رفع قرمزی پوست بعد از بند انداختن
۳ آبان ۱۴۰۱ ۱ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

رفع قرمزی پوست بعد از بند انداختن؛ ۷ درمان خانگی

به این مطلب امتیاز دهید

بانوان از روش‌های مختلفی مثل اپیلاسیون، کرم موبر یا لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده می‌کنند، بااین‌حال در مورد خلاص شدن از شر موهای زائد صورت معتقدند که هیچ‌چیز نمی‌تواند جای بند را بگیرد! اما بند انداختن می‌تواند کمی دردناک باشد خصوصاً برای کسانی که پوست حساسی دارند؛ بند انداختن به معنای تحریک و التهاب پوست است. نگران نباشید ما در این راهنما چند نکته برای مراقبت از پوست بعد از بند انداختن را با هم مرور می‌کنیم و سپس چند درمان خانگی جهت رفع قرمزی پوست بعد از بند انداختن، ارائه می‌دهیم؛ با کیوت مگ همراه باشید.

مؤثرترین نکات مراقبت از پوست بعد از بند انداختن

بند انداختن یک روش ساده، ایمن و مؤثر برای از بین بردن موهای صورت است که برای انواع پوست، حتی پوست‌های حساس مناسب است. این تکنیک از هند باستان سرچشمه گرفته و با گذشت زمان محبوبیت جهانی پیدا کرده است.

رفع قرمزی پوست بعد از بند انداختن
بند انداختن به معنای تحریک و التهاب پوست است.

اگرچه بند انداختن آن‌چنان پیچیده نیست که بتواند به پوست آسیب برساند اما رعایت نکات زیر می‌تواند به رفع قرمزی پوست بعد از بند انداختن کمک کند:

  • از گرما دوری کنید: بلافاصله بعد از بند انداختن از بخور دادن صورت بپرهیزید زیرا سبب خشکی پوست می‌شود. همچنین حداقل تا ۲ ساعت بعد از بند انداختن حمام نکنید یا با آب گرم صورتتان را نشویید زیرا ممکن است قرمزی و التهاب پوست را بدتر کند.
  • به صورت دست نزنید: زمانی که صورتتان را بند می‌کنید منافذ پوست باز و در معرض تحریک هستند. اگر بلافاصله بعد از بند انداختن به صورتتان دست بزنید ممکن است تمام گردوغبار، آلودگی و باکتری‌ها از طریق انگشتان به منافذ پوست منتقل شده و درنتیجه باعث قرمزی و بثورات پوستی شود. بنابراین حداقل تا ۲۴ ساعت بعد از بند انداختن از دست زدن به صورت بپرهیزید.
  • از لایه‌بردار استفاده نکنید: در اولین روز بعد از بند انداختن از مصرف هرگونه کرم یا محلول لایه‌بردار خودداری کنید. اکثر لایه‌بردارهای تجاری دارای ترکیبات شیمیایی مضر هستند که می‌توانند روی پوست اثر گذاشته و باعث آسیب‌دیدگی آن شوند. در عوض محلولی با ترکیبات گیاهی ملایم را انتخاب کنید تا پوستتان آسیب نبیند؛ البته بهتر است ۴۸ تا ۷۲ ساعت صبر کنید.
در اولین روز بعد از بند انداختن از مصرف هرگونه کرم یا محلول لایه‌بردار خودداری کنید.
مراقبت از پوست بعد از بند انداختن
بعد از بند انداختن، استفاده از انواع محصولات آرایشی و بهداشتی را حداقل برای ۱۲ ساعت کنار بگذارید زیرا ممکن است اثرات سویی ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: عوارض برنزه شدن پوست؛ 

  • در معرض آفتاب قرار نگیرید: بلافاصله بعد از بند انداختن در معرض آفتاب قرار نگیرید زیرا اشعه ماوراءبنفش خورشید می‌تواند تأثیر بدی روی پوست بگذارد و بثوراتی ایجاد کند که درمان آن دشوار باشد. تا دو ساعت اول از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید و بعد از آن از یک کرم ضد آفتاب باکیفیت برای پوشاندن پوست صورت استفاده کنید.
  • از لوازم‌آرایشی دوری کنید: بعد از بند انداختن، استفاده از انواع محصولات آرایشی و بهداشتی را حداقل برای ۱۲ ساعت کنار بگذارید زیرا ممکن است اثرات سویی ایجاد کنند. در عوض برای تمیز کردن پوست از مواد طبیعی و ضد باکتری استفاده کنید. این کار به پوست اجازه می‌دهد تا زمان کافی برای نفس کشیدن داشته باشد و احتمال واکنش‌های التهابی را درنتیجه استفاده محصولات غلط، کاهش می‌دهد.

رفع قرمزی پوست بعد از بند انداختن در خانه!

پیش‌تر اشاره کردیم که با بند، موها از ریشه کنده شده و همین مسئله سبب باز شدن منافذ و قرمزی پوست می‌شود بنابراین بعد از بند باید پوست را خنک کرد تا منافذ بسته شوند. برای این منظور می‌توانید از درمان‌های خانگی زیر کمک بگیرید:

درمان قرمزی بعد از بند با یخ
با بند، موها از ریشه کنده شده و همین مسئله سبب باز شدن منافذ و قرمزی پوست می‌شود بنابراین بعد از بند باید پوست را خنک کرد تا منافذ بسته شوند.

۱- یخ: استفاده از چند تکه یخ یا کمپرس سرد می‌تواند در رفع قرمزی پوست بعد از بند انداختن مؤثر باشد و سبب تسکین پوست شود. چرخش دورانی یخ روی صورت سبب منقبض شدن رگ‌های خونی و بسته شدن منافذ می‌شود که به‌نوبه خود در کاهش تورم و قرمزی پوست مؤثر است.

۲.گلاب: گلاب نیز می‌تواند در بازیابی لطافت و نرمی بافت پوست بعد از بند مؤثر باشد.

۳- شیر: یک تکه پنبه کوچک را به شیر تازه و سرد آغشته کنید و بعد از بند روی پوست بمالید. پروتئین‌های موجود در شیر ضمن محافظت از پوست به رفع قرمزی پوست بعد از بند انداختن کمک می‌کنند.

4- آلوورا: آلوورا نیز گزینه خوبی برای رفع قرمزی پوست بعد از بند انداختن است؛ به‌ویژه برای پوست‌های حساس. برای بهبود و تسکین سریع پوست بعد از بند یک برگ آلوورا را برش دهید و میوه آن را جدا کرده و در یک ظرف تمیز بریزید، سپس با میکسر آن را له کرده و روی پوست بمالید. این گیاه با اثر خنک‌کنندگی‌ای که دارد، علاوه بر کاهش قرمزی و التهاب پوست به آرامش و کاهش سوزش پوست بعد از بند کمک می‌کند. آلوورا را درست بعد از بند انداختن به صورت بمالید تا پوستتان دوباره زنده شود!

۵- چای کیسه‌ای: کیسه‌های چای خود را بعد از استفاده دور نیندازید و در یخچال نگه دارید! برای تسکین فوری و رفع قرمزی پوست بعد از بند انداختن می‌توانید چای کیسه‌ای را به پوست بمالید. تئوبرومین و اسید تانیک در چای به تسکین درد و بهبود سریع پوست آسیب‌دیده کمک می‌کند.

رفع قرمزی پوست بعد از بند انداختن با خیار
همچنین با خاصیت آنتی‌اکسیدانی که دارد به بهبود پوست کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: کبودی بی دلیل پوست؛

۶- خیار: یک خیار سرد از یخچال بردارید و آن را به صورت حلقه‌ای برش بزنید. سپس این حلقه‌ها را روی پوست قرار دهید. خیار یک مسکن بسیار مؤثر برای کاهش درد و قرمزی بعد از بند است؛ همچنین با خاصیت آنتی‌اکسیدانی که دارد به بهبود پوست کمک می‌کند. به یاد داشته باشید که مرطوب‌سازی روزانه پوست روند بهبودی را تسریع می‌کند.

۷- سرکه سیب: یک پنبه کوچک را به مقداری سرکه سیب ارگانیک آغشته کرده و به صورت بمالید. سرکه سیب به دلیل خاصیت ضد باکتری‌ای که دارد می‌تواند در کاهش سوزش و رفع قرمزی پوست بعد از بند انداختن مؤثر باشد.

خلاصه اینکه بند انداختن یک راه ایمن و سریع برای از بین بردن موهای زائد صورت است. اگرچه هیچ عارضه جانبی مرتبط با بند وجود ندارد اما رعایت برخی نکات و درمان‌های خانگی می‌تواند مانع از تحریک و رفع قرمزی پوست بعد از بند انداختن شود. شما از چه روشی برای بهبودی قرمزی پوست بعد از بند استفاده می‌کنید؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بند انداختن چیست؟

بند انداختن یک روش ساده، ایمن و مؤثر برای از بین بردن موهای صورت است که برای انواع پوست، حتی پوست‌های حساس مناسب است. این تکنیک از هند باستان سرچشمه گرفته و با گذشت زمان محبوبیت جهانی پیدا کرده است.

بلافاصله بعد بند انداختن باید چه کرد؟

بلافاصله بعد از بند انداختن از بخور دادن صورت بپرهیزید زیرا سبب خشکی پوست می‌شود. همچنین حداقل تا ۲ ساعت بعد از بند انداختن حمام نکنید یا با آب گرم صورتتان را نشویید زیرا ممکن است قرمزی و التهاب پوست را بدتر کند.

کیسه چای برای قرمزی پوست مناسب است؟

کیسه‌های چای خود را بعد از استفاده دور نیندازید و در یخچال نگه دارید! برای تسکین فوری و رفع قرمزی پوست بعد از بند انداختن می‌توانید چای کیسه‌ای را به پوست بمالید. تئوبرومین و اسید تانیک در چای به تسکین درد و بهبود سریع پوست آسیب‌دیده کمک می‌کند.

۳ آبان ۱۴۰۱ ۱ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

1 دیدگاه برای رفع قرمزی پوست بعد از بند انداختن؛ ۷ درمان خانگی

خیار نزنید اصلا به پوست من حساسیت داد خیلی بد بود

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی