تاثیر لاغری بر پوست
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ۱۰ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

تاثیر لاغری بر پوست؛ باید و نباید‌های لاغری صورت

به این مطلب امتیاز دهید

افراد زیادی هنگامی که تصمیم برای لاغر شدن می‌گیرند به اولین نکته‌ای که توجه می‌کنند تاثیر لاغری بر پوست می‌باشد. درست است که لاغری و متناسب بودن اندام تاثیر زیادی در زیبایی افراد دارد اما تاثیر پوست در زیبایی را نیز نمی‌توان نادیده گرفت و هیچ کس از پوستی افتاده و پر از چین و چروک خوشش نمی‌آید؛ به همین دلیل افراد همیشه به دنبال رژیم‌های غذایی هستند که زیبایی و جوانی پوست آنها را از بین نبرد و تاثیر لاغری بر پوست دیده نشود. ما در اینجا سعی داریم اطلاعات مفید‌تری را در رابطه با تاثیر لاغری بر پوست و جلوگیری از آن را به شما ارائه دهیم.

کاهش وزن سریع می‌تواند تاثیرات زیادی بروی زیبایی و پوست داشته باشد. برای آشنایی با عوارض کاهش وزن سریع مقاله ما در این زمینه را حتما مطالعه کنید.

چگونه تاثیر لاغری بر پوست را ازبین ببریم؟

تاثیر لاغری بر پوست معمولا با مشاهده‌ی چین و چروک‌ها، لاغر شدن صورت در رژیم و یا افتادگی های پوست شروع می‌شود؛ پس اگر به دنبال این هستید که تاثیر لاغری بر پوست را از بین ببرید و پوست خود را برای همیشه سالم، زیبا، با‌نشاط و جذاب نگه دارید می‌بایست که اصول خاصی را در رژیم غذایی خود رعایت کنید. ما در زیر مهم‌ترین اصول را برای شما مطرح کرده‌ایم.

؛ به همین دلیل افراد همیشه به دنبال رژیم‌های غذایی هستند که زیبایی و جوانی پوست آنها را از بین نبرد و تاثیر لاغری بر پوست دیده نشود.

بیشتر بخوانید: 10 استراتژی برای کاهش وزن و سوزاندن چربی شکم

وزن اضافی آن هم برای مدت زمان طولانی، به الیاف کلاژن و الاستین پوست آسیب می‌رساند. همین موضوع باعث می‌شود تا پوست در زمان کاهش وزن دچار مشکل شده و اگر کاهش وزن زیاد باشد باعث افتادگی پوست می‌شود. از آنجا که پوست جوان تر با سرعت بیشتری به حالت قبلی خود بر می‌گردد. بنابراین زیبایی پوست در رژیم لاغری تحت تاثیر پوست نیز قرار می‌گیرد. اما با چه روش هایی می‌شود هم وزن کم کرد و هم از زیبایی پوست محافظت کرد؟

۱. کاهش تاثیر لاغری بر پوست با رژیم متناسب

اگر که می‌خواهید با گرفتن رژیم لاغری زیبایی پوستتان از بین نرود می‌بایست رژیمی متناسب با شرایط بدنیتان بگیرید. رژیم متناسب به رژیمی گفته می‌شود که در آن هرگونه مواد مغذی و لازمه بدن یافت شود حال برای‌ اینکه زیبایی پوستتان از بین نرود، موادی را بیشتر در رژیم خود قرار دهید که دارای روی، امگا3 و ویتامین ب  به میزان لازم و متناسب با بدن شما باشند؛ بنابراین شما می بایست برای گرفتن رژیم لاغری حتما به سراغ پزشک متخصص در این زمینه رفته و برنامه‌های غذایی اثربخشی را دریافت کنید.

رژیم لاغری
موادی را بیشتر در رژیم خود قرار دهید که دارای روی، امگا3 و ویتامین ب  به میزان لازم و متناسب با بدن شما باشند؛

۲. آهسته وزن کم کنید

یکی از اصلی ترین عواملی که باعث افتادگی و عدم زیبایی پوست در رژیم لاغری می شود ، کاهش سریع وزن است. استفاده از رژیم کاهش وزن سریع برای همه مناسب نیست و در بسیاری از افراد، به خصوص کسانی که در سنین جوانی نیستند باعث خراب شدن و افتادگی پوست صورت می‌شود.

کاهش وزن باید آرام و به تدریج اتفاق بیفتد، زیرا در صورت بالا بودن سرعت کاهش وزن، به دلیل آزاد شدن حجم زیادی از سموم موجود در بافت چربی آسیب‌ های جدی به بدن وارد می‌‌شود که یکی از این آسیب ‌ها، افتادگی و تیره شدن پوست صورت است.

طبق توصیه کارشناسان برای آنکه صورت شما در زمان استفاده از رژیم لاغری دچار مشکل نشود، در حدود ۲ تا نهایتا ۴ کیلوگرم در ماه می‌توانید کاهش وزن داشته باشید. به ‌طور کلی کمترین آسیب به بدن و پوست در زمان استفاده از رژیم لاغری زمانی اتفاق میفتد که طی 6 ماه حدود 10 درصد از وزن خود را کم کنید. کاهش وزن بیشتر از این مقدار می‌تواند به سلامتی و پوست شما آسیب برساند.

 ۳. نوشیدن فراوان آب

همه می‌دانیم که آب فواید زیادی برای بدن دارد و می‌تواند در رژیم لاغری نیز تاثیر زیادی داشته باشد. حال می‌خواهیم به شما بگوییم که اگر در دوران رژیم لاغری خود آب فراوان بنوشید می‌توانید علاوه بر کاهش وزن ، نشاط را نیز به پوست خود هدیه کنید. پس برای داشتن جسمی زیبا و سالم، به هیچ عنوان شیشه آب را از خود دور نکنید.

بیشتر بخوانید: عوارض استفاده از قرص‌های لاغری

میکرودرم رویت
میکرودرم خانگی رویت، پوستتو احیا کن

۴. با ورزش اندامی زیبا و پوستی شاداب داشته باشید

همه می دانیم که ورزش یکی از ضروریت‌های دوران رژیم لاغری است زیرا ورزش می‌تواند هم سرعت کاهش وزن را بالا ببرد و هم اندامی زیبا و تراشیده شده به شما بدهد.

ما در اینجا می‌خواهیم به شما بگوییم که اگرکه می‌خواهید تاثیر لاغری بر پوست را نیز از بین ببرید ورزش می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند زیرا ورزش با افزایش خون رسانی به جلوگیری از پیری و جلوگیری از شل شدن پوست در لاغری می‌پردازد. ما در زیر چند ورزش مفید برای از بین بردن تاثیر لاغری بر پوست را برای شما بیان کرده‌ایم.

  • یکی از مهم‌ترین عضلات صورت، عضلات گونه‌ها می‌باشد. شما می‌توانید هر روز با بادکردن یک بادکنک به سادگی عضله‌های ناحیه‌ی گونه‌ی خود را تقویت کنید. برای این ورزش کافی است روزی 5 الی 6 دفعه به مدت 1  دقیقه وقت بگذارید و تاثیرات آن را به وضوح مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: عوارض لاغری بیش از حد؛

تاثیر لاغری بر پوست
ورزش با افزایش خون رسانی به جلوگیری از پیری و جلوگیری از شل شدن پوست در لاغری می‌پردازد.
  • یکی دیگر از ورزش های مفید برای جوان نگه‌داشتن پوست یوگا می‌باشد. در ابتدا ممکن است فکر کنید که یوگا ورزشی است که فقط آرامش ذهنی را برای شما به ارمغان می‌آورد اما یوگا از آنجایی که باعث افزایش خون رسانی می‌شود کمک زیادی به جوانی پوست می کند همچنین به دلیل ایجاد کشش‌هایی که در بعضی از وضعیت‌ها برای صورت و گردن اتفاق می‌افتد، می‌تواند افتادگی‌های پوستی شما را نیز بسیار کمتر کند.
  • ورزش دیگری را که می توان به عنوان ماساژ صورت نیز از آن نام برد به این گونه است که شما انگشت اشاره و وسط خود را بر روی گونه‌ها قرار می‌دهید و به آرامی و با دقت آن را به صورت دایره وار ماساژ می‌دهید. این ورزش علاوه بر زیبایی صورتتان می‌تواند آرامش را نیز به شما هدیه دهد و تمام خستگی‌ها و انقباضات را از صورت شما پاک کند.
  • تمرین دیگر برای تقویت ماهیچه‌های گونه به این صورت است که انگشت خود در دهان می‌گذارید و آن را به مدت زمان 5 ثانیه میمکید. اگر که روزی 15 بار این تمرین را انجام دهید در دوران رژیم، تاثیر لاغری بر پوست شما دیده نخواهد شد.

۵. استفاده از سبزیجات و میوه‌های تازه

در دوران رژیم لاغری معمولا استفاده از سبزیجات محدودیت خاصی ندارد و افراد می توانند هرچقدر که بخواهد از آن استفاده کنند. حال اگر که استفاده از سبزیجات برای شما آسان نیست و نمی‌توانید آنها را استفاده کنید پس بهتر است سالادهایی مفید با آنها درست کنید تا استفاده از آن برای شما لذت بخش‌تر شود.

یکی از خوشمزه‌ترین سالادهایی که برای پوستی زیبا و شاداب مفید است، سالاد جوانه گندم می‌باشد. از آنجایی که جوانه گندم حاوی ویتامین E و B می باشد می‌تواند آبرسانی را در پوست شما افزایش دهد و با از بین بردن چین و چروک‌های پوست تاثیر لاغری بر پوست را نیز از بین ببرد.

فرقی نمی‌کند که رژیم غذایی کاهش وزن خود را از چه فصلی شروع کرده باشید. تابستان باشد یا زمستان، نباید خوردن میوه و سبزیجات آن فصل را فراموش کنید. میوه های زیادی مثل هندوانه، خیار، پرتقال، خربزه و غیره ویتامین C دارند، که یک آنتی اکسیدان مهم برای سلامت پوست است و از پیری آن جلوگیری می‌کند.

یکی از خوشمزه‌ترین سالادهایی که برای پوستی زیبا و شاداب مفید است، سالاد جوانه گندم می‌باشد.

علاوه بر این در درخشش طبیعی پوست نیز تاثیر می‌گذارد. خیار مملو از ماده معدنی به نام سیلیس است که می‌تواند برای پوست معجزه کند و تقریبا در تمام فصول سال در دسترس است. سبزیجات و انواع میوه ها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند و با مصرف آنها در زمان کاهش وزن نه تنها به حفظ زیبایی پوست در رژیم لاغری کمک می‌کند، بلکه در سریع تر وزن کم کردن هم نقش دارند.

بیشتر بخوانید: آیا مزایای خام خواری بر پوست را می‌دانید؟

۶. ماسک صورت در زمان رژیم

ماسک صورت در زمان رژیم می‌تواند تاثیر زیادی بر زیبایی پوست بگذارد. ساده‌ترین ماسک صورت در زمان رژیم، ماسک گل رس می‌باشد. این ماسک می‌تواند با آبرسانی، پوست شما را شاداب‌تر کند ولی اگر که می‌خواهید تاثیر بیشتر این گل را مشاهده کنید می‌بایست گل را با کمی گلاب مخلوط کرده و خمیر بدست آمده را به مدت 15 دقیقه بر روی صورت خود بگذارید.

۷. شکر را کم و روغن های مفید را به برنامه غذایی اضافه کنید

تحقیقات نشان می‌دهد که شکر از آن دسته خوراکی هایی است که بر پیر شدن پوست تاثیر می‌گذارد. این اتفاق به دلیل فعل و انفعالات و تاثیری است که این سم شیرین بر سلول های بدن و پوست می‌گذارد. بنابراین نه تنها برای حفظ زیبایی پوست در رژیم لاغری بلکه به طور کلی برای سلامت پوست بهتر است که شکر را تا جای ممکن از رژیم غذایی خود حذف کنید.

روغن های اشباع نشده مثل روغن زیتون جر روغن ها مفید دسته بندی می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که این مصرف به اندازه این دسته از روغن ها نه تنها برای بدن ضرر ندارد، بلکه باعث جوان ماندن سلول های بدن و پوست نیز می‌شوند.

بنابراین اگر می خواهید در زمان کاهش وزن که بدن در حال از دست دادن چربی است، دچار خشکی و افتادگی پوست نشوید، اضافه کردن چربی های مفید را به برنامه غذایی خود فراموش نکنید.

بنابراین اگر می خواهید در زمان کاهش وزن که بدن در حال از دست دادن چربی است، دچار خشکی و افتادگی پوست نشوید، اضافه کردن چربی های مفید را به برنامه غذایی خود فراموش نکنید.

۸. دمنوش های گیاهی را به برنامه غذایی خود اضافه کنید

بسیاری از دمنوش‌های گیاهی منبع بسیاری عالی برای دریافت مداوم آنتی اکسیدان‌ها به حساب می‌آیند. یک یا دو بار در روز نوشیدن چای سبز و یا سایر دمنوش های گیاهی علاوه بر اینکه به حفظ شادابی پوست شما کمک می‌کند باعث می‌شود تا به لحاظ روحی نیز آرامش بیشتری داشته باشید. زیرا در بسیاری از آنها علاوه بر آنتی اکسیدان که برای حفظ جوانی پوست یک ماده فوق العاده محسوب می‌شود، ترکیبات آرام بخش نیز وجود دارد.

آنتی اکسیدان ها از فعالیت رادیکال های آزاد جلوگیری می‌کنند، که مسئول پیری، چین و چروک و تیرگی پوست است. در زمانی که در حال کاهش وزن هستید، بدن شروع به از دست دادن چربی می‌کند و اگر از یک رژیم غذایی کاهش وزن اصولی استفاده نکرده باشید، این احتمال وجود دارد که بدنتان دچار کمبود برخی از مواد ضروری شود.

به همین دلیل، اکثر افراد در زمان کم کردن وزن بیشتر به تناسب اندام خود فکر می‌کنند و بیشتر به این موضوع فکر می‌کنند که چطور سریع تر لاغر شوند.

همین مسئله باعث می‌شود تا به سلامت پوست خود توجه زیادی نداشته باشند و فقط زمانی که پوست آنها به دلیل لاغری دچار افتادگی و مشکل شد به آن توجه کنند. اما استفاده از خوراکی ها و دمنوش های گیاهی می‌تواند کمک زیادی به جلوگیری از خراب شدن پوست در زمان کاهش وزن کند.

به پوستت جون تازه بده

کاهش تاثیر لاغری بر پوست صورت به کمک روش‌هایی غیر طبیعی

ما در این مقاله سعی کردیم بهترین و راحت‌ترین راه‌حل‌هایی را که می‌توان برای کاهش تاثیر لاغری بر پوست انجام داد را برای شما بیاوریم اما افرادی هستند که دیر به فکر تاثیر لاغری بر پوست افتاده‌اند و پوست آن‌ها به دلیل رژیم لاغری صدماتی دیده است. ما برای این دسته از عزیزان نیز راهکارهایی را در زیر مطرح کرده‌ایم.

لاغری
در دوران رژیم لاغری معمولا استفاده از سبزیجات محدودیت خاصی ندارد و افراد می توانند هرچقدر که بخواهد از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: کانتورینگ صورت کشیده و لاغر؛

روش‌های پزشکی لاغری صورت

 به‌غیراز روش‌های خانگی لاغر کردن صورت، روش‌های دیگری نیز وجود دارد که برای انجام آن‌ها باید به متخصص پوست و زیبایی مراجعه کنید.

  • بوتاکس: درمان عالی برای لاغری کردن صورت و پر کردن آن است. روش دیگر که امروزه در جامعه بسیار رایج شده است تزریق ژل و یا بوتاکس می‌باشد. تزریق ژل می‌تواند به سادگی و خیلی سریع چین و چروک‌های صورت را ازبین ببرد؛ به طوریکه تاثیر لاغری بر پوست شما به هیچ وجه قابل دیدن نباشد؛ اما مشکل این روش این است که قابل بازگشت است و افراد می بایست هر چند ماه یکبار برای ترمیم آن مراجعه کنند.
  • مزوتراپی: یک تکنیک تزریق بدون جراحی برای لاغری صورت
  • کربوکسی تراپی: روش درمانی است که با استفاده از یک سوزن مناسب گاز دی‌اکسید کربن و گاز بی‌بو، زیر سطح پوست تزریق می‌شود.
  • آر اف: در این روش با استفاده از یک دستگاه انرژی رادیویی برای گرم کردن و سفت کردن بافت جهت افزایش جریان خون و از بین بردن چاقی صورت استفاده می‌کنند.
  • یکی از این راه‌حل‌ها استفاده از طب سوزنی می‌باشد. طب سوزنی از آن دسته طب‌هایی است که توانسته به دلیل درمان مشکلات زیاد طرفداران زیادی داشته باشد. یکی از مشکلاتی که می‌توان به کمک طب سوزنی حل کرد، لاغری صورت است.
روش دیگر که امروزه در جامعه بسیار رایج شده است تزریق ژل و یا بوتاکس می‌باشد.

رژیم لاغری می‌تواند تاثیر منفی زیادی روی زیبایی پوست صورت و بدن داشته باشد. اگر در حال کاهش وزن ناگهانی یا رعایت یک رژیم لاغری خاص هستید، توصیه می‌شود در اسرع وقت با یک متخصص پوست مشورت کنید تا از بروز چنین عوارض نامطلوبی پیشگیری شود.

در آخر این نکته را فراموش نکنید که بسیار مراقب تغذیه خود باشید زیرا پیروی از یک رژیم غذایی مناسب و عدم حذف مواد مغذی، سلامت کل بدن و حتی سلامت پوست و مو را نیز به همراه خواهد داشت.

چگونه با رژیم لاغری زیبایی پوستمان از بین نرود؟

اگر که می‌خواهید با گرفتن رژیم لاغری زیبایی پوستتان از بین نرود می‌بایست رژیمی متناسب با شرایط بدنیتان بگیرید. رژیم متناسب به رژیمی گفته می‌شود که در آن هرگونه مواد مغذی و لازمه بدن یافت شود حال برای‌ اینکه زیبایی پوستتان از بین نرود، موادی را بیشتر در رژیم خود قرار دهید که دارای روی، امگا3 و ویتامین ب  به میزان لازم و متناسب با بدن شما باشند؛ بنابراین شما می بایست برای گرفتن رژیم لاغری حتما به سراغ پزشک متخصص در این زمینه رفته و برنامه‌های غذایی اثربخشی را دریافت کنید.

ماسک صورت در زمان رژیم مناسب است؟

ماسک صورت در زمان رژیم می‌تواند تاثیر زیادی بر زیبایی پوست بگذارد. ساده‌ترین ماسک صورت در زمان رژیم، ماسک گل رس می‌باشد. این ماسک می‌تواند با آبرسانی، پوست شما را شاداب‌تر کند ولی اگر که می‌خواهید تاثیر بیشتر این گل را مشاهده کنید می‌بایست گل را با کمی گلاب مخلوط کرده و خمیر بدست آمده را به مدت 15 دقیقه بر روی صورت خود بگذارید.

نوشیدن آب چقدر برای بدن مفید است؟

همه می‌دانیم که آب فواید زیادی برای بدن دارد و می‌تواند در رژیم لاغری نیز تاثیر زیادی داشته باشد. حال می‌خواهیم به شما بگوییم که اگر در دوران رژیم لاغری خود آب فراوان بنوشید می‌توانید علاوه بر کاهش وزن ، نشاط را نیز به پوست خود هدیه کنید. پس برای داشتن جسمی زیبا و سالم، به هیچ عنوان شیشه آب را از خود دور نکنید.

۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ۱۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

10 دیدگاه برای تاثیر لاغری بر پوست؛ باید و نباید‌های لاغری صورت

برا لاغری صورتم چیکار کنم خواهش میکنم کمک کنید

فایده نداره من دستان داره میشه شبیه سوختگی حاد

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی