار اثربخش می‌باشد. اگر تمایل به داشتن صورتی زیبا و دلنشین دارید، بهتر است که حتما به آرایش ابروها بپردازید. آرایش روز و آرایش در شب هر دو شامل آرایش ابروها می‌شوند و اصول خاصی دارند.

آن دسته از خانم‌هایی که ابروهای خوش فرمی دارند، برای آرایش روز می‌توانند با برس مخصوص ابرو، ابروهای خود را شانه بزنند تا زیباتر به نظر آید. اما جهت آرایش در شب، مخصوصا آنهایی که موهایشان را باز نمی‌گذارند، سعی کنند از رنگ ابروی متضاد با رنگ موهایشان بهره بگیرند تا چهره آنها جذاب‌تر گردد.

آن دسته از خانم‌هایی که ابروهای خوش فرمی دارند، برای آرایش روز می‌توانند با برس مخصوص ابرو، ابروهای خود را شانه بزنند تا زیباتر به نظر آید.

در پایان به یاد داشته باشید، بهترین چهره در آرایش روز چهره‌ای کاملا طبیعی است. آرایش ماکیاژ می‌تواند برای روز بسیار مناسب باشد. جلب توجه کردن آرایش شما در روز نکته‌ی منفی به حساب می‌آید. بهتر است به جای تمرکز بر روی افزایش لوازم آرایشی که در روز استفاده می‌کنید، سعی کنید فقط از آیتم‌های ضروری استفاده کنید.

همچنین در آرایش شب مهم‌ترین قانون این است که سعی کنید دیده شوید. از اینکه آرایش شما در شب به چشم بیاید نترسید. اگر یاد بگیرید به سلامتی پوستتان اهمیت بدهید و انتخاب‌های درستی داشته باشید، آرایش شما در مهمانی‌ها و جشن‌های شبانه خواهد درخشید. شک نکنید.

در این مقاله راجع به تفاوت آرایش شب و آرایش روز صحبت شد و سعی کردیم تمام نکاتی که در این زمینه وجود دارد را به شما تذکر بدهیم. بطور کلی مهم‌ترین تفاوت در آرایش در شب و آرایش روز این است که در روشنایی روز بهتر است آرایش ملایم‌تر و ماتی داشته باشید تا چهره شما طبیعی و زیبا باشد.

اما در آرایش شب دست شما برای انتخاب لوازم آرایش بازتر است و می‌توانید به سراغ رنگ‌های غلیظ‌تر و براق‌تر بروید تا در تاریکی شب به خوبی بدرخشید. برای آشنایی بهتر با نکات و آموزش‌های آرایشی دیگر مقاله‌های ما در این زمینه را مطالعه کنید.

چرا باید در خرید پرایمر دقت کرد؟

بنابراین در خرید پرایمر دقت بسیاری داشته باشید تا بهترین و با کیفیت‌ترین آن را خریداری نمایید تا به خوبی بر روی پوست صورت شما بماند. یکی از ویژگی‌های مهمی که پرایمرها دارند، این است که صورت را بسیار صاف و زیبا می‌کند و همچنین با استفاده کردن از آن آرایش شما تا چندین ساعت بر روی صورت ماندگار خواهد بود.

آیا در آرایش شبها باید از رژ قرمز استفاده کرد؟

بسیاری از خانم‌ها برای اینکه آرایش در شب زیبایی داشته باشند از رژ لب‌های قرمز استفاده می‌کنند. در واقع باید بدانید رژ لب قرمز تاثیر بسیاری در زیباتر نشان دادن آرایش صورت شما دارد، البته اگر می‌خواهید از این رژ استفاده کنید باید به سبک و نوع آرایش خود دقت بسیاری داشته باشید، چرا که اگر شما بخواهید از رژ قرمز استفاده کنید باید دیگر بخش‌های صورت شما تیره و مات باشد تا زیادی آرایش شما شلوغ نشود، ولی اگر چشمانتان آرایش زیادی دارد بهتر است از رژ قرمز استفاده نکنید.

چرا باید زیباترین قسمت صورت خود را پیدا کنیم؟

شما اگر می‌خواهید آرایش در شب زیباتری داشته باشید، بهتر است به دنبال زیباترین نقاط صورت خود بگردید، بدون شک هر فردی در صورت خود جذابیت‌هایی دارد که این جذابیت‌ها را شما خودتان بهتر می‌شناسید. برخی از افراد چشم، و یا برخی دیگر از افراد لب‌های زیبایی دارند، به همین دلیل باید آن نقطه را پیدا کنید و برای آرایش کردن روی آن متمرکز شوید. شما اگر آن بخش از زیباترین نقطه صورت خود را پیدا کنید، و برای آرایش کردن بیشتر روی آن متمرکز شوید، صورت زیباتر و جذاب‌تری خواهید داشت.

۱ تیر ۱۴۰۱ ۹ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی