هایفوتراپی چیست
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ۷ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

هایفوتراپی؛ هزینه‌ها، مزایا و مضرات جوان سازی و لیفت صورت

به این مطلب امتیاز دهید

هایفوتراپی یک روش درمانی غیرتهاجمی و بدون درد، برای سفت کردن و لیفت صورت است. در این روش درمانی برای تحریک پوست به تولید کلاژن از امواج اولتراسوند با فرکانس بالا استفاده می‌شود که درنتیجه آن پوست سفت خواهد شد. اگرچه تأثیر هایفوتراپی روی پوست بسیار چشمگیر است اما مانند دیگر درمان‌های زیبایی لازم است که جوانب مثبت و منفی آن در نظر گرفته شود. آیا هایفوتراپی می‌تواند درمانی مناسب برای شما باشد؟! در ادامه با کیوت مگ همراه باشید.

هایفوتراپی چیست و چه مشکلات پوستی را برطرف می‌کند؟

پیری اجتناب‌ناپذیر است و می‌تواند عوارض زیادی به بدن وارد کند. کمتر از یک دهه قبل افراد برای از بین بردن چین‌وچروک و افتادگی پوست مجبور به جراحی زیبایی بودند.

هایفوتراپی
هایفوتراپی یا HIFU یک روش غیرتهاجمی و بدون درد است که از نوع خاصی از امواج(اولتراسوند با فرکانس بالا) برای لیفت، سفتی و آبرسانی پوست استفاده می‌کند

اگرچه این روش درمانی بسیار خوب و مؤثر عمل می‌کرد اما با زخم و جراحت و دوره طولانی نقاهت همراه بود. متخصصان زیبایی اولین بار در سال 2008 از تکنیکی به نام هایفوتراپی برای درمان‌های زیبایی بهره گرفتند که تمامی عوارض جراحی را بهبود بخشید.

هایفوتراپی یا HIFU یک روش غیرتهاجمی و بدون درد است که از نوع خاصی از امواج(اولتراسوند با فرکانس بالا) برای لیفت، سفتی و آبرسانی پوست استفاده می‌کند و منجر به کاهش چین‌وچروک، افتادگی و شلی پوست می‌شود. HIFU می‌تواند برای لیفت گونه، ابرو پلک، پیشانی و چانه، درمان سلولیت و سفت کردن بافت‌های همبند نیز استفاده شود.

کانتور خطوط لبخند و بهبود خطوط چانه و رفع غبغب از دیگر مواردی است که با هایفوتراپی قابل درمان است. در این روش از امواج فراصوت بسیار متمرکز برای نفوذ به لایه‌های زیرین پوست استفاده می‌شود که درنتیجه آن پوست به تولید کلاژن و الاستین تحریک خواهد شد.

بنابراین اگر پوست صورتتان حالت اولیه خود را در اطراف چشم، فک و پیشانی از دست بدهد، HIFU می‌تواند درترمیم آن‌ها به شما کمک کند. بلافاصله بعد از درمان می‌توانید سفتی پوست را مشاهده کنید و با تشکیل کلاژن بیشتر و انقباض بافت همبند این اثرات در هفته‌های بعد قابل‌مشاهده‌تر است.

دستگاه هایفو امواج اولتراسوند را به طور متمرکز به لایه‌ای از پوست که در زیر لایه سطحی قرار گرفته است وارد می‌کند و باعث تحریک کلاژن سازی می‌شود و همین فرایند منجر به سفت شدن پوست می‌شود. 

برای توضیح مکانیسم اثر هایفوتراپی لازم است توضیح مختصری درباره لایه‌های پوست بدهیم. میان لایه زیرین پوست (هیپودرم) و ماهیچه راست شکمی، لایه‌ای به نام SMAS وجود دارد که از جنس بافت نرم است و پوست و عضله را به هم متصل می‌کند.

در این روش از امواج فراصوت بسیار متمرکز برای نفوذ به لایه‌های زیرین پوست استفاده می‌شود که درنتیجه آن پوست به تولید کلاژن و الاستین تحریک خواهد شد.

برای ایجاد این لایه گروهی از الیاف همبندی از پوست به سمت عضلات کشیده می‌شود که با الیافی که از سمت عضله به طرف پوست خارج می‌شوند در هم ادغام می‌شوند در هم آمیختن این الیاف، تشکیل بافت همبندی توری مانندی را می‌دهد به نام لایه SMAS این ارتباط موجب انتقال انقباضات عضلانی می‌شود. توجه به این بافت SMAS نقش کلیدی آن را در درمان‎‌های لیفتینگ مشخص می‌کند.

بیشتر بخوانید: هایفوتراپی شکم؛ 

به پوستت جون تازه بده

کاربردهای هایفو‌تراپی

با توجه به گفته‌ی انجمن جراحی پلاستیک زیبایی ایالات متحده، هایفو و دیگر روش‌های جوان‌سازی بدون جراحی پوست، می‌توانند جایگزینی برای لیفت صورت باشند. از سال ۲۰۰۸ تاکنون، شهرت هایفو در درمان‌های زیبایی پوست به سرعت افزایش یافته و در سال‌های اخیر استفاده از این روش بسیار زیاد شده است. در ۵ سال اخیر استفاده از هایفوتراپی حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است.

هایفو برای استفاده‌های زیبایی و جوا‌ن‌سازی پوست مزایای زیادی دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • کاهش چین و چروک پوست
  • کاهش پف زیر چشم
  • سفت کردن پوست بعد از لاغری
  • سفت کردن افتادگی و شل شدگی پوست در ناحیه‌ی گردن و غبغب (که به گردن بوقلمونی معروف است)
  • لیفت گونه‌ها، ابروها و پلک‌ها
  • از بین بردن خط خنده
  • از بین بردن چروک‌های پنجه کلاغی گوشه خارجی چشم
  • بهبود وضعیت خط چانه
  • صاف و سفت کردن پوست صورت
  • لیفت گردن و دکلته
  • اصلاح طرح لبخند
  • قابل انجام برای تمام رنگ‌های پوست در هر زمان

بیشتر بخوانید:‌ بهترین روش لیفتینگ صورت چیست؟

محل‌های مناسب برای انجام هایفوتراپی

  • صورت و ابرو که موجب لیفت کامل صورت و ابرو می‌شود.
  • غبغب و نواحی پایین صورت که نتیجه لیفتینگ ایجاد می‌کند.
  • گردن و دکلته
تأثیر هایفوتراپی
کانتور خطوط لبخند و بهبود خطوط چانه و رفع غبغب از دیگر مواردی است که با هایفوتراپی قابل درمان است.

چند جلسه هایفو برای پوست کافی است!؟

به‌طورمعمول جلسات درمان تا زمانی که نتیجه دلخواه حاصل شود ادامه می‌یابد(نه بیشتر). با این وجود تعداد جلسات موردنیاز به اهداف شما و میزان شلی بافت پوستتان بستگی دارد. تقریباً 20 درصد بهبودی ممکن است بلافاصله بعد از درمان مشاهده شود اما نتیجه نهایی بعد از 3 تا 6 ماه قابل‌مشاهده خواهد بود.

یکی از مزایا هایفوتراپی این است که لایه‌های عمیق‌تر پوست را مورد هدف قرار می‌دهد ازاین‌رو اپیدرم و سطح پوست تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد و آسیب نمی‌بیند. هیچ جراحت و زخمی با این درمان وجود ندارد که نیاز به بهبود داشته باشد و معمولاً بلافاصله می‌توانید فعالیت‌های روزانه و معمول خود را از سر بگیرید.

هایفوتراپی لایه‌های عمیق‌تر پوست را مورد هدف قرار می‌دهد ازاین‌رو اپیدرم و سطح پوست تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد و آسیب نمی‌بیند.

ممکن است این روش برای همه مناسب نباشد به‌طورکلی هایفوتراپی برای افراد بالای 30 سال که شلی خفیفی در پوست دارند جواب می‌دهد. افرادی که پوستی شل و منافذ باز زیادی روی پوست دارند ممکن است مراحل درمان آن‌ها طولانی‌تر شود.

افراد مسنی که پوست کرکی روی گردن دارند یا آفتاب‌سوختگی و افتادگی پوستشان شدید است کاندیدای خوبی برای این روش درمانی نیستند و ممکن است به عمل جراحی نیاز داشته باشند. هایفوتراپی برای مبتلایان به عفونت و ضایعات پوستی باز در منطقه هدف، یا افرادی که دارای آکنه شدید هستند یا ایمپلنتی در منطقه درمان انجام داده‌اند، توصیه نمی‌شود.

هایفوتراپی یا لیفت صورت؟

هایفو در مقایسه با جراحی لیفت صورت هزینه و خطرات کمتری دارد، اما ماندگاری اثر آن کمتر است و ممکن است در طی سال‌های بعد از انجام هایفو به تکرار درمان نیاز داشته باشید.

هدف اصلی از روش هایفو کاهش سرعت پیری است، لذا در متقاضیان جوان‌تر، پاسخ‌دهی بیشتری را به درمان شاهد هستیم.

هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟

به طور کلی این روش درمانی برای افراد بین ۳۰ تا ۷۵ سال که از شل شدگی خفیف تا متوسط پوست رنج می‌برند و می‌خواهند روند پیری پوست را به تاخیر بیندازند، بسیار مناسب است.

هدف اصلی از روش هایفو کاهش سرعت پیری است، لذا در متقاضیان جوان‌تر، پاسخ‌دهی بیشتری را به درمان شاهد هستیم. متقاضیان بالای ۲۵ سال نیز می‌توانند از این روش درمانی به عنوان یکی از موثرترین روش‌های پیشگیری از پیری پوست استفاده کنند.

افرادی که پوست‌شان دچار آسیب‌هایی ناشی از قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید و اشعه‌ی فرابنفش شده یا شل شدگی پوست‌شان شدید‌تر است، برای رسیدن به نتایج دلخواه نیاز به چندین جلسه‌ی درمانی دارند.

افراد مسن‌تر که از شل‌شدگی و افتادگی شدید پوست در ناحیه‌ی گردن رنج می‌برند به طور معمول کاندیدای مناسبی برای هایفوتراپی نیستند و احتمالاً نیاز به جراحی خواهند داشت. این روش برای کسانی که در ناحیه‌ی هدف درمان دچار زخم، عفونت، آکنه‌های کیستی و ایمپلنت‌های فلزی هستند، مناسب نیست.

آیا هایفو تراپی درد دارد؟

در زمان عمل هایفوتراپی و هنگامی که انرژی گرمایی بر روی پوست اعمال می‌شود، ممکن است‌اند کی ناراحتی برای شما پیش بیاید، اما این حالت موقتی است و نشان دهنده آن است که فرایند ساخت کلاژن در پوست آغاز شده است.

ممکن است در حین هایفو ناراحتی جزئی داشته باشید. برخی از مردم آن را به عنوان پالس‌های الکتریکی کوچک به طور خفیف توصیف می‌کنند.

اگر نگران درد هنگام انجام هایفوتراپی هستید، پزشک ممکن است مصرف استامینوفن (تیلنول) یا یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن (ادویل) را قبل از درمان پیشنهاد کند و همچنین می‌توان از پماد تاپیکال لیدوکایین  جهت بی حسی موضعی استفاده کرد. بلافاصله پس از درمان، ممکن است قرمزی یا تورم خفیفی را تجربه کنید که به تدریج طی چند ساعت آینده کاهش می‌یابد.

بعد از انجام عمل چه انتظاری می‌توان داشت؟

شما می‌توانید بلافاصله بعد از انجام عمل به سراغ فعالیت‌های روزمره خود باز گردید. هیچ نکته خاصی که بخواهید آن را رعایت کنید، وجود ندارد.

ممکن است بلافاصله بعد از انجام عمل، پوست شما‌اند کی قرمز و برافروخته شود، اما هر گونه قرمزی ظرف چند ساعت به خودی خود برطرف می‌شود. احتمال دارد که در مدت چند روز بعد از عمل، در ناحیه مورد عمل‌اند کی ورم احساس کنید و یا تا چند هفته بعد از عمل هنگامی که پوست خود را لمس می‌کنید، احساس سوزش و حساسیت مختصری داشته باشید.

داشتن این حس بعد از انجام عمل هایفوتراپی، طبیعی و به صورت موقتی است. از عوارض هایفوتراپی، خون مردگی‌های کوچک، موقتی یا بی حسی موقتی ناحیه مورد عمل وجود دارد که البته احتمال بروز آن بسیار کم است و پزشک شما می‌تواند راهنمایی‌های لازم در مورد آن را به شما ارائه کند.

ممکن است بلافاصله بعد از انجام عمل، پوست شما‌اند کی قرمز و برافروخته شود، اما هر گونه قرمزی ظرف چند ساعت به خودی خود برطرف می‌شود.

مزایا هایفوتراپی برای پوست

برای زمانی که می‌خواهید بدون جراحی پوست صورت خود را لیفت و سفت کنید، هایفوتراپی بهترین گزینه است. مزایا هایفوتراپی عبارت‌اند از:

  • این درمان بدون درد کاملاً بی‌خطر، غیرتهاجمی و بدون نیاز به جراحی یا تزریق است.
  • با تحریک فرایندهای طبیعی در پوست کار می‌کند، بنابراین نتایج بسیار طبیعی به نظر می‌رسند.
  • طول درمان HIFU طولانی نیست و دوره نقاهت ندارد.
  • این روش درمانی برای بسیاری از افراد به خوبی کار می‌کند.
  • توانایی جوان‌سازی پوست در مورد اثربخشی هایفوتراپی نیز بسیار حائز اهمیت است.
  • ۱ تا ۳ جلسه درمانی برای رسیدن به نتایج دلخواه کافی است.
  • نتایج هایفوتراپی حدود ۱ تا ۲ سال ماندگاری دارند.
  • جلسات درمانی کوتاه مدت است و بین ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد.
  • روش درمانی آسان، بی‌دغدغه و بدون دوره‌ی نقاهت یا ریکاوری
  • بدون استفاده از تزریق و برش‌
  • بدون خونریزی، درد و پانسمان
  • می‌تواند باعث افزایش ماندگاری نتایج جراحی‌های زیبایی شود.
  • می‌تواند همراه با روش‌های دیگر درمانی مثل میکرونیدلینگ انجام شود.
  • هزینه‌ی بسیار کمتری نسبت به جراحی دارد.

آیا هایفوتراپی می‌تواند جایگزینی برای جراحی زیبایی صورت باشد؟

تأثیر هایفوتراپی برای جوانسازی پوست نیز دقیقاً بر روی همان لایه عمقی از پوست اعمال می‌شود که عمل جراحی زیبایی بر آن اثر می‌کند.

اما هایفوتراپی هرگز نمی‌تواند نتایج لیفتینگ صورت که با استفاده از جراحی زیبایی به روش سنتی سیلوئت به دست می‌آید را تکرار کند.عمل هایفوتراپی یک انتخاب بسیار خوب برای افرادی که حاضر به انجام عمل جراحی نیستند و یا بیمارانی که می‌خواهند ماندگاری آثار حاصل از جراحی زیبایی را افزایش دهند، می‌باشد.

مزایا هایفوتراپی
ممکن است این روش برای همه مناسب نباشد به‌طورکلی هایفوتراپی برای افراد بالای 30 سال که شلی خفیفی در پوست دارند جواب می‌دهد.

هزینه هایفوتراپی صورت چقدر است؟

قیمت هایفوتراپی صورت به عوامل مختلفی بستگی دارد و به همین دلیل ممکن است این هزینه در افراد مختلف متفاوت باشد. برخی از فاکتورهای موثر بر روی هزینه هایفو شامل وضعیت و شرایط پوستی، تعداد جلسات مورد نیاز، میزان چین و چروک در پوست و … می‌‎‌‌باشد.

معمولا هزینه هایفوتراپی صورت در حدود ۱٫۷۰۰٫۰۰۰ تومان می‌باشد، که این هزینه با توجه به شرایط بیمار می‌تواند افزایش و یا کاهش پیدا کند.

معایب و مضرات هایفوتراپی

هایفوتراپی روش درمانی بسیار ایمنی شمرده می‌شود اما در صورتی که توسط متخصصین کارآزموده و مجرب انجام شود. مثل تمامی روش‌های درمانی، مهارت پزشک یا تکنسین اهمیت بسیار زیادی در جلوگیری از ایجاد عوارض جانبی و افزایش اثر گذاری درمان دارد.

بهترین ویژگی‌ این روش درمانی این است که بعد از اتمام جلسه، شما قادر خواهید بود که بلافاصله کلینیک را ترک کرده و به انجام فعالیت‌های روزانه‌ی خود بپردازید. کمی قرمزی یا تورم بعد از درمان طبیعی است و باید طی چند ساعت برطرف شود. حس خفیف سوزن سوزن شدن نیز ممکن است طی چند هفته باقی بماند. البته در حدی نیست که شما را اذیت کند.

اگرچه مزایای زیادی برای هایفوتراپی به ثبت رسیده است با این وجود معایبی در مورد این روش درمان وجود دارد لذا قبل از اینکه تصمیم بگیرید که این روش برایتان مناسب است یا خیر باید از معایب هایفوتراپی آگاه باشید:

  • ازآنجایی‌که بدن برای ساخت کلاژن جدید به زمان نیاز دارد بنابراین مشاهده نتایج درمان ممکن است تا چند هفته طول بکشد.
  • اثرات کامل درمان ممکن است 2 یا 3 ماه قابل‌مشاهده نباشد.
  • برای دستیابی و حفظ بهترین نتایج به درمان‌های مکرر نیاز دارید.
  • از دیگر معایب هایفوتراپی که برخی از افراد ممکن است آن را تجربه کنند قرمزی، تورم یا کبودی ناچیز است، اگرچه به‌سرعت از بین خواهد رفت.
  • در موارد نادر ممکن است احساس سوزن سوزن شدن در ناحیه درمان تا چند هفته ادامه داشته باشد.
  • با هایفوتراپی به‌ندرت پیش می‌آید که بی‌حسی یا کبودی موقت را تجربه کنید اما این عوارض جانبی معمولاً بعد از چند روز از بین می‌رود.
  • تأثیرات روی افراد متفاوت است بنابراین ممکن است HIFU به‌اندازه‌ای که برای شما کار کرد برای سایر افراد کارساز نباشد.

عمل هایفوتراپی چه مدت طول می‌کشد؟

کل زمان لازم برای لیفت صورت بدون جراحی با هایفو به سطحی از پوست که باید تحت درمان قرار گیرد، بستگی دارد. به طور میانگین، زمان لازم برای هایفوتراپی پیشانی حدود ۳۰ دقیقه و برای کل صورت حدود ۹۰ دقیقه است. البته این زمان ممکن است برای افراد مختلف متفاوت باشد.

معایب هایفوتراپی
درمجموع می‌توان گفت که هایفوتراپی برای بسیاری از مشکلات پوستی که درنتیجه کهولت سن ایجادشده، مناسب است.

بیشتر بخوانید: پی آر پی زیر چشم؛ 

مراقبت‌‌های بعد از انجام هایفوتراپی 

برای افزایش میزان تاثیر و نتیجه hifu، بایئ توجه خاصی به مراقبت‌های بعد از هایفوتراپی داشته باشید تا دوره نقاهت کوتاه و نتیجه آن افزایش یابد.

  • استفاده از کمپرس آب یخ و دوش آب سرد به بهبود التهاب و تورم پوست کمک می‌کند.
  • اما مراقب باشید که به هیچ عنوان پوست صورت و گردن را ماساژ ندهید.
  • استفاده از مرطوب کننده و ضدآفتاب الزامی است.
  • از مصرف نوشیدنی‌های الکلی به شدت پرهیز کنید و همچنین از مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار را به حداقل برسانید زیرا این موارد باعث کاهش کلاژن سازی پوست می‌شود.
  • تا 48 ساعت از هرگونه حرارت و گرما دوری کنید. تا جایی که امکان پذیر است تا 24 ساعت روی صورت نخوابید و از لوازم آرایشی استفاده نکنید.
  • از دوش گرفتن با آب خیلی داغ خودداری کنید. آب داغ باعث میشود چربی‌های محافظ پوست شما از بین برود. در نتیجه آب ولرم یا خنک را برای شستن پوست خود انتخاب کنید.
  • مصرف آب کافی در طول روز فراموش نشود.نوشیدن آب باعث می‌شود بدن شما هیدراته شود و همین در فرایند کلاژن سازی به پوست شما خیلی کمک می‌کند.
  • گاهی ممکن است ورم و کبودی بر روی ناحیه‌ای که هایفوتراپی انجام شده است به وجود بیاید که طبیعی است؛ مصرف ویتامین‌ها مثل ویتامین C و E و همچنین مصرف سبزیجات و آب فراوان برای بهبود این کبودی‌ها بسیار موثر خواهد بود.
  • تا سه روز از انجام تمرینات ورزشی شدید خودداری کنید.
  • هنگام خواب ۱۰ روز تا دو هفته به بالا بخوابید و سعی کنید هیچ فشاری به پوستتان نیاید.
  • به دلیل عدم ایجاد زخم و نداشتن درد، نیازی به استفاده از پماد خاصی وجود نخواهد داشت. اما ممکن است پزشک با صلاحدید خود برای افزایش تاثیر هایفوتراپی، مکمل‌های کلاژن ساز برای فرد تجویز نماید. انتظارات از روش درمانی باید واقعی باشد. نتیجه گیری در افراد مختلف متفاوت است.
قیمت هایفوتراپی صورت به عوامل مختلفی بستگی دارد و به همین دلیل ممکن است این هزینه در افراد مختلف متفاوت باشد.

هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب نیست؟

انجام این روش برای بعضی افراد به دلایل پزشکی و تخصصی توصیه نمی‌شود. این موارد عبارتند از:

  • افراد مسن با افتادگی شدید و گسترده پوست، یا پوست بسیار آویزان بر روی گردن، کاندیدای خوبی برای این روش نیستند و ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند.
  • همچنین HIFU برای افراد مبتلا به عفونت و ضایعات پوستی باز مثل تبخال در ناحیه هدفت مناسب نیست.
  •  اشخاصی که دارای آکنه و جوش شدید یا کیستیک هستند.
  •  افرادی که دارای اجسام فلزی مثل ایمپلنت، پلاتین در ناحیه درمان هستند توصیه نمی‌شود.
  • زنان باردار و شیرده.
  •  و افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و تشنج را دارند برای انجام این روش بهتر است با پزشک مشورت کنند.
  • مبتلایان به بیماری‌های خاص مانند دیابت.

درمجموع می‌توان گفت که هایفوتراپی برای بسیاری از مشکلات پوستی که درنتیجه کهولت سن ایجادشده، مناسب است. این روش غیرتهاجمی علاوه بر جوان‌سازی پوست، در درمان تیرگی زیرچشم، از بین بردن منافذ باز پوست، کاهش لکه‌ها، آکنه و جوش نیز مؤثر بوده و به کاهش چین‌وچروک و محو کردن خطوط چانه کمک می‌کند. جادویی نیست؟!

اگر تجربه‌ای از تأثیر هایفوتراپی بر پوست داشتید خوشحال می‌شویم با ما به اشتراک بگذارید.

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی یا HIFU یک روش غیرتهاجمی و بدون درد است که از نوع خاصی از امواج(اولتراسوند با فرکانس بالا) برای لیفت، سفتی و آبرسانی پوست استفاده می‌کند و منجر به کاهش چین‌وچروک، افتادگی و شلی پوست می‌شود. HIFU می‌تواند برای لیفت گونه، ابرو پلک، پیشانی و چانه، درمان سلولیت و سفت کردن بافت‌های همبند نیز استفاده شود.

عمل هایفوتراپی چه مدت طول می‌کشد؟

کل زمان لازم برای لیفت صورت بدون جراحی با هایفو به سطحی از پوست که باید تحت درمان قرار گیرد، بستگی دارد. به طور میانگین، زمان لازم برای هایفوتراپی پیشانی حدود ۳۰ دقیقه و برای کل صورت حدود ۹۰ دقیقه است. البته این زمان ممکن است برای افراد مختلف متفاوت باشد.

آیا هایفوتراپی می‌تواند جایگزینی برای جراحی زیبایی صورت باشد؟

تأثیر هایفوتراپی برای جوانسازی پوست نیز دقیقاً بر روی همان لایه عمقی از پوست اعمال می‌شود که عمل جراحی زیبایی بر آن اثر می‌کند.اما هایفوتراپی هرگز نمی‌تواند نتایج لیفتینگ صورت که با استفاده از جراحی زیبایی به روش سنتی سیلوئت به دست می‌آید را تکرار کند.عمل هایفوتراپی یک انتخاب بسیار خوب برای افرادی که حاضر به انجام عمل جراحی نیستند و یا بیمارانی که می‌خواهند ماندگاری آثار حاصل از جراحی زیبایی را افزایش دهند، می‌باشد.

۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ۷ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی