از بین بردن بوی بد بدن
۴ اسفند ۱۴۰۰ ۲۰ دیدگاه admin

از بین بردن بوی بد بدن؛ راه‌حل‌ها و روش‌های خانگی!

2/5 - (1 امتیاز)

آیا از بوی بد بدن خود کلافه شده‌اید؟ اعتماد به نفس خود را از دست داده‌اید و می‌ترسید که دیگران متوجه بوی بد بدن شما شوند؟ حق دارید، این مسئله می‌تواند بر روی موقعیت اجتماعی شما تأثیر بگذارد و به نظر می‌رسد ضدعرق‌ها نیز نمی‌توانند کمکی به شما بکنند.البته بدن هیچکس بوی گل‌های بهاری نمی‌دهد اما اگر بدنتان بوی تندی می‌دهد که شما را ناراحت کرده است، ترفند‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌توانند مشکل شما را حل کنند.

همچنین در صورتیکه احساس می‌کنید بوی بدنتان به راحتی برطرف نمی‌شود، روش‌های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. در ادامه همراه ما باشید تا توصیه‌های تخصصی در مورد نحوه درمان بوی بد بدن را با شما درمیان بگذاریم:

دلایل بوی بد بدن چیست؟

وقتی فعالیت غدد تعریق، بیش از‌اند ازه باشد، بوی تند و ناخوشایندی از بدن خارج می‌شود. اما این عرق نیست که موجب بوی بد بدن می‌شود، بلکه بوی نامطبوع زمانی به‌وجود می‌آید که عرق با باکتری ترکیب می‌شود باکتری‌ها که عامل بوی بدن هستند، به‌سرعت در محیط‌های گرم و مرطوب رشد می‌کنند.

سایر علت‌های بوی تند بدن شامل بهداشت ناکافی، کمبود مواد مغذی، مشکلات معده‌ای و روده‌ای مانند یبوست مزمن و مشکلات پنهان مانند اختلالات متابولیسمی ژنتیکی، بیماری کبد یا دیابت می‌شود.

سایر علت‌های بوی تند بدن شامل بهداشت ناکافی، کمبود مواد مغذی، مشکلات معده‌ای و روده‌ای مانند یبوست مزمن و مشکلات پنهان مانند اختلالات متابولیسمی ژنتیکی، بیماری کبد یا دیابت می‌شود.

برخلاف تصور عموم، بوی بد بدن ناشی از عرق نیست و در واقع خود عرق بدون بو بوده و این باکتری‌هایی که روی پوست زندگی می‌کنند هستند، که مقصرند. باکتری‌ها در محیط‌های مرطوب رشد می‌کنند و هنگام تعریق با تجزیه پروتئین‌های موجود در عرق و تبدیل آن‌ها به اسید باعث تولید این بوی بد می‌شوند.

البته باکتری‌ها به تنهایی مقصر این ماجرا نیستند بلکه‌ غدد تولیدکننده عرق هستند که نقش اصلی را ایفا می‌کنند. بدن شما دارای دو نوع غده عرق با نام‌های غدد اکرین (‌eccrine) و غدد آپوکرین (apocrine) است.

غدد اکرین

غدد اکرین در سرتاسر پوست شما وجود دارند و در لایه زیرین پوست یعنی درم (dermis) قرار دارند. این غدد، عرق را مستقیماً از طریق مجراهایی به سطح پوست می‌فرستند که با تبخیر عرق، پوست خنک شده و دمای بدن تنظیم می‌شود.

عرق تولیدشده توسط غدد اکرین حاوی نمک زیادی است بنابراین تجزیه آن برای باکتری‌ها سخت بوده در نتیجه بوی کمتری تولید می‌کنند.

بوی بد بدن
برخلاف تصور عموم، بوی بد بدن ناشی از عرق نیست و در واقع خود عرق بدون بو بوده و این باکتری‌هایی که روی پوست زندگی می‌کنند هستند، که مقصرند.

غدد آپوکرین

غدد آپوکرین در برخی از نقاط بدن از جمله زیربغل، کشاله ران و‌اند ام‌های جنسی وجود دارند و عملکرد متفاوتی نسبت به غدد اکرین دارند. این غدد ترشحات خود را به جای اینکه به سطح پوست برسانند درون فولیکول‌های مو می‌ریزند و با افزایش درجه حرارت بدن ترشحات خود را آزاد می‌کنند.

این ترشحات سرشار از پروتئین هستند و باکتری‌ها که علاقه‌ زیادی به این پروتئین‌ها دارند آن‌ها را تجزیه کرده و به همراه آن بوی بدی را نیز تولید می‌کنند. بنابراین این غدد آپوکرین هستند که زمینه ایجاد این بوی نامطلوب را فراهم می‌کنند. این غدد از بدو تولد در بدن وجود دارند اما با آغاز دوران بلوغ فعال می‌شوند. به همین دلیل است که افراد تا قبل از بلوغ با مشکل بوی بدن مواجه نمی‌شوند.

علاوه بر غدد آپوکرین و باکتری‌ها، بوی بدن می‌تواند تحت شرایط زیر بدتر شود:

  • هوای گرم
  • در حین ورزش و پس از آن
  • تغییرات هورمونی بدن (مثلاً در دوران بلوغ و دوران قاعدگی)
  • چاقی و اضافه وزن
  • مصرف غذاهای تند و پرادویه
  • مصرف زیاد قهوه و الکل
  • برخی بیماری‌ها مثل دیابت، تیروئید پرکار یا بیماری‌های کلیوی و کبدی
  • استرس
  • ژنتیک
  • مصرف بعضی داروها مثل داروهای ضدافسردگی
  • تعریق بیش ‌از حد

 اما چه چیز باعث می‌شود که عرق آپوکرین چنین بوی زننده‌ای از بدن ما ایجاد کند؟
باکتری‌هایی روی بدن ما وجود دارد که از عرق آپوکرین تغذیه می‌کنند. وقتی این عرق را مصرف کرد، همان کاری که سایر موجودات زنده پس از غذا خوردن انجام می‌دهند، از او نیز سر می‌زند.

بله، غذا را دفع می‌کند. و این بوی زننده و منزجر کننده از اینجا ناشی می‌شود.در واقع، باکتری‌ها عمل دفع غذا را دقیقاً مثل ما انجام نمی‌دهند آنها پیوندهای شیمیایی را می‌شکنند. اما از عرق ما تغذیه می‌کنند و همین باعث بوی بد و چندش آور می‌شود.

بیشتر بخوانید: براشینگ بدن چیست؟ 

به پوستت جون تازه بده

چطور می‌توان بوی بد بدن را برطرف کرد؟

بوی بدن یک مشکل رایج و البته آزاردهنده در بین افراد است که خوشبختانه در اکثر موارد می‌توان آن را تا حد قابل توجهی کاهش داد و یا کاملاً برطرف کرد. تنها لازم است اقدامات ساده زیر را انجام دهید:

آن نواحی از بدن که مستعد تعریق هستند، مانند زیربغل، کشاله ران و پاها را دوبار در روز بشویید. البته ناگفته نماند که بعد از ورزش یا تعریق زیاد حتماً دوش بگیرید.

  1. نواحی زیربغل، کشاله ران و پاها را بعد از شستشو خشک کنید.
  2.  از صابون و یا شامپو بدن‌های آنتی‌باکتریال استفاده کنید.
  3.  زیربغل‌ها را موزدایی کنید.
  4.  از ضدتعریق‌ها به منظور کاهش تعریق و دئودورانت‌ها که خاصیت خوشبوکنندگی دارند، استفاده کنید.
  5.  به طور مرتب لباس‌هاس خود را عوض کرده و بشویید.
  6.  لباس‌هایی بپوشید که از الیاف طبیعی مانند پنبه، پشم و ابریشم تهیه شده‌ باشند.
  7.  جوراب آنتی‌باکتریال بپوشید.
  8.  از خوردن بیش از حد مواد غذایی پرادویه و با بوی زیاد پرهیز کنید. همچنین مصرف قهوه و الکل را نیز محدود کنید.
غدد آپوکرین در برخی از نقاط بدن از جمله زیربغل، کشاله ران و‌اند ام‌های جنسی وجود دارند و عملکرد متفاوتی نسبت به غدد اکرین دارند.

درمان طبیعی عرق زیر بغل

درمان و از بین بردن بوی بد بدن با درمان‌های طبیعی در واقع راهکارهای ساده‌ای است که به ‌آسانی در خانه می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. بسیاری برای درمان بوی بد بدن در طب سنتی و یا از بین بردن بوی بد عرق رو به مصرف انواع عطر و ادکلن‌ها می‌آورند؛ که علاوه بر هزینه زیاد ممکن است در سلامت آن‌ها نیز اثر سوء داشته باشد.

در طب سنتی گیاهان و مواد طبیعی بسیاری برای درمان بوی بد زیر بغل توصیه ‌شده که در ادامه هر یک را بررسی می‌کنیم.

استفاده از روغن نارگیل

یکی از بهترین و مؤثرترین درمان‌ها برای از بین بردن بوی بد بدن در طب سنتی استفاده از روغن نارگیل است. خواص ضد میکروبی در روغن نارگیل سبب محدود شدن رشد باکتری‌ها در سطح پوست می‌شود و عامل مهمی در مبارزه با بوی بد زیر بغل است.

روغن نارگیل سرشار از اسیدلوریک است که باکتری‌های موجود در بدن را از بین می‌برد و از این طریق به رها شدن از بوی بد بدن کمک می‌کند.

آب:

یکی دیگر از داروهای مؤثر در از بین بردن بوی بد بدن در طب سنتی مصرف آب زیاد است. آب به‌عنوان یک حلال بزرگ، سموم را از بدن دفع می‌کند. علاوه بر این آب بهترین خنثی‌کننده است و مانع از تشکیل باکتری در روده نیز می‌شود بنابراین برای مبارزه با بوی بد زیر بغل بسیار مؤثر خواهد بود.

فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

آب لیمو ترش

آب لیمو ترش سرشار از اسید سیتریک است که به از بین بردن باکتری‌های مولد بوی بد کمک می‌کند. شما می‌توانید به سادگی یک برش لیمو ترش را زیر بغل خود بکشید یا از یک پد که با آب لیمو ترش مرطوب شده است برای این کار استفاده کنید.

توجه: آب لیمو ترش را روی پوستی که به تازگی اصلاح شده استفاده نکنید. همچنین، اگر قرار است زیر بغل شما در معرض نور خورشید قرار بگیرد، پیش از آن از آب لیمو ترش استفاده نکنید. لیموها فوتوتوکسیک هستند و پوست را در مواجه با نور فرابنفش مستعد سوختگی می‌سازند.

سرکه سیب

سرکه سیب ضد التهاب، سرشار از اسیدهای لایه بردار (اسید استیک و اسید آلفا هیدروکسی)، باگرداننده pH، ضد باکتری و ضد قارچ است. خواص ضد باکتری آن به ویژه در پیشگیری از بوی بد بدن موثر است زیرا این بو به وسطه فعالیت باکتری هنگام تعریق و نه خود عرق شکل می‌گیرد.

به عنوان یک دئودورانت طبیعی برای از بین بردن بوی بد بدن، شما می‌توانید یک پارچه را در سرکه سیب خیس کرده و آن را روی زیر بغل خود بکشید. ابتدا بوی قوی سرکه احساس می‌‌شود اما پس از خشک شدن تقریبا بی بو خواهد بود. از آنجایی که سرکه‌ی سیب جایگزین خوبی برای دئودرانت‌ها است، می‌توانید هر روز از آن استفاده کنید.

نعناع

شستشوی بدن با دم‌کرده نعناع برای از بین بردن بوی بد بدن بسیار مؤثر است. از طرفی با عطری که دارد سبب خوشبو شدن عرق بدن نیز می‌شود. برای رفع بدبویی و کم کردن ترشح غدد عرق از دم کرده نعناع جهت شستشوی پوست بدن استفاده کنید تا باعث خوشبو شدن بدن شود .

برای رفع بدبویی و کم کردن ترشح غدد عرق از دم کرده نعناع جهت شستشوی پوست بدن استفاده کنید تا باعث خوشبو شدن بدن شود

نعناع خواص ضدباکتریایی دارد و به همین دلیل می‌تواند جایگزین خوبی برای دئودرانت‌ها باشد. روغن نارگیل هم خواص ضدباکتریایی دارد و به از بین بردن باکتری‌های موجود روی پوست کمک می‌کند. می‌توانید از مخلوط این دو با هم هر روز استفاده کنید.

برگ حنا

پودر حنا به همراه پودر سدر و یا جوش‌شیرین سبب خنک شدن پوست و کم کردن فعالیت غدد عرق می‌شود. اگرچه این روش نمی‌تواند در درمان قطعی از بین بردن بوی بد بدن مؤثر باشد، اما می‌تواند به رفع بدبویی پوست کمک کند.

رزماری

یک روش از بین بردن بوی بد بدن در طب سنتی استفاده از گیاه رزماری است. این گیاه دارویی در کاهش تعریق بدن مؤثر است.

برای از بین بردن بوی بد بدن نصف فنجان برگ خشک رزماری را به چهار فنجان آب داغ اضافه کنید و اجازه بدهید ده دقیقه خیس بخورد و سپس آن را در آب وان‌تان بریزید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در وان غوطه‌ور باشید. بعد از بیرون آمدن از وان، فورا پوست‌تان را خشک کنید. این کار را روزی یک‌بار انجام بدهید تا در طول روز خوش‌بو باشید.

دانه شنبلیله

خواص آنتی‌اکسیدانی در دانه‌های شنبلیله می‌تواند در دفع سموم بدن کمک‌کننده باشد و خواص ضد باکتریایی آن عفونت باکتریایی را در بدن کنترل می‌کند. اعتقاد بر این است که دانه شنبلیله برای مبارزه برای از بین بردن بوی بد بدن می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

برای از بین بردن بوی بد بدن می‌توانید از چای شنبلیله استفاده کنید. تخم شنبلیله خواص ضدباکتریایی دارد و جلوی پخش شدن هر نوع عفونت باکتریایی را می‌گیرد.

باور بر این است که چای شنبلیله از طریق رفع علت ریشه‌ای، بوی بد بدن را به‌طور طبیعی برطرف می‌کند. می‌توانید این چای را هر روز صبح بنوشید تا بدنتان را سم‌زدایی کنید‌.

 گلاب

گلاب یک ترکیب قابض است و به همین دلیل‌اند ازه‌ی منافذ پوست را کوچک می‌کند و تولید عرق را کاهش می‌دهد و در از بین بردن بوی بد بدن موثر است. علاوه بر این، استفاده‌ی موضعی از آن باعث می‌شود بدنتان بوی خوبی بگیرد. برای اینکه بهترین نتایج را بگیرید، از این روش خانگی هر روز استفاده کنید.

مریم‌گلی

مریم‌گلی یک گیاه بسیار خوش‌بوست که می‌توانید برای از بین بردن بوی بد بدن، از آن استفاده کنید. مریم‌گلی، فعالیت غدد تعریق را کاهش می‌دهد و یک عامل ضدباکتری است که می‌تواند مانع رشد باکتری روی پوست شما بشود.

این گیاه برای کاهش تعریق زیاد بدن به ‌صورت خوراکی استفاده می‌شود. مخلوط جوشانده مریم‌گلی، گل ختمی و زوفا را پس از سرد شدن روزی 2 بار بنوشید. برای اثر بخشی بهتر می‌توانید پودر مریم‌گلی را به‌صورت مستقیم برای از بین بردن بوی بد بدن با طب سنتی نیز به کار ببرید.

محصولاتی که می‌توانند بوی بدن را درمان کنند!

اگر هنوز موفق به از بین بردن بوی بدن خود نشده‌اید، با دکتر داروساز خود مشورت کنید، آن‌ها می‌توانند محصولات زیر را به شما توصیه کنند:

  • یک ضدعرق قوی‌ که عملکرد غدد عرق را کاهش داده و منجربه کاهش تعریق شود.
  • محافظ عرق یا زیربغل که می‌تواند از تماس عرق با لباس جلوگیری کند.
  • در صورتیکه پاهایتان بوی زننده‌ای ایجاد می‌کند از پودر‌های پا استفاده کنید.
  • محصولات جایگزین‌ صابون، زیرا صابون می‌تواند باعث خشکی پوست شما شود.
در صورتیکه پاهایتان بوی زننده‌ای ایجاد می‌کند از پودر‌های پا استفاده کنید.

استفاده از لباس‌های پنبه‌ای و یا دیگر پارچه‌های طبیعی

لباس‌های ساخته‌ شده از پلی‌استر یا مواد مصنوعی می‌تواند یک علت تغییر بوی عرق بدن باشند زیرا که اجازه نفس کشیدن را به پوست نمی‌دهند.

جنس برخی از زیرپوش‌ها یا تی‌شرت‌های موجود در بازار پنبه‌ای بوده و حاوی لایه‌های ضد عرق است که می‌تواند
برای از بین بردن بوی بد بدن مفید باشند. این لباس‌ها مانع از ماندن رطوبت و عرق بروی پوست شده و درنتیجه از ترکیب عرق با باکتری‌های سطح پوست جلوگیری می‌کنند.

قانون دیگری که خصوصاً در نواحی گرم مفید است پوشیدن لباس‌های نخی و نازک است. نباید لباس شما از الیاف مصنوعی باشد. بگذارید پوست نفس بکشد و لباس‌های تنگ نپوشید. لباس‌هایی بپوشید که هوا در آن جریان داشته باشد و شما را خنک نگه دارد.

درمان‌های پزشکی

در صورتیکه همه روش‌ها را برای کاهش بوی بدن خود انجام دادید، اما هیچ بهبودی حاصل نشد و همچنان از تعریق زیاد رنج می‌برید برای از بین بردن بوی بد بدن خود به پزشک خود مراجعه کنید. ممکن است بوی بد بدن شما علت خاصی داشته باشد که از آن بی‌خبرید و یا ممکن است فقط به یک درمان قوی‌تر نیاز داشته باشید تا بوی بدنتان کنترل شود که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • تجویز ضدعرق‌ها و دئودرانت‌های قوی‌تر: این ضدعرق‌ها و دئودورانت‌ها را می‌توانید با نسخه پزشک از داروخانه تهیه کنید. این تجویز معمولاً اولین قدم در درمان بوی بد بدن است.
  • آنتی‌بیوتیک‌ها: مصرف آنتی‌بیوتیک‌ به صورت موضعی و خوراکی می‌تواند به کاهش باکتری‌های موجود روی پوست کمک کند.
  • بوتاکس: بوتاکس مانع از تحریک غدد تعریق توسط رشته‌های عصبی محرک شده و عملکرد این غدد را مختل می‌کند. در نتیجه تولید عرق متوقف می‌شود. البته این روش درمانی دائمی نبوده و هر چند ماه باید تکرار شود.
  • لیزردرمانی: از طریق این روش می‌توان غدد تعریق را کوچک و یا از بین برد.
  • جراحی: جراحی برای موارد حاد توصیه می‌شود که طی آن اعصاب محرک تعریق تخریب شده و یا از طریق لیپوساکشن غدد تعریق به طور کامل برداشته می‌شوند.

توصیه‌هایی برای کاهش بوی بد بدن

علاوه بر روش‌های خانگی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، رعایت بهداشت و استحمام روزانه، رفع موهای زائد در نواحی مستعد عرق کردن، پوشیدن لباس‌های پنبه‌ای و خوردن مواد غذایی سالم هم در رفع بوی بد بدن مؤثر هستند. در ادامه به چند روش مفید دیگر برای کم کردن بوی بد بدن اشاره می‌کنیم.

  • از دئودرانت‌های طبیعی و بدون آلومینیوم استفاده کنید.
  • هر روز دوش بگیرید.
  • به زیر بغل و سایر نواحی مستعد عرق کردن سرکه‌ی سیب بمالید.
  • کمتر غذاهای تند بخورید.
  • بدنتان را به‌طور مرتب از طریق مصرف چای سبز و چای شنبلیله سم‌زدایی کنید.
  • استفاده از گل برگ‌های گل سرخ در زیر بغل یا شستشوی بدن با گلاب
  • استرس و خشم‌تان را کنترل کنید چون باعث بیشتر شدن تعریق می‌شوند
  • ترک سیگار و الکل
اگر در هنگام شب بیشتر از روز عرق می‌کنید یا اینکه بدون فعالیت زیاد، ناگهان بدن شما دچار بوی بد و تعریق می‌شود، حتماً باید به پزشک مراجعه کنید.

مراجعه به پزشک

به صورت کلی اگر در هنگام شب بیشتر از روز عرق می‌کنید یا اینکه بدون فعالیت زیاد، ناگهان بدن شما دچار بوی بد و تعریق می‌شود، حتماً باید به پزشک مراجعه کنید. توجه کنید که تعریق بدن افراد عادی است؛ اما اگر بوی آن ناگهان تغییر کند یا اینکه نسبت به سایر افراد خیلی بیشتر باشد، نباید مراجعه به پزشک را شوخی بگیرید.

علاوه بر این، بدترین نوع عرق و بوی بد بدن، عرق سرد است که می‌تواند نشانه استرس زیاد، ضعف یا بیماری‌های قلبی و عروقی باشد. به همین دلایلی که گفته شد حتماً باید تعریق و بوی بدن خود را مورد توجه قرار دهید تا دچار بیماری‌های ناشی از آن نشوید.

توصیه نهایی

عرق بدن به طور طبیعی فاقد بو  است اما زمانی که با باکتری‌های سطح پوست ترکیب می‌شود بوی بدی را در زیر بغل ایجاد می‌کند که می‌تواند بسیار آزاردهنده و شرم‌آور باشد. استفاده از صابون برای بی بو شدن بدن یکی از روش‌های مبارزه با بوی بد زیر بغل است.

این طبیعت بدن شما است که تحت شرایطی از خودش بو تولید کند و بدن هیچکس از این قاعده مستثنی نیست. در اغلب اوقات خودتان بیش از دیگران از بوی بدنتان رنج می‌برید و از آن خسته شده‌اید اما گاهی اوقات نمی‌توانید به طور کامل از آن خلاص شوید.

اگر این مسئله روی زندگی شما تأثیر می‌گذارد و باعث شرمساریتان می‌شود به پزشک خود مراجعه کنید، زیرا روش‌های درمانی مختلفی وجود دارند که می‌توانند مشکل شما را حل کنند و به شما کمک کنند تا دوباره اعتماد به نفس خود را به دست بیاورید. شما برای رفع بوی بد بدن چه راهکارهای مؤثری را سراغ دارید که آن‌ها را امتحان کرده‌اید و راضی هستید؟ پیشنهادات خود را با ما و سایر مخاطبان در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: پیلینگ بدن چیست؟

منبع:‌ + +

آیا عرق کردن طبیعی است؟

طبق مطالعات انجام‌ شده عرق کردن بدن زمانی که در محیط گرم قرار دارید و یا در حال انجام فعالیت بدنی هستید، کاملاً طبیعی است و از سلامت بدنتان خبر می‌دهد.

علت بوی بد زیر بغل چیست؟

علت بوی بد زیر بغل به عوامل مختلفی بستگی دارد که اغلب از سن بلوغ آشکار می‌شود. افرادی که چاق هستند یا مرتباً غذاهای تند مصرف می‌کنند عرقشان بوی بدی می‌دهد. یا افرادی که دارای شرایط خاص پزشکی مانند دیابت هستند بدنشان ممکن است، در اثر تعریق بوی بدی بگیرد.

آیا درمان بوی بدن با طب سنتی امکان دارد؟

بله، با استفاده از موارد زیر امکان درمان وجود دارد.
نعنا، استفاده از روغن نارگیل، نوشیدن آب، پودر صندل، برگ حنا، سرکه سیب، گلاب، دانه شنبلیله، مریم گلی و….

بوی زیر بغل نشانه چیست؟

بوی بد زیر بغل نتیجه شکسته شدن پروتئین بدن به اسیدهای خاص است که توسط باکتری‌ها انجام می‌شود.

۴ اسفند ۱۴۰۰ ۲۰ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

20 دیدگاه برای از بین بردن بوی بد بدن؛ راه‌حل‌ها و روش‌های خانگی!

باید به چه متخصصی مراجعه کرد؟؟؟؟

سلام من فرشته هستم من از پار سال بدنم بوی بدی داره بعزی وقتا هنوزم عرق نکردم بوی بد میگیرم این خیلی خیلی بده و واسه من خیلی شرماوره
اگه بزین بوتاکس زیره بغل و بری دوکتر و بتاکس ر به زیر بݝلت تزریق میکنه دیگه بوی بدی نداری

من حتی بدون عرقم بدونم بو میده حتی از مام هم استفاده کردم ولی خوب نشد ناموقن ی راهی پیدا کنین?‍???‍♀️

از پودر بو بی بو استفاده کن

هیچکدوم ازینا موثرنیست فقط بایک کرم مشکل حل میشه ( کرم زینک اکساید۲۵درصد) من خودم توداروخونه کارمیکنم هیچ عوارضی نداره یک بار استفاده کنی به کل بوی عرق ازبین میره بخاطر زدباکتری بودنشه خیلیی عالیه و ارزون۱۴ تومنه توداروخونه

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی