درمان سردرد
۸ آذر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه admin

درمان سردرد؛ 11 روش تضمینی و خانگی درمان سریع

به این مطلب امتیاز دهید

امروزه بسیاری از افراد به سردرد دچار می‌شوند و برای درمان سردرد به دنبال روش‌های متنوعی می‌باشند. شما هم اگر دچار سردرد می‌باشید می‌توانید با برخی از بهترین روش‌های درمان سردرد، دردهای سر خود را کاهش دهید. روش های درمانی که برای سردرد توسط پزشکان معرفی شده است بسیار زیاد می‌باشد و برخی از این روش ها تاثیر بسیاری در درمان کردن سردرد دارد. در ادامه برخی از مهمترین روش‌های درمان بیماری سردرد را معرفی می‌کنیم تا آشنایی شما با این روش ها بیشتر شود و در صورتی که به سردرد دچار شدید از این روش ها استفاده کنید.

بهترین روش های درمان سردرد

سردرد یکی از مشکلاتی می‌باشد که برخی از افراد به صورت روزانه شاید با این مشکل مواجه شوند و یا برخی از افراد تنها در شرایطی خاص دچار این مشکل شوند.

درمان سردرد
سردرد یکی از مشکلاتی می‌باشد که برخی از افراد به صورت روزانه شاید با این مشکل مواجه شوند و یا برخی از افراد تنها در شرایطی خاص دچار این مشکل شوند.

به طور کلی برای درمان سردرد روش‌های بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از این روش ها سردرد خود را کاهش دهد و آنها عبارت می‌باشند از:

1. نوشیدن آب

یکی از مهمترین دلایلی که افراد دچار سردرد می‌شوند کمبود آب در بدنشان می‌باشد. به همین دلیل آنها باید برای درمان انواع سردرد خود آب زیادی مصرف کنند. بر اساس تحقیقاتی که روی سردرد صورت گرفته ، بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده‌اند که شایع ترین علت سردرد کم آبی بدن به شمار می‌رود، بر این اساس افرادی که دارای کمبود آب در بدن خود هستند، می‌توانند با روزانه 8 لیوان نوشیدن آب علامت های سردرد را در عرض نیم ساعت از بین ببرند.

سردرد
یکی از مهمترین دلایلی که افراد دچار سردرد می‌شوند کمبود آب در بدنشان می‌باشد.

2. مصرف منیزیم

منیزیم یکی از مهمترین مواد معدنی به شمار می‌رود که برای عملکردهای بدن وجود آن بسیار ضروری است. منیزیم همچنین یکی از مواد امن برای درمان سردرد هم می‌باشد و بر اساس نتایج تحقیقاتی که انجام شده است بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده‌اند که، کمبود منیزیم در بدن سردرد را بسیار بیشتر می‌کند.

دقت داشته باشید که اگر می‌خواهید از این مواد معدنی برای درمان انواع سردرد استفاده کنید باید مقدار مصرف آن را کنترل نمایید، چرا که اگر بیش از حد از این مواد معدنی استفاده نمایید امکان دارد که دچار اسهال شوید. بر این اساس بهتر است برای مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

3. کاهش دادن مصرف الکل

مصرف کردن نوشیدنی هایی که الکلی هستند برای بسیاری از افراد سردرد می‌آورد، بر همین اساس اگر شما از آن دسته افرادی هستید که نوشیدنی های الکلی زیادی میل می‌کنید و سردرد دارد، بهتر است برای درمان سردرد خود این نوشیدنی ها را کنار بگذارید.

الکل یکی از ویژگی هایی که دارد این است که آب بدن را بسیار دفع می‌کند، یعنی شما با نوشیدن آن امکان دارد چندین بار دفع ادرار داشته باشید، و زمانی که آب بدن دفع شود بدون شک سردرد شما هم افزایش پیدا می‌کند.

روش‌های درمان سردرد
همه ما به خوبی آگاه هستیم که کم خوابی یکی از مهمترین علائم سردرد می‌باشد، همچنین سلامتی شما هم با کم خوابی در خطر می‌افتد.

4. خوابیدن به اندازه کافی

همه ما به خوبی آگاه هستیم که کم خوابی یکی از مهمترین علائم سردرد می‌باشد، همچنین سلامتی شما هم با کم خوابی در خطر می‌افتد.

طی مطالعات و تحقیقاتی که روی سردرد افراد انجام شده است، پزشکان به این نتیجه رسیده‌اند که برای درمان سردرد شما به روزانه بیشتر از 6 ساعت خواب نیاز دارید، در واقع همیشه شما مشاهده کرده‌اید که برخی از افرادی که سردرد زیادی دارند علت اصلی سر دردشان نداشتن خواب کافی است.

البته دقت داشته باشید که اگر با این مورد می‌خواهید درمان انواع سردرد خود را التیام ببخشید نیازی نیست بیش از حد در طول روز بخوابید.

بیشتر بخوانید: تاثیر خواب بر پوست صورت

5. خودداری کردن از غذایی که هیستامین بالا دارند

هیستامین یکی از ماده های شیمیایی است که این ماده به صورت طبیعی در بدن هر فردی گرفته و نیازهای بدن را پاسخ می‌دهد. نقش اصلی این ماده در سیستم عصبی، سیستم ایمنی و گوارش می‌باشد و در برخی از خوراکی های دیگر هم می‌توانید این ماده شیمیایی را پیدا کنید.

دقت داشته باشید که اگر شما می‌خواهید برای درمان سردرد خود به دنبال بهترین راه باشید، باید مصرف این ماده شیمیایی را ترک کنید. چرا که بر اساس بسیاری از تحقیقاتی که انجام شده است بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده اند که این ماده سردردهای بسیار شدید را به همراه دارد. یکی از بهترین روش های درمان سردرد محدود کردن مصرف این ماده شیمیایی می‌باشد.

6. استفاده کردن از اسانس های خوشبو کننده

روغن‌های گیاهی و طبیعی از جمله بهترین موادی هستند که برای درمان انواع سردرد از آنها استفاده بسیاری می‌گردد. ترکیبات معطری که در این روغن ها وجود دارد موجب آرامش شما می‌شود و به همین دلیل سردرد شما را هم تا حد بسیاری بهبود می‌بخشد.

شما برای درمان انواع سردرد خود می‌توانید این روغن های طبیعی و گیاهی مانند روغن اسطوخودوس، روغن نعناع و… را به پیشانی خود بمالید و شقیقه هایتان را به آرامی ماساژ دهید و یا حتی شما می‌توانید بوی آنها را با اسانس های خوشبو کننده در خانه پخش کنید.

سردرد
شما برای درمان انواع سردرد خود می‌توانید این روغن های طبیعی و گیاهی مانند روغن اسطوخودوس، روغن نعناع و… را به پیشانی خود بمالید

7. مصرف کردن ویتامین ب کمپلکس

از جمله مهمترین مواد مغذی که در آب حل شده است این دسته از ویتامین ها می‌باشد که در بدن نقش مهمی را بر عهده دارند.

برخی از این ویتامین ها هستند که برای درمان سردرد از آنها استفاده می‌شود و بسیاری از پزشکان هم آنها را توصیه می‌نمایند. مصرف کردن این ویتامین هیچ خطری ندارد و از آنجایی که به صورت ادرار از بدن خارج می شود نیازی نیست شما نگران اندازه مصرف آن باشید.

بیشتر بخوانید: تاثیر ویتامین E روی پوست؛ 

8. استفاده از کمپرس سرد

یکی دیگر از روش‌های درمان سردرد استفاده کردن از کمپرس آب سرد می‌باشد، شما این کمپرس را روی سر خود یا روی گردن خود قرار دهید، بدون شک متوجه خواهید شد که سردردتان تا حد بسیاری زیادی کاهش پیدا کرده است.

رگ های خونی به وسیله این کمپرس به آرامی باریک تر می‌گردد و این امر نقش بسیار مهمی در کاهش سردرد شما خواهد داشت.

شما می‌توانید با هر کیسه ای که مایل هستید کمپرس سرد درست کنید و آن را در درون یک حوله قرار دهید و آن را روی پیشانی و یا گردن تان بگذارید.

9. امتحان کردن رژیم غذایی محرومیت

بر اساس مطالعاتی که روی درمان سردرد انجام شده است بسیاری از پزشکان به این نتیجه رسیده‌اند که شما باید رژیم غذایی را که برایتان حساسیت به بار می‌آورد را ترک کنید.

برخی از غذاها هستند که منجر به سردرد می‌گردند و به همین دلیل شما باید آن غذاها را به خوبی شناسایی کنید و آنها را ترک نمایید، در این صورت بدون شک شما دیگر سردرد را تجربه نخواهید کرد. برخی از افراد که سردردهای میگرنی دارند برای درمان انواع سردرد خود از این رژیم محرومیت استفاده کردند و بعد از مدتی بهبود پیدا نمودند و دیگر سردردهای میگرنی خود را نداشتند.

درمان سردرد
برخی از غذاها هستند که منجر به سردرد می‌گردند و به همین دلیل شما باید آن غذاها را به خوبی شناسایی کنید و آنها را ترک نمایید

10.  نوشیدن قهوه و یا چای

برخی از نوشیدنی ها هستند که کافئین زیادی در درون خود دارند، این دسته از نوشیدنی‌های برای درمان سردرد بیش از حد توصیه می‌شوند . همانطوری که می دانید کافئین می‌تواند روحیه را تغییر دهد و همچنین هوشیاری افراد را هم تا حد بسیار زیادی افزایش خواهید داد.

تمامی این موارد موجب شده است که از آن به عنوان یکی از بهترین روش‌های درمان سردرد یاد کنند. اگر شما از آن دسته افرادی بودید که در گذشته کافئین زیادی مصرف می‌کردید ولی اکنون دیگر از کافئین استفاده نمی‌کنید، باید بدانید به سردردهای بیشتری مبتلا می‌شوید، چرا که بدن شما به این میزان کافئین عادت کرده بود و اکنون کمبود آن موجب سردرد شما می‌شود.

11. امتحان کردن طب سوزنی

امروزه بسیاری از افراد برای درمان انواع سردرد خود از طب سوزنی استفاده می‌کنند. در واقع باید بدانید بسیاری از کسانی که به دنبال یکی از روش‌های طبیعی درمان کردن سردردها و میگرن های شدید خود می‌باشند، استفاده کردن از طب سوزنی بهترین روشی می‌باشد که می‌توانند امتحان کنند.

داروهای ضد ویروسی که در این روش به افراد تزریق می‌گردد تاثیر بسیاری در از بین سردردهای بسیار شدید دارد، به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم اگر دچار سردردهای بسیار شدیدی می‌شوید می‌توانید این روش را امتحان کنید.

منبع: + + +

یکی از مهم ترین دلایل سردرد چیست؟

یکی از مهمترین دلایلی که افراد دچار سردرد می‌شوند کمبود آب در بدنشان می‌باشد. به همین دلیل آنها باید برای درمان انواع سردرد خود آب زیادی مصرف کنند. بر اساس تحقیقاتی که روی سردرد صورت گرفته ، بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده‌اند که شایع ترین علت سردرد کم آبی بدن به شمار می‌رود.

آیا کمبود منیزیم موجب سردرد میشود؟

منیزیم یکی از مهمترین مواد معدنی به شمار می‌رود که برای عملکردهای بدن وجود آن بسیار ضروری است. منیزیم همچنین یکی از مواد امن برای درمان سردرد هم می‌باشد و بر اساس نتایج تحقیقاتی که انجام شده است بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده‌اند که، کمبود منیزیم در بدن سردرد را بسیار بیشتر می‌کند.

از روش های درمان سردرد چیست؟

یکی دیگر از روش‌های درمان سردرد استفاده کردن از کمپرس آب سرد می‌باشد، شما این کمپرس را روی سر خود یا روی گردن خود قرار دهید، بدون شک متوجه خواهید شد که سردردتان تا حد بسیاری زیادی کاهش پیدا کرده است.

۸ آذر ۱۴۰۱ ۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی