راهکارهای ایجاد چال گونه
۲۸ آبان ۱۴۰۱ ۲ دیدگاه sahar.fard

ایجاد چال گونه؛ راهکارهای ایجاد چال لپ

به این مطلب امتیاز دهید

داشتن یک جفت فرورفتگی کوچک و دوست‌داشتنی روی گونه، آرزوی بسیاری از ماست چراکه جذابیت و معصومیت خاصی به چهره می‌بخشد اما همۀ ما خوش شانس نیستیم! فکر می‌کنید راهی برای ایجاد چال گونه وجود داشته باشد؟چال گونه که امروزه یکی از معیارهای زیبایی به شمار می‌رود، یک نقص کوچک عضلانی است که باعث جمع شدن پوست گونه زمان حرکت شده و فرورفتگی‌ای را روی آن ایجاد می‌کند. اگرچه این جذابیت دوست‌داشتنی معمولاً ژنتیکی است اما افرادی که بدون چال گونه متولد شده‌اند هنوز هم می‌توانند از طرق مختلف این گودی را روی گونه ایجاد کنند! در این مقاله روش‌های مختلف ایجاد چال گونه با جراحی و بدون جراحی را به‌طور مفصل شرح داده‌ایم، با کیوت مگ همراه باشید.

چال گونه چیست و چگونه ایجاد می‌شود؟

چال فرورفتگی بسیار کوچکی است که روی پوست برخی افراد و در بخش های مختلف بدن از جمله گونه ها، چانه یا کمر ایجاد می شود و چال لپ یا چال خنده یکی از جذاب ترین انواع آن محسوب می شود که بسیاری از افراد به خصوص خانم ها آرزوی داشتنش را دارند!

ایجاد چال گونه
چال گونه نوعی فرورفتگی یا همپوشانی کوچک روی بافت گونه است؛

چال گونه که تنها در تعدادی از مردم گاهی به صورت دو طرفه در هر دو سمت دهان و در برخی موارد تنها روی یک طرف دهان ظاهر می شود در حقیقت به دلیل تفاوت خاصی در عضله و پوست صورت برخی افراد در ناحیه گونه به وجود می آید.

ایجاد گودی در لپ مربوط به عضله‌ای به نام زیگوماتیکوس ماژور zygomaticus major است. این عضله همان چیزی است که باعث بالا بردن گوشه‌های دهان شما هنگام لبخند زدن می‌شود. در کسانی که دارای گودی در ناحیۀ گونه خود هستند، این عضله در مسیر منتهی به دهان به دو گروه عضلانی جداگانه تبدیل می‌شود که با اتصال یک عضله به پوست بالای دهان و دیگری به گوشه دهان، فرورفتگی مد نظر ایجاد می‌شود.

این گودی در زمان رشد جنین در رحم مادر ایجاد می شود و نه تنها برای سلامتی هیچ خطری ندارد بلکه در بین بسیاری از افراد شایع است. البته همین فرو رفتگی در چند سال اخیر به یک مد و معیار زیبایی همه پسند در بین جوانان تبدیل شده است تا جایی که حتی برخی اقدام به جراحی این ناحیه از صورت برای ایجاد گودی می‌کنند.

به پوستت جون تازه بده

آیا واقعا چال گونه یک ویژگی ارثی ژنتیکی است؟

در اغلب مطالب گفته می‌شود که گودی گونه نوعی ویژگی غالب ارثی است. با این حال تحقیقات بسیار کمی در مورد تایید ژنتیکی بودن این نوع گودی‌ها انجام شده است.

طبق آمار افرادی که گودی گونه دارند، معمولا صاحب فرزندانی هستند که آن‌ها نیز این چال لپ را دارند. این موضوع نشان می‌دهد که چال لپ نوعی صفت غالب ارثی است. با این حال هر زوجی که گودی لپ دارند، فرزندی با این فرورفتگی ندارند.

همچنین مواردی وجود دارد که برخی افراد در تمام طول عمر خود چال گونه دارند؛ در حالی که گودی لپ در برخی دیگر در طول زمان تغییر می‌کند. فردی که در کودکی دارای گودی است امکان دارد که در بزرگسالی آن را نداشته باشد. همچنین احتمال دارد کودکی که بدون فرورفتگی یا چال به دنیا آمده باشد، بعدا دارای چال شود.

از آنجایی که الگوی توارث چال گونه غیرقابل پیش بینی است، برخی از محققان آن‌ها را به عنوان نوعی صفت غالب نامنظم طبقه‌بندی می‌کنند.

این بدان معنی است که گودی گونه اغلب، اما نه همیشه، به عنوان یک ویژگی غالب به ارث می‌رسد. همچنین احتمال دارد توارث گودی به سادگی یک مجموعه از آلل‌ها نباشد و ژن‌های متعددی در ایجاد گودی گونه تاثیر بگذارند.

همچنین احتمال دارد توارث گودی به سادگی یک مجموعه از آلل‌ها نباشد و ژن‌های متعددی در ایجاد گودی گونه تاثیر بگذارند.

دیمپلاستی یا عمل کاشت چال گونه چیست؟

چال گونه نوعی فرورفتگی یا همپوشانی کوچک روی بافت گونه است؛ درواقع یک نقص کوچک عضلانی، که باعث شده پوست گونه زمان حرکت، کشیده شده و درنتیجه آن چال گونه ایجاد شود.

این فرورفتگی‌های جذاب روی گونه، ارثی هستند و درصورتی‌که یکی از والدین دارای چال گونه باشد احتمال اینکه فرزندان این فرورفتگی را روی صورت خود داشته باشند بسیار زیاد است. اما مسئله این است که تنها ۲۰ درصد از جمعیت جهان به‌طور طبیعی دارای چال گونه هستند و ۸۰ درصد باقی‌مانده با ناامیدی خواستار این چاله‌های دوست‌داشتنی هستند!

چال گونه نوعی فرورفتگی یا همپوشانی کوچک روی بافت گونه است که در اثر تغییر شکل و کشیده شدن عضلات صورت حین لبخند، ایجاد می‌شود.
دیمپلاستی
عمل کاشت چال گونه که غالباً به آن دیمپلاستی گفته می‌شود یک جراحی زیبایی است که می‌تواند گودی‌هایی با ظاهر طبیعی روی گونه‌ها ایجاد کند.

عمل کاشت چال گونه که غالباً به آن دیمپلاستی گفته می‌شود یک جراحی زیبایی است که می‌تواند گودی‌هایی با ظاهر طبیعی روی گونه‌ها ایجاد کند. این جراحی تحت تأثیر بی‌حسی موضعی و معمولاً به‌صورت سرپایی انجام می‌شود به این معنی که حین عمل، فرد کاملاً بیدار است؛

درصورتی‌که نیاز به بیهوشی عمومی باشد هماهنگی‌های لازم قبل از عمل انجام خواهد شد. در این جراحی بدون درد، یک برش کوچک داخل گونه ایجاد می‌شود. این برش از داخل دهان انجام می‌شود بنابراین هیچ برش یا زخمی روی سطح پوست دیده نمی‌شود.

اندازه، شکل و عمق گودی‌ها کاملاً متناسب با ویژگی‌های صورت بیمار تنظیم می‌شود. حین عمل کاشت چال گونه یک ابزار نمونه‌برداری در بافت داخلی گونه قرار می‌گیرد که با حرکت‌های چرخشی، بخشی از بافت را برمی‌دارد اما به پوست گونه آسیبی وارد نمی‌کند.

بعد از ایجاد برش، بسته به جایی که فرد می‌خواهد چال گونه داشته باشد، بخیه قابل‌جذب از داخل آن عبور داده می‌شود. با این کار پوست، به عضله زیرین متصل شده و چال گونه ایجاد می‌شود. این جراحی معمولاً ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و نیازی به بستری بیمار در بیمارستان نیست. از دیگر مزایای عمل چال گونه این است که فرد بلافاصله بعد از عمل می‌تواند فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرد.

مراقبت‌های قبل و بعد از عمل کاشت چال گونه

ازآنجایی‌که دیمپلاستی یک روش کمتر تهاجمی است لذا قبل از جراحی نیاز به مراقبت خاصی نیست. در جلسه اولیه ویزیت، جراح از شما در مورد اندازه، شکل و عمق گودی سؤال می‌کند. سپس برای تجزیه‌وتحلیل نتایج جراحی، عکسی از فرم صورت شما گرفته می‌شود.

برای پارامترهای اساسی در جراحی، ممکن است از شما آزمایش خون و ادرار بگیرند. اگر بیماری خاص یا هرگونه آلرژی دارید پزشکتان را در جریان بگذارید. حداقل ۶ ساعت قبل از عمل کاشت چال گونه، هیچ نوشیدنی یا غذایی نخورید.

از مصرف داروهای ضدالتهاب یا داروهایی مانند آسپرین نیز خودداری کنید زیرا می‌توانند خونریزی را حین عمل افزایش دهند. علاوه ­بر این حداقل برای یک ماه قبل و بعد از عمل، از مصرف سیگار و نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید. همچنین رعایت موارد زیر برای بعد از عمل را جدی بگیرید:

مراقبت¬های بعد از عمل کاشت چال گونه
علاوه ­بر این حداقل برای یک ماه قبل و بعد از عمل، از مصرف سیگار و نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید.
  • به‌طورکلی دوره بهبودی این جراحی ۶ تا ۱۰ روز است و بافت گونه پس از چند هفته کاملاً بهبود می‌یابد.
  • در ابتدا ممکن است با کمی اختلال در حرکات صورت مواجه شوید. بنابراین توصیه می‌شود فعالیت‌های خود را محدود کنید و چند روز اول پس از جراحی، هنگام خواب سرتان را بالاتر از بدن نگه دارید.
  • ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول ممکن است کمی تورم، کبودی و درد داشته باشید که موقتی است و با پیشرفت بهبودی، کاهش می‌یابد.
  • خونریزی بیش‌ازحد حین جراحی یا بعد از آن، از عوارض عمل چال گونه است که با رعایت بهداشت دهان و دندان می‌توان از این امر جلوگیری کرد. عفونت و التهاب، آسیب عصب و عضله صورت و فرورفتگی‌های نامتقارن از دیگر عوارض عمل چال گونه هستند که در موارد نادر رخ می‌دهند. برای جلوگیری از این عوارض، حتماً با یک جراح ماهر و باتجربه مشورت کنید.
  • حداقل برای ۱۵ روز بهداشت دهان و دهان را رعایت کنید. همچنین آنتی‌بیوتیک‌ها را طبق تجویز پزشک مصرف کنید.
  • نتیجه نهایی عمل بعد از یک ماه مشاهده خواهد شد. بااین‌حال شما باید از نوشیدن یا خوردن هر چیز خیلی سرد یا خیلی گرم بپرهیزید زیرا این نوع غذا یا نوشیدنی می‌تواند باعث تب‌خال یا سوختگی شود.

عوارض عمل جراحی برای داشتن چال لپ

شاید بسیاری از افراد معتقد باشند که روش چال گونه بدون جراحی از بهترین شیوه‌ها است که البته در مواردی این قضیه کاملاً هم درست خواهد بود. ایجاد گونۀ فرورفته به وسیله تیغ پزشکی می‌تواند مانند هر عمل جراحی دیگری عوارض ناخواسته‌ای به دنبال داشته باشد. برای مثال ایجاد خونریزی یا عفونت در این بخش از صورت از جمله بدیهی‌ترین معایب این شیوه ایجاد چال لپ است.

در مواردی هم ممکن است فرد با وجود دردسرها و هزینه‌های زیادی که متحمل شده است، شاهد نتایج ناامید کننده‌ای باشد، زیرا بهبودی پوست این فرورفتگی را کاملاً از بین برده است. در نهایت در برخی از افراد هم ممکن است عمل جراحی لپ منجر به ضعف موقتی در عضلات صورت شود.

هزینه جراحی چال لپ چقدر است؟

از آنجا که انواع پوست متفاوت است و صورت های گوشت آلود از پوست های نازک بیشتر دقت و انرژی و زمان می برند و همچنین انجام عمل در کلینیک و بیمارستان هزینه های متفاوتی دارند نمیتوان قبل از جلسه مشاوره عدد خاصی را عنوان کرد.

هزینه به روش، زمان، منابع مورد نیاز و نوع داروی بی حسی بستگی دارد. همچنین هزینه به نوع چالی که می‌خواهید نیز بستگی دارد، به عنوان مثال برخی بیماران یک چال لپ مادرزادی دارند و تنها به جراحی یک چال نیاز دارند.

چه کسانی می توانند عمل چال خنده را انجام دهند؟ آیا بازه سنی محدودی دارد؟

خیر، این عمل در سنین مختلف قابل انجام است و تنها به کسانی که صورت خیلی تپل و چاقی دارند این عمل توصیه نمی‌شود چون نتیجه عمل بر روی صورتشان چندان به چشم نمی آید و این عمل هم محدودیت های خاصی دارد.
نهایتا ، توصیه ما بر این است که از وقت مشاوره رایگان و مشورت با پزشک استفاده کنید و جواب آخر را از ایشان بشنوید.

عضلات صورت هنگام خندیدن منقبض می‌شوند حال اگر در زمان این انقباض بخش کوچکی از عضلات خنده به پوست متصل شود فرورفتگی روی گونه ایجاد می‌شود

چال گونه با نخ چگونه انجام می شود؟

چال گونه با نخ یکی از روش های بدون جراحی و ساده جهت ایجاد چال روی گونه می‌باشد. عضلات صورت هنگام خندیدن منقبض می‌شوند حال اگر در زمان این انقباض بخش کوچکی از عضلات خنده به پوست متصل شود فرورفتگی روی گونه ایجاد می‌شود که زیبایی خاصی به چهره و لبخند می‌بخشد. برخی از افراد به صورت مادرزادی دارای چال لپ هستند. امروزه با پیشرفت علم در زمینه زیبایی باعث شده تا روش هایی برای ایجاد چال لپ ابداع شود.

پس از مشخص کردن مکان ایجاد چال پزشک با استفاده از کرم های موضعی محل مورد نظر را بی حس می‌کند. پس از گذشت 15 الی 30 دقیقه در صورت بی حس شدن محل مورد نظر پزشک نخ ها را وارد صورت کرده و چال را ایجاد می‌نماید.

عمق و ابعاد این چال با توجه به سلیقه فرد و هنر پزشک متفاوت می‌باشد. ماندگاری این نخ ها حدود 6 ماه الی 1 سال می‌باشد. پس از اتمام کار فرد بدون هیچ مشکلی می‌تواند به انجام کارهای خود بپردازد.

راهکارهای ایجاد چال گونه بدون جراحی!

از آنجایی که قیمت چال گونه در ایران معمولا بالاست برخی از افراد خواهان این هستند که بدون عمل جراحی صاحب چال لپ شوند. اگر به‌طور طبیعی چال گونه ندارید، می‌توانید از روش‌های زیر برای ایجاد چال گونه در خانه و بدون جراحی استفاده کنید:

۱.ایجاد چال گونه با آرایش:

اگر می‌خواهید ایجاد چال گونه را به‌طور طبیعی یاد بگیرید لوازم‌آرایش خود را آماده کنید! ابتدا پرایمر را به‌صورت یکنواخت روی صورت بمالید. یک مداد چشم قهوه‌ای تیره بردارید و نقطه‌ای بالاتر از خط لبخندتان که زمان خندیدن چین می‌خورد را علامت بزنید.

از رنگی استفاده کنید که به رنگ پوستتان نزدیک‌تر باشد در غیر اینصورت چال گونه ایجادشده مصنوعی به نظر می‌رسد. سپس با استفاده از سایه چشم و یک برس کوچک، روی نقطه ایجادشده یک هلال کوچک ایجاد کنید. درنهایت با کمک کرم پودر هلال را محوتر کنید.

ایجاد چال گونه با ورزش
یک مداد چشم قهوه‌ای تیره بردارید و نقطه‌ای بالاتر از خط لبخندتان که زمان خندیدن چین می‌خورد را علامت بزنید.

۲.ایجاد چال گونه با ورزش:

این تمرین ساده به شما کمک می‌کند تا بدون عمل جراحی، فرورفتگی‌های دوست‌داشتنی را روی گونه‌های خود ایجاد کنید؛ می‌توانید در هر زمان و مکانی آن را انجام دهید. برای این کار کافی است گونه‌هایتان را به داخل بکشید تا لب‌هایتان شبیه لب‌های ماهی شود.

برای چند ثانیه عضلات صورتتان را در این حالت نگه دارید و سپس رها کنید. می‌توانید با انگشتان خود فرورفتگی‌ها را فشار دهید و نگه دارید. سپس همان‌طوری که انگشتان خود را روی نقطه موردنظر محکم نگه داشته‌اید سعی کنید لبخند بزنید. این تمرین را برای مدت 10 دقیقه و چند بار در روز تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

۳.ایجاد چال گونه با مداد:

جلوی آینه بایستید و لبخند بزنید. سپس بررسی کنید که می‌خواهید چال گونه را کجای صورت ایجاد کنید. سپس با کمک دو مداد نقاط موردنظر را فشار دهید و نگه دارید. می‌توانید در فواصل معین از روز این کار را برای چند دقیقه تکرار کنید تا به نتایج مطلوب برسید. فقط دقت کنید که نوک مداد یا خودکار تیز نباشد.

اگرچه امروزه به دنیا آمدن با چال گونه یک نعمت محسوب می‌شود! اما برای کسانی که به‌طور طبیعی از این نعمت بی‌نصیب مانده‌اند راهکارهای زیادی مثل عمل کاشت چال گونه وجود دارد که می‌توانند این فرورفتگی جذاب را روی صورت خود ایجاد کنند.

علاوه بر این با کمک یکسری حرکات ورزشی و حتی آرایش نیز می‌توان خیلی سریع و بدون جراحی این چاله‌ها را روی گونه ایجاد کرد.

دیمپلاستی چیست؟

عمل کاشت چال گونه که غالباً به آن دیمپلاستی گفته می‌شود یک جراحی زیبایی است که می‌تواند گودی‌هایی با ظاهر طبیعی روی گونه‌ها ایجاد کند. این جراحی تحت تأثیر بی‌حسی موضعی و معمولاً به‌صورت سرپایی انجام می‌شود به این معنی که حین عمل، فرد کاملاً بیدار است

چال گونه چیست و چگونه ایجاد می‌شود؟

چال فرورفتگی بسیار کوچکی است که روی پوست برخی افراد و در بخش های مختلف بدن از جمله گونه ها، چانه یا کمر ایجاد می شود و چال لپ یا چال خنده یکی از جذاب ترین انواع آن محسوب می شود که بسیاری از افراد به خصوص خانم ها آرزوی داشتنش را دارند!

ایجاد چال گونه با مداد چگونه است؟

جلوی آینه بایستید و لبخند بزنید. سپس بررسی کنید که می‌خواهید چال گونه را کجای صورت ایجاد کنید. سپس با کمک دو مداد نقاط موردنظر را فشار دهید و نگه دارید. می‌توانید در فواصل معین از روز این کار را برای چند دقیقه تکرار کنید تا به نتایج مطلوب برسید. فقط دقت کنید که نوک مداد یا خودکار تیز نباشد.

۲۸ آبان ۱۴۰۱ ۲ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی