فواید چای کیسه ای برای دور چشم
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ۴ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

فواید چای کیسه ای برای دور چشم

به این مطلب امتیاز دهید

بسیاری از افراد از چای کیسه ای برای دور چشم استفاده می‌کنند، چرا که تاثیرات بسیار مثبتی روی چشم می‌گذارد. در واقع استفاده از چای کیسه ای برای دور چشم یکی از روش‌هایی به شمار می‌رود که از آن به عنوان درمان خانگی یاد می‌کنند و روزانه محبوبیت آن بین افراد بسیار بیشتر می‌شود. از جمله مهمترین خواصی که در چای کیسه ای وجود دارد این است که سیاهی دور چشم، پف دور چشم و قرمزی دور چشم را به خوبی از بین می‌برد. استفاده از چای کیسه ای برای دور چشم یکی از بهترین روش‌ها و ارزان ترین روش‌هایی به شمار می‌رود که شما می‌توانید از آن در خانه خود استفاده کنید. اگر شما چندین بار از این روش استفاده کنید بدون شک شواهد آن را مشاهده خواهید کرد.

چطور از چای کیسه ای برای دور چشم استفاده کنیم؟

اگر شما می‌خواهید از چای کیسه ای برای دور چشم خود استفاده کنید، باید آن را در آب جوش بیندازید تا دم بکشد، سپس بعد از آن باید آنها را از درون آب بیرون بیاورید تا دمای آنها به خوبی پایین بیاید، البته باید دقت داشته باشید که هنوز گرما درون آن وجود نداشته باشد. اگر می‌خواهید از چای کیسه ای به صورت خنک استفاده کنید، می‌توانید آن را 10 الی 20 دقیقه در درون یخچال قرار دهید.

چای کیسه ای برای دور چشم
از جمله مهمترین خواصی که در چای کیسه ای وجود دارد این است که سیاهی دور چشم، پف دور چشم و قرمزی دور چشم را به خوبی از بین می‌برد.

شما باید چشم‌های خود را ببندید و سپس چای کیسه ای را روی چشم های خود قرار دهید، با استفاده از انگشت های خود می‌توانید دور چشم خود را به خوبی ماساژ دهید و همچنین از حلقه های خیار هم می‌توانید در کنار آن استفاده کنید تا آرامش شما بیشتر شود.

 انواع درمان‌های چای کیسه‌ای

چای کیسه ای برای دور چشم در انواع متعددی می‌باشد و هر یک از آنها ویژگی‌های خاصی دارند، شما هر یک از آنها را که بخواهید مورد استفاده قرار دهید باید بدانید که برای درمان‌های متعددی آنها استفاده می‌شوند و درمان‌های آنها عبارت می‌باشد از :

بیشتر بخوانید: فواید چای سفید برای پوست

کاهش پف، ورم و التهاب چشم

در چای سیاه و چای سبز مقدار زیادی کافئین وجود دارد و به همین دلیل از آنجایی که این مواد بر روی از بین بردن  ورم و پف چشم تاثیر زیادی دارد، بیش از حد آن را مصرف می‌کنند. چای کیسه ای برای دور چشم و چای سبز و چای سیاه از جمله بهترین چای هایی به شمار می‌روند که آنتی اکسیدان زیادی دارند و همچنین خواص ضد التهابی بودن آن کمک می‌کند که پوست دور چشم سفت تر شود.

چای کیسه ای
چای کیسه ای برای دور چشم و چای سبز و چای سیاه از جمله بهترین چای هایی به شمار می‌روند که آنتی اکسیدان زیادی دارند

اگر شما به دنبال چای کیسه ای مناسبی می‌باشید که پف چشم خود را از بین ببرید بهترین چایی که می‌توانید انتخاب کنید چای سبز می‌باشد، چرا میزان فلاونوئید آن از چای‌های دیگر بسیار بیشتر است.

این چای ها باید به صورت کمپرس سرد مورد استفاده قرار بگیرند، البته چای های دیگری مانند بابونه، گل خوش و رویبوس هم در کاهش التهاب و پف چشم تاثیر دارد، ولی هیچ یک از آنها بهتر از چای سبز نمی‌باشد.

درمان التهاب و یا عفونت چشم

چای رازیانه، کالاندولا و بابونه از جمله بهترین چای کیسه ای برای دور چشم و درمان عفونت دور چشم به شمار می‌روند. البته باید بدانید از نظر علمی این چای‌ها برای درمان عفونت چشم تایید نشده‌اند، ولی با استفاده از آنها می‌توانید تاثیر آن را روی چشم مشاهده کنید.

چای کیسه ای برای دور چشم
چای رازیانه، کالاندولا و بابونه از جمله بهترین چای کیسه ای برای دور چشم و درمان عفونت دور چشم به شمار می‌روند.

چای رازیانه، کالاندولا و بابونه تاثیر بسیاری برای از بی بردن مایعی که زیر چشم جمع می‌شود دارند و همچنین از آنها برای کاهش دادن ورم و التهاب دور چشم هم استفاده بسیاری می‌شود چای گل خوش هم از آن دسته چای‌هایی به شمار می‌رود که التهاب چشم را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد. گل خوش یکی از بهترین خاصیت‌هایی که دارد، ضد میکروبی بودن آن می‌باشد و به همین دلیل سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و التهاب چشم را از بین خواهد برد.

از بین بردن سیاهی دور چشم 

یکی از دیگر از روش‌های درمانی چای کیسه ای برای دور چشم این است که سیاهی دور چشم را می‌تواند به خوبی از بین ببرد.  چای کیسه‌ای سبز و یا سیاه که خنک شده است در این امر نقش بسیار مهمی دارد و به خوبی می‌تواند سیاهی دور چشم را از بین ببرد.

کافئینی که در این چای‌ها وجود دارد رگ های دور چشم را بسیار باریک تر می‌کند و فشار خونی را که در این ناحیه به وجود آمده است را می‌تواند به خوبی از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: ویتامین E برای پوست دور چشم؛

درمان گل مژه

از دیگر تاثیراتی که چای کیسه ای این است که گل مژه را درمان می‌کند. از آنجایی که میزان تانن در چای کیسه ای و چای سیاه زیاد است به خوبی می‌تواند گل مژه ها را از بین ببرد. در واقع شما باید به خوبی بدانید که چای مسکن درد می‌باشد، به همین دلیل گل مژه ها را که نوعی بیماری چشم است را از بین می‌برد.
چای بابونه برای اینکه گل مژه‌های چشم را از بین ببرید بهترین انتخابی می‌باشد که می‌توانید داشته باشید و از آن استفاده کنید. شواهد علمی که در مورد تاثیرات چای بابونه وجود دارد بسیار کم می‌باشد، ولی با این وجود باید بدانید از آن استفاده بسیار زیادی می‌شود و افراد زیادی هم از آن نتیجه گرفته‌اند.

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

کاهش دادن علائم آکنه

آکنه و وجود آن در چشم موجب می‌شود زیبایی چشمان شما از بین برود، به همین دلیل بایددر کمترین زمان آن را از بین ببرید. تاثیرات روی درمانی چای کیسه ای برای دور چشم و از بین بردن آکنه چشم تاثیر بسیاری دارد. بیشتر کسانی که به این نوع آکنه ها دچار می‌شوند افراد بزرگسال هستند و به همین دلیل است که به آنها روزاسه نیز می‌گویند. اسطوخودوس یکی از بهترین گیاهانی به شمار می‌رود که به خوبی این آکنه‌ها را از بین می‌برد.

چای کیسه ای برای دور چشم
آکنه و وجود آن در چشم موجب می‌شود زیبایی چشمان شما از بین برود، به همین دلیل بایددر کمترین زمان آن را از بین ببرید.

چای کیسه‌ای این گیاه هم وجود دارد و شما می‌توانید آن را تهیه نموده و استفاده کنید. استفاده کردن از این چای گیاهی به این روش است که باید آن را روی قسمت‌های آکنه قرار دهید.

یکی از نکات بسیار مهمی که در استفاده کردن از این چای کیسه ای و آکنه ها اهمیت بسیاری دارد این است که آن گیاه را در ابتدا امتحان کنید و اگر برای شما مناسب بود آن را مورد استفاده قرار دهید، چرا که برخی از افراد به این گیاه امکان دارد حساسیت داشته باشند.

درمان قرمزی چشم

بسیاری از افراد هستند که دور چشم هایشان امکان دارد قرمز شود و به دنبال راه حلی برای درمان قرمزی چشم باشند، آنها باید بدانند که روش درمانی و از بین بردن قرمزی چشم یکی از بهترین روش ها شناخته شده است و افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند.

چای کیسه‌ای سبز و رویبوس از آن دسته چای‌هایی به شمار می‌رود که برای درمان قرمزی چشم تاثیر بسیاری دارد، همچنین باید بدانید بابونه هم در این امر نقش مهمی ار ایفا می‌کند و تاثیر بسیاری در درمان قرمزی دور چشم دارد.

بیشتر بخوانید: فواید رازیانه برای پوست و مو

از بین بردن خشکی چشم

افرادی که پوست خشک دارند، امکان دارد که دور چشم هایشان هم خشک شود، به همین دلیل به جز اینکه باید به دنبال روش برای از بین بردن خشکی پوست خود باشند باید به دنبال روشی برای درمان خشکی دور چشم خود هم باشند. این دسته از افراد می‌توانند از چای کیسه‌ای برای دور چشم و درمان خشکی چشم خود استفاده کنند.

چای سیاه از جمله بهترین نوع چای کیسه‌ای به شمار می‌رود که به صورت گرم باید روی چشم قرار گیرد تا رطوبت چشم را بتواند به آن بازگرداند، همچنین هرگونه حساسیت و قرمزی هم در چشم شما داشته باشد با استفاده از این روش درمانی یعنی چای کیسه ای برای دور چشم از بین می‌رود.

منبع: + +

چطور از چای کیسه ای برای دور چشم استفاده کنیم؟

اگر شما می‌خواهید از چای کیسه ای برای دور چشم خود استفاده کنید، باید آن را در آب جوش بیندازید تا دم بکشد، سپس بعد از آن باید آنها را از درون آب بیرون بیاورید تا دمای آنها به خوبی پایین بیاید، البته باید دقت داشته باشید که هنوز گرما درون آن وجود نداشته باشد. اگر می‌خواهید از چای کیسه ای به صورت خنک استفاده کنید، می‌توانید آن را 10 الی 20 دقیقه در درون یخچال قرار دهید.

آیا چای کیسه ای برای پف دور چشم مناسب است؟

در چای سیاه و چای سبز مقدار زیادی کافئین وجود دارد و به همین دلیل از آنجایی که این مواد بر روی از بین بردن ورم و پف چشم تاثیر زیادی دارد، بیش از حد آن را مصرف می‌کنند. چای کیسه ای برای دور چشم و چای سبز و چای سیاه از جمله بهترین چای هایی به شمار می‌روند که آنتی اکسیدان زیادی دارند و همچنین خواص ضد التهابی بودن آن کمک می‌کند که پوست دور چشم سفت تر شود.

چای کیسه ای گل مژه را درمان میکند؟

از دیگر تاثیراتی که چای کیسه ای این است که گل مژه را درمان می‌کند. از آنجایی که میزان تانن در چای کیسه ای و چای سیاه زیاد است به خوبی می‌تواند گل مژه ها را از بین ببرد. در واقع شما باید به خوبی بدانید که چای مسکن درد می‌باشد، به همین دلیل گل مژه ها را که نوعی بیماری چشم است را از بین می‌برد.

۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ۴ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی