ماسک صورت گریپ فروت
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۵ دیدگاه sahar.fard

ماسک صورت گریپ فروت

به این مطلب امتیاز دهید

یکی از بهترین راه‌های حفظ سلامت و زیبایی پوست، انجام مراقبت‌های لازم، حفظ پاکیزگی و ازبین بردن آلودگی‌های سطح پوست است. یک پوست زیبا می‌تواند در داشتن سلامتی و تقویت حس اعتماد‎به‌نفس شما نقش مهمی داشته باشد. بسیاری از بیماری‌های داخلی و گوارشی نشانه‌های حضور خود را با علائم مختلفی مثل جوش، لکه و آکنه بر روی صورت اعلام می‌کنند. برای همین است که توجه به پوست و مراقبت از آن، نه تنها در صورت خلاصه نمی‌شود بلکه از سلامت کلی بدن هم ما را آسوده‌خاطر می‌کند. با این وجود مراقبت‌هایی هم وجود دارد که تنها مختص به پوست صورت است. مراقبت‌هایی مثل استفاده از ماسک‌های مختلف آبرسانی و … . بسیاری از افراد هستند در هنگام استفاده از ماسک‌های صورت، بیشتر علاقه و تمایل دارند که به سمت ماسک‌های خانگی بروند. شاید یکی از دلایل مهم این انتخاب در این است که از نبود مواد شیمیایی مضر در ماسک‌های خانگی، به راحتی می‌توان اطمینان پیدا کرد. اگر شما هم طرفدار استفاده از ماسک‌های خانگی هستید؛ برای آشنایی با ماسک صورت گریپ فروت و همه‌ی آن‌ چه که درباره‌ی خواص این ماسک باید بدانید تا پایان همراه ما در کیوت اسکین باشید.

خواص ماسک صورت گریپ فروت

گریپ‌فروت میوه‌ی فصل پاییز و زمستان است که در سال‌های اخیر، بیشتر از قبل با استقبال و درخواست بیشتری روبرو شده است. درواقع می‌توان گفت میوه‌ای است که خواص معجزه‌آمیز آن به تازگی کشف شده و رفته‌رفته جای خود را در میان سبدمیوه‌ی مردم پیدا می‌کند. میوه‌ای است شبیه به پرتقال ولی درشت‌تر از آن و درون آن بیشتر در رنگ‌های سفید، صورتی و قرمز دیده می‌شود.

بسیاری از بیماری‌های داخلی و گوارشی نشانه‌های حضور خود را با علائم مختلفی مثل جوش، لکه و آکنه بر روی صورت اعلام می‌کنند.

خواص بی‌نظیر گریپ‌فروت این روزها باعث شده تا در میان بسیاری از رژیم‌های غذایی و لاغری دیده شده و از طرف متخصصین تغذیه توصیه شود. اثرات مثبت ماسک صورت گریپ فروت بر روی پوست و مو هم بحث دیگری است که اهمیت این میوه را دوبرابر کرده است.
اگر بخواهیم خلاصه‌ای از مهم‌ترین خواص گریپ‌فروت را بشماریم، می‌توان از خواص زیر صحبت کرد:

  • منبع غنی از ویتامین C
  • سرشار از فیبر
  • منبع ویتامین E
  • سرشار از آنتی‌اکسیدان
  • جلوگیری از انباشت چربی
  • کمک به بهبود و هضم غذا
  • کمک به کاهش وزن
  • کمک به رفع سردرد
  • کنترل چربی پوست و مو
  • و…

بیشتر بخوانید: آلوئه ورا برای چروک صورت ضروری است!

به پوستت جون تازه بده

چرا گریپ‌فروت برای پوست و مو مفید است؟

وقتی از گریپ‌فروت صحبت می‌کنیم، باید بدانید که 91 درصد از گریپ‌فروت را آب تشکیل می‌دهد. با داشتن این ویژگی، دور از انتظار نیست اگر گریپ‌فروت و ماسک صورت گریپ فروت، یکی از آبرسان‌ترین میوه‎‌ها باشد. تنها آب‌رسانی این میوه و خواص آب گریپ فروت برای پوست نیست که می‌تواند تاثیرگذاری مثبتی را از خود نشان دهد.

ویتامین C موجود در گریپ فروت، به عنوان یک آنتی‌اکسیدان، می‌تواند محافظی در برابر آسیب‌های پوستی ناشی از آفتاب، آلودگی هوا و افزایش چین و چروک باشد.

ویتامین C،  نقش بسیار مهمی در کلاژن‌سازی صورت دارد. همچنین ویتامین A برای آبرسانی منظم پوست، یک ضرورت است. گریپ‌فروت میوه‌ای است که می‌تواند پاسخ به تمام این نیازها را در خود داشته باشد.

این اثرات مثبت تنها در پوست خلاصه نمی‌شوند. روغن و ماسک گریپ فروت برای مو، در درمان موهای چرب کمک می‌کند و باعث درخشان‌تر شدن و پرپشت شدن موی سر خواهد شد.

یک نکته‎ ی مهم راجع به ماسک صورت گریپ فروت

تحقیقات سال 2015 در مجله انکولوژی، می‌گوید استفاده‌ی بیش از حد مرکبات می‌تواند پوست را دربرابر آفتاب بسیار آسیب‌پذیر کند. زیاده‌روی در مصرف بیش از حد مرکبات و قرارگرفتن در معرض آفتاب، حضور ملانوما در پوست را افزایش می‌دهد. ملانوما شکلی از سرطان پوست است که به عنوان کشنده‌ترین نوع آن شناخته می‌شود.

فرضیه‌ها بر این اساس است که افرادی که در برنامه‌غذایی خود مصرف زیاد مرکبات را دارند، بیشتر از دیگر افراد در آمار مبتلایان به ملانوما و سرطان پوست هستند. به همین دلیل توصیه شده اگر مرکبات را زیاد مصرف می‌کنید، از قرارگرفتن در نور خورشید برای طولانی مدت، به شدت دوری کنید.

با تمام آن چه گفتیم، گریپ‌فروت چه در مصرف خوراکی و چه در مصرف موضعی آن، تا حدی خواص و اثرات خوب دارد که نمی‌توان به طور کلی از خیر مصرف همیشگی و دائمی آن گذشت. تنها اصلی که باید رعایت کرد، رعایت اعتدال در مصرف مرکبات است.

بیشتر بخوانید: ۱۱ ماسک صورت گوجه فرنگی؛ روش تهیه + روش استفاده صحیح

فواید ماسک صورت گریپ فروت برای پوست:

تا به این‌جا با خواص ماسک گریپ فروت برای مو و پوست آشنا شدید. اگر بخواهیم به سراغ بحث مراقبتی پوست و استفاده از ماسک صورت گریپ فروت برویم، بهتر است پیش از آن، این را درنظر داشته باشید که این میوه، هم به عنوان یک ماسک قابل استفاده است و همه در ترکیب با دیگر مواد می‌تواند یک لایه‌بردار بسیار خوب برای صورت و بدن باشد.

اکسیدان‌هایی موجود در ماسک صورت گریپ فروت به خاطر رادیکال‌های آزاد موجود در آن، می‌تواند باعث جلوگیری از ایجاد چین و چروک و کدر شدن پوست چهره ‌شود.

گریپ‌فروت با تقویت سلول‌های پوست و بدن باعث می‌شود در برابر آسیب‌های مضر و آلاینده‌ها، محافظت کامل انجام شود یا میزان آسیب‌رسانی این آلاینده‌ها را تا حد چشم‌گیری کاهش دهد. گریپ‌فروت‌های قرمز و صورتی در مقابل گریپ‌فروت زرد یا سفید، حاوی لیکوپن و مقادیر بیشتری آنتی‌اکسیدان هستند. زمانی که قصد خرید برای تهیه ماسک صورت گریپ فروت را داشتید به این نکته توجه کنید تا بتوانید پاسخ‌گویی بهتری از مصرف ماسک بر صورت خود ببینید.

اصلی‌ترین فواید ماسک صورت گریپ فروت برای پوست در این موارد است:

  • بستن منافذ پوست
  • ضدعفونی‌کننده
  • آنتی‌باکتریال
  • ضدالتهاب
شما می‌توانید با استفاده از ترکیب گریپ‌فروت و مواد خوراکی دیگر، خاصیت‌های استفاده از ماسک صورت گریپ فروت برای پوست خود را اضافه و تقویت کنید.

گریپ‌فروت در ترکیب با دیگر ماسک‌ها

شما می‌توانید با استفاده از ترکیب گریپ‌فروت و مواد خوراکی دیگر، خاصیت‌های استفاده از ماسک صورت گریپ فروت برای پوست خود را اضافه و تقویت کنید. برای مثال ترکیب گریپ‌فروت با عسل باعث می‌شود هم از خواص آنتی‌اکسیدانی گریپ‌فروت استفاده کنید و هم ضدباکتری و ضدالتهاب بودن عسل را به آن اضافه کنید.

در این بخش قصد داریم ترکیبات مختلفی که در این مورد می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید را به‌ طور کامل توضیح و شرح دهیم؛ در ادامه همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: ماسک برای پوست چرب 

ماسک صورت گریپ فروت و ماست

یک انتخاب خوب برای روشن کردن پوست صورت، می‌تواند ماسک صورت گریپ فروت و ماست باشد. پروبیوتیک‌های موجود در ماست با آکنه و تغییر رنگ مبارزه می‌کنند و این درحالی است که ویتامین C و رتینول موجود در خواص آب گریپ ‌فروت برای پوست، وظیفه‌ی ترمیم آسیب‌های پوستی را به عهده دارد.

½ گریپ‌فروت در ترکیب با ½ ماست را به صورت یک لایله‌ی نازک به روی پوست بزنید و 10 دقیقه به آن فرصت دهید. بعد از گذشت زمان، صورت خود را با آب گرم بشویید و از مرطوب‌کننده‌ی مناسب پوست خود استفاده کنید.

ماسک صورت گریپ فروت و آرد ذرت

اگر صاحب یک پوست چرب هستید یا از آکنه‌های صورت خود خسته شدید، بهترین انتخابی که می‌توانید به سمت آن بروید، ماسک صورت گریپ فروت و آرد ذرت است. این ماسک برای پوست‌ها چرب و چربی انباشته شده در منافذ پوست بسیار مناسب است. اسیدهای موجود در آن می‌تواند به حل شدن و ازبین رفتن سبوم در منافذ کمک کند.

عسل ضدباکتری و ضد التهاب است و به عنوان ماده‌ای فوق‌العاده برای کمک به آکنه شناخته شده. در صورت وجود آکنه، می‌توانید ترکیب عسل را به ماسک صورت گریپ فروت و آرد ذرت خود اضافه کنید.

1/2گریپ‌فروت، 1 قاشق غذاخوری عسل و ½ فنجان آرد ذرت را باهم ترکیب کرده و به مدت 10 دقیقه بر روی صورت بگذارید سپس با آب گرم بشویید و مرطوب‌کننده بزنید.

ماسک صورت گریپ فروت و سفیده‌ی تخم مرغ” به دنبال ماسک‌های سفیدکننده‌ی صورت هستید؟ پس بد نیست یک‌بار ماسک صورت گریپ فروت و سفیده‌ی تخم مرغ امتحان کنید تا پس از چندبار مصرف، تاثیر آن را ببینید. این ماسک برای افرادی که دارای پوست چرب هستند توصیه می‌شود، با این حال افراد صاحب پوست خشک هم می‌توانند از آن استفاده کنند، به شرطی که پس از شستن ماسک، مرطوب‌کننده بزنند.

1 سفیده تخم مرغ، ½ قاشق چای‌خوری آب گریپ‌فروت و 1 قاشق چای‌خوری خامه ترش را با هم مخلوط کنید و به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی صورت بزنید. شستن با آب گرم واستفاده از مرطوب‌کننده مناسب پوست، باعث می‌شود آلودگی‌های سطحی پوست بهتر تمیز شوند و پوست دچار خشکی و کشیدگی نشود.

فیس براش آیلو کیوت اسکین یاسی
فیس براش سیلیکونی آیلو یه هدیهٔ متفاوت برای یه آدم متفاوت

اسکراب صورت و بدن

گفتیم که گریپ‌فروت در خواص خود، همانند لیمو، خاصیت لایه‌برداری هم دارد. برای همین می‌تواند به عنوان یک اسکراب خانگی خوب، هم برای صورت و هم برای بدن استفاده شود اما بیشترین توصیه این است که اسکراب گریپ‌فروت را برای بدن استفاده کنید.
استفاده از اسکراب چند نکته‌ی ظریف دارد که هرکسی به این موارد توجه نمی‌کند اما شما با خواندن ادامه‌ی این مطلب به آن آگاه خواهید شد:

  1. پوست‌هایی که دارای جوش فعال هستند، به هیچ عنوان نباید از اسکراب استفاده کنند، زیرا که باعث می‌شود آلودگی‌های جوش در تمام صورت پخش شود.
  2. پوست‌های چرب با کمترین ماساژ باید از اسکراب استفاده کنند، به این دلیل که از تحریک غدد چربی زیر پوست جلوگیری کنند.
  3. برای استفاده از اسکراب بهترین زمان وقتی است که حمام هستید و پوست صورت و بدن‌ شما در معرض بخار و رطوبت، منافذ آن باز شده. در این مواقع پاک‌کنندگی بیشتری انجام خواهد شد.
  4. بهتر است اسکراب را بر روی پوست کاملا تمیز انجام دهید.
برای کنترل چربی پوست و از بین بردن تیرگی پوست، از ترکیب اسکراب گریپ فروت و نمک دریا می‌توانید استفاده کنید و یک نتیجه‌ی بسیار موثر دریافت کنید.

اسکراب ماسک صورت گریپ فروت و شکر

این اسکراب را روی بدن خود بمالید و اجازه دهید اسیدسالیسیک حاصل از آب گریپ‌‌فروت جادوی خود را روی آرنج، زانو و قسمت‌های خشن و تیره‌ی پوست شما نشان دهد. اسیدهای این میوه کمک می‌کند تا پوست مرده از بین برود و باعث رشد سلول‌های جدید می‌شود.

½ گریپ‌فروت، 1 فنجان شکر، 3 قاشق غذاخوری روغن هسته‌ی انگور ترکیبی است که باید از آن استفاده کنید.

اسکراب ماسک صورت گریپ فروت و نمک دریا

برای کنترل چربی پوست و از بین بردن تیرگی پوست، از ترکیب اسکراب گریپ فروت و نمک دریا می‌توانید استفاده کنید و یک نتیجه‌ی بسیار موثر دریافت کنید.

1 قاشق چای‌خوری گریپ‌‌فروت را با ½ نمک دریا ترکیب و 1 کپسول یا ½ روغن ویتامین E را به آن اضافه کنید. اضافه کردن ترکیب ویتامین E اختیاری است.

بیشتر بخوانید: فواید یخ برای صورت؛

سخن پایانی

ماسک صورت گریپ فروت یک انتخاب خوب برای افرادی است پوست چرب دارند. می‌تواند با کنترل چربی سطح پوست در درمان و ازبین بردن آکنه‌ها کمک‌کننده باشد. علاوه بر این‌ها، ماسک گریپ فروت برای مو هم یک تاثیر درخشان دارد.

به خاطر داشته باشید اگر تحت نظر پزشک و با درمان‌های دارویی شیمیایی، مشغول درمان پوست خود هستید، به هیچ‌وجه بدون اطلاع پزشک از این ماسک‌ برای صورت خود استفاده نکنید. زیرا که در زمان درمان‌های دارویی شیمیایی، مثل قرص راکوتان، پوست بسیار نازک و ظریف‌تر از هر زمان دیگری است. در این صورت، میوه‌هایی با PH بالا مثل گریپ‌فروت می‌تواند برای آن‌ها مشکل‌ساز باشد.

اکنون زمان آن رسیده که شما برای ما بنویسید. آیا نکته و یا دانسته‌ای درباره‌ی ماسک صورت گریپ فروت می‌دانید که به این مطلب اضافه کنید؟ تجربه‌ی شما از استفاده‌ی این ماسک و اسکراب چه بوده است؟ ما پاسخ‌گو و شنونده‌ی سوالات و نظرات شما هستیم.

مهم‌ترین خواص گریپ‌فروت چیست؟

1. منبع ویتامین ای 2. سرشار از آنتی‌اکسیدان 3. جلوگیری از انباشت چربی 4. کمک به بهبود و هضم غذا 5. کمک به کاهش وزن 6. کمک به رفع سردرد 7. منبع غنی از ویتامین سی 8. سرشار از فیبر

چرا گریپ‌فروت برای پوست و مو مفید است؟

ویتامین C،  نقش بسیار مهمی در کلاژن‌سازی صورت دارد. همچنین ویتامین A برای آبرسانی منظم پوست، یک ضرورت است. گریپ‌فروت میوه‌ای است که می‌تواند پاسخ به تمام این نیازها را در خود داشته باشد.
این اثرات مثبت تنها در پوست خلاصه نمی‌شوند. روغن و ماسک گریپ فروت برای مو، در درمان موهای چرب کمک می‌کند و باعث درخشان‌تر شدن و پرپشت شدن موی سر خواهد شد.

آیا ماسک گریپ فروت برای پوست چرب مناسب است؟

ماسک صورت گریپ فروت یک انتخاب خوب برای افرادی است پوست چرب دارند. می‌تواند با کنترل چربی سطح پوست در درمان و ازبین بردن آکنه‌ها کمک‌کننده باشد. علاوه بر این‌ها، ماسک گریپ فروت برای مو هم یک تاثیر درخشان دارد.

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۵ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی