لیفت ابرو
۱۴ تیر ۱۴۰۱ ۱۸ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

لیفت ابرو؛ هزینه‌ها، عوارض، مزایا و باید و نبایدها

به این مطلب امتیاز دهید

همه ما دوست داریم تا زمانی که ممکن است صورتمان صاف و جوان به نظر برسد اما ازآنجایی‌که نمی‌توان از پیری فرار کرد بنابراین باید راه‌هایی برای به تعویق انداختن آن بیابیم.افتادگی ابرو در افراد سبب می شود چشم ها خسته، عصبی و چهره فرد عبوس و افسرده به نظر برسند. لیفت ابرو که یک عمل زیبایی برای بالا بردن ابروهاست می‌تواند شگفتی‌هایی روی صورت شما بیافریند به‌خصوص برای افرادی که به دنبال درمان‌های ضد پیری هستند! در این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد این روش درمانی صحبت کنیم؛ با ما همراه باشید.

لیفت ابرو چیست؟

به‌مرورزمان و با افزایش سن ابروها به سمت پایین حرکت می‌کنند زیرا پوست و بافت نرم آن، قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد، درنتیجه فاصله بین ابرو و مژه نیز کوتاه می‌شود. با افتادگی ابروها صورتتان خسته، عصبانی و ناراحت به نظر می‌رسد اما لیفت ابرو می‌تواند شادابی و جوانی ظاهرتان را به شما بازگرداند.

لیفت ابرو
با افزایش سن ابروها به سمت پایین حرکت می‌کنند زیرا پوست و بافت نرم آن، قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد.

 ابرو به عنوان یکی از مولفه های بسیار مهم در زیبایی ما شناخته شده است در واقع این موهای  کوتاه و باریک، نقش بسیار پر رنگی در آرایش و زیبایی ما ایفا می‌کنند. همان طور که می‌دانید حالت و مدل ابرو از قدیم تا کنون تغییرات بسیاری داشته است. از طرف دیگر، سایه ابروها روی چشم، باعث ایجاد تصویری خشمگین از فرد می‌شود. بنابراین، برای از بین بردن این سایه و ایجاد چهره ای جوان و روشن از لیفت ابرو استفاده می‌شود. لیفت کردن ابرو با توجه به سن، برای از بین بردن خطوط پیشانی و خطوط عمیق بین دو ابرو انجام می‌شود.

لیفت ابرو که با عنوان لیفت پیشانی یا جوان‌سازی پیشانی نیز شناخته می‌شود نوعی درمان زیبایی است که باعث بهبود ظاهر ابرو، پیشانی و ناحیه چشم می‌شود. این روش برای از بین بردن پوست اضافه و بازگرداندن عضلات و بافت در پیشانی، به‌خصوص برای افرادی که ابروی افتاده، نامتقارن و خطوط عمیقی روی پیشانی دارند، استفاده می‌شود. همچنین می‌تواند به‌تنهایی یا با سایر درمان‌های زیبایی صورت مانند جراحی پلک یا لیفت صورت انجام شود.

لیفت ابرو که با عنوان لیفت پیشانی یا جوان‌سازی پیشانی نیز شناخته می‌شود نوعی درمان زیبایی است که باعث بهبود ظاهر ابرو، پیشانی و ناحیه چشم می‌شود.

لیفت ابرو که با عنوان لیفت پیشانی یا جوان‌سازی پیشانی نیز شناخته می‌شود نوعی درمان زیبایی است که باعث بهبود ظاهر ابرو، پیشانی و ناحیه چشم می‌شود.

چه افرادی نیاز به لیفت کردن ابرو دارند؟

  • افرادی که ابروهای افتاده دارند
  • کسانی که خطوط عمیق در پیشانی دارند
  • کسانی که خطوط عمیق بین دو ابرو دارند
به پوستت جون تازه بده

مزایای لیفت روی ابرو

لیفت یکی از محبوب‌ترین روش‌های جوان‌سازی است که می‌تواند با سایر درمان‌های ضد پیری انجام شود. برخی از مزایای لیفت ابرو عبارت‌اند از:

  • کاهش خطوط و چین‌وچروک‌های پل بینی و پیشانی
  • صاف کردن خطوط اخم بین دو ابرو
  • سفت کردن و از بین بردن افتادگی ابرو
  • بهبود افتادگی پلک‌ها
  • بهبود خستگی ظاهری و جوان‌تر به نظر رسیدن فرد
لیفت ابرو
لیفت ابرو که با عنوان لیفت پیشانی یا جوان‌سازی پیشانی نیز شناخته می‌شود نوعی درمان زیبایی است

عوارض لیفت ابرو

اگرچه بالا بردن ابروها در افزایش اعتمادبه‌نفس شما تأثیرگذار است اما می‌تواند با عوارضی نیز همراه باشد:

  • جای زخم

ممکن است جای زخم لیفت باقی بماند و قابل‌مشاهده باشد.

  • تغییر در احساس پوستی

لیفت می‌تواند باعث بی‌حسی موقت یا دائمی در پیشانی یا پوست سر شود.

  • عدم تقارن در ابروها

گاهی بالا بردن ابروها می‌تواند منجر به عدم تقارن ابروها شود اگرچه ممکن است در طول روند بهبود این عدم تقارن از بین برود. با انجام جراحی های اضافی، می‌توان شکل و موقعیت پایدار ابروها را درمان کرد.

  • مشکلات مو

لیفت کردن ابرو می‌تواند باعث افزایش یا ریزش مو در محل جراحی شود. اگر ریزش به‌خودی‌خود برطرف نشود می‌توان با برش جای زخم یا پیوند مو آن را درمان کرد.

  • عوارض بیهوشی

این عمل نیز مانند هر عمل جراحی دیگری ممکن است با خطر خونریزی، عفونت و حساسیت به مواد بیهوشی همراه باشد.

بیشتر بخوانید: خواص روغن نارگیل برای رشد ابرو

لیفت ابرو
لیفت کلاسیک روشی سنتی برای لیفت ابرو به شمار می‌رود و چون تهاجمی‌تر از سایر روش‌هاست کمتر از آن استفاده می‌شود.

لیفت ابرو چگونه انجام می‌شود؟

روش استاندارد بیهوشی مورداستفاده برای لیفت ابرو، بیهوشی کامل یا بی‌حسی موضعی است و جراح شما حین عمل تصمیم می‌گیرد که کدام روش بیهوشی برای شما بهتر است. بسته به آناتومی، میزان تصحیح موردنیاز ابرو و نتیجه‌ای که بیمار به دنبال آن است، سه روش برای لیفت کردن ابرو وجود دارد:

  •  لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یک روش غیر جراحی برای صاف کردن چین وچروک در پیشانی و دور چشم است. با تزریق بوتاکس، می‌توان چین و چروک دائمی که بر اثر انقباضات عضلانی مثل خطوط خنده، اخم و … ایجاد شده را رفع نمود.در این روش با استفاده از کرم های بی حسی موضعی محل های تعیین شده بی حس میشوند. 

لیفت ابرو با تزریق بوتاکس حدود چند دقیقه طول می‌کشد و به مدت 3 الی 5 ماه ماندگاری دارد. این روش می‌تواند با روش های دیگر لیفت کردن ابرو ترکیب شود و نتیجه‌ی بیشتری بدهد. این روش برای ازبین بردن چین و چروک های پیشانی و دور چشم و خطوط اخم مناسب است، پوست را شاداب و صاف می‌کند و حتی روند رشد چین و چروک های جدید را کندتر می‌کند.

این روش هزینه و عوارض کمی دارد، دوره‌ی ریکاوری آن بسیار سریع و آسان است و شما بعد از تزریق بوتاکس نیاز به استراحت ندارید و می‌توانید به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید.

لیفت کلاسیک روشی سنتی برای لیفت ابرو به شمار می‌رود و چون تهاجمی‌تر از سایر روش‌هاست کمتر از آن استفاده می‌شود.
  • لیفت آندوسکوپی

در این روش جراح چندین برش کوچک در پشت خط رویش مو ایجاد می‌کند. سپس یک لوله نازک بلند با یک نور و یک دوربین کوچک نصب‌شده در انتهای آن(آندوسکوپ) را وارد این برش‌ها می‌کند تا ماهیچه‌ها و بافت‌های زیرین پوست را مشاهده کند.

سپس با استفاده از ابزاری که از طریق برش دیگر درج‌شده، بافت و پوست پیشانی بیمار را بلند کرده و با بخیه در محل مناسب قرار می‌دهد. در انتها، این برش‌ها با بخیه یا پنس‌های کوچک بسته می‌شوند.

  • لیفت تاج ابرو یا لیفت کلاسیک

لیفت کلاسیک روشی سنتی برای انجام لیفت بر ابرو به شمار می‌رود و چون تهاجمی‌تر از سایر روش‌هاست کمتر از آن استفاده می‌شود. در این روش جراح، برشی را پشت خط رویش مو در انتهایی‌ترین قسمت سر( گوش تا گوش) ایجاد می‌کند و پوست پیشانی را کشیده و در موقعیت جدید قرار می‌دهد.

سپس پوست و چربی اضافی را برش داده و پوست باقی‌مانده را به پوست سر می‌دوزد. این روش برای افرادی که چین‌وچروک‌های عمیقی روی پیشانی دارند مناسب است اما برای کسانی که دچار طاسی هستند مناسب نیست.

  • لیفت خط ابرو

در این روش جراح در قسمت بالای پیشانی و ابتدای خط رویش مو برشی ایجاد می‌کند. سپس مقدار کمی از پوست و بافت را از بالای پیشانی تا پوست سر جدا می‌کند. درنتیجه موهای شما به عقب کشیده نمی‌شود. در صورت داشتن خط موی زائد اغلب از لیفت خط ابرو استفاده می‌شود. در این روش ممکن است جای زخم قابل‌مشاهده باشد.

جراحی لیفت ابرو به‌طورمعمول حدود یک تا دو ساعت طول می‌کشد. البته غیر از جراحی از روش‌های موقتی مانند لیزر، بوتاکس و لیفت با نخ نیز می‌توان برای لیفت ابرو استفاده کرد.

در این روش انرژی امواج اولتراسوند با شدت و فرکانس بالا به طور موضعی وارد لایه های عمیق پوست می‌شوند. از طریق تابانیدن یک نوع اشعه مخصوص به پوست ناحیه ابرو، لایه زیرین پوستی را تحریک کرده و سبب می‌شود که انعقاد حرارتی ایجاد شده سبب کشیدگی و سفت شدن پوست پیشانی و بالا کشیدگی ابروها شود.

با استفاده از انرژی الکترومغناطیس امواج رادیویی و الکترودها، افتادگی پوست برطرف می‌گردد. این فرکانس ها به شکلی ویژه امکان دسترسی به لایه های خارجی پوست را فراهم می‌کند. انجام این روش لیفت ابرو نیاز به دستگاههای پیشرفته ای دارد که هزینه جوانسازی را افزایش می‌دهد. 

  • لیفت ابرو با نخ

در این روش برش هایی در داخل موهای ابرو به قطر سه تا چهار میلی متر ایجاد می‌شود و نخ هایی از جنس نایلون در ابرو پیوند می‌خورد. این نخ ها غیرجذبی و بسیار مقاوم هستند. در این روش با گرفتن و جمع کردن پوست شل شده و تحریک کلاژن ها در اطراف پوست ابرو، لیفت ابرو انجام می‌گیرد. این نخ ها باعث محو کردن افتادگی پوست می‌شوند و به جز ابرو در قسمت های مختلف مانند پوست اطراف لپ ها، خطوط دور لب، گردن و غبغب و … استفاده می‌شوند.

در این روش انرژی امواج اولتراسوند با شدت و فرکانس بالا به طور موضعی وارد لایه های عمیق پوست می‌شوند.

در روش لیفت ابرو با نخ، ابروها درحد کم تا متوسط بالا کشیده می‌شوند و حالتی طبیعی دارد و چهره مصنوعی بنظر نمی‌رسد. در این روش قسمت بیرونی ابروها بیشتر از قسمت درونی بالا کشیده می‌شود. توجه داشته باشید که لیفت ابرو با نخ یک روش دائمی نیست و اثر آن بعد از 12 الی 18 ماه تجزیه می‌شود و از بین می‌رود و شما باید مجددا لیفت ابرو را انجام دهید.

لیفت ابرو با استفاده از نخ از جمله روش های لیفت ابرو است که عوارض زیادی ندارد. کمی قرمزی و تورم بعد از انجام عمل مشاهده می‌شود. این عوارض دائمی نیستند و  به زودی از بین می‌روند. از لحاظ هزینه نیز از روش های کم هزینه محسوب می‌شود. هزینه لیفت ابرو با استفاد از نخ بر اساس تعداد نخ های استفاده شده تعیین می‌شود.

آیون ماساژور - بهترین راه ماساژ پوست و یوگای صورت
آیون ماساژور کیوت اسکین، راز جوانی پوست

  • لیفت ابرو با لیزر

یک روش کمتر شناخته شده برای لیفت کردن ابرو استفاده از لیزر است. لیفت ابرو با استفاده از لیزر از انواع روش های لیفت ابرو غیرتهاجمی و بدون نیاز به جراحی است. در این روش  طی یک فرآیندی به نام نئوکلاژنز، تولید کلاژن در پوست افزایش می‌یابد، هدف تحریک سلول های واقع در لایه میانی پوست با انرژی لیزر است تا روند کلاژن سازی شدت و سرعت بیابد. 

کلاژن بیشتر باعث بالا کشیده شدن و صاف و یک دست شدن پوست پیشانی می‌شود و چین و چروک ها را از بین می‌برد و بالا کشیده شدن پوست پیشانی خود به خود باعث لیفت ابرو می‌گردد. لیفت ابرو با لیزر نسبت به روش های دیگر ذکر شده مزایا و معایبی دارد. برای نمونه در این روش خبری از تزریق ژل یا مواد دیگر به پوست نیست در نتیجه بدن شما از واکنش نامناسب به مواد تزریقی در امان خواهد بود اما از طرفی به خاطر لزوم ایجاد برش در ناحیه ی مورد نظر امکان و احتمال عفونت وجود دارد. 

در نهایت با وجود دقت بالا و بهره وری مناسب این روش، لیفت ابرو با لیزر نسبت به دیگر روش ها، روشی گران تر است و با توجه به اینکه عموما چند جلسه لیزر درمانی برای لیفت کردن ابرو نیاز است، این هزینه بیشتر هم خواهد شد.

در این روش  طی یک فرآیندی به نام نئوکلاژنز، تولید کلاژن در پوست افزایش می‌یابد، هدف تحریک سلول های واقع در لایه میانی پوست با انرژی لیزر است تا روند کلاژن سازی شدت و سرعت بیابد. 

ماندگاری لیفت ابرو چقدر می باشد؟

از مزیت های لیفت ابرو این است که پس از انجام آن چهره فرد، تغییر بسیار زیادی می‌کند. اما آیا این زیبایی بازیافته تا ابد باقی خواهد ماند. معلوم است که خیر چرا که گرد پیری و گرانش زمین مرتبا و با گذشت هر سال سعی می‌کنند افتادگی پوست چهره و ابروها را بیشتر کرده و افزایش سن را در چهره فرد نمایان سازند. از این رو هرگز نباید به امید دائمی بودن یک مدل درمان افتادگی و یا روش جوانسازی به سراغ آنها رفت، بلکه باید واقعیت موقت بودن اکثر آنها را پذیرفت.

با دنبال کردن سبک زندگی سالم و صحیح، استفاده از کرم های ضد آفتاب، مصرف ویتامین کافی و اجتناب از مصرف سیگار می‌توان ماندگاری نتایج جراحی لیفت ابرو را افزایش داد.

بیشتر بخوانید: تزریق بوتاکس پیشانی؛

مراقبت‌های بعد از عمل لیفت ابرو

  • بعد از عمل لیفت ممکن است کمی درد و تورم و همچنین سفتی را در ناحیه پیشانی تجربه کنید و اثرات آن ممکن است تا 10 روز ادامه داشته باشد اما بعد از دو هفته بهبود می‌یابد. البته دوره بهبود با توجه به نحوه پاسخ بدن، در افراد مختلف متفاوت است.
  • هنگام استراحت سرتان را بالاتر از سطح بدن قرار دهید؛ می‌توانید دو بالشت زیر سر بگذارید.
  • برای تسکین تورم می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • حین بهبود، جای برش‌ها ممکن است دچار خارش یا بی‌حسی شود که احتمالاً با گذشت زمان کاهش می‌یابد. خطوط بخیه نیز با گذشت زمان محو می‌شوند.
  • در مورد از سرگیری فعالیت‌های روزانه مانند شستشو و خشک‌کردن موها یا حمام کردن، از پزشک خود بپرسید؛ به یاد داشته باشید که بهبود تورم ممکن است چند هفته طول بکشد.
  • از انجام فعالیت‌هایی که به سرتان فشار می‌آورد جداً خودداری کنید.
  • با تشخیص پزشک، بعد از دو تا چهار هفته می‌توانید فعالیت‌های روزانه و ورزش خود را از سر بگیرید.
  • بعد از عمل لیفت در صورت تنگی نفس، درد در قفسه سینه و نامنظم شدن ضربان قلب فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

خلاصه اینکه همه مراقبت‌های ضد پیری نمی‌توانند به‌طور کامل چین‌وچروک و خطوط را از بین ببرند اما با انجام عمل‌های جراحی مثل لیفت ابرو می‌توانید به‌طور سریع و مؤثر جوانی خود را بازیابید. اگر تجربه­ای در این زمینه داشته‌اید خوشحال می‌شویم با ما به اشتراک بگذارید.

منابع: + + +

لیفت ابرو چیست؟

ابرو به عنوان یکی از مولفه های بسیار مهم در زیبایی ما شناخته شده است در واقع این موهای کوتاه و باریک، نقش بسیار پر رنگی در آرایش و زیبایی ما ایفا می‌کنند. همان طور که می‌دانید حالت و مدل ابرو از قدیم تا کنون تغییرات بسیاری داشته است. از طرف دیگر، سایه ابروها روی چشم، باعث ایجاد تصویری خشمگین از فرد می‌شود. بنابراین، برای از بین بردن این سایه و ایجاد چهره ای جوان و روشن از لیفت ابرو استفاده می‌شود.

لیفت کردن ابرو با لیزر چگونه انجام میشود؟

یک روش کمتر شناخته شده برای لیفت ابرو استفاده از لیزر است. لیفت ابرو با استفاده از لیزر از انواع روش های لیفت ابرو غیرتهاجمی و بدون نیاز به جراحی است. در این روش  طی یک فرآیندی به نام نئوکلاژنز، تولید کلاژن در پوست افزایش می‌یابد، هدف تحریک سلول های واقع در لایه میانی پوست با انرژی لیزر است تا روند کلاژن سازی شدت و سرعت بیابد. 

ماندگاری لیفت ابرو چقدر می باشد؟

از مزیت های لیفت ابرو این است که پس از انجام آن چهره فرد، تغییر بسیار زیادی می‌کند. اما آیا این زیبایی بازیافته تا ابد باقی خواهد ماند. معلوم است که خیر چرا که گرد پیری و گرانش زمین مرتبا و با گذشت هر سال سعی می‌کنند افتادگی پوست چهره و ابروها را بیشتر کرده و افزایش سن را در چهره فرد نمایان سازند. از این رو هرگز نباید به امید دائمی بودن یک مدل درمان افتادگی و یا روش جوانسازی به سراغ آنها رفت، بلکه باید واقعیت موقت بودن اکثر آنها را پذیرفت.

۱۴ تیر ۱۴۰۱ ۱۸ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.
فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی