28 بهمن 1398 ۱ دیدگاه

همه چیز درباره‌ی رابطه تغذیه و ریزش مو !

آیا تغذیه نامناسب باعث ریزش مو می شود ؟

بسیاری از افراد شاید بر این باور باشند که تغذیه ارتباطی با ریزش مو ندارد، ول این دسته از افراد باید بدانند که رابطه بین این دو بسیار زیاد است و زمانی که تغذیه شما نامناسب باشد امکان ریزش موهایتان بسیار بیشتر می‌شود. ریزش مو یکی از مهمترین مسائلی می‌باشد که بسیاری از افراد را درگیر کرده و به فکر درمان آن هستند، آنها باید بدانند که با تغذیه مناسب می‌توانند ریزش موی خود را متوقف کنند تا همیشه موهای زیبا و سالمی داشته باشند.

برخی از خوراکی‌ها را شما باید در رژیم غذایی خود به خوبی رعایت کنید تا ریزش موهایتان متوقف شود و موهایتان به خوبی رشد کند. از آنجایی که بسیاری از افراد با خوراکی‌هایی که در تغذیه خود برای عدم ریزش مو وجود دارد آشنایی ندارند، در ادامه این خوراکی‌ها را نام می‌بریم تا شما آنها را در رژیم غذایی خود رعایت کنید و همیشه موهای زیبا و سالمی داشته باشید.

معرفی تغذیه و خوراکی های مناسب برای عدم ریزش مو :

همانطوری که بیان نمودیم تغذیه برای عدم ریزش مو تاثیر بسیاری دارد و شما باید در برنامه غذایی و رژِم غذایی خود خوراکی‌هایی را قرار دهید که ریزش موی شما را از بین ببرد. این خوراکی‌ها عبارت هستند از :

  1. اسفناج :

در بسیاری از موارد به ویژه در خانم‌ها زمانی که مواد معدنی کمی به بدن برسد ریزش موی آنها بسیار کمتر می‌شود. این مسئله که شما بدانید چه ویتامین و موادی را در بدن خود کم دارید اهمیت بسیاری دارد و به همین دلیل باید با این مورد آشنایی بیشتری داشته باشید. خوراکی اسفناج زمانی که در تغذیه شما وجود داشته باشد بدنتان را سرشار از آهن می‌کند و از آنجایی که سبوم زیادی دارد موهای شما را به صورت طبیعی نرم‌تر می‌کند. رنگ سبز این خوراکی موجب شده است تا اسیدهای چرب مانند امگا ۳، کلسیم، منیزیم، آهن و پتاسیم زیادی داشته باشد که تمامی این موارد به زیبایی و درخشندگی موهای شما کمک بسیاری می‌کند.

تغذیه و ریزش مو

  1. تخم آفتاب گردان :

شاید باورتان نشود ولی باید بگوییم که اگر می‌خواهید موهای زیبایی داشته باشید و موهایتان ریزش نداشته باشد، بهتر از تخم آفتاب گردان در تغذیه خود استفاده کنید. از آنجایی که در تخم آفتاب گردان ویتامین ب وجود دارد می‌توانید به جریان خونی که در پوست سر شما وجود دارد کمک کند و از این طریق موهای شما بسیار زیباتر و درخشنده تر شود. اگر تنها یک دانه از این خوراکی را در رژیم غذایی خود داشته باشید می‌توانید ۲۰ درصد از ویتامین آن را برای بدن خود فراهم کنید، بنابراین نیازی نیست مقدار زیادی از آن را مصرف کنید  و آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید، بلکه کافی است چند عدد از این خوراکی را روزانه میل نمایید.

  1. ماهی سالمون :

یکی دیگر از خوراکی‌هایی که شما باید در تغذیه آن را مصرف کنید تا ریزش موهایتان کمتر شود ماهی سالمون می‌باشد. این ماهی برای بدن شما فواید بسیار زیادی دارد و می‌تواند سریعا به ویتامین د تبدیل شود. دقت داشته باشید که این ماهی مانند ماهی‌های دیگر نمی‌باشد و در آن امگا ۳ زیادی وجود دارد، به همین دلیل است که برای ریزش مو و درخشان تر کردن مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. امگا ۳ یکی از بهترین موادی می‌باشد که ضد التهاب است و اگر شما ریزش مو دارید می‌توانید از این خوراکی بی نظیر در رژیم غذایی خود استفاده کنید.
  1. چغندر :

ریشه قرمز این خوراکی نیترات بسیار زیادی دارد و به همین دلیل زمانی که در بدن تجزیه شود می‌تواند به جریان گردش خون شما تا حد بسیار زیادی کمک کند. اکسیژن و مواد غذایی بدن با وجود این خوراکی در برنامه تغذیه شما به خوبی فراهم می‌شود و عملکرد سیستم جریان خون در بدنتان بسیار عالی و بی نقص حرکت می‌کند. فولیکول های ترشحی که در مو وجود دارد زمانی که این ماده غذایی را دریافت کنند مستحکم‌تر و قوی‌تر می‌شوند، به همین دلیل شما دیگر با استفاده از این خوراکی ریزش مو نخواهید داشت.

ریزش مو

  1. جو دو سر :

جو دو سر یکی از خوراکی‌هایی می‌باشد که بتا گلوکن زیادی در آن وجود دارد، این ماده نوعی فیبر قابل حل می‌باشد که اگر وارد ریشه مو گردد می‌تواند آن را قوی تر سازد. دیابت یکی از مهمترین علت‌هایی می‌باشد که افراد دچار ریزش مو می‌شوند، ولی اگر کسانی که دیابت دارند جو دوسر را در تغذیه و رژیم غذایی خود قرار دهند غلظت بالای فیبر آن موجب می‌شود که ریشه مو آنها تقویت گردد و از ریزش موهایشان هم جلوگیری می کند.

  1. مرغ :

اسیدهای چرب اشباع نشده‌ای وحود دارد که به آنها اسیدهای چرب امگا ۶ هم می‌گویند. این اسیدها رشد مو را تا حد بسیار زیادی تحریک می‌کنند و آنها را ضخیم تر و سالم تر می‌سازند. بر اساس تحقیقاتی که بر روی اسیدهای چرب اشباع نشده انجام ده است بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده‌اند که مرغ امگا ۶ بسیاری دارد، به همین دلیل اگر می‌خواهید تغذیه مناسبی برای عدم ریزش موهای خود داشته باشید بدون شک باید از مرغ استفاده کنید و مصرف آن را هفته‌ای دو بار فراموش ننمایید
.

  1. فلفل دلمه ای قرمز :

فلفل دلمه‌ای قرمز سرشار از ویتامین ث می‌باشد و از آنجایی که این ویتامین از شکننده شدن موها جلوگیری می‌کند، بهتر است برای عدم ریزش موی خود این خوراکی را در برنامه تغذیه خود فراموش نکنید. بسیاری از محققان که در این زمینه تخصص بسیاری دارند و مطالعات زیادی را انجام داده‌اند، و به این نتیجه رسیده‌اند که خانم‌ها باید این ویتامین را در بدن خود داشته باشند تا موهای آنها زیباتر و پر پشت‌تر شود. بسیاری از افراد بر این باور می‌باشند که پرتقال ویتامین ث بسیاری دارد، ولی باید بدانید که فلفل دلمه‌ای قرمز ویتامین بیشتری دارد و بر همین اساس محققان این خوراکی را به عنوان بهترین تغذیه برای عدم ریزش مو معرفی کرده‌اند.

رژیم غذایی و ریزش مو

  1. تخم مرغ :

بدون شک مصرف تخم مرغ را در تغذیه خود نباید فراموش کنید و به آن اهمیت دهید. این خوراکی ویتامین ب بسیار زیادی دارد و به همین دلیل می‌تواند به رشد مو بسیار کمک کند. برخی از افراد که ناخن‌های شکننده‌ای هم دارند از این خوراکی می‌توانند روزانه استفاده نمایند. اگر در برنامه تغذیه و رژیم غذایی شما این ویتامین وجود نداشته باشد، بدون شک ریزش موی شما چندین برابر می‌شود.

  1. عدس :

وجود عدس در تغذیه امری مهم و ضروری شناخته می‌شود که پروتئین بسیاری در این خوراکی وجود دارد . از آنجایی که اسید فولیک زیادی در درون آن وجود دارد می‌تواند از ریزش موهای شما تا حد بسیار زیادی جلوگیری کند. آقایان اگر از این خوراکی استفاده کنند ریزش موهایشان به طور کلی از بین می‌رود و ریشه موی آنها تقویت و مستحکم می‌گردد.

مقالات مرتبط:
فواید نوشیدن آب برای پوست، مو و سلامتی ، آشنایی با تاثیر تغذیه در سلامت بدن ، رژیم غذایی ضد جوش  ، آشنایی با تغذیه مناسب برای سلامت پوست ، معرفی خوراکی‌هایی که به عنوان تغذیه نامناسب شناخته می‌شوند ، آشنایی با مفهوم و تاثیر مواد غذایی ارگانیک در سلامت پوست
28 بهمن 1398 ۱ دیدگاه
اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

1 دیدگاه برای همه چیز درباره‌ی رابطه تغذیه و ریزش مو !