فواید نوشیدن آب برای پوست
۲۳ فروردین ۱۴۰۱ ۱۴ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

فواید نوشیدن آب برای پوست، مو و سلامتی

1/5 - (1 امتیاز)

نوشیدن آب کافی عملکرد کلی بدن را ب هبود می‌بخشد، اگر بدن کمبود آب داشته باشد فعالیت فیزیکی را به سختی انجام می‌دهد. این امر به خصوص در تابستان و هنگام ورزش‌های شدید اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. حتی کاهش 2 درصد از آب بدن باعث خطرات جدی می‌شود. ممکن است ورزشکاران حرفه‌ای هنگام عرق کردن 6 تا 10 درصد از آب بدن خود را از دست بدهند به همین دلیل باید به میزان آب مصرفی در طول روز دقت زیادی داشته باشند. کمبود آب بدن باعث بروز احساس خستگی و برهم خوردن تنظیمات دمای می‌گردد.

آب خالص و شفاف عامل اصلی حیات بخش در زمین است.سلول‌های پوستی همچون دیگر سلول‌های بدن از آب تشکیل شده‌اند .‌اند ام‌های بدن، بدون داشتن آب کافی نمی توانند عملکرد مناسبی داشته باشند. همه ما از فواید آب‎رسانی با خبریم اما آیا تا بحال به طور دقیق به فواید نوشیدن آب برای پوست، مو و سلامتی فکر کرده‌‎اید؟ ما امروز قصد داریم به طور دقیق به بررسی فواید نوشیدن آب در کیوت مگ بپردازیم. اطمینان داریم که از دانستن بسیاری از این نکات مثبت شگفت‌‎زده خواهید‎ شد.

نکات اصلی اهمیت نوشیدن آب

  • آب از مواد اصلی بدن است که باعث بهبود عملکرد بدن ما می‎‌شود. به طور کلی بین 50 تا 70 درصد توده بدن که شامل پوست، بافت‌ها، سلول‎‌ها و ارگان‌‎های عملکردی بدن می‎‌باشند از آب تشکیل شده است.
فواید نوشیدن آب
حتی کاهش 2 درصد از آب بدن باعث خطرات جدی می‌شود.
  • از فواید نوشیدن آب برای پوست می‌توان به آب‎‌رسانی (هیدراته کردن) بدن اشاره کرد. کم آبی بدن (دهیدراته شدن) حالتی است که در آن بدن میزان کافی از آب را برای انجام فعالیت‌های اساسی خود در اختیار ندارد.
  • نوشیدن آب کافی موجب دفع مواد سمی و زائد موجود در بدن و پاکسازی آن می‌شود.
  • آب ماده کلیدی در جذب مواد مغذی در بدن است. در چرخه‌‎های سلولی مواد مغذی و معدنی توسط آب به درون سیستم لنفی و نهایتا سلول‎‌ها می‌‎رسند.
  • کمبود آب در بدن می‎‌تواند موجب یبوست، آسم، آلرژی، فشار خون، میگرن و بسیاری مشکلات سلامتی دیگر شود.
  • ما در زندگی روزمره از طریق مختلفی آب بدنمان را ازدست می‎‌دهیم. این راه‎ها شامل تعریق، دفع آب از طریق ادرار، تنفس و مدفوع می‌‎باشد. پس جایگزین کردن این مقادیر از دست رفته از طریق نوشیدن آب و خوردن مواد غذایی با درصد آب بالا اهمیت فراوانی پیدا می‎‌کند.
  • آب حتی ممکن است، بعضی از بیماری‌ها را نیز درمان کند. آب به عنوان یک تصفیه کننده به خوبی شناخته شده است، بنابراین وقتی که بدن نیز تمیز و تصفیه شده باشد، برخی از بیماری‌ها به آسانی حذف و مبارزه با بیماری برای بدن راحت‌تر می‌شود. همچنین نوشیدن آب می‌تواند به روند درمان بیماری‌های مانند: استفراغ، درمان اختلالات قاعدگی، سرطان، بیماری‌های گلو، بیماری‌های چشم، بیماری‌های ادراری، بیماری‌های کلیه، سل، ورم مفاصل، اسهال و سردرد کمک کند.
  • به طور میانگین میزان آب ضروری دریافتی در روز برای آقایان حدود 3 لیتر و خانم‎‌ها حدود 2.2 لیتر اعلام شده‎‌است.
به پوستت جون تازه بده

فواید نوشیدن آب برای پوست

مصرف مقدار مناسب آب در روز باعث دفع سموم بدن از طریق ادرار و مدفوع می‌شود. اگر مصرف آب کافی باشد کلیه‌ها مؤثرتر کار می‌کنند و همچنین از اختلالات معده جلوگیری می‌شود و روده عملکرد بهتری خواهد داشت. در نتیجه دفع بهتر سموم و ناخالصی‌ها از بدن، خون تازه‌تری تشکیل می‌شود و در بدن جریان پیدا می‌کند که باعث شفاف‌تر شدن و روشن‌تر شدن پوست می‌شود. نوشیدن مقدار کافی آب در روز باعث پاک‌سازی روده بزرگ و در نتیجه جذب بهتر مواد غذایی می‌شود که خود کمک بزرگی در رفع مشکلات پوستی خواهد داشت.

اسکین اسکرابر، درما اف

درست مانند همه ارگان‌‎های بدن، پوست شما هم از سلول‌های متعددی تشکیل شده ‎است. سلول‎‌های پوستی مانند تمامی سلول‌های تشکیل‌دهنده بدن برای داشتن عملکردی مناسب و دقیق نیازمند دریافت مقادیر کافی از آب هستند. به طور مجزا به برخی از فواید نوشیدن آب برای پوست می‎‌پردازیم.

1. آب جزئی اساسی در حفظ رطوبت پوست شما و رساندن مواد معدنی و مغذی به آن است. فضای بافتی پوست شما از آب پر شده و این موضوع باعث حفظ حالت کشسانی (الاستیسیته) سطح پوست می‌‎شود. یکی از اصلی‌ترین فواید نوشیدن آب برای پوست به تاخیر‌اند اختن ظهور چروک و نشانه‌‎های پیری است.

2. نوشیدن آب کافی جایگزین مناسبی برای درمان‌‎های ضد پیری گران قیمت است. این امر باعث آب‎رسانی کافی به پوست شما، درخشان و شفاف شدن پوست و شادابی آن می‌‎شود. پس نوشیدن میزان کافی آب راه حل بهتری از استعمال کرم‎‌های گران قیمت برای داش-تن پوستی سالم، نرم و شفاف است.

3. از دیگر فواید نوشیدن آب برای پوست می‎‌توان به مبارزه آن با مشکلات پوستی اشاره کرد. اگزما، پسوریازیس و چروک‎‌ها بیماری‌‎های پوستی هستند که با افزایش میزان متابولیسم سلول‎‌های پوستی و در نتیجه افزایش دفع مواد سمی و بیماری‎زا قابل پیشگیری هستند. زمانی که بدن و پوست شما آب کافی دریافت کند خیلی کمتر دچار ترک‌های پوستی خواهید شد.

4. یک دوش آب خنک می‎‌تواند بیش از حد تصورتان برای شما مفید باشد. کافی است بدن خود را 2 تا 3 دقیقه در آب خنک فرو ببرید تا باعث جوان‎سازی سلول‌‎های پوستتان شوید. این عمل باعث آرام شدن عصب‌‎ها و کاهش سطح استرس شما می‌‎شود. فراموش نکنید که طولانی شدن زمان استحمام می‎‌تواند باعث از بین رفتن چربی مفید و ضروری پوستتان شود.

فواید نوشیدن آب برای پوست
کمپرس آب سرد، ماسک‌‎های دور چشم آب رسان و یا پاشیدن آب سرد به اطراف چشم می‌‎تواند باعث از بین رفتن پف اطراف چشم و التهاب آن شود.

5. دوش آب سرد باعث کاهش التهاب و قرمزی پوست می‌‎شود. این امر به بهتر نشستن آرایش روی پوستتان کمک می‌‎کند. بهترین روش برای شستشن صورت این است که ابتدا شستشو را با آب گرم انجام دهید تا منافذ پوستی تا حدودی باز شوند و آلودگی‌‌ها را خارج کنید و در نهایت با پاشیدن آب سرد روی پوست منافذ را مسدود کنید.

6. کمپرس آب سرد، ماسک‌‎های دور چشم آب رسان و یا پاشیدن آب سرد به اطراف چشم می‌‎تواند باعث از بین رفتن پف اطراف چشم و التهاب آن شود.

بیشتر بخوانید: 8 تصور غلط در مراقبت از پوست

7. هنگام استرس و اضطراب با یک دوش آب سرد از شر استرس خلاص خواهید شد. همانگونه که می‌دانید استرس یکی از عوامل تأثیرگذار بر پوست صورت است و از شفافیت آن می‌کاهد. با نوشیدن آب از آن جلوگیری کنید.

9. از دیگر فواید نوشیدن آب برای پوست به سفت شدن پوست صورت میتوان اشاره کرد، ابتدا صورت خود را با آب گرم شسته و سریعاً آن را با آب سرد بشویید. می‌بینید که چطور پوستتان سفت می‌شود. آبرسانی به پوست سبب می‌شود پوستی شفاف و باطراوت داشته باشید.

10. با نوشیدن روزانه آب بخوبی می‌توانید روشن شدن پوست صورتتان را دریابید. به مدت یک ماه این کار را انجام دهید و ببینید چطور رنگ پوستتان شفاف می‌شود.

یکی از اصلی‌ترین فواید نوشیدن آب برای پوست به تاخیر‌اند اختن ظهور چروک و نشانه‌‎های پیری است.

فواید نوشیدن آب برای مو

افراد باید جهت پیشگیری از کم آبی و حفظ عملکرد مناسب بدن روزانه ۱ تا ۷ لیتر آب بنوشند. مقدار آب مصرفی بسته به میزان فعالیت، رطوبت، دما و عوامل مختلف تفاوت دارد. بدن در هنگام کمبود آب، آب برخی‌ اندام‌ها را گرفته و به‌اند ام‌های دیگر می‌دهد. این پدیده می‌تواند بدن را ضعیف کرده و موجب ریزش مو، شکنندگی و کم پشت شدن مو‌ها شود. ریشه مو با در اختیار داشتن آب کافی عملکرد مناسبی داشته و مقدار کراتین موجود در موها را حفظ می‌کند. در این وضعیت، حجم و رنگ موها به ترتیب بیشتر و تیره‌تر می‌شود.

  • آب کشی موها با آب سرد به موهایتان ظاهری شفاف و درخشان می‎‌بخشد. دمای پایین باعث جمع شدن کوتیکول‌‌های مو شده و این موضوع باعث افزایش بازتاب از سطح مو‌ها و نرم شدن تار مو می‌‎شود. همچنین باعث از بین رفتن آلودگی‎‌های پوست سر و سالم‎تر شدن مو می‌‎شود.
  • استفاده از آب غنی شده با املاح اقیانوسی که از املاح گیاهی تشکیل شده موجب شستشوی موها بدون خشک شدن آن می‌‎شود. همچنین به تقویت، بازسازی، سلامت موها و درخشندگی آن کمک می‎‌کند.
  • استفاده از سر دوش‎‌هایی که املاح سنگین را از آب جدا می‎‌کنند موجب بهبود وضعیت کلی موها می‎‌شود. استفاده از آب بدون املاحی که باعث سختی آن می‌‎شود، منجر به تثبیت رنگ موها، سلامتی و حالت پذیری راحت‌تر آن می‌‎شود.
  • آب شور و کلر دار مو‌ها را مجعد و فرفری می‌‎کند. به منظور جوگیری از جذب زیاد آب کلر دار استخرها قبل از ورود به استخر موها را آب کشی کنید و سریعا بعد از خروج موهایتان را با نرم کننده بشویید.
  • هر تار مو از باندهای هیدروژنی تشکیل شده است، زمانی که موهایتان خیس شود این باندها از هم باز می‌‎شوند و بهترین زمان برای فرم دادن به موهای شماست. از آنجایی که آب شامل مواد شیمیایی مضر و مهاجم نمی‌‎باشد جای تعجب ندارد که آن را به عنوان بهترین لوسیون مو به شما معرفی کنیم.
  • از فواید نوشیدن آب برای مو می‌‎توان به کمک کردن آن به رشد بیشتر موها اشاره کرد. 25 درصد وزن موها را آب تشکیل می‌‎دهد و نوشیدن آب کافی موجب افزایش سلامت، ویتامین رسانی و رشد سریع‌تر آن می‌‎شود.
  • مو هم مانند پوست نیاز به آب رسانی از داخل بدن دارد. فواید نوشیدن آب برای پوست و موها فراوان است و از جمله می‌‎توان به جلوگیری از خشکی شدید آن‌‌ها اشاره کرد. آبی که می‌نوشید از ریشه مو به تار موها منتقل می‎‌شود.
  • از دیگر فواید نوشیدن آب برای موها مرطوب نگه‌داشتن پوست سر و جلوگیری از بروز شوره است.
  • آب خنک برای شستن موها بهتر از آب گرم است. استفاده از آب خنک یا ولرم برای شستن موها مانع از خشک و وز شدن بیش از حد موها میشود.

اگر دچار تغییر حالت در موهای خود شده‌اید و دنبال درمان و ریشه این مشکل می‌گردید حتما  مقاله‌ی‌ ما درباره تغییر حالت مو را مطالعه کنید. 

نکاتی جهت مصرف آب بیشتر

در صورت نیاز به نوشیدن مقادیر بیشتر آب از نکات زیر پیروی کنید:

  •  اطمینان یابید که پس از هر وعده غذایی یا میان وعده، به مقدار کافی آب به همراه دارید.
  •  نوشیدنی‌های مورد علاقه خود را مصرف کنید. تجربه یک طعم مورد علاقه می‌تواند به مصرف بیشتر آن نوشیدنی کمک کند.
  •  میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید. این موارد دارای مقادیر فراوانی آب بوده و بدن را از خطر کم آبی دور می‌کنند. طبق مطالعات، ۲۰ درصد آب مصرفی از مواد خوراکی به دست می‌آید.
  •  همواره و در هر جا یک بطری آب با خود به همراه داشته باشید. این بطری را می‌توان در کیف یا بر روی میز قرار داد.
  •  نوشیدنی‌هایی را انتخاب کنید که پاسخگوی نیاز‌های بدنتان باشد. برای مثال، در صورت داشتن محدودیت در مصرف کالری‌های روزانه بهتر است آب یا دیگر نوشیدنی‌های بدون کالری انتخاب شوند.

بیشتر بخوانید:‌ 50 مواد غذایی مفید برای پوست سالم

از کجا بدانیم که بدن ما دچار کم آبی شده است؟

یک راه ساده برای تشخیص میزان آب بدن، بررسی رنگ ادرار است.اگر رنگ ادرار روشن یا بی رنگ است، یعنی  آب کافی در بدن‌تان وجود دارد.هر چه ادرار شما تیره‌تر (زرد) باشد، یعنی آب موجود در بدن شما کافی نیست.با نوشیدن مایعات به‌اند ازه‌ی کافی می‌توانید آب بدن را در حد متعادل نگه دارید.

از دیگر راه‌های بررسی میزان آب بدن بررسی تغییرات در وزن و میزان تعریق در طول روز است. لازم است بدانید کاهش وزن موجب از دست دادن آب بدن می‌شود و همچنین هر چه تعریق در شما بیشتر باشد طبیعتا” آب زیادی را از دست داده‌اید و لازم است آب از دست رفته را جبران کنید.

فواید نوشیدن آب برای پوست، مو و سلامتی شما بی‌‌شمارند. تحت هر شرایطی میزان اب دریافتی روزانه خود را کنترل کنید و مطمئن شوید حداقل میزان کافی آب رسانی به بدن را انجام داده‌اید.

فواید نوشیدن آب برای سلامتی

آب مزایای زیادی برای سلامتی ما دارد. هر سلول از بدن ما برای درست عمل کردن به آب نیاز دارد و هر عمل متابولیک در بدن نیز تشنه‌ی آن است.آب در عملکرد درست بدن نقش مهمی دارد، نوشیدن آب قبل از غذا خوردن باعث پاک سازی سیستم داخلی بدن می‌شود. نوشیدن آب صبح‌ها بعد از بیدار شدن از خواب به کاهش وزن کمک می‌کند

فواید نوشیدن آب برای پوست، مو و سلامتی شما بی‌‌شمارند. تحت هر شرایطی میزان اب دریافتی روزانه خود را کنترل کنید و مطمئن شوید حداقل میزان کافی آب رسانی به بدن را انجام داده‌اید.

ثابت نگه داشتن املاح مایعات بدنی

60 درصد از بدن انسان از آب تشکیل شده. پس بدون شک این مایع برای بدن شما حیاتی است. مایعات بدنی که درصد زیادی از آن‌‌ها از آب تشکیل شده نقش‌‌های اساسی از جمله هضم، گردش، جذب، تولید بزاق، انتقال مواد غذایی و معدنی داخل بدون و … را بر عهده دارند. دریافت آب کافی علاوه بر بهبود عملکرد بدن باعث حفظ تعادل دمایی بدن می‌‎شود.

بافت‌های عضلانی تا 75 درصد از آب تشکیل می‌‎شوند و بافت مغز تا 90 درصد از آب شکل گرفته و کاهش مایعات بدنی باعث بروز مشکلات عملکردی در مغز می‎‌شود. دردهای میگرنی در اثر کم آبی بروز می‌کنند. دریافت آب مورد نیاز بدن شما می‌‎تواند به شکل آب آشامیدنی، آب میوه و خوراکی‌‎های حاوی آب تامین شود. الکل، قهوه و چای از این دسته مستثنا می‌‎باشد و کمکی به آب رسانی به بدنتان نخواهد کرد.

سلامت عضلات با نوشیدن آب

همان طور که اشاره شد 75 درصد عضلات ما از آب تشکیل شده‎‌اند. رساندن آب کافی به عضلات باعث جلوگیری از گرفتگی عضلانی طی ورزش و فعالیت‌‎های بدنی می‎‌شود. حین ورزش با آب رسانی کافی به عضلات موجب فعالیت درست آن‌ها، سلامت و تقویتشان می‌‎شوید.

شما باید در حین ورزش حداکثر در هر ۲۰ دقیقه یک بار آب بنوشید.با نوشیدن مقدار کمی آب در هر ۲۰ دقیقه به‌اند ازه کافی بدن شما هیدراته می‌ماند، اما نیاز دقیق شما به آب به عواملی مانند میزان و شدت فعالیت، سن، جنس، وزن شما و اینکه آیا شما در داخل خانه ورزش می‌کنید یا خارج از منزل بستگی دارد.

فواید نوشیدن آب برای سلامتی
رساندن آب کافی به عضلات باعث جلوگیری از گرفتگی عضلانی طی ورزش و فعالیت‌‎های بدنی می‎‌شود.

جلوگیری از چروک پوست با نوشیدن آب

از جمله فواید نوشیدن آب برای پوست کمک به بهبود عملکرد آن، افزایش دفع مواد سمی و افزایش حالت کشسانی پوست است. مجموعه این موارد موجب جلوگیری از بروز چروک پوستی، افزایش شفافیت و همچنین جلوگیری از شیوع جوش‌‎های پوستی می‌‎شوند.

نگه داری آب بدن

زمانیکه میزان آب ورودی به بدنتان کاهش پیدا کند مغز شما این حالت را به عنوان شرایط سخت و حالت حفظ بقا برای بدن در نظر می‎‌گیرد و دستور ذخیره آب در بافت‌ها به بدن منتقل می‌‎کند. در این حالت دست‎‌ها و پاهایتان ورم خواهد کرد. با نوشیدن آب کافی بدن را به حالت نرمال برگردانید.

حفظ تعادل در سیستم گوارش و هضم

نوشیدن آب کافی باعث حفظ فعالیت طبیعی کلیه می‎‌شود و این امر به روند گوارش و هضم طبیعی کمک می‌‎کند.

کمک به کاهش وزن با نوشیدن آب کافی

میزان کافی آب باعث تعادل و فعالیت طبیعی کلیه‎‌‌ها است. فعال بودن طبیعی کلیه‌‎‌ها به حفظ تعادل در فعالیت کبد کمک می‎‌کند. یکی از فعالیت‌‎های اصلی کبد هم چربی‌سوزی در بدن است. کبد با تبدیل چربی دریافتی یا ذخیره شده در بدن به انرژی در روند کاهش وزن کمک به شزایی می‎‌کند. از این رو با نوشیدن آب بیشتر به فعال‌تر شدن کبد و چربی سوزی بیشتر کمک خواهید کرد.

همچنین وقتی شما قبل از غذا آب بنوشید معده شما حجم کمتری برای دریافت غذا خواهد داشت، به همین خاطر غذای کمتری می‌خورید و در نتیجه به مرور موجب کاهش وزن خواهد شد.لازم به ذکر است این مطالعات در دوره‌های کوتاه مدت انجام شده و نتیجه آن در دراز مدت مشخص نیست.

آب رسانی به ناخن ها

آب یک نیاز مهم بدن و ماده‌ای ضروری برای نژاد انسان بر ان کره خاکی است. آب علاوه بر حیات بشیدن به موجودات زنده می‌تواند مزایای متعددی نیز برای ناخن‌ها داشته باشد.

ناخن‌ها در صورت دریافت آب کافی می‌توانند یک لایه درخشنده و براق از آلفا کراتین را تولید کنند. این لایه در جذابیت ناخن‌ها بسیار موثر است. همچنین، آب می‌تواند رشد و ضخامت ناخن‌ها را نیز بیشتر کند. نوشیدن آب کافی، راهی آسان برای پیشگیری از پوسته ریزی ناخن‌ها است.

نوشیدن آب جزء اصلی‌ترین نیازهای بدن ما انسان‌ها می‌باشد و بدون داشتن آب آشامیدنی سالم، سلامت بدن ما به خطر می‌افتد. آب از مهمترین مواد موجود در بدن است. یک انسان سالم می‌تواند کل‌اند وخته چربی و کربوهیدرات و نیمی از پروتئین بدنش را از دست بدهد و خطر جدی سلامتش را تهدید نکند، اما همین فرد با از دست دادن 22 درصد از وزن آب بدن با خطر مرگ مواجه است.

به طور کلی به ضرورت مصرف آب کافی و فواید نوشیدن آب برای پوست، مو و بدن پرداختیم. فراموش نکنیم که در شرایط خاصی افراد کهنسال، ورزشکاران و بیماران قلبی با دریافت بیش از‌ اندازه آب می‌‎توانند در خطر قرار گیرند.

چه میزان آب برای سلامت پوست لازم است؟

طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه‌های مختلف میزان روزانه ۳ لیتر آب برای مردان و ۲.۲ لیتر آب برای زنان لازم می‌باشد. پس سعی کنید تا حد امکان این میزان را رعایت کنید.

تأثیر نوشیدن آب برای مو چیست؟

مو نیز برای سلامت و زیبایی نیاز به آب دارد. آبرسانی به مو سبب می‌شود موهایی درخشنده داشته باشید. موهایتان را با آب سرد بشویید تا براق شوند. در صورتی که موها آبرسانی نشوند، خشک و شکننده شده و از زیبایی آنها کاسته می‌شود. در اثر کم آبی رشد مو نیز کم می‌شود.

آیا نوشیدن آب بر بیماری‌های پوستی نیز تاثیرگذار است؟

از دیگر فواید نوشیدن آب برای پوست می‎‌توان به مبارزه آن با مشکلات پوستی اشاره کرد. اگزما، پسوریازیس و چروک‎‌ها بیماری‌‎های پوستی هستند که با افزایش میزان متابولیسم سلول‎‌های پوستی و در نتیجه افزایش دفع مواد سمی و بیماری‎زا قابل پیشگیری هستند. زمانی که بدن و پوست شما آب کافی دریافت کند خیلی کمتر دچار ترک‌های پوستی خواهید شد.

آیا دوش آب سرد بر پوست مناسب است؟

دوش آب سرد باعث کاهش التهاب و قرمزی پوست می‌‎شود. این امر به بهتر نشستن آرایش روی پوستتان کمک می‌‎کند. بهترین روش برای شستشن صورت این است که ابتدا شستشو را با آب گرم انجام دهید تا منافذ پوستی تا حدودی باز شوند و آلودگی‌‌ها را خارج کنید و در نهایت با پاشیدن آب سرد روی پوست منافذ را مسدود کنید.

۲۳ فروردین ۱۴۰۱ ۱۴ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

14 دیدگاه برای فواید نوشیدن آب برای پوست، مو و سلامتی

سلام
صورتم خیلی اکنه داره هر قسم میکنم خوب نمیشه

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی