حلزون تراپی چیست؟
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ۱۶ دیدگاه یاسمن شایگان فرد

حلزون تراپی چیست؟ هزینه‌ها، فواید و مراحل حلزون درمانی

به این مطلب امتیاز دهید

حلزون تراپی یا حلزون درمانی یکی از شیوه‌های مؤثر برای ترمیم، جوان‌سازی و زیبایی پوست است. شاید باورش کمی سخت باشد ولی یکی از مهم‌ترین فواید حلزون درمانی خاصیت ضد پیری آن است که موجب می‌شود افراد راضی شوند تا حلزون روی پوست صورتشان حرکت کند! خزیدن حلزون بر روی صورت و بر جای گذاشتن مخاط روی پوست مانند یک ماسک عمل کرده و به زیبایی پوست می‌افزاید. برای اینکه بیشتر با این شیوه درمانی و زیبایی آشنا شوید بهتر است از مزایا و معایب حلزون تراپی نیز مطلع گردید. در ادامه به صورت کامل به این موضوعات می‌پردازیم:

حلزون تراپی چیست ؟ 

حلزون تراپی جز درمان های زیبایی منحصر به فرد بشمار می رود و برای پوست مفید است. این روش درمانی در درجه اول یک درمان ضد چروک است.

در طی حلزون تراپی، حلزون روی صورت می خزد. حرکت حلزون زنده بر روی پوست بدن انسان سبب جوان سازی و ترمیم بافت های آسیب دیده آن می‌شود.

در طی حلزون تراپی، حلزون روی صورت می خزد. حرکت حلزون زنده بر روی پوست بدن انسان سبب جوان سازی و ترمیم بافت های آسیب دیده آن می‌شود. آن ها این شیوه را حلزون تراپی یا Snail Therapy نامیده اند. حلزون درمانی در واقع به کار بردن ترشحات حلزون های مخصوص و درمانگری است که برای از بین بردن سلول های مرده، رفع چین و چروک و کاهش منافذ پوست استفاده می‌گردد.

به پوستت جون تازه بده

فواید حلزون تراپی و ماده چسبنده حلزون

در بسیاری از آزمایشات و نتایج بررسی شده از ماده چسبناک یا به اصطلاح همان مخاط حلزون، ثابت شده که این ماده برای از بین بردن لکه‌های آفتاب سوختگی، برطرف کردن چین‌وچروک و حتی جلوگیری و متوقف کردن آکنه بسیار مؤثر است. یکی از مزیت‌های لجن حلزون نسبت به سایر روش‌های درمانی این است که ماده چسبناک حلزون توانایی تولید الاستین و کلاژن را در پوست دارد.

حلزون درمانی
از لحاظ تئوری ماده چسبنده حلزون یک عامل رشد محسوب می‌شود زیرا حاوی آلانتئویین، پروتئین، گلیکول اسید، الاستین، مواد ضدمیکروبی و پپتیدها است.

مهم‌ترین فواید حلزون تراپی یا حرکت حلزون زنده بروی پوست عبارت است از :

  • کاهش التهابات پوستی و تسریع در بهبود لکه‌های پوست
  • درمانی برای منافذ بزرگ پوستی
  • از بین بردن کم آبی و خشکی پوست
  • افزایش بازسازی سلول‌های پوستی و تحریک فرآیند درمان طبیعی پوستی
  • برطرف کردن ترک‌های پوستی و از بین بردن جای جوش و زخم
  • درخشان کردن و شفاف کردن پوست و ترمیم سلول‌هایی که در اثر نور خورشید آسیب دیده‌اند
  • پوست را در تولید مواد ضد باکتریایی توانمند می‌سازد
  • بهبود ترمیم زخم
  • جلوگیری از ایجاد زخم
  • کاهش اسکارهای موجود بر روی پوست
  • کاهش پیری زود رس به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید
  • بهبود تولید کلاژن در پوست
  • بهبود آبرسانی به پوست
  • افزایش عملکرد سلولهای پوستی
  • کاهش تجمع رنگدانه روی پوست
فیس براش آیلو پرو
یک دستگاه با دو قابلیت: شستشوی پوست و ماساژ صورت

از لحاظ تئوری ماده چسبنده حلزون یک عامل رشد محسوب می‌شود زیرا حاوی آلانتئویین، پروتئین، گلیکول اسید، الاستین، مواد ضدمیکروبی و پپتیدها است. هر کدام از این مواد تأثیرات مفید بر پوست می‌گذارند. به طور مثال کاهش رنگ‌دانه‌ها و بهبود زخم‌های بسیار کوچک از فواید لجن حلزون و حلزون درمانی است.

البته باید یادآور شد که محصولات و کرم‌هایی که از لجن حلزون تولید می‌شود نیز در درمان سوختگی‌های خفیف و برطرف کردن لک‌های پوستی مؤثر است اما در حلزون تراپی به واسطه ارتباط مستقیم بین لجن حلزون و پوست، خصوصیات درمانی مؤثرتر عمل می‌کنند

حلزون تراپی برای درمان خشکی پوست

حلزون تراپی معمولا برای انواع پوست انجام میگیرد. اما تاثیر حلزون تراپی بر روی پوست خشک خیلی سریع و در مدت زمان خیلی کمی دیده میشود. مخاط حلزون خاصیت مرطوب کننده و آبرسانی دارد و باعث میشود تا خیلی سریع این خاصیت بر روی پوست خشک اثرگذار بوده و خشکی پوست رو از بین میبرد.

علاوه بر این، حلزون تراپی هیچگونه آلرژی و حساسیتی برای پوست ایجاد نمیکند و افرادی که دارای پوست خشک و حساس هستند هم میتوانند با خیال راحت از این روش درمانی برای مراقبت از پوست خود استفاده کنند.

تاریخچه حلزون تراپی :

حلزون درمانی از 2000 سال پیش و در زمان بقراط نیز رونق داشته است. در آن زمان بقراط حلزون ها را قطعه قطعه کرده و در شیری ترش مزه مخلوط می‌کرد. سپس آن را به عنوان ضماد بر روی زخم ها و محل های آسیب دیده پوست قرار می‌داد. 

حلزون تراپی
اما یکی از مهم‌ترین معایب حلزون تراپی تفاوت در کیفیت مخاط‌های حلزون است که با توجه به شرایط محیطی و نوع استخراج لجن حلزون متغیر است.

معایب حلزون تراپی و رعایت موارد احتیاطی

به طور کلی معایب خاصی را نمی‌توان برای حلزون تراپی برشمرد اما باید به چند نکته احتیاطی توجه کرد. اولین نکته این است که حلزون تراپی باید توسط فرد متخصص صورت پذیرد و تا جایی که امکان دارد نباید در خانه و توسط خود فرد انجام شود. چون این روش خطر خاصی ندارد برخی افراد دوست دارند خودشان در منزل این کار را انجام دهند و از این رو باید موارد احتیاطی را رعایت کنند.

دومین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که در ابتدا یک حلزون را بر روی یک قسمت از پوست امتحان کنید و در صورت عدم حساسیت می‌توانید به صورت کامل حلزون درمانی را انجام دهید. اگر خودتان می‌خواهید حلزون تراپی کنید باید نوع حلزون را بشناسید، حلزون‌های باغی معمولاً غیر سمی هستند و خطری ندارند.

سومین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید انتقال بیماری از طریق مخاط حلزون است، تب حلزون یکی از این بیماری‌ها است که می‌تواند به انسان انتقال یابد. به همین دلیل است که تأکید می‌شود تا حلزون تراپی توسط فرد متخصص انجام شود.

شاید یکی دیگر از معایب حلزون تراپی گاز گرفتن حلزون‌ها باشد، حلزون‌ها دارای دندان‌های کوچک هستند و در هنگام حلزون درمانی ممکن است پوست صورت را گاز بگیرند! البته به دلیل قوی نبودن فک حلزون گاز گرفتن آن‌ها تأثیر زیادی روی پوست ندارد.

اما یکی از مهم‌ترین معایب حلزون تراپی تفاوت در کیفیت مخاط‌های حلزون است که با توجه به شرایط محیطی و نوع استخراج لجن حلزون متغیر است. به همین دلیل ممکن است در بعضی از حلزون درمانی‌ها سطح توانمندسازی پوست با کیفیت بالایی اجرایی نشود.

اگر خودتان می‌خواهید حلزون تراپی کنید باید نوع حلزون را بشناسید، حلزون‌های باغی معمولاً غیر سمی هستند و خطری ندارند.

حلزون درمانی چه زمانی و چگونه انجام می‌شود؟

حداقل فاصله بین دو حلزون تراپی باید 6 ماه باشد و زودتر از این زمان نباید انجام شود زیرا ممکن است صدماتی به پوست وارد شود. برای حلزون درمانی اولاً صورت را مورد شست‌وشو قرار می‌دهند و پس از تمیز کردن و خشک کردن کامل، حلزون‌ها را روی پوست صورت می‌گذارند.

حلزون‌ها حدوداً نیم ساعت روی پوست حرکت می‌کنند و با مخاط باقیمانده از حرکت خود یک ماسک طبیعی را بر روی صورت ایجاد می‌کنند. لازم به ذکر است که این ماسک میزان قابل توجهی از پروتئین پوست را تأمین می‌کند.

کرم حلزون بهتر است یا حلزون تراپی و حلزون درمانی؟

همان‌طور که در جریان هستید، کرم‌ها در محیط‌های آزمایشگاهی تولید می‌شوند و در طی پروسه تولید ممکن است خواص ماده‌ای که قرار است به کرم یک ویژگی منحصر به فرد ببخشد، کاهش پیدا کند. به عنوان مثال، همین کرم‌های حاوی ترشحات حلزون را در نظر بگیرید.

این ترشحات حلزون‌ها ممکن است در طی تولید، از خاصیتشان کاسته شود و به همین دلیل نمی‌توانند آن تاثیر لازم را داشته باشد. پس بهتر است اگر به دنبال آن هستید که برای بهبود وضعیت پوستتان کاری انجام دهید، از روش‌های ارگانیک و طبیعی استفاده کنید. اگر خواهان آنید که از خواص ترشحات حلزون بهره ببرید، یکی از ساده‌ترین کارها، حلزون تراپی است که تاثیرات مثبت زیادی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

بیشتر بخوانید: داشتن پوست سالم با طب سنتی چگونه ممکن است؟

حلزون تراپی چگونه به زیبایی کمک می‌کند؟

گفته می‌شود مخاط ترشحی از حلزون سرشار از مواد غذایی ضروری برای پوست از قبیل کلاژن، الاستین و مولتی‌ویتامین‌ها است. این مواد غذایی پس از آن که به عمق لایه‌های پوستی نفوذ کردند، می‌توانند پوست آسیب‌دیده را ترمیم کنند، آثار پیری را به تعویق بیندازند، بازسازی سلولی را تقویت کنند، غذادهی پوست را بیشتر کنند و در نهایت پوست را شفاف‌تر و نرم‌تر کنند.

آیا می‌توان حلزون درمانی را خانه انجام داد؟

خیر؛ بهتر است این کار در مراکز تخصصی و توسط افراد کارآزموده صورت بگیرد. درصورتی که خودتان اقدام به حلزون درمانی در خانه کنید، ممکن است نتیجه مطلوب را دریافت نکنید؛ زیرا برای دریافت بهترین اثربخشی لازم است که این حلزون‌ها رژیم غذایی خاصی را دریافت کنند که در مراکز تخصصی حلزون درمانی دردسترس است.

فواید حلزون تراپی
متخصصین زیبایی معتقدند که حلزون درمانی در ژاپن، چین و غرب بسیار محبوب است اما در مناطق دیگر این روش درمانی خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

انواع محصولات حاوی موسین حلزون

  • کرم‌های مرطوب‌کننده: اگر از عوارض خشکی پوست رنج می‌برید، کرم‌های مرطوب‌کننده حاوی موسین حلزون و درمان‌های شبانه می‌تواند به افزایش میزان آب پوست شما کمک کند.
  • سرم‌های قوی: با توجه به اینکه این ماده خاصیت ضدپیری دارد، استفاده از آن در قالب سرم‌های شبانه بهترین راه بهره‌مندی از آن است. برای بررسی پاسخ پوست خود، استفاده از محصول را کم‌کم شروع کنید و به‌تدریج تعداد دفعات مصرف را افزایش دهید تا اینکه بتوانید به‌طور روزانه از آن استفاده کنید.
  • ماسک‌های صورت: بهترین مزیت ماسک‌های ورقه‌ای حاوی موسین حلزون استفاده راحت از آنها و نداشتن بافت لزج و موسینی است. بنابراین اگر دنبال محصولات مراقبت پوست بدون تعهد طولانی‌مدت هستید، ماسک‌های ورقه‌ای بهترین گزینه هستند.

نکاتی در رابطه با حلزون تراپی صورت

به نکاتی که در این بخش در خصوص حلزون تراپی صورت مطرح میکنیم توجه کنید:

  • چنانچه در هنگام حلزون تراپی، حلزون مورد نظر خواب بود، می‌توانید آن را زیر آب سرد بگیرید تا بیدار شود و از لاک خود بیرون بیاید. در این هنگام سعی کنید که حلزون را نیز بشویید.
  • اگر قصد دارید که از حلزون هایی برای حلزون تراپی استفاده کنید که قبلا توسط شخص دیگری استفاده شده است، باید صبر کنید تا به مدت یک هفته از حلزون تراپی شخص قبلی بگذرد و سپس شما آن را استفاده کنید.
  • حلزون تراپی را میتوان بر اساس شرایط فردی به صورت هر ماه، روزی دو مرتبه، سه روز یک بار و چند ماه یک بار استفاده کرد که مسلما هر چه فاصله زمانی کمتر باشد نتیجه موثر تر خواهد بود.
  • در حلزون تراپی باید هر 15 روز یک بار به مدت 5 روز به پوست خود استراحت دهید.
  • برای حلزون تراپی باید از حلزون های طبی استفاده کنید و هر نوع حلزونی را مورد استفاده قرار ندهید زیرا برخی از انواع حلزون ها سمی هستند و برای افراد خطرناک می‌باشند.
  • حلزون های مورد استفاده در حلزون تراپی را باید در ظرف سفالی نگهداری کرد

بیشتر بخوانید: 13 راز زیبایی زنان ژاپنی که باید بدانید!

متخصصین زیبایی معتقدند که حلزون درمانی در ژاپن، چین و غرب بسیار محبوب است اما در مناطق دیگر این روش درمانی خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرد. شاید اگر فواید حلزون تراپی برای افراد به صورت دقیق‌تر و واضح‌تر بیان شود و ترس حرکت حلزون بر روی پوست آن‌ها برطرف شود بیشتر به سمت حلزون تراپی بیایند زیرا این روش علاوه بر قابلیت‌های درمانی پوست در زیباسازی و شفافیت پوست نیز تأثیر بسیار زیادی دارد.

بسیاری از آرایشگران و افرادی که در صنعت آرایشی پوست فعالیت دارند حلزون تراپی را یکی از راهکارهای مناسب برای درخشان‌تر کردن پوست می‌دانند. اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه داشتید در پایین همین متن با ما به اشتراک بگذارید.

حلزون تراپی چیست؟

حلزون تراپی جز درمان های زیبایی منحصر به فرد بشمار می رود و برای پوست مفید است. این روش درمانی در درجه اول یک درمان ضد چروک است. در طی حلزون تراپی، حلزون روی صورت می خزد. حرکت حلزون زنده بر روی پوست بدن انسان سبب جوان سازی و ترمیم بافت های آسیب دیده آن می‌شود. آن ها این شیوه را حلزون تراپی یا Snail Therapy نامیده اند.

حلزون تراپی چگونه به زیبایی کمک می‌کند؟

گفته می‌شود مخاط ترشحی از حلزون سرشار از مواد غذایی ضروری برای پوست از قبیل کلاژن، الاستین و مولتی‌ویتامین‌ها است. این مواد غذایی پس از آن که به عمق لایه‌های پوستی نفوذ کردند، می‌توانند پوست آسیب‌دیده را ترمیم کنند، آثار پیری را به تعویق بیندازند، بازسازی سلولی را تقویت کنند، غذادهی پوست را بیشتر کنند و در نهایت پوست را شفاف‌تر و نرم‌تر کنند.

آیا می‌توان حلزون درمانی را خانه انجام داد؟

خیر؛ بهتر است این کار در مراکز تخصصی و توسط افراد کارآزموده صورت بگیرد. درصورتی که خودتان اقدام به حلزون درمانی در خانه کنید، ممکن است نتیجه مطلوب را دریافت نکنید؛ زیرا برای دریافت بهترین اثربخشی لازم است که این حلزون‌ها رژیم غذایی خاصی را دریافت کنند که در مراکز تخصصی حلزون درمانی دردسترس است.

۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ۱۶ دیدگاه
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دیدگاه کاربران

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

16 دیدگاه برای حلزون تراپی چیست؟ هزینه‌ها، فواید و مراحل حلزون درمانی

سلام من انجام میدم البته خودم در خونه.. کاملااااا تایید میکنم پوستم عالییی شده. به شما هم پیشنهاد میدم

عاایه

من
پرورش حلزون دارم و می خوام تو این زمینه فعالیت کنم، البته الان فقط برایرتکثیرش کار کردم، ولی می خوام حلزون ترابی کنم، چطور میتونم کامل اطلاعات بگیرم؟

سلام برای فروش دارید قیمتش چنده وچطور میتونم خبر بگیرم

سلام،من تعداد۳۰تا دارم برای فروش،مشهد هستم

هر چند وقت باید انجام بدیم

عالایی

سلام‌من‌خلزون‌مولدتخم‌گذاربرای‌پرورش‌دارم…

سلام منم تو حوزه فروش فعالیت دارم میخوام شروع کنم حلزون تراپی میدونید ازکوجا چه شکلیی باید شروع کنم مشتری پیدا کنم؟

من حلزون سفید رنگ دارم خوبه برای حلزون تراپی ؟

فوتر موبایلی

کیوت اسکین، فروشگاهی برای مراقبت از پوست کافیه شماره‌ات رو برامون وارد کنی تا از تخفیف‌ و هدیه‌ها جا نمونی