مراقبت از پوست قبل از عروسی
۴ خرداد ۱۴۰۱ ۸ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

مراقبت از پوست قبل از عروسی؛ 17 نکته ضروری و موثر!

به این مطلب امتیاز دهید

بعد از مشخص شدن تاریخ جشن عروسی، لیست بلند بالایی از کارها تهیه می‌شود که از لباس و دسته‌گل عروس گرفته تا تعداد مهمان‌ها همگی در این لیست جای گرفته‌اند. اما معمولاً خانم‌ها آنقدر درگیر مقدمات جشن می‌شوند که یک چیز را از قلم می‌اندازند و آن مراقبت‌های پوستی قبل از عروسی است. در این روز خاص، عروس بیش از سایرین در مرکز توجه قرار دارد پس مهم است که ظاهر زیبا و شادابی داشته باشد. فراموش نکنید که یکی از فاکتورهای اساسی در زیبایی، پوست است. بنابراین مراقبت از پوست را نیز به لیست مقدمات عروسی خود اضافه کنید. در ادامه همراه ما باشید تا راهکارهایی را به شما معرفی کنیم که در روز عروسیتان پوستی به درخشش الماس و لطافت برگ گل داشته باشید:

چطور در روز عروسیتان بدرخشید؟

به این نکته توجه داشته باشید که برای یک آرایش زیبا و بدون نقص باید اول از همه پوست خوبی داشته باشید و اگر به پوست خود رسیدگی نکنید هرچقدر هم از لوازم آرایشی مرغوب با برندهای معروف استفاده کنید، بازهم آنچه میخواهید از آرایشتان دریافت نخواهید کرد.

۱. پوست خود را پاک‌سازی و لایه‌برداری کنید

تا آخرین لحظه ازمراقبت‌های پوستی قبل از عروسی غافل نشوید، هرچه زمان بیشتری را به اصلاح پوست خود اختصاص دهید نتیجه بهتری خواهید گرفت. از محصولاتی استفاده کنید که حاوی آلفا هیدروکسی اسید (alpha hydroxyl acid) باشد تا سلول‌های مرده که در منافذ پوست انباشته شده و باعث کدری پوست می‌شوند را از بین ببرد.

همچنین شستشوی روزانه نیز می‌تواند به حذف این لایه‌های مرده کمک کرده و منافذ پوست را تمیز کند که برای این کار می‌توانید از براش‌ها کمک بگیرید. براش‌ها ابزارهای مفیدی هستند که علاوه بر پاک‌سازی عمیق پوست، آن را لایه‌برداری نیز می‌کنند. فقط باید دقت کنید، نوعی را انتخاب کنید که مناسب پوست شما باشد.

به همین منظور ما فیس براش‌های کیوت اسکین را به شما پیشنهاد می‌کنیم زیرا با تنوعی که در براش‌های آن وجود دارد، خیالتان از بابت انتخاب براش مناسب برای پوستتان راحت می‌شود.

مراقبت‌های پوستی قبل از عروسی
فقط باید دقت کنید، نوعی را انتخاب کنید که مناسب پوست شما باشد. به همین منظور ما فیس براش‌های کیوت اسکین را به شما پیشنهاد می‌کنیم

فقط به یاد داشته باشید که پوست در اثر لایه‌برداری حساس خواهد شد بنابراین قبل از این‌که در معرض آفتاب قرار بگیرید حتماً از یک ضدآفتاب با درجه SPF مناسب استفاده کنید تا پوستتان دچار آسیب نشود.

 ۲. در مراقبت‌های پوستی قبل از عروسی از  محصولات جدید استفاده نکنید

تا سه هفته قبل از روز عروسی هرگز یک محصول جدید مانند شامپو، کرم، لوازم آرایشی و یا هر چیز دیگری که با پوست و موی شما در تماس است را امتحان نکنید زیرا ممکن است به یکی از ترکیبات موجود در آن‌ها آلرژی داشته باشید.

پس ریسک نکنید و امتحان کردن یک محصول جدید را به بعد از عروسی خود موکول کنید زیرا واکنش‌های حساسیتی چند هفته طول می‌کشند تا بهبود یابند و ممکن است نتوانید تا روز عروسی آن‌ها را از بین ببرید.

۳. چای سبز بنوشید

نوشیدن چای سبز را از سر بگیرید و ترجیحاً هر روز از آن بنوشید. چای سبز علاوه بر این‌که می‌تواند در کنار یک برنامه غذایی و ورزشی مناسب باعث کاهش وزن شما شود، با خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی که دارد می‌تواند به کاهش آکنه‌ها کمک کرده و باعث درخشش بیشتر پوست شود.

مراقبت‌های پوستی قبل از عروسی
چای سبز علاوه بر این‌که می‌تواند در کنار یک برنامه غذایی و ورزشی مناسب باعث کاهش وزن شما شود

۴. مراقب ترک‌های پوستی باشید

اگر می‌خواهید وزن زیادی کم کنید تا در روز عروسیتان خوش‌اندام باشید، حتماً به طور روزانه از مرطوب‌کننده‌های مغذی برای تمام بدن خود استفاده کنید زیرا چاقی و لاغری‌های مکرر می‌تواند باعث بروز ترک‌های پوستی شوند. بنابراین مهم است که در طول این دوره از محصولاتی استفاده کنید که پوستتان را آبرسانی کرده و تغذیه کند. همچنین بهتر است به دنبال نمونه‌هایی باشید که حاوی ویتامین E باشند.

۵. بدنتان را ویتامینه کنید

اگر رژیم دارید، به یاد داشته باشید که از یک مکمل مولتی ویتامین خوب نیز استفاده کنید زیرا در صورتی که بدن ترکیبات مغذی مورد نیازش را دریافت نکند موها، پوست و همچنین ناخن‌ها تحت تأثیر این کمبود قرار می‌گیرند و دچار مشکل می‌شوند. اسیدهای چرب امگا (AHAs) ترکیباتی هستند که هم برای پوست مفیدند و هم به سلامت کلی بدن کمک می‌کنند.

گلوتاتیون (glutathione) یک نوع آنتی‌اکسیدان است که به بهبود اثربخشی سایر آنتی‌اکسیدان‌های حیاتی بدن کمک می‌کند و براساس مطالعات انجام شده ترکیب آن با ویتامین  C  می‌تواند عملکرد آن را به طرز چشم‌گیری افزایش دهد. همچنین ترکیب این دو ماده با هم، به طور قابل توجهی باعث درخشان شدن پوست می‌شود.

میزان میوه و سبزیجات و انواع سالاد‌ها را در وعده‌‌‌‌های غذایی‌تان بیشتر کنید. مواد غذایی بخورید که پروتئین بیشتر و چربی کمتری داشته باشند. مثلا گوشت سفید و ماهی بیشتر بخورید و در عوض گوشت قرمز را کم کنید، در کنار اینها مصرف لیمو ترش و سالادهایی که با سبزیجات تازه درست می‌شوند را افزایش دهید.

چیپس، پفک، شکلات و نوشابه‌ها برای بدن و پوست سم هستند و چه قبل و چه بعد از عروسی سعی کنید از این مواد غذایی مضر صرفه نظر کنید تا پوست سالم‌تر و زیباتری داشته باشید. خوردن آنتی اکسیدان‌ها مانند گوجه فرنگی و توت فرنگی هم کمک زیادی به طراوت و شادابی پوست می‌کند.

میزان میوه و سبزیجات و انواع سالاد‌ها را در وعده‌‌‌‌های غذایی‌تان بیشتر کنید.

۶. به مشکلات پوستی خود رسیدگی کنید

اگر به عارضه پوستی خاصی مبتلا هستید، به آن رسیدگی کنید و در صورت لزوم به پزشک مراجعه کنید تا درمان مناسبی برای آن پیدا کند.

برای مثال ممکن است از لک‌های قرمز و پوستی زبر و خشک در باسن، ران‌ها و بازوهای خود ناراحت باشید. این ضایعه پوستی که با نام کراتوزیس پیلاریس (keratosis pilaris) شناخته می‌شود اگرچه به طور کامل درمان نمی‌شود اما می‌توان با استفاده روزانه از مرطوب‌کننده‌های حاوی گلیگولیک اسید (glycolic acid) یا سالیسیلیک اسید (salicylic acid) آن را تحت کنترل نگه داشت.

۷. از ضدآفتاب غافل نشوید

اگر می‌خواهید در یک کشور دیگر و یا در تابستان ازدواج کنید باید بیشتر از قبل احتیاط به خرج دهید. هر روز از یک ضدآفتاب با درجه SPF بالا استفاده کنید و این کار را از 4 هفته قبل از مراسم آغاز کنید.

سعی کنید آفتاب نگیرید چون ممکن است دچار آفتاب‌سوختگی شوید. همچنین آفتاب گرفتن به منظور برنزه شدن هم می‌تواند باعث دو رنگ شدن پوست به دلیل پوشیده بودن برخی نواحی بدن در برابر آفتاب شود که جلوه خوبی نداشته و می‌تواند عکستان را خراب کند. بنابراین از ضدآفتاب غافل نشوید و گوش‌ها، لب‌ها و پشت گردنتان را نیز با آن پوشش بدهید.

بیشتر بخوانید:‌ فواید ضد آفتاب؛

فیس براش آیلو کیوت اسکین یاسی
فیس براش سیلیکونی آیلو یه هدیهٔ متفاوت برای یه آدم متفاوت

۸. از برنزه‌کننده‌ها به شیوه صحیح استفاده کنید

در صورتی که تمایل دارید با استفاده از اسپری‌های برنزه‌کننده پوست خود را برنزه کنید حتما برای انجام آن پیش یک شخص حرفه‌ای بروید و برای تثبیت شدن بهتر رنگ و همچنین جلوگیری از هرگونه ناهماهنگی در رنگ پوست، یک روز قبل از عروسی از اسپری برنزه‌کننده استفاده کنید.

فراموش نکنید که برنزه‌کننده را قبل از مصرف تست کنید تا هم متوجه تناسب آن با رنگ پوستتان شوید و هم  نسبت به آلرژی‌زا نبودن آن اطمینان حاصل کنید.

۹.مراقب تبخال‌ها باشید

اگر دچار تبخال شده‌اید، به پزشک مراجعه کنید تا یک داروی ضدویروس ملایم برایتان تجویز کند و به طور روزانه از دارو استفاده کنید تا از التهاب تبخال بکاهد و از گسترش آن جلوگیری کند.

اگر دچار تبخال شده‌اید، به پزشک مراجعه کنید تا یک داروی ضدویروس ملایم برایتان تجویز کند

۱۰. جوش‌های خود را درمان کنید

اگر جوش‌های سرسیاه یا هورمونی بر روی چانه خود دارید، محصولی که حاوی سالیسیلیک اسید (salicylic acid) است را به برنامه مراقبت‌های پوستی قبل از عروسی خود اضافه کنید. این ترکیب، پوست را به صورت ملایم لایه‌برداری کرده و منافذ آن را تمیز می‌کند. سالیسیلیک اسید همچنین دارای خاصیت ضدالتهابی است، بنابراین برای جوش و آکنه‌های ملتهب بسیار مناسب است.

۱۱. پوست خود را لکه‌گیری کنید

اگر جای آکنه‌ها به صورت لک‌های قرمز بر روی پوستتان باقی‌مانده است، با پزشک دارو‌ساز خود در مورد یک دوره مصرف کوتاه مدت هیدروکورتیزون (hydrocortisone)  مشورت کنید، این ترکیب به طور چشم‌گیری می‌تواند به کاهش قرمزی‌ها کمک کند.

۱۲. استرس خود را کنترل کنید

داشتن کمی استرس در روز عروسی طبیعی است اما گاهی اوقات شدت آن به حدی بالاست که فرصت لذت بردن از جشن را از عروس می‌گیرد و مهمانی را به کام او تلخ می‌کند. برای این‌که در آن روز آرامش بیشتری داشته باشید، یک اپلیکیشن مدیتیشن دانلود کنید و هر روز تمرین‌های آن را انجام دهید تا بتوانید در مواقع لزوم بر استرس خود غلبه کنید.

زیرا استرس می‌تواند موجب بروز برخی مشکلات پوستی مانند جوش و آکنه شود. یوگا نیز بسیار مفید است زیرا علاوه بر کاهش استرس باعث تناسب‌اندام نیز می‌شود.

۱۳. از دستان خود غافل نشوید

در این روز خاص توجه زیادی روی دستان شما خواهد بود، بنابراین مهم است که زیبا به نظر بیایند پس از رسیدگی به آن‌ها غافل نشوید. دست‌ها و ناخن‌های خود را تا روز عروسی به طور روزانه با روغن بادام شیرین ماساژ دهید تا در آن روز ناخن‌های قوی‌تر و دست‌های لطیف‌تری داشته باشید.

اگر پوست دستانتان پوسته پوسته شده است، می‌توانید با مخلوط کردن کمی روغن زیتون و شکر، یک اسکراب خوب درست کنید. این اسکراب مانند یک لایه‌بردار ملایم عمل کرده و تمام پوسته‌ها را از بین می‌برد. سپس با استفاده از روغن بادام شیرین پوست خود را مرطوب کنید.

۱۴. لب‌ها را آبرسانی کنید

لب‌های خود را از یک هفته قبل با یک بالم لب باکیفیت، هر روز رطوبت‌رسانی کنید تا در آن روز لب‌های زیبا‌تر و نرم‌تری داشته باشید. روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشید تا بدن شما سم‌زدایی شود. اگر پایبندی به چنین روتینی برای شما سخت است از اپلیکیشن‌های ردیابی مصرف آب کمک بگیرید.

 عروسی
لب‌های خود را از یک هفته قبل با یک بالم لب باکیفیت، هر روز رطوبت‌رسانی کنید تا در آن روز لب‌های زیبا‌تر و نرم‌تری داشته باشید.

شب‌ها پیش از رفتن به رختخواب، یک کرم مرطوب کننده با کیفیت روی لب هایتان بزنید و صبح‌ها با استفاده از یک حوله‌ی تمیز یا مسواک، پوست‌های خشک یا مرده آن‌ها را به آرامی جدا کنید. این کار باعث افزایش گردش خون در این ناحیه می‌شود.

بیشتر بخوانید : مراقبت از لب؛ 

۱۵. دندان‌ها فراموش نشوند

حدود 2 تا 3 هفته قبل از عروسي،‌ بهتر است پيش يك دندانپزشك برويد تا دندان‌هاي‌تان را با روش‌هاي كاملا حرفه‌اي سفيد كند، ولي اگر با روش‌هاي خانگي، دندان‌هاي‌تان را سفيد كنيد، بهتر است 5 هفته تا يك ماه قبل از عروسي، استفاده از اين روش‌ها را شروع كنيد.


اگر يك تا 2 هفته به عروسي شما باقي مانده است و با استفاده از روش‌هاي خانگي هنوز دندان‌هاي شما به‌اند ازه كافي سفيد نشده حتما پيش يك دندانپزشك برويد تا او با روش‌هاي بهتر دندان‌هاي شما را سفيد كند. هرگونه تغيير و درماني در دندان‌هاي شما بايد حداقل يك هفته قبل از عروسي انجام شود.

۱۶. خوشبوترین عروس باشید

عطری را که می‌خواهید در روز عروسی‌تان استفاده کنید، تهیه کنید و چندین بار آن را روی پوست‌تان امتحان کنید. حواستان باشد که یکی دو روز مانده به عروسی برای انجام چنین تغییراتی خیلی دیر است و ممکن است آرامشتان را به هم بزند

۱۷. آخرین مرحله، آرایش

بعد از این‌که یک برنامه مراقبت‌های پوستی قبل از عروسی دنبال کردید، با یک آرایش خوب و مناسب، زیبایی خود را در آن روز تکمیل کنید زیرا در صورتی که پوست سالم و درخشانی داشته باشید آرایش بی‌نقص و زیبایی نیز خواهید داشت. فراموش نکنید از یک پرایمر مات استفاده کنید.

پرایمر از چرب شدن پوست جلوگیری کرده و کمک می‌کند که فوندانسیون برای مدت طولانی‌تری روی آن بماند. بنابراین شادابی صورتتان تا پایان مراسم حفظ خواهد شد.

توصیه نهایی

روز عروسی دیگر تکرار نمی‌شود، در نتیجه ارزشش را دارد که از چند ماه قبل خودتان را برای این روز آماده کنید تا به بهترین شکل در آن ظاهر شوید. این روز، روز شماست پس از همان لحظه‌ای که آن را آغاز کردید، همه نگرانی‌ها و افکار بد را دور بریزید و یک عروس شاد و سرزنده باشید. خودتان را به خاطر مسائل بی‌اهمیت نرنجانید و تا می‌توانید خوش بگذرانید و از جشنی که برای شما برپا شده است لذت ببرید.

حتماً نظرات خود را در مورد محتوای مقاله در قسمت کامنت‌ها ثبت نمایید. چه مدت تا روز عروسی زمان دارید؟ 

چگونه در مراسم عروسی‌ پوستی درخشان داشته باشم؟

در حالت ایده‌آل باید از شش ماه قبل شروع به مراقبت از پوست قبل عروسی نمایید. از یک رژیم غذایی سالم سرشار از میوه و سبزی پیروی نمایید. از مصرف غذاهای تند و چرب، چای و قهوه پرهیز کنید. سیگار نکشید و روزانه بین دو تا چهار لیتر آب بنوشید.

چگونه بدنمان را ویتامینه کنیم؟

میزان میوه و سبزیجات و انواع سالاد‌ها را در وعده‌‌‌‌های غذایی‌تان بیشتر کنید. مواد غذایی بخورید که پروتئین بیشتر و چربی کمتری داشته باشند. مثلا گوشت سفید و ماهی بیشتر بخورید و در عوض گوشت قرمز را کم کنید، در کنار اینها مصرف لیمو ترش و سالادهایی که با سبزیجات تازه درست می‌شوند را افزایش دهید.

چرا باید از محصولات جدید استفاده نکنیم؟

تا سه هفته قبل از روز عروسی هرگز یک محصول جدید مانند شامپو، کرم، لوازم آرایشی و یا هر چیز دیگری که با پوست و موی شما در تماس است را امتحان نکنید زیرا ممکن است به یکی از ترکیبات موجود در آن‌ها آلرژی داشته باشید. پس ریسک نکنید و امتحان کردن یک محصول جدید را به بعد از عروسی خود موکول کنید زیرا واکنش‌های حساسیتی چند هفته طول می‌کشند تا بهبود یابند و ممکن است نتوانید تا روز عروسی آن‌ها را از بین ببرید.

۴ خرداد ۱۴۰۱ ۸ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی